Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj wyjechałem w pole orać. Byłem chwilę dosłownie, wróciłem zaraz żeby wymienić olej. Spuściłem stary, wymieniłem filtr oleju. Następnie zalałem 5l superolu. (dodam ze przestarzałego o jakieś 3-4 miesiące, ale taki mi wysłali kurierem... swoją drogą draństwo). Widać ze uzupełniłem tylko do kreski dolnej stan oleju( kreska MIN) Niestety brakuje do maxa. Jutro dokupię i doleje więcej. To są potrzebne informację żebyście mieli pogląd na całą sytuację. Teraz pytania:

1. Czy filtr oleju tez powinienem przed przykręceniem zalać olejem do pełna? Czy on zalewa się sam gdy uzupełniam olej w silniku?

2. Czy teoretycznie mógłbym pracować dzisiaj w polu gdy stan oleju zatrzymał się równo na kresce MIN? Czy to już jest niebezpieczne dla silnika?

3. I wreszcie najważniejsze pytanie - gdy zaraz po wlaniu oleju odpaliłem silnik to chwile pochodził a potem nagle odcięło "zasilanie" i padł. Potem jak próbowałem uruchomić ponownie to jakby sie dusił i nic.

4. Ile maksymalnie moze byc przeterminowany olej, aby jeszcze nadawał sie do uzytku?

Wybaczcie te proste pytania, ale jestem jeszcze młodym kierowcą ciągnika, niedawno go odziedziczyłem po dziadku, wczesniej takich napraw nigdy nie prowadziłem, więc to jest dla mnie problem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano

Jeśli po wlaniu oleju jest min, to lepiej nie pracować ciągnikiem, bo po odpaleniu olej zostanie podany do układu, zaleje filtr i po zgaszeniu w misce będzie niedobór oleju. Lepiej więc nie ryzykować. Kontrolka od ciśnienia oleju zgasła po odpaleniu? Przedmuchaj przewody paliwowe, dokładniej odkręć ten co idzie od zbiornika do odstojnika od strony odstojnika i zobacz, czy paliwo płynie. Skoro olej ma termin ważności, to może z czasem traci swoje wartości (raczej tylko w części), ale pewności nie mam.

Opublikowano

Ten przeterminowany olej na pewno nie wpłynął na to że ciągnik zgasł to w tym przypadku bez większego znaczenia. Jeśli było min jak mówisz to tak jak kolega wyżej  napisał olej do filtra się dostał i i jest do w misce mniej, co też w tym przypadku nie spowodowało by zatrzymania silnika po mimo wszystko? Jeśli kontrolka zgasła to ciśnienie w układzie jest. Pytanie czy ten ciągnik stał dłuższy czas czy był używany. Przyczyną nie musi być zmiana oleju a zbieg okoliczności. Sprawdź filtry paliwa, czy paliwo leci ze zbiornika, filtr powietrza, przewody paliwa.

Opublikowano

Jeżeli jest możliwość zalania filtra olejem przed przykręceniem, to można to zrobić. Przy wymianie oleju w 3p tak robię.

Warto też przy wymianie oleju zmienić filtr paliwa.

Opublikowano (edytowane)

Odpowiem ci .

 

Pytanie 1. Filtra oleju nie musisz zalewać tylko nasmarować uszczelkę aby nie ciekł olej . On sam uzupełnia się po uruchomieniu silnika .

 

Pytanie 2. Jeżeli olej masz na kresce min to nawet nie próbuj go odpalać ponieważ po uruchomieniu trafia on do silnika , filtra oleju i poziom maleje . Jak odpalisz możesz w najgorszym wypadku mieć silnik do wymiany .

 

Pytanie 3 . No właśnie wychodzi to co napisałem w pytaniu 2 . Nigdy nie odpalaj silnika na poziomie min tylko max . 

 

Pytanie 4. Najlepiej jak olej nie jest po terminie dlatego, że olej ma swoją jakąś tam lepkość i po terminie może być jakiś tam problem z tym olejem .

 

Jeżeli pomogłem proszę o strzałkę w górę . Pozdrawiam

Edytowane przez Valtra123
Opublikowano

@Valtra123

Ad. 2- układ smarujący silnika jest tak zrobiony że nawet jeżeli mamy oleju na min to ciągnik będzie pracował, normalnie, wszystko będzie dobrze dopóki pompa zasysa olej (nie świeci się kontrolka). W 3P może być nawet poniżej min i się silnik nie zatrze- pod warunkiem że będzie stał na płaskim terenie bo na skłonach mogą pojawić się problemy z zassaniem oleju, dlatego na bagnecie jest kreska "min" - przy tym poziomie pompa zawsze zaciągnie olej przy pracy niezależnie od nachylenia terenu. Przy małej ilości oleju może pojawić się problem z podwyższoną temperaturą silnika bo jak wiadomo olej też chłodzi silnik, a gdy jest go w obiegu mniej jego zdolność do pochłaniania ciepła jest mniejsza.

