PaTrYk1014

turbo do ursusa

Polecane posty

PaTrYk1014    1

witam.czy ktoś z was zakładał turbinę do starego typu silnika w ursusie? czy w ogóle istnieje taka możliwość. jeśli ktoś z was coś takiego robił to proszę o foty jak jest podłączone smarowanie i przelew w turbinie. z góry dzięki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pewnie nie dasz rady jak pytasz o takie proste sprawy większy problem iest z doborem turbiny zgraniem dawki paliwa napewno się da tylko jak nie pomyślisz to efekt końcowy może być odwrotuy do zamierzanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

tak szczerze to bym tej turbiny która zwiększy moc o jakieś 4 konie wgl nie zakładał jest to bezsensowna praca i bardzo kosztowna na pewno trzeba się znać na obróbce metali ,doborze turbiny ,charakterystyki ,wykresu pracy silnika ,ustawienie dawki paliwa ,granicy dymienia , dużo pracy z tym może się tez cuda dziać z  przegrzewaniu zaworów ,tłoka ,tulei , oleju ,cieczy chłodzącej , to by było lepsze rozwiązanie do silników nowszego typu których konstruktorzy rozwikłali sprawę z tym turbodoładowaniem aaa do tego jeszcze  trzeba by było założyć intercooler  które by dodatkowo chłodziło  wypływające od  turbosprężarki powietrze bo jak wiadomo sprężone powietrze jest gorące i mniej gęste co psuje sprawność turbosprężarki  w sumie z takim turbem ursusem byłoby w roboty w kij i tyle samo kasy chyba ze jest się fanatykiem ulepszeń fabryki i ten ciągnik pracuje na 3ha gospodarstwo osobiście wolałbym stworzyć i zrobić sobie przodek który by lepiej by się u mnie sprawdził niż TURBO ale ktoś kto ma kasy może się pobawić ale i tak na początek niech poczyta jakaś fachową literaturę na temat turbosprężarek i silników diesla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie załamuj się naszymi wypowiedziami kto nie ryzykuje ten nie ma tylko co ci mogę podpowiedzieć dobierz turbinkę z podobnej pojemności i o obrotach zbliżonych do 2300 dobre by było żeby turbina miała zmienna geometrię wtedy jest łatwiej zgrać jlość wymaganego powiwtrza do dawki paliwa żeby była siła i niebyło dymu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Ta? I czym bedziesz ją wysterowywał w ciągniku? Samym doładowaniem, czy dołożysz n75 do sterowania zmienną geometrią? A może bedzie chodzić razem z gruszką od wg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    2

Kompensację dawki paliwa w zależności od ciśnienia doładowania na standardowej pompie też mu podpowiesz tak, żeby pasowała? 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 

Naprawy wszystkich podzespołów, wszystkich marek. 

Tulejowanie, usługi wytaczarką przenośną.

Dojazd do klienta, śląsk. 504-387-253

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez myślę że słoma się już spaliła nie ma znaczenia jaki silnik zmienna geometria tylko po to żeby łłatwiej było dopasować dawkę paliwa do powietrza i ograniczyć max dymienie a 60tka sama z siebie bardzo dymi i turbo jak najbardziej by się przydalo karolas co to jest holset

bo ja nie stódiowałem mechaniki nieznam pojęcia jak podkreślam zawsze to moje hobby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczor4011    4

Panowie, doladowanie rzedu 0,4-0,6 bar , przy zdrowym silniku nie powinno zaszkodzic. Tylko nie oczekujcie przyrostow mocy rzedu 20KM. Poprawi sie elastycznosc i moment obrotowy o lepszej charakterystyce. Zeres

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

no z tą elastycznością silnika masz racje :) ;)ale i tak według mnie to jest bezsensu lepiej to założyć do jakiejś 16 niz do małego uruska o mocy 50 km 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ma sęs jeszcze mniejsze mają zakładane turbo , podchodząc z innej strony to się zgodze że nie ma sensu można kupić ciągnik z turbem itd. ale tu chodzi o coś więce o satysfakcię z ulepszenia i tego że zrobiło sie samemu i wiele przy tym można się nauczyć bo jak się zrobi i efekt jest odwrotny do zamierzanego to wtedy zaczynają pracoeac szare komurki i myślimy dlaczego .a miało być takie proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

autoostrowski, czy zeby prowadzić z Tobą bardziej merytoryczną dyskusję, mógłbyś używać przeglądarki ze sprawdzaniem pisowni? To znacznie ułatwiłoby komunikację miedzy Tobą a forumowiczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

a tak z ciekawości  czy masz jakieś doświadczenie z mechanika choćby z remontem jakiś maszyn i wogule ?? czy masz odpowiednie (czyli warsztat,spawarkę wiertarkę narzynki i innego rodzaju małe pierdołki które są dosyć potrzebne w tym ze projekcie)   warunki do tego aby założyć te twoje satysfakcjonujące ''turbo'' .Raz widziałem na yt takie oto turbo z rurami PCV ie rozumie jeszcze raz nie rozumie lepeij załóż sobie przedni napęd o większe z tego będą pożytki niż z tego turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    143

