Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dzisiaj ciagnelem przyczepe ze zbozem moim ursusem 3512 i zauwazylem ze podjezdzajac pod wzniesienia na 2 biegu bardziej dymil na czarno niz zwykle odczuwalem takze jakby maly spadek mocy .Zjezdzajac z ostatniej gorki bez gazu zaczal dymic na niebiesko a gdy dodalem gazu calkowity brak mocy i chwilowe stukanie w silniku ale jak juz wszedl na obroty nie stukal tylko mocno dymil na niebiesko.Silnik zgasilem po chwili z problemem ale zapalil  z pusta przyczepa ledwo ruszylem na jedynce. Traktor z powrotem scholowalismy wymienilem filtr paliwa i wymylam odstojnik sporo bylo brudu ale nie mozemy juz odpalic silnika kreci ale nie chce zalapac i nie wiem co jest grane Wczesniej wszystko bylo ok chodzil dobrze nie bral oleju jakies dwa tyg temu wymienile pompke zasilajaca czy to ona ?Czy uszczelka czy pekl wal?Rano przed wyjazdem silnik troche popracowal tak ze nie byl pilowany na zimnym w czasie jazdy nie grzal sie nie zapalilo sie cisnienie olej zawsze pilnowany i zrobione 108 mth od ostatniej wymiany. Panowie kakies pomysly?

Opublikowano

W tych modelach bardzo popularne jest to ze urywaja sie waly....
Jesli bylo stukanie w silniku to zlap za kolo pasowe wału i dprawdz czy ma luzy....
Jesli tak to poszedl wal....
Jesli nie to proboj odpalic ale nie na zaciag....
Psiknij plakiem w kolektor ssacy. Jesli zapali i beda stuki to urwany wal....
A moze byc tez uszkodzony zawor ake to malo prawdopodobne.

Urwane waly to bolaczka tych trzy cylindrowcow.

Opublikowano

To stukanie takie bylo jak troszeczke dodawalem gazu i jak wszedl na te powiedzmy 1300 obr juz nic nie stukalo ale jak pisalem bardzo mocne niebieskie dymienie Traktor sluzy jako pomocniczy siewnik same letkie roboty Silnik byl rematowany na 4000 mth przez peknieta gumowa rure od filtra powietrza do kolektora poszly pierscienie i tuleje . Zalozylem nowy wal 9 lat temu dalem za niego 1000 zl wiec nie byl chinski nowe zestawy z pierscieniem pod sworzniem .Wszystko chodzilo super nie bral oleju palil w zimie obecnie silnik ma 6550 mth

Opublikowano

Wal zakladales azotowany czy zwykly?
A propo tej rury ci ci pekla wtedy... teraz sa takie rury ze stali nierdzewnej... zakladasz raz i masz na wieki...


Stukanie bylo mocne czy takie delikatne?

Jesli ustaje na wyzszych obrotach to sprawdz pompe...
A moze pierscien pękł

Opublikowano

Azotowany najdrozszy jaki byl do zdobycia wygladal identycznie jak orginal a te rure po tamtej przygodzie wymieniam co rok bez wzgledu czy jest dobra czy nie przez ten badziew zalatwilem silnik bo pod ta maska nic nie bylo widac.Panowie co by tu pokoleji sprawdzac zeby zdjagnozowac przyczyne .Sciagac glowice?


Stukanie raczej tepe nie metaliczne jakby mu paliwa brakowalo taka twarda praca przechodzaca w to stukanie jak nie raz mf ma mega ciezko to tak podobnoe pracuje

Opublikowano

Glowice zostaw w spokoju narazie.
Skoro tak to wykrec pompe i daj ja do sprawdzenia.
Z jej wykreceniem nie powinienes miec problemu.
Po wykreceniu zebys przez przypadek rizrusznikiem nie ruszyl bo bedzie kicha

Opublikowano

Juz ja kiedys wyciagalem to wiem co i jak wozilem do Paciorkowj Woli bo ciekla na tej osce od gazu i jeszcze pompiarz wymienil lopatki i posprawdzal bylo to z dwa lata temu.To pierwsze zdejme maske i zobacze czy idzie paliwo na wtryski.Bo tak sobie mysle jak byl by to wal to trzeba bedzie caly juz silnik w zakladzie zrobic trzeba przeciez wyosiowac blok a wal mam ten orginalny ale do szlifu bo ma rowki .