Opublikowano

@Bupr Może dla Ciebie zalewanie filtra olejem przed przykręceniem jest głupotą. W niektórych instrukcjach serwisowych można spotkać takie zalecenia.

Zanim pompa olejowa (szczególnie po wymianie oleju) wytworzy odpowiednie ciśnienie i olej dotrze do wszystkich punktów smarowania, mija kilka sekund. Olej płynąc do silnika po drodze musi napełnić pusty filtr. Tak więc zalewając filtr oleju poniekąd skraca się czas pracy silnika bez smarowania. Po drugie: silniki często posiadają turbosprężarkę, do której olej dociera najpóźniej. Chyba nie muszę tłumaczyć, co powoduje brak smarowania w turbosprężarce.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli po wlaniu oleju jest min, to lepiej nie pracować ciągnikiem, bo po odpaleniu olej zostanie podany do układu, zaleje filtr i po zgaszeniu w misce będzie niedobór oleju. Lepiej więc nie ryzykować. Kontrolka od ciśnienia oleju zgasła po odpaleniu? Przedmuchaj przewody paliwowe, dokładniej odkręć ten co idzie od zbiornika do odstojnika od strony odstojnika i zobacz, czy paliwo płynie. Skoro olej ma termin ważności, to może z czasem traci swoje wartości (raczej tylko w części), ale pewności nie mam.

 

Witam ponownie. Dzisiaj uzupełniłem olej. teraz jest na górnej kresce.

Jeśli macie na myśli tą drugą kontrolkę obok tej z "piorunem" to się nie świeci. Zauważyłem jeszcze jak próbuje odpalić to tuż po wyłączeniu słychać jakby się jakiś płyn sączył, zasysał. No słychać to wyraźnie.

Zainteresowało mnie przedostatnie zdanie u kolegi @XMK13. Nie bardzo wiem jak to zrobić :) Czy chodzi o odpowietrzenie układu paliwowego? Zeby nam wszystkim było łatwiej wrzucę dwa zdjęcia z instrukcji obsługi mf255 z rozdziału układu paliwowego. Mam nadzieję, że dzięki temu uda Wam się mnie naprowadzić na właściwe tory. Po prostu boję się, że jak nie będę pewien to jeszcze bardziej go popsuje i tyle będzie z mojej naprawy.

post-133020-0-70758900-1435740691_thumb.jpg

post-133020-0-35966400-1435740723_thumb.jpg

Edytowane przez blackfish
Opublikowano

Znajdź przewód paliwowy wychodzący ze zbiornika paliwa - kranik jest po lewej str. silnika nad kolektorem wydechowym nad tylną częścią silnika. Przewód idzie na drugą stronę silnika - na prawą. Jeśli wchodzi on prosto do pompki paliwa (na rysunku 59 ją widać), to należy go odkręcić od pompki. Jeśli paliwo z tego przewodu nie płynie lub tylko kapie, to należy dmuchnąć (sprężarką lub ustami) w ten przewód i zakręcić go do pompki jak był. Do tego sprawdź, czy kranik przy zbiorniku paliwa nie jest zakręcony. Żeby odpowietrzyć układ należy poluzować jedną z rurek na filtrze paliwa (jest on po lewej str. silnika), pompować pompką paliwa aż paliwo będzie wypływać z tego poluzowanego przewodu i go dokręcić. Potem trzeba odkręcić śrubkę na pompie wtryskowej (taka mała na klucz chyba 7,czy 8) i znów pompowanie, aż paliwo wypłynie. Potem trzeba dokręcić tą śrubkę, poluzować rurkę od wtryskiwacza i wtedy kręcić rozrusznikiem aż ciągnik zapali. Na koniec dokręcić.

Opublikowano (edytowane)

Znajdź przewód paliwowy wychodzący ze zbiornika paliwa - kranik jest po lewej str. silnika nad kolektorem wydechowym nad tylną częścią silnika. Przewód idzie na drugą stronę silnika - na prawą. Jeśli wchodzi on prosto do pompki paliwa (na rysunku 59 ją widać), to należy go odkręcić od pompki. Jeśli paliwo z tego przewodu nie płynie lub tylko kapie, to należy dmuchnąć (sprężarką lub ustami) w ten przewód i zakręcić go do pompki jak był. Do tego sprawdź, czy kranik przy zbiorniku paliwa nie jest zakręcony. Żeby odpowietrzyć układ należy poluzować jedną z rurek na filtrze paliwa (jest on po lewej str. silnika), pompować pompką paliwa aż paliwo będzie wypływać z tego poluzowanego przewodu i go dokręcić. Potem trzeba odkręcić śrubkę na pompie wtryskowej (taka mała na klucz chyba 7,czy 8) i znów pompowanie, aż paliwo wypłynie. Potem trzeba dokręcić tą śrubkę, poluzować rurkę od wtryskiwacza i wtedy kręcić rozrusznikiem aż ciągnik zapali. Na koniec dokręcić.

 

1 sprawa - ten kranik nieszczęsny... no tam jest kranik jakiś ale on jakby jest odkręcany od dołu, wygląda jakby wisiał ta rura wydechowa jest obok. Nie wiem czy go dobrze zlokalizowałem.

2 ten przewód co idzie z lewej strony na prawą to go odkręciłem, paliwo ciekło, dmuchnąłem mimo wszystko. Rozumiem ze teraz po drugiej stronie mam poluzować ten sam przewód co w niego dmuchałem? Po tej lewej? Bo tam jak się stanie z lewej strony to do tego filtru paliwa wchodzą dwa przewody jeden obok drugiego? Poluzować ten co jest od zewnątrz, od mojej strony?

Edytowane przez blackfish
Opublikowano

@ursusc914 A ty sobie zdajesz sprawę że małe ilości oleju znajdują sie na częściach silnika Więc go tak szybko nie zatrzesz a w tym czasie pompa zdoła nabić olej do wszystkich punktow

Opublikowano

Temat niby o oleju a wy tu wodę lejecie.

Po to jest zakres MIN-MAX aby w tym przedziale nic złego silnikowi się nie stało i nie chodzi to o to że jak jest troszkę poniżej min. to już smok nie zasie oleju tylko o to że przy zakresie min. i pracy na nierównościach zapewnione jest odpowiednie smarowanie. Nawet jak nalałeś na min i po odpaleniu było mniej to nic sinikowi ( kolega wyżej ma rację - oleju zawsze coś zostało). Oczywiście nie powinno się pracować ale odpalić na chwilę to inna bajka.

Zalewanie filtra olejem nie ma sensu? Ale i nic nie szkodzi, a w dodatku mniej oleju ubędzie na miarce. Swoją drogą to w przypadku filtrów montowanych w poziomie zaleca się przy wymianie oleju pokręcić wałem ok 20-30s na odciętym zapłonie ( możecie sobie sprawdzić np. w instrukcji do Ursusa 6014)

Opublikowano

Słuchajcie doszedłem na instrukcji (2 zdjęcie) do tej części o odłączeniu przewodu od świecy promieniowej i pompowaniu az poleci paliwo. Otóż pompowałem dosyć długo i nic nie leciało.....dziwne. Na wcześniejszych srubach jak pompowałem to zawsze leciało i potem dokręcałem i przechodziłem dalej. Olałem wkoncu tą swiece promieniową i przeszedłem do wtrysków. Poluzowałem tam wszystkie 3 nakrętki (swoją drogą zeby sie tam dostac to masakra!) Trzeba było zdjąc tą całą górną osłoną łącznie z osłoną chłodnicy.... mało tego , nawet jak zdjąłem to i tak bym tego w zyciu nie odkrecił. Musiałbym zbiornik paliwa chyba zdjąc....ale wkoncu młotkiem i przecinakiem zacząłem lekko pukać po nasadzie nakrętki i pusciły, powoli się odkręcając) Przeszedłem do przedostatniej części. Pedał gazu na maks, czerwoną gałkę wcisnąłem, przekręciłem kluczyk i nic.... i tak kilka razy. Nie wiem tylko jak obracać tym wałem korbowym :D czarna magia to nazewnictwo. Jak mam niby to zrobić?

Opublikowano

Witaj. Pompuj paliwo za pomocą pompki paliwowej- jest po stronie rozrusznika, to już wiesz, tak ze 20 razy, następnie gałka wciśnięta, noi kręcisz, jeśli nic to powtarzasz czynność kilka razy. Jeśli dmuchnales w przewód do zbiornika i paliwo leci, w filtrze paliwo również jest to rad nie rad musi zapalić, nawet bez luzowania wtryskow. Ostatecznie jeśli nie dasz rady, a paliwo jest w układzie na 100% to proponuję drugi ciągnik i palić go na "zaciąg".

