Zaloguj się, aby obserwować  
FISH

Renault 103-54

Polecane posty

FISH    0

Wczoraj staliśmy się szczęśliwymi(?) posiadaczami Renault 103-54. Ponieważ wcześniej jeździliśmy 3P więc w tego typu ciągnikach zarówno ja jak i mój tata mamy dość słabe rozpoznanie. Dlatego proszę Was o odpowiedzi na kilka moich pytań:

 

1) Gdzie jest dźwignia uruchamiająca przedni napęd? Czy może uruchamia się on sam automatycznie?

 

2) Jakie warunki muszą być spełnione gdy chcemy uruchomić ciągnik? Chodzi o to, że gdy dziś przekręciłem kluczyk pogasły wszystkie kontrolki i ciągnik nawet nie zakręcił. Takie samo było wczoraj zanim"odkryliśmy", że ciągnik musi być na 'luzie', a także rewers musi być w pozycji neutralnej. "Na krótko" odpalił bez kłopotu, więc akumulator musi być w porządku. Czy to może coś nie tak ze stacyjką?

 

3) Do czego konkretnie służą wszystkie pokrętła na prawym błotniku lecąc od lewej strony? Pierwsze dwa to na pewno od podnośnika. Drugie reguluje jak nisko opuszcza się podnośnik, ale co do następnych dwóch nie mam za bardzo pomysłu. Jest też tam żółty przycisk i też nie znalazłem jego funkcji ;/

 

Dzięki za wszelką pomoc.

 

PS. Facet, od którego kupiliśmy traktor nie znał odpowiedzi na te pytania, gdyż on tylko sprowadza ciągniki z Francji.

PS2. Pierwsze pytanie może się wydać głupie, bo kupując ciągnik powinno się sprawdzić jak działa napęd na przód. Już zdążyłem pogratulować tacie odwagi i kazałem się modlić, żeby wszystko z nim było OK:)


Sprzedam walce młyńskie: gielda.agrofoto.pl/walce_mlynskie-o263.html
oraz MF 165 w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

1. Napęd włącza sie zapewne przyciskiem gdzieś na konsoli. Znajomy ma model tej serii, jak zrobie rozpoznanie to dam znać, choć pewnie sam szybciej dojdziesz.

 

2. Niektóre ciągniki mają też blokade na WOM (przy włączonym nie odpali).

 

3. Patrz punkt 1 :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Dzięki mirasek! Trzeba będzie popatrzeć i popróbować, bo przesiadkę z 3P do tej Reni mogę porównać z przesiadką z syrenki do mercedesa;) Ale żeby niczego nie zjebutać przez przypadek, chcemy z tatą najpierw posiąść nieco wiedzy teoretycznej;)

 

I przy okazji dołożę jeszcze jedno pytanie:

 

4) Między sprzęgłem i hamulcem jest jeszcze jeden pedał. Do czego służy?


Sprzedam walce młyńskie: gielda.agrofoto.pl/walce_mlynskie-o263.html
oraz MF 165 w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

O tym ciągniku wiem niewiele więcej od Ciebie i raczej zgaduje co i jak :rolleyes: może zaraz wypowie sie ktoś bardziej kompetentny. Ten pedał to albo blokowanie regulacji kierownicy albo "ręczny" jak w niektórych Mercach, nic innego mi do głowy nie przychodzi. Wciśnij go, zobaczysz co sie stanie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180
Ten pedał to albo blokowanie regulacji kierownicy albo "ręczny" jak w niektórych Mercach, nic innego mi do głowy nie przychodzi. Wciśnij go, zobaczysz co sie stanie :rolleyes:

 

Oby nie uruchamiał katapulty :) <_< .


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

kurcze jeździłem renault 155.54 z 95roku i nie pamiętam co tam było Taki masz kokpit???

Poniżej foto z wnętrza

9ab306f13d3cb6b5m.jpg

Ty masz tak po prawej stronie czy elektryka???

2318490c06c0e1ddm.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
360P    4

Kolega ściąga właśnie maszyny z Francji(może od niego kupiłeś? :rolleyes:) i ma pare Renówek w składzie. Odnośnie tego pedału to jest regulacja kierownicy(jestem tego raczej pewna <_<).


"(...) Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, wśród odwróconych plecami i obalonych w proch.(...) Bądź wierny. Idź" Z.Herbert

Rolnictwo - w służbie ludzkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Luke16 ten kokpit to troszkę inaczej, a prawy błotnik to już zupełnie inaczej:) Niestety nie mogę teraz wrzucić foty, bo jestem teraz we Wrocławiu.

 

360P jeszcze dziś powiem tacie, żeby zweryfikował Twoje info. Ale regulacja wysokości kiery jest też tuż pod nią, więc nie wydaje mi się, ale zobaczymy:)

 

A co do odpalania to faktycznie trzeba wyłączyć wałek :rolleyes: Ot zachodnie zabezpieczenia <_<


Sprzedam walce młyńskie: gielda.agrofoto.pl/walce_mlynskie-o263.html
oraz MF 165 w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renia10354    0

posiadam instrukcje obsługi do renault 103 54 i innych niestety po francusku

 

napęd włącza się żółtym przyciskiem po prawej stronie z tyłu, przy szybie, po włączeniu przycisk ten powinien podświetlić się na czerwono (napęd włączony)

 

w celu uruchomienia ciągnika należy wcisnąć i przytrzymać przycisk po lewej stronie na dole, na obudowie dźwigni sprzęgła, taki czarny

 

pedał pomiędzy sprzęgłem a hamulcem to blokada mechanizmu, wyłącza się go naciskając hamulec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Czy ktoś z Was orientuje się, gdzie znajduje się zbiorniczek płynu do wspomagania kierownicy? Mimo usilnych poszukiwań nie udało nam się odkryć tego miejsca. Z góry dzięki za pomoc.


Sprzedam walce młyńskie: gielda.agrofoto.pl/walce_mlynskie-o263.html
oraz MF 165 w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slav    3
Czy ktoś z Was orientuje się, gdzie znajduje się zbiorniczek płynu do wspomagania kierownicy? Mimo usilnych poszukiwań nie udało nam się odkryć tego miejsca. Z góry dzięki za pomoc.

w mojej renii (113/14) jest orbitrol , i jeśli kierownica nie kręci kołami - szczególnie na dużych nierównościach , to brakuje oleju hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Loko1988    0

Kolega, zeby uruchomić renie musisz lewarek od biegów głównych(tych1,2,3,4) ustawic na luzie i ten lewarek obok-(1-2) tez na luzie. to jest taka blokada, ale jak bedzie na luzie to zapali.Na pewno masz orbitrol, ten pedał to od regulacji kierownicy, na 99%. Musiałbym isc do sasiada bo on tez ma taki pedał.Napęd jest właczany elektrycznie żółtym guzikeim po prawej stronieniedaleko guzików od podnośnika.


W Bełchatowie gra ma GIEKSA Kochana-dałem Serce swe UKOCHANEJ Drużynie! Ja Kocham TYLKO JĄ I ZAWSZE BEDE Z NIĄ NAWET W CHWILI ZŁEJ NIGDY NIE OPUSZCZE JEJ!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Kolego dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, ale niestety niepotrzebnie się męczyłeś. Te posty pisałem ponad pół roku temu i od tamtego czasu chyba dość dobrze udało mi się opanować obsługę renówki. A co do orbitrolu to olej hydr. wymieniony i kłopoty ustąpiły, ale to również post sprzed 3 miesięcy. Także rada na przyszłość: zwracaj uwagę na daty postów na które odpowiadasz. Pozdro.


Sprzedam walce młyńskie: gielda.agrofoto.pl/walce_mlynskie-o263.html
oraz MF 165 w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Loko1988    0

Jestem nowy na AF i wiesz...: ) he


W Bełchatowie gra ma GIEKSA Kochana-dałem Serce swe UKOCHANEJ Drużynie! Ja Kocham TYLKO JĄ I ZAWSZE BEDE Z NIĄ NAWET W CHWILI ZŁEJ NIGDY NIE OPUSZCZE JEJ!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk309    2

Mi się 103-54 z turem spaliła :):) z stąd też nie polecam :) w ogóle słyszałem ze za granicą dużo renówek się pali. Nie oznacza to ze tobie musi. Trochę dużo paliła ale za to była bezawaryjna (prócz tej jednej jakże efektownej) przez te 3 lata co mi służyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo75    1

Palą się nowsze modele bo za krótka jest wiązka wychodząca z kabiny


Części do maszyn rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

Panowie może ktoś się orjetuja jaka predkość maksymalna ma reno 103 54 ? i czy były takie renówki z szybkimi skrzyniami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5

Zależy wszystko od skrzyni może mieć 40 a i może 30, na szybie przed kierownicą jest podane z jaką prędkością będzie się poruszać


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

dzięki za pomoc panowie :D kolego Prolnik możę wiesz czym różnią sie te renówki oznaczone napisem "tracfor" od reszty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prolnik    1

hmmm podobno 'tracfor' ma szybką skrzynie i sprzęgło olejowe. Nie jestem tego pewien w 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cwirek    0

mam pytanie jak odpowietrza się hamulce w reni 103.54 TX 96r?? jeśli dobrze się dzisiaj zorientowałem to ma ona wspomaganie olejowe. Tylko nie mogę znaleźć odpowