Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ale rozbierz i zobacz bo jeśli resztki tulei zostały to trzeba tylko wymienić tuleje ,sworznie i łożysko oporowe. I wyjdzie trochę taniej niż całe kompletne zwrotnice.

 

Edit:

Kolego @kuba12345 nie zauważyłem twojego posta, ma nadzieję że sobie poradziłeś.

Ale nie bardzo kojarzę o jakiego klina ci chodzi, bo w przekładni nie ma żadnego klina, to znaczy jest jeden mały ale normalnie się go nie używa (klin koła zębatego dodatkowej przekładni kolumny)

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

dokładnie najpierw rozbiore zobaczę co i jak tam wygląda ale to dopiero po nierównej walce ze ciągle luzującymi się śrubami w zwolnicach. Nie wiem czy dobrze robię ale wierce dziurki w główkach śrub i zepne je wszystkie drutem:-)

Opublikowano

tak można tak zrobić jak się ma szpilki a ja mam przerobione na śruby chyba na 14 jak dobrze pamiętam... Z drugiej strony wkleiłem szpilki i jest super a z tej co są te śruby to wieczny problem... A o co chodzi z tymi kolkami?

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Właśnie jestem po remoncie układu więc podzielę się uwagami, może się przyda.

 

1. 2 lata temu wymieniłem ślimak i ślimacznice i nic nie pomogło, kasa wyrzucona w błoto.

 

2. Aby zlikwidować luz na przekładki, tokarz dotoczył mi mimośrodową tulejkę która spowodowała przesunięcie o ok 2 mm ślimacznicy w stronę ślimaka. Zero luzów przy max wykręconej śrubie regulacyjnej. Koszt 25 zł.

 

3. Oś wahacza bardzo wybita wymieniona na nową, minimalny luz więc nie bawiłem się w wymianę tulejek.

 

4. Myślałem, że będą problemy z wybiciem stalowych tulei zwrotnicy - nic podobnego. Obspawałem pierwsze jedną od środka i wybiłem starą osią wahacza. Poszło jak po maśle. Nie bawiłem się w tuleje mosiężne. Miałem stary zapas stalowych więc je wbiłem. Niestety nowe zwrotnice mają w tych tulejach luz. Nadspawałem stare tokarz przetoczył , zero luzów-25 zł.

 

5. Drążek podłużny miał luz na przegubie pod kabiną. Niestety zerwany gwint nakrętki, którą dokręca kielich (cyba tak się to nazywa). I znów z pomocą przyszedł stary zapas. Miałem nowy drążek. ok 10 cm krótszy i nieco cieńszy ale pasuje.

 

No to tyle. Mam nadzieję, że pojeździ kolejne 30 lat :). Tym razem bez luzu 3/4 kierownicy.

Edytowane przez TBhog
Opublikowano

tak można tak zrobić jak się ma szpilki a ja mam przerobione na śruby chyba na 14 jak dobrze pamiętam... Z drugiej strony wkleiłem szpilki i jest super a z tej co są te śruby to wieczny problem... A o co chodzi z tymi kolkami?

 

Każde połączenie zwolnica- pochwa, pochwa -skrzynia ma po dwa kołki centrujące, które to maja ustalić położenie elementów względem siebie i zabezpieczyć przed przesuwaniem, same szpilki i śruby nie utrzymają i elementy zaczną się przesuwać, a śruby odkręcać.

Opublikowano (edytowane)

Jakie 4 kołki? Jedna zwolnica z pochwą ma 2 kołki.

Jakie 14mm? Szpilki M12.

 

Edit:

A tak w ogóle to piszemy trochę nie na temat.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

Mam prośbę czy może mi ktoś wytłumaczyć krok po kroku jak ustawić zbieżność we władku, chodzi mi jak to zrobić technicznie, czy jest dużo roboty i w jako sposób się do tego zabrać.

Opublikowano (edytowane)

Zanim zaczniesz regulować zbieżność to pokasuj luzy na drążkach kierowniczych i wyreguluj luzy łożysk w piastach przednich kół. Ustaw koła na wprost, i w połowie wysokości kół zmierz odległości po wewnętrznej stronie felg z przodu i z tyłu kół. Pomiaru dokonuj na tej części felgi(nie na rancie) do której przylega stopka opony. Jeśli miejscowo felga ma jakaś deformację, to ustaw tak koło by pomiar pominął ten fragment felgi. Danych zbieżności dla tego ciągnika nie pamiętam, w każdym razie z przodu ma być mniej niż. z tyłu. Regulacji dokonujesz skręcając lub rozkręcając drążek poprzeczny po uprzednim poluzowaniu kontry.

Edytowane przez zorzyk2
  • Like 1
Opublikowano

Dzięki zorzyk2 za odpowiedź, sorki za pytania ale mam jeszcze kilka, z tego co zrozumiałem to aby ustawić zbieżność nie trzeba nic robić oprócz poluzowania kontr na na drążku poprzecznym i go w dany sposób obracać, pytam bo robię to pierwszy raz, czy śróba na łączeniu przy drążku ma tu jakieś znaczenie czy nic tam nie grzebać?

Opublikowano

sory ze troche odkopam temata ale chciałem wam napisac ze jeśli macie ciągle powracające luzy na drązkach (wzdłuznym i poprzecznym) na głowiczkach to polecam je wywalic w pi.... i kupic całe drązki z głowiczkami od c 360 pasują idealnie. Ktos pewnie napisze ze w 60 sa walcowe sworznie w głowiczkach a w t25 storzkowe i czy to bedzie pasowac..- to odrazu odpowiadam ze pasuja idealnie nie trzeba nic podkładac tylko włozyc w miejsce starych i dobrze dokręcić. W c 360 głowiczki(przeguby) sa zrobione solidnie rzadko tam sie robia luzy czyli spokoj na wieki :) ja juz rok mam spokoj z luzami aha wymieniajac poprzeczny w T25 trzeba brać któtszy od c 360 najlepiej zmierzcie sobie przed zakupem pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano

Co jak, co, ale jeśli chodzi o drążki, to nie ma problemu, bo zawsze można sobie dokręcić, nawet w polu, bo to nietrudne, a komplet do regeneracji końcówek jest tak tani, że nie opłaca się kupować drążków od innego ciągnika.

 

Niech mi lepiej ktoś powie czy do łożysk w kołach lać olej, czy kłaść smar, bo w starej instrukcji było napisane, że olej, ale nie jestem pewien...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v