Dużo mądrych głów, co jeden to większy spec, tylko jakoś nikt nie wpadł na to że chodzi o serię U  a konkretnie czy można założyć turbo do starego typu silnika ,który nie był do tego przystosowany. Aczkolwiek wszystko jest i pasuje (kolektory, sprężarka, itp) od nowszego typu i nic nie trzeba dopasowywać, wymyślać itp. Trzeba  tylko pytanie przeczytać ze zrozumieniem  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    52

Jako że pękł bak w U912 to przy wymianie odżył temat dołożenia turbiny. Teraz pytania z tym związane:

gdzie dostanę nowy bak do 1012/1014? Wszędzie gdzie się dowiadywałem to na zamówienie i cena z kosmosu,

szukać używanych części do uturbiania silnika czy nowych i ewentualnie co można by przerobić z obecnego osprzętu by to miało ręce i nogi? Mile widziane koszta by łatwiej zdecydować.

Silnik miał remont 1200MTh temu i silnik był składany na częściach z wersji turbo.

 

Może jeszcze pytanie o zmianie serwa na orbitrol: gdzie można znaleźć dobry zestaw w sensownych pieniądzach? Wszędzie widzę zestawy do 914 a jak jest do 912 to chore pieniądze chcą za to.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    10

zbiornik nowy ok.1800zł szukaj u handlarzy cena ok 700zł.turbina 1400zł nowa czeska,tlumnik 380,kolektory nowe ok.1400zł(można używane ale do 1014 są strasznie chodliwe),chłodnica wody 950.przeróbka pompy wtryskowej na turbo 1000zł.do tego dolicz przynajmniej 1000zł na inne duperele jak nie więcej.przerabiałem swoje 914 wiosną tego roku przy okazji remontu.

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    52

Orientacyjne ceny znam. Liczyłem bardziej na namiary już na konkretne sklepy/handlarzy czy na konkretny link do danej części.

Chłodnica od turbo też siedzi od remontu więc to z głowy jest.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    10

pompę wtryskową dałem przerobić w tucholi,za zbiornikiem i kolektorami rozejrzyj się w poznań,gniezno(ogłaszają się na allegro z częsciami,silnikami).skąd dokładnie jesteś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez kubatedi
      Żyto Dańkowskie Diament
      Co dac na pierwsze skracanie?
      1.Moduss start
      2.Medax max
      Co będzie bardziej skutneczne ?
    • Przez bartunio95
      Witam posiadam ursusa 4514 mam problem znim niedawno kupiłem pierwsza sprawa że niema siły na 4 biegu ciężko pod większe górki z przyczepą gdzie 60 pod te same górki z tą samą przyczepą na 5 niema problemu ciągnik nie puści nawet dymka tylko co zauważyłem że z wlewu oleju dosyć mocno wieje druga sprawa to podnośnik jak mam coś podniesionego żężoli jak sie olej troche zagrzeje na zimnym cisza i jak na ciepłym opuszcze to cisza jak ktoś coś wie z góry dzięki
    • Przez W1tcher
      Witam mam problem z moją 6 turbo  
      Ciągnik został zakupiony jakieś 2 tygodnie temu , po remoncie silnika blacharce itp 
      I otóż sprzedający zapewnił że ciągnik ma założony nowy wał , pierścienie itp wiadomo mówił że po remoncie nie dotarty  to pochodził trochę na sucho na niskich obrotach później  na troszkę wyższych , pojeździłem nim na sucho i teraz przyszła chwila ogarniałem sobie tereny koło pryzymy agregatem 3 m bomet żeby nie miał ciężko  i teraz sprawa wygląda tak  na zimnym silniku na małych obrotach ciśnienie oleju wskazuje 6  a na temp ok 70-80c przy obciążeniu wiadomo nie katuje go 4,5-5  przy czym z odmy wali biały jakiś dym i ciągnik ogólnie strasznie kopci  jak myślicie kwestia dotarcia? może turbina ? chętnie  czekam na opinie i uwagi użytkowników 1614  
      pozdrawiam
    • Przez Kobra66
      Witajcie koledzy! Podpowiedźcie czy aby wyjąć zwolnicę tylną trzeba spuścić olej z tylnego mostu czy tylko ze zwolnicy ?
    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.