Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze ja mam dziwna 60-tke, ale dzis probowalem odpalic ja z jednego aku 12V 110 Ah i nawet nie bardzo chcial na nim krecic silnikiem, ledwo ledwo cos sie krecilo - aku ma pol roku i jezdzi w c-330 ktora na nim pali bez problemow.

 

Zalozylem nowe 2x 6V i rozrusznik kreci silnikiem jak trzeba :)

Opublikowano

Ja jestem za orginałem! Jak jest ciągnik przystosowany na jeden to jeden ( typu zetory ) Jak na dwa to dwa ( typu c-360 ) i tak jak z fabryki wyszło tak musi być! W nic to temu już nie polepszycie.

 

To w c-360 w c-330 tak przerabiacie na ten jeden aku i jak byśćie kupili małą NOWĄ waltrę z instalacją 2*6V to też byście przerobili na 1 12V??

 

 

 

A C-360-3P. W oryginale miał montowane akumulatory 2x6V, później 1x12V chyba 120Ah. Jak widać można stosować jeden 12V i o mniejszej pojemności.

W mojej okolicy do C-330 coraz częściej użytkownicy zakładają jeden 12V 120Ah. Jedna jeździ z 12V 72Ah pozyskanym ze złomowanego samochodu.

Również 12V 72Ah ma znajomy w C-360 z rozrusznikiem z przekładnią.

Sam odpalałem C-360-3P z oryginalnym rozrusznikiem za pośrednictwem kabli z akumulatora 12V 55Ah.

A jeśli chodzi o trwałość, to sąsiad w 2812 z 1996 roku do dzisiaj ma oryginalny akumulator 12V 92Ah.

Opublikowano

Nie to jest ważne ile akumulatorów jest podłączonych a to jaki jest prąd rozruchowy( A ) i jaka pojemność( Ah ) akumulatora czy akumulatorów razem połączonych. W c-330 najczęściej pojemność wynosi 160Ah i jeśli ktoś zakłada akumulator o mniejszej pojemności to musi liczyć się z tym że mniej razy zapali raz po razie. Z doświadczenia wiem że nawet akumulator o pojemności 55Ah wystarczy aby zapalić kilkanaście razy pod rząd.Prąd rozruchowy w akumulatorach o mniejszej pojemności jest też niższy i wtedy rozrusznik wolniej kręci, ale są też małe aku z dużym prądem rozruchowym(A). Jeśli ktoś zapali i traktor pracuje na tyle długo aby aku się doładował to nie potrzebuje jakiejś tam ogromnej pojemności, ważne aby prąd rozruchowy nie był za mały do danego traktora.

Opublikowano

Witam, chciałbym podłączyć dodatkowy akumulator do rozruchu żeby mi palił lepiej w zimę ( Mrozy ). Mam akumulator 12V (Duży) i chciałbym go podłączyć pod rozrusznik i masę ( Chodzi mi do Ursusa C-360 ). Więc teraz pytanie do was, w jaki sposób go podłączyć żeby nie spalić akumulatorów ( Nie zrobić zwarcia ).? Czy tylko normalnie go podłączyć + do rozrusznika - na masę .?

 

 

 

Z góry dziękuję, pozdrawiam: Majes897.

Opublikowano

Najlepiej jak najbliżej rozrusznika, dzięki temu dużo zyskasz.

A w ogóle nie będziesz musiał otwierać skrzynek z akumulatorem.

Plus do nakrętki- przewodu na rozruszniku a minus do śruby która mocuje rozrusznik do ramy.

Tylko uważaj podłączając żebyś nie zwarł zaciskiem śrub na włączniku rozrusznika.

Opublikowano

Rozumiem że podobnie mam zrobić jak chce w c 330 podłączyć z tym, że w c330 są dwie 6v. Podłączenie jest plus do masy ciągnika a minus na plus do rozrusznika. W takim wypadku akumulator do rozruchu 12v podłączam plus do rozrusznika a minus na masę??? dobrze rozumuję.

 

Druga sprawa jak odpalam teraz szczególnie w zimę zaciągam dźwignie i zaczyna kręcić i kreci pomimo zwolnienia dźwigni i albo zapali albo akumulatory padną lub muszę rozłączyć na klemie jakby się coś zacinało. Dlaczego się tak dzieje???

Opublikowano

Rozumiem że podobnie mam zrobić jak chce w c 330 podłączyć z tym, że w c330 są dwie 6v. Podłączenie jest plus do masy ciągnika a minus na plus do rozrusznika. W takim wypadku akumulator do rozruchu 12v podłączam plus do rozrusznika a minus na masę??? dobrze rozumuję.

 

Druga sprawa jak odpalam teraz szczególnie w zimę zaciągam dźwignie i zaczyna kręcić i kreci pomimo zwolnienia dźwigni i albo zapali albo akumulatory padną lub muszę rozłączyć na klemie jakby się coś zacinało. Dlaczego się tak dzieje???

 

Jak odpali to dalej kręci rozrusznikiem?

Opublikowano

elektrowłącznik ten co jest na rozruszniku wymieniłem tą dźwignię co się pociąga tez wymieniłem i dalej to samo. Jak zapali silnik to przestaje kręcić rozrusznik. Jak myślicie może to być spowodowane słabymi akumulatorami???

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Zacina Ci się zespół sprzęgający w rozruszniku http://www.sklep-gre...roducts_id/8588 Jak masz PLUS na masie ciągnika a minus przy rozruszniku, to dodatkowy akumulator 12V musi być tak samo podłączony, PLUS na masę ciągnika a MINUS do rozrusznika.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Witam można by tak podłączyć że np. dwa akumulatory po 12 volt i z obu akumulatorów zrobić 12 v tzn.

Mam rozrusznik na 12 volt podajże 1500 obr , 1,5kw i dwa wyżyte akumulatory po 12 volt i te dwa akumulatory podłączyć tak żeby podpiąć rozrusznik 12 volt-owy,

u c-360 jest tak podpięte że dwa akumulatory po 6 volt dają 12 v a ja chce u z dwóch akumulatorów po 12v zrobić 12 volt ponieważ jak zrobię tak jak u c-360 to będę miał 24 volt a ja che mieć 12v jak to zrobić??czy ta się tak zrobić??

Ps. rozrusznik przy s-15 żukowski.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v