Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.czy ktoś z was zakładał turbinę do starego typu silnika w ursusie? czy w ogóle istnieje taka możliwość. jeśli ktoś z was coś takiego robił to proszę o foty jak jest podłączone smarowanie i przelew w turbinie. z góry dzięki

 

Opublikowano

tak szczerze to bym tej turbiny która zwiększy moc o jakieś 4 konie wgl nie zakładał jest to bezsensowna praca i bardzo kosztowna na pewno trzeba się znać na obróbce metali ,doborze turbiny ,charakterystyki ,wykresu pracy silnika ,ustawienie dawki paliwa ,granicy dymienia , dużo pracy z tym może się tez cuda dziać z  przegrzewaniu zaworów ,tłoka ,tulei , oleju ,cieczy chłodzącej , to by było lepsze rozwiązanie do silników nowszego typu których konstruktorzy rozwikłali sprawę z tym turbodoładowaniem aaa do tego jeszcze  trzeba by było założyć intercooler  które by dodatkowo chłodziło  wypływające od  turbosprężarki powietrze bo jak wiadomo sprężone powietrze jest gorące i mniej gęste co psuje sprawność turbosprężarki  w sumie z takim turbem ursusem byłoby w roboty w kij i tyle samo kasy chyba ze jest się fanatykiem ulepszeń fabryki i ten ciągnik pracuje na 3ha gospodarstwo osobiście wolałbym stworzyć i zrobić sobie przodek który by lepiej by się u mnie sprawdził niż TURBO ale ktoś kto ma kasy może się pobawić ale i tak na początek niech poczyta jakaś fachową literaturę na temat turbosprężarek i silników diesla

Opublikowano

nie załamuj się naszymi wypowiedziami kto nie ryzykuje ten nie ma tylko co ci mogę podpowiedzieć dobierz turbinkę z podobnej pojemności i o obrotach zbliżonych do 2300 dobre by było żeby turbina miała zmienna geometrię wtedy jest łatwiej zgrać jlość wymaganego powiwtrza do dawki paliwa żeby była siła i niebyło dymu.

Opublikowano

Ja tez myślę że słoma się już spaliła nie ma znaczenia jaki silnik zmienna geometria tylko po to żeby łłatwiej było dopasować dawkę paliwa do powietrza i ograniczyć max dymienie a 60tka sama z siebie bardzo dymi i turbo jak najbardziej by się przydalo karolas co to jest holset

bo ja nie stódiowałem mechaniki nieznam pojęcia jak podkreślam zawsze to moje hobby.

Opublikowano

Panowie, doladowanie rzedu 0,4-0,6 bar , przy zdrowym silniku nie powinno zaszkodzic. Tylko nie oczekujcie przyrostow mocy rzedu 20KM. Poprawi sie elastycznosc i moment obrotowy o lepszej charakterystyce. Zeres

Opublikowano

ma sęs jeszcze mniejsze mają zakładane turbo , podchodząc z innej strony to się zgodze że nie ma sensu można kupić ciągnik z turbem itd. ale tu chodzi o coś więce o satysfakcię z ulepszenia i tego że zrobiło sie samemu i wiele przy tym można się nauczyć bo jak się zrobi i efekt jest odwrotny do zamierzanego to wtedy zaczynają pracoeac szare komurki i myślimy dlaczego .a miało być takie proste.

Opublikowano

autoostrowski, czy zeby prowadzić z Tobą bardziej merytoryczną dyskusję, mógłbyś używać przeglądarki ze sprawdzaniem pisowni? To znacznie ułatwiłoby komunikację miedzy Tobą a forumowiczami.

Opublikowano

a tak z ciekawości  czy masz jakieś doświadczenie z mechanika choćby z remontem jakiś maszyn i wogule ?? czy masz odpowiednie (czyli warsztat,spawarkę wiertarkę narzynki i innego rodzaju małe pierdołki które są dosyć potrzebne w tym ze projekcie)   warunki do tego aby założyć te twoje satysfakcjonujące ''turbo'' .Raz widziałem na yt takie oto turbo z rurami PCV ie rozumie jeszcze raz nie rozumie lepeij załóż sobie przedni napęd o większe z tego będą pożytki niż z tego turbo

Opublikowano

Dużo mądrych głów, co jeden to większy spec, tylko jakoś nikt nie wpadł na to że chodzi o serię U  a konkretnie czy można założyć turbo do starego typu silnika ,który nie był do tego przystosowany. Aczkolwiek wszystko jest i pasuje (kolektory, sprężarka, itp) od nowszego typu i nic nie trzeba dopasowywać, wymyślać itp. Trzeba  tylko pytanie przeczytać ze zrozumieniem  :D

Opublikowano

Jako że pękł bak w U912 to przy wymianie odżył temat dołożenia turbiny. Teraz pytania z tym związane:

gdzie dostanę nowy bak do 1012/1014? Wszędzie gdzie się dowiadywałem to na zamówienie i cena z kosmosu,

szukać używanych części do uturbiania silnika czy nowych i ewentualnie co można by przerobić z obecnego osprzętu by to miało ręce i nogi? Mile widziane koszta by łatwiej zdecydować.

Silnik miał remont 1200MTh temu i silnik był składany na częściach z wersji turbo.

 

Może jeszcze pytanie o zmianie serwa na orbitrol: gdzie można znaleźć dobry zestaw w sensownych pieniądzach? Wszędzie widzę zestawy do 914 a jak jest do 912 to chore pieniądze chcą za to.

Opublikowano (edytowane)

zbiornik nowy ok.1800zł szukaj u handlarzy cena ok 700zł.turbina 1400zł nowa czeska,tlumnik 380,kolektory nowe ok.1400zł(można używane ale do 1014 są strasznie chodliwe),chłodnica wody 950.przeróbka pompy wtryskowej na turbo 1000zł.do tego dolicz przynajmniej 1000zł na inne duperele jak nie więcej.przerabiałem swoje 914 wiosną tego roku przy okazji remontu.

Edytowane przez rafalfalk1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v