Opublikowano

Skoro paliwo płynie z przewodu od zbiornika paliwa to dobrze. Jeśli we filtrze paliwa też jest paliwo, to odkręć śrubkę na pompie i jeśli tam też jest paliwo to dokręć przewody na wtryskach i poluzuj te przewody, ale przy pompie (nie miałem czasu i nie napisałem tego) - nie trzeba luzować przy wtryskach. Jak będziesz próbować odpalić silnik, to paliwo powinno tryskać z tych przewodów - polecam odkręcić tylko jeden.

Opublikowano

Kris14 mogę się z tobą zgodzić w jednym olej też chłodzi silnik i jak jest mniej to jego zdolność do pochłaniania ciepła jest na pewno mniejsza . Ale mnie nie ucz, że można odpalać ciągnik na min poziomie ponieważ skończyłem Mechanika Pojazdów Samochodowych i wiem lepiej . Mojego majstra ojciec ma 2 C-360 i robiłem i mnie uczono że nigdy na min poziomie nie powinno się odpalać nawet traktor .

Opublikowano

Kolego przy każdej wymianie oleju silnikowego czyli co 200mtg wymieniaj też olej w filtrze powietrza daj ten co do silnika dajesz i poczyść filtr cały a nawet umyj w ON co trzeba, sprawdź stan gumy od filtra powietrza do silnika i czy dobrze przykręcona, niepopękana, wymieniaj filtr paliwa. Przy wymianie filtra paliwa rób to we dwoje najlepiej byś napełnił szklankę do pełna ile się da i żeby nie było bąbelków potem dociśnij i przykręć z filtrem i dalej niech ktoś pompuje pompką ręczną aż będzie u góry wylatywać ON nad filtrem gdzie odkręcisz śrubkę, potem zakręć i w pompie wtryskowej odkręć wpierw dolną śrubę potem górną pompując cały czas aż paliwo bez powietrza będzie leciało i musi zapalić o ile szczelny masz układ paliwowy. Ja kiedyś miałem przy pompce poluzowane mocowanie i też czasem gasł nagle w pracy. I zobacz czy masz czysty bak, bo glony mogą zapychać. Na pych go nie bierz bo nie zapali jak nie odpowietrzysz dobrze to Perkins. Paliwo też lej dobrze cedzone czyste. I zamiast Superolu lepiej lej Milvus 15W40 lub lepszy jak uznasz, że warto i można.

Opublikowano

 

@ursusc914 i co ci daje to zalanie filtra przed przykreceniem? nie widziałem większej głupoty, posmarować tylko uszczelkę olejem i wystarczy.

 

 

 

Poczytaj sobie serwisów-ki jak kolega wspomina (nawet na niektórych filtrach jest kreskówka mówiąca o zalaniu filtra olejem przed założeniem), na przykładzie bizona gdzie do filtra wchodzi ok. 2 l oleju, jak filtr nie zalany to zanim pojawi się ciśnienie trzeba poczekać kilka sekund po zalaniu filtra olejem ciśnienie pojawia się jak po "zwykłym" zgaszeniu silnika.

Opublikowano

cmokanie jest z uszczelki na bank między cylindrami przepaliło tak jak jest w mf splanuj głowice jak coś  i nie debatujcie o ilości oleju bo jak miarka się maczała to nic się nie stało z silnikiem a na minimum każdemu zdarzyło się parę razy pojechać i nic się nie stanie i nie piszcie bajek że na min się traktorowi coś stanie bo to nie jest jakaś konstrukcja 2014 z komputerem tylko silnik z lat 70 -80 nawet w samochodzie kiedyś miałem po niżej min i się nie zatarł a ledwo się maczała

Opublikowano

Co do ilości oleju w tym silniku ... mi pare lat temu przesunął się kołnierz na miarce oleju do góry prze co zaniżało ilość. normalnie wchodzi 8 ltr a że umnie nikt się nie skapnął że miarka fałszuje to w układzie smarowania było około 4-5 litrów . wiem bo kilka razy wymieniałem wtedy. dopiero po pewnym czsie spojrzałem do instr i "o ja pi****le" . Wymieniłem miarkę a silnikowi nic się nie stało bo nakręcił na tamtym wale korbowym ponad 15 000 mth a miał co robić w polu . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v