Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na szczęście już dawno nie rozbierałem, ale w tym tygodniu bede w c-360 rozbierał.

widziałem ze na fotkach w t25 masz tura ile ma udzwigu i ile kosztuje ?????bo my zamierzamy zakupić do t25 lub 5211 takiego

Opublikowano

no właśnie tak myślałem że to nie panewka na wale bo ona mogła by się przekręcić i nie psuło by to głowicy(no chyba żę by się rozleciała ale to byś słyszał że coś nie tak)

Opublikowano

Ale wyleciana zapinka nie powoduje żadnego luzu między tłokiem, sworzniem a korbowodem. Najwyżej może sie wysunąć sworzeń i porysować cylinder. Moim zdaniem tłok może zniszczyć głowice tylko w razie awarii rozrządu lub może ona pęknąć z przegżania.

Opublikowano

Mowa była o tulejce w korbowodzie.

 

u mnie kiedyś puściło zabezpieczenie i sworzeń się wysunął, a ostatnio odkręciły się śruby na kole rozrządu od wałka rozrządu i ... na szczęście nic się nie stało poza koniecznością przykręcenia kółka, ale bez jego wymiany się nie obeszło.

Opublikowano
Przekręcić, nie wylecieć !!!

Przekręcenie sie tulejki niema żadnego wpływu na skok tłoka. Nawet jakby ta tulejka sie rozsypala i wyleciala to i tak powstaly luz nie wydłuża przecież skoku tłoka. Glowica jeśli zostanie zniszczona to tak jak już pisałem, albo na skutek awarii rozrządu i kolizii tłoka z otwartym zaworem, albo na skutek przegżania pęknie. Dochodzę do wniosku, że w tym przypadku poprostu "trachtór wzion i sie popsół" B) B) B)

Opublikowano

Przyznam że już nie pamiętam jak to jest zbudowane w T-25.

 

Tak samo jest jak przekręci się panewka na wale korbowym, zostaje zasłonięty kanał olejowy i będzie brak smarowania tylko na wale spowoduje jego pęknięcie, a na sworzniu spowoduje zwiększenie luzu i co za tym idzie skoku tłoka.

 

Zastrzegam że już nie pamiętam jak jest w T-25, ale z opisu podanego wyżej chyba o to chodziło.

 

Nawet jakby ta tulejka sie rozsypala i wyleciala to i tak powstaly luz nie wydłuża przecież skoku tłoka.
Akurat tu z pewnością nie masz racji
Opublikowano
Akurat tu z pewnością nie masz racji

Może i tak ale powstały luz miałby okoł 1mm. Długość korbowodu pozostaje niezmieniona więc na tym odcinku 1mm korbowód nie popychał by tłoka dalej, więc ten 1mm tłok poruszałby sie ruchem bezwładnym a więc nie z aż taką siłą żeby rozwalić głowice. Pozatym próg na gładzi cylindra i pierścienie troche by go wychamowywały. To wszystko objawiało by się głośnym stukiem w silniku. Główka korbowodu stukała by o sworzeń i tyle. Na dluższą mete od tego mógłby pęknąć korbowód i wyjść bokiem. Jesli chodzi o awarie głowicy ja obstaje przy tym co wcześniej napisałem.

Opublikowano

zgadza się. Jak nie ma panewki to rozpędzony tłok idzie do góry maksymalnie i zostanie dopiero zatrzymany przez obejmę na korbowodzie albo na głowicy. Luz jest w tedy o grubość panewki. Gdy panewka jest cała to tłok swój maksymalny skok kończy przed głowicą.

Opublikowano
zgadza się. Jak nie ma panewki to rozpędzony tłok idzie do góry maksymalnie i zostanie dopiero zatrzymany przez obejmę na korbowodzie albo na głowicy. Luz jest w tedy o grubość panewki. Gdy panewka jest cała to tłok swój maksymalny skok kończy przed głowicą.

Rozpędzony, tylko przy suwie wydech, ale wtedy uderzyłby w otwarty zawór wydechowy. Przy suwie sprężanie ciśnienie sprężania nie pozwoli na takie hece.Wg mnie możliwa jest taka opcja: Panewka załazi na panewkę (widziałem )od strony główki korbowodu, oczywiście przy tzw. zatartych panewkach. Wtedy wał do szlifu albo pęka wcześniej.

Opublikowano

U mnie wladek jest tylko do lekkich prac, ale byl czas że obrabiał 13ha. Ogólnie to jest sporo gospodarstw gdzie jest to jedyny ciągnik. Pewnie nie wszystcy sie zgodzą ze mną ale ja wolałbym lichą c-360 niż wladka w lux stanie, oczywiście jeśli miałbym mieć tylko jeden traktor. Ale tak to uważam,że władki są b. dobre a razem z c-360 czy czymś podobnym wspaniale sie uzupełniają i są akurat na 10 - 20 ha.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v