Opublikowano

Pierwsze sorawdz pompe.
Do tych dmsilnikow nie oplaca sie sxlifowac walow bo jeszcze bardziej sie oslabiają.
Jesli osiowosc byla robiona przy kapitalce silnika to teraz nie ma potrzeby.... ja wal wyciagam bez sciagania glowicy....
Wywracam silnik i wszystko robie od strony misy... tylko trzeba uwazac zeby tlok z pierscieniami nie wyszedl bo nie ma mozliwosci wlozenia go od tej strony

Opublikowano

Traktor ma 23 lat i ponad 6500 mth glowica nie dotykana i kiedys to wyciagal troche burakow do cukrowni letko nie mial wiec mysle ze przydalo by sie zajzec jak to tam wyglada .Pierwsze sprawdze w poniedzialek pompe ale co dalej jeden mowi glowice drugi nie ruszac glowicy .Blok nie byl osiowany po akcji z peknieta rura w srodku sezonu buraczanego w jedna noc zmienione byly tylko pierscienie tak przejezdzilem ok.roku i w domu robilem silnik .Kupilem nowy wal panewki zestawy naprawcze mrozilem w zamrazarce i mialem jeszcze dwie gasnice z jakims zimnym cholerstwem i sruba z krazkiem ladnie sie powciskaly.Silnik wtedy mial jakies 4000 tys mth i reszta wygladala przyzwoicie.

Opublikowano

Jutro niedziela dopiero w poniedzialek biore sie cos trzeba robic .Jeszcze mam pytanie co do sprawdzenia walu na tym kole pasowym probowalem wyczuc tam luz ale z paskiem nic niby nie ma wiec trzeba chyba zdjac pasek i moze wtedy bedzie to bardziej rzetelne mam racje?

Opublikowano

Zdjolem pasek i ruszalem kolem pasowym nie czuc zadnego luzu na wale Najgorsze jes to ze po wymianie fitra nie chce odpalic odpowietrzanie nie daje nic silnik kreci z rury wali dym jednak nie chce zalapac .Bo gdyby chodzil i posluchal mechanik od tych sprzetow moze by latwiej bylo okreslic co jest grane .W chlodnicy ciezko cokolwiek zobaczyc poniewaz ten wlew ma zalamanie nie tak jak np w ciezkiej sari ze po odkreceniu korka widzi sie zeberka.


Stan oleju bez zmian nic nie ubylo nic nie przybylo plyn w chlodnicy po odkreceniu kranika czysty

Opublikowano

Siwy dym jest z niespalonego paliwa. Nie musi to wcale być płyn.

Przedmuch może być pomiędzy cylindrami a nie do kanałów chłodzących czy olejowych i takie mity jak wyższy stan oleju czy olej w płynie się obalają.

Sprawdź ciśnienie. Jak będzie ok to sprawdź układ zasilania. Jak już to nie pomoże to sprawdź luzy zaworowe.

Opublikowano

Dokladnie taki byl objaw gdy zjechalem z gory i wcisnolem gaz silnik zaczal kuslawie chodzic dymienie bardzo slaby ale do wagi bylo z 300 metrow i ze z gorki wiec jakos sie dotoczyl zgasilem go przed waga potem ledwo zapalil chodzl coraz gorzej i bardziej dymil jak lokomotywa w ciagu 10 min wykiprowalem zboze juz na wage wjezdzalem na pusto 4 terenowa ledwo wjechal po zgaszeniu juz nie zapalil i do domu powrot na linie. Dystans na skup z 12km .Wrazenie mam takie ze przez te 10 min na placu z silnikiem z minuty na minute bylo coraz gorzej

Opublikowano

Wypala się w różnych miejscach, ojcu 2x między cylindrami (stukanie silnika, brak mocy, problem z zapalaniem, bo brak kompresji) a teraz do kanału chłodzącego - zaczęło wywalać płyn z chłodnicy. Tak że może to być uszczelka, może być wyklepany zawór. Wał jak pęknie, to albo się blokuje i nie można przekręcić, albo pali, tylko stuka i nie ma ciśnienia. Raczej brak palenia obstawiam przez brak kompresji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez plati
      Witam
       
      Podrzucić ktoś jakis serwis który zajmuje sie generalna naprawa perkinsa włącznie z osiowaniem wału i obrabianiem bloku pod wymiar?
    • Przez masseyf12
      Witam, jak można wybić,wycisnąć tuleje z silnika perkins a4.236? Pękła mi jedna tuleja i chciałbym ją wyciągnąć bez odkręcania silnika. Czy da się ją jakoś wyciągnąć domowym sposobem, czy coś w tym stylu.( w c-360 nie ma problemu bo tuleje są ''mokre''), A w tym silniku są wciskane w kadłub. Czy ktoś sam wyciskał taką tuleje, jeśli tak to proszę o pomysły i propozycję.
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez cezar12
      Witam. Mam duży problem z nh Td 80. Historia jego nie znam  bo wziolem go w rozliczeniu. A problem jest taki jak w tytule czyli leci ciurkiem płyn chłodniczy z dołu głowicy od przodu silnika. Leci oczywiści na zewnatrz. Leci ciurkiem. I mam pytanie co to może być? Czy to brok w głowicy puścił czy co może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v