PaTrYk1014

turbo do ursusa

Polecane posty

PaTrYk1014    1

witam.czy ktoś z was zakładał turbinę do starego typu silnika w ursusie? czy w ogóle istnieje taka możliwość. jeśli ktoś z was coś takiego robił to proszę o foty jak jest podłączone smarowanie i przelew w turbinie. z góry dzięki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pewnie nie dasz rady jak pytasz o takie proste sprawy większy problem iest z doborem turbiny zgraniem dawki paliwa napewno się da tylko jak nie pomyślisz to efekt końcowy może być odwrotuy do zamierzanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

tak szczerze to bym tej turbiny która zwiększy moc o jakieś 4 konie wgl nie zakładał jest to bezsensowna praca i bardzo kosztowna na pewno trzeba się znać na obróbce metali ,doborze turbiny ,charakterystyki ,wykresu pracy silnika ,ustawienie dawki paliwa ,granicy dymienia , dużo pracy z tym może się tez cuda dziać z  przegrzewaniu zaworów ,tłoka ,tulei , oleju ,cieczy chłodzącej , to by było lepsze rozwiązanie do silników nowszego typu których konstruktorzy rozwikłali sprawę z tym turbodoładowaniem aaa do tego jeszcze  trzeba by było założyć intercooler  które by dodatkowo chłodziło  wypływające od  turbosprężarki powietrze bo jak wiadomo sprężone powietrze jest gorące i mniej gęste co psuje sprawność turbosprężarki  w sumie z takim turbem ursusem byłoby w roboty w kij i tyle samo kasy chyba ze jest się fanatykiem ulepszeń fabryki i ten ciągnik pracuje na 3ha gospodarstwo osobiście wolałbym stworzyć i zrobić sobie przodek który by lepiej by się u mnie sprawdził niż TURBO ale ktoś kto ma kasy może się pobawić ale i tak na początek niech poczyta jakaś fachową literaturę na temat turbosprężarek i silników diesla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie załamuj się naszymi wypowiedziami kto nie ryzykuje ten nie ma tylko co ci mogę podpowiedzieć dobierz turbinkę z podobnej pojemności i o obrotach zbliżonych do 2300 dobre by było żeby turbina miała zmienna geometrię wtedy jest łatwiej zgrać jlość wymaganego powiwtrza do dawki paliwa żeby była siła i niebyło dymu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Ta? I czym bedziesz ją wysterowywał w ciągniku? Samym doładowaniem, czy dołożysz n75 do sterowania zmienną geometrią? A może bedzie chodzić razem z gruszką od wg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    2

Kompensację dawki paliwa w zależności od ciśnienia doładowania na standardowej pompie też mu podpowiesz tak, żeby pasowała? 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 

Naprawy wszystkich podzespołów, wszystkich marek. 

Tulejowanie, usługi wytaczarką przenośną.

Dojazd do klienta, śląsk. 504-387-253

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Nie potrzebna jest zadna zmienna geometria do silnika o tej pojemnosci, tu lepiej sprawdzi sie duży holset niz turbo z vnt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez myślę że słoma się już spaliła nie ma znaczenia jaki silnik zmienna geometria tylko po to żeby łłatwiej było dopasować dawkę paliwa do powietrza i ograniczyć max dymienie a 60tka sama z siebie bardzo dymi i turbo jak najbardziej by się przydalo karolas co to jest holset

bo ja nie stódiowałem mechaniki nieznam pojęcia jak podkreślam zawsze to moje hobby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczor4011    4

Panowie, doladowanie rzedu 0,4-0,6 bar , przy zdrowym silniku nie powinno zaszkodzic. Tylko nie oczekujcie przyrostow mocy rzedu 20KM. Poprawi sie elastycznosc i moment obrotowy o lepszej charakterystyce. Zeres

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

no z tą elastycznością silnika masz racje :) ;)ale i tak według mnie to jest bezsensu lepiej to założyć do jakiejś 16 niz do małego uruska o mocy 50 km 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ma sęs jeszcze mniejsze mają zakładane turbo , podchodząc z innej strony to się zgodze że nie ma sensu można kupić ciągnik z turbem itd. ale tu chodzi o coś więce o satysfakcię z ulepszenia i tego że zrobiło sie samemu i wiele przy tym można się nauczyć bo jak się zrobi i efekt jest odwrotny do zamierzanego to wtedy zaczynają pracoeac szare komurki i myślimy dlaczego .a miało być takie proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

autoostrowski, czy zeby prowadzić z Tobą bardziej merytoryczną dyskusję, mógłbyś używać przeglądarki ze sprawdzaniem pisowni? To znacznie ułatwiłoby komunikację miedzy Tobą a forumowiczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

