Skocz do zawartości
PaTrYk1014

turbo do ursusa

Polecane posty

PaTrYk1014    1

witam.czy ktoś z was zakładał turbinę do starego typu silnika w ursusie? czy w ogóle istnieje taka możliwość. jeśli ktoś z was coś takiego robił to proszę o foty jak jest podłączone smarowanie i przelew w turbinie. z góry dzięki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pewnie nie dasz rady jak pytasz o takie proste sprawy większy problem iest z doborem turbiny zgraniem dawki paliwa napewno się da tylko jak nie pomyślisz to efekt końcowy może być odwrotuy do zamierzanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

tak szczerze to bym tej turbiny która zwiększy moc o jakieś 4 konie wgl nie zakładał jest to bezsensowna praca i bardzo kosztowna na pewno trzeba się znać na obróbce metali ,doborze turbiny ,charakterystyki ,wykresu pracy silnika ,ustawienie dawki paliwa ,granicy dymienia , dużo pracy z tym może się tez cuda dziać z  przegrzewaniu zaworów ,tłoka ,tulei , oleju ,cieczy chłodzącej , to by było lepsze rozwiązanie do silników nowszego typu których konstruktorzy rozwikłali sprawę z tym turbodoładowaniem aaa do tego jeszcze  trzeba by było założyć intercooler  które by dodatkowo chłodziło  wypływające od  turbosprężarki powietrze bo jak wiadomo sprężone powietrze jest gorące i mniej gęste co psuje sprawność turbosprężarki  w sumie z takim turbem ursusem byłoby w roboty w kij i tyle samo kasy chyba ze jest się fanatykiem ulepszeń fabryki i ten ciągnik pracuje na 3ha gospodarstwo osobiście wolałbym stworzyć i zrobić sobie przodek który by lepiej by się u mnie sprawdził niż TURBO ale ktoś kto ma kasy może się pobawić ale i tak na początek niech poczyta jakaś fachową literaturę na temat turbosprężarek i silników diesla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie załamuj się naszymi wypowiedziami kto nie ryzykuje ten nie ma tylko co ci mogę podpowiedzieć dobierz turbinkę z podobnej pojemności i o obrotach zbliżonych do 2300 dobre by było żeby turbina miała zmienna geometrię wtedy jest łatwiej zgrać jlość wymaganego powiwtrza do dawki paliwa żeby była siła i niebyło dymu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Ta? I czym bedziesz ją wysterowywał w ciągniku? Samym doładowaniem, czy dołożysz n75 do sterowania zmienną geometrią? A może bedzie chodzić razem z gruszką od wg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    2

Kompensację dawki paliwa w zależności od ciśnienia doładowania na standardowej pompie też mu podpowiesz tak, żeby pasowała? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Nie potrzebna jest zadna zmienna geometria do silnika o tej pojemnosci, tu lepiej sprawdzi sie duży holset niz turbo z vnt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez myślę że słoma się już spaliła nie ma znaczenia jaki silnik zmienna geometria tylko po to żeby łłatwiej było dopasować dawkę paliwa do powietrza i ograniczyć max dymienie a 60tka sama z siebie bardzo dymi i turbo jak najbardziej by się przydalo karolas co to jest holset

bo ja nie stódiowałem mechaniki nieznam pojęcia jak podkreślam zawsze to moje hobby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczor4011    4

Panowie, doladowanie rzedu 0,4-0,6 bar , przy zdrowym silniku nie powinno zaszkodzic. Tylko nie oczekujcie przyrostow mocy rzedu 20KM. Poprawi sie elastycznosc i moment obrotowy o lepszej charakterystyce. Zeres

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

no z tą elastycznością silnika masz racje :) ;)ale i tak według mnie to jest bezsensu lepiej to założyć do jakiejś 16 niz do małego uruska o mocy 50 km 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ma sęs jeszcze mniejsze mają zakładane turbo , podchodząc z innej strony to się zgodze że nie ma sensu można kupić ciągnik z turbem itd. ale tu chodzi o coś więce o satysfakcię z ulepszenia i tego że zrobiło sie samemu i wiele przy tym można się nauczyć bo jak się zrobi i efekt jest odwrotny do zamierzanego to wtedy zaczynają pracoeac szare komurki i myślimy dlaczego .a miało być takie proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

autoostrowski, czy zeby prowadzić z Tobą bardziej merytoryczną dyskusję, mógłbyś używać przeglądarki ze sprawdzaniem pisowni? To znacznie ułatwiłoby komunikację miedzy Tobą a forumowiczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

a tak z ciekawości  czy masz jakieś doświadczenie z mechanika choćby z remontem jakiś maszyn i wogule ?? czy masz odpowiednie (czyli warsztat,spawarkę wiertarkę narzynki i innego rodzaju małe pierdołki które są dosyć potrzebne w tym ze projekcie)   warunki do tego aby założyć te twoje satysfakcjonujące ''turbo'' .Raz widziałem na yt takie oto turbo z rurami PCV ie rozumie jeszcze raz nie rozumie lepeij załóż sobie przedni napęd o większe z tego będą pożytki niż z tego turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Dużo mądrych głów, co jeden to większy spec, tylko jakoś nikt nie wpadł na to że chodzi o serię U  a konkretnie czy można założyć turbo do starego typu silnika ,który nie był do tego przystosowany. Aczkolwiek wszystko jest i pasuje (kolektory, sprężarka, itp) od nowszego typu i nic nie trzeba dopasowywać, wymyślać itp. Trzeba  tylko pytanie przeczytać ze zrozumieniem  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

Jako że pękł bak w U912 to przy wymianie odżył temat dołożenia turbiny. Teraz pytania z tym związane:

gdzie dostanę nowy bak do 1012/1014? Wszędzie gdzie się dowiadywałem to na zamówienie i cena z kosmosu,

szukać używanych części do uturbiania silnika czy nowych i ewentualnie co można by przerobić z obecnego osprzętu by to miało ręce i nogi? Mile widziane koszta by łatwiej zdecydować.

Silnik miał remont 1200MTh temu i silnik był składany na częściach z wersji turbo.

 

Może jeszcze pytanie o zmianie serwa na orbitrol: gdzie można znaleźć dobry zestaw w sensownych pieniądzach? Wszędzie widzę zestawy do 914 a jak jest do 912 to chore pieniądze chcą za to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    3

zbiornik nowy ok.1800zł szukaj u handlarzy cena ok 700zł.turbina 1400zł nowa czeska,tlumnik 380,kolektory nowe ok.1400zł(można używane ale do 1014 są strasznie chodliwe),chłodnica wody 950.przeróbka pompy wtryskowej na turbo 1000zł.do tego dolicz przynajmniej 1000zł na inne duperele jak nie więcej.przerabiałem swoje 914 wiosną tego roku przy okazji remontu.

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

Orientacyjne ceny znam. Liczyłem bardziej na namiary już na konkretne sklepy/handlarzy czy na konkretny link do danej części.

Chłodnica od turbo też siedzi od remontu więc to z głowy jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    3

pompę wtryskową dałem przerobić w tucholi,za zbiornikiem i kolektorami rozejrzyj się w poznań,gniezno(ogłaszają się na allegro z częsciami,silnikami).skąd dokładnie jesteś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×