a tak z ciekawości  czy masz jakieś doświadczenie z mechanika choćby z remontem jakiś maszyn i wogule ?? czy masz odpowiednie (czyli warsztat,spawarkę wiertarkę narzynki i innego rodzaju małe pierdołki które są dosyć potrzebne w tym ze projekcie)   warunki do tego aby założyć te twoje satysfakcjonujące ''turbo'' .Raz widziałem na yt takie oto turbo z rurami PCV ie rozumie jeszcze raz nie rozumie lepeij załóż sobie przedni napęd o większe z tego będą pożytki niż z tego turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Dużo mądrych głów, co jeden to większy spec, tylko jakoś nikt nie wpadł na to że chodzi o serię U  a konkretnie czy można założyć turbo do starego typu silnika ,który nie był do tego przystosowany. Aczkolwiek wszystko jest i pasuje (kolektory, sprężarka, itp) od nowszego typu i nic nie trzeba dopasowywać, wymyślać itp. Trzeba  tylko pytanie przeczytać ze zrozumieniem  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    41

Jako że pękł bak w U912 to przy wymianie odżył temat dołożenia turbiny. Teraz pytania z tym związane:

gdzie dostanę nowy bak do 1012/1014? Wszędzie gdzie się dowiadywałem to na zamówienie i cena z kosmosu,

szukać używanych części do uturbiania silnika czy nowych i ewentualnie co można by przerobić z obecnego osprzętu by to miało ręce i nogi? Mile widziane koszta by łatwiej zdecydować.

Silnik miał remont 1200MTh temu i silnik był składany na częściach z wersji turbo.

 

Może jeszcze pytanie o zmianie serwa na orbitrol: gdzie można znaleźć dobry zestaw w sensownych pieniądzach? Wszędzie widzę zestawy do 914 a jak jest do 912 to chore pieniądze chcą za to.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    10

zbiornik nowy ok.1800zł szukaj u handlarzy cena ok 700zł.turbina 1400zł nowa czeska,tlumnik 380,kolektory nowe ok.1400zł(można używane ale do 1014 są strasznie chodliwe),chłodnica wody 950.przeróbka pompy wtryskowej na turbo 1000zł.do tego dolicz przynajmniej 1000zł na inne duperele jak nie więcej.przerabiałem swoje 914 wiosną tego roku przy okazji remontu.

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    41

Orientacyjne ceny znam. Liczyłem bardziej na namiary już na konkretne sklepy/handlarzy czy na konkretny link do danej części.

Chłodnica od turbo też siedzi od remontu więc to z głowy jest.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    10

pompę wtryskową dałem przerobić w tucholi,za zbiornikiem i kolektorami rozejrzyj się w poznań,gniezno(ogłaszają się na allegro z częsciami,silnikami).skąd dokładnie jesteś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez UltraMario
      Dzień dobry agromaniacy. 
      Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem URSUS’a 4514 (przeszczęśliwym po przesiadce z C-360) . Ale już oprócz drobnych awarii i niedociągnięć w elektryce mam problem z wyciekiem po lewej stronie przedniego mostu. Mianowicie, podczas talerzowania zauważyłem, ze ze zwrotnicy kapie olej na felgę. Podczas pracy polowej drobny wyciek, podczas jazdy po asfaldzie wysokim biegiem zaczyna się robić brudno. 
      Moje pytanie: czy ktoś to już rozbierał i może mi powiedzieć czy można to zrobić samemu? 
       
      Zdjecia w załączniku. 
      Pozdrawiam i liczę na wskazówki




    • Przez Darek914
      Mam problemy z temperaturą w czasie  orki temperatura wchodzi na 90 stopni raz 80 raz 85 i tak raz za razem nie wiem co jest.Nowa uszczelka pod głowicą termostat nowy ,czy miał ktoś taki problem?
    • Przez MichalSiemano
      Zakupię ciągniki ursus c 330 c 360 c 360 3p  914 1014 1614 1012 912 ITD.. zetor 5211 7211 7245 5245 itd   KAŻDY STAN z dokumentami i bez sprowadzone krajowe PROSZE DZWONIĆ LUB PISAĆ PRIV TYLKO WYMIENIONE RZECZY!!!!!OFERTY Z OLX ZNAM likwidujesz gospodarstwo wymieniasz sprzet stoi u ciebie nie potrzebny pisz

    • Przez szaarki1
      jaki nowy ciągnik wybrać myślałem nad tymi ciągn8ikami z powodu ceny ciągnik musi być nowy i mieć 90-100KM stwożyłem nowy post z powodu że podobnego nie znalazłem
    • Przez kiken
      Witam sprawa dotyczy oryginalnego zaczepu nowego typu jak ten na zdjęciu w 3p konkretnie jego zamocowania. Korpus pośredni łożyska wałka WOM uniemożliwi przykręcenie w dolnej części na zdjęciu jest mniejszy okrągły który mieści się wewnątrz mocowania czy to przeróbka czy oryginał? czy takie coś jest do zdobycia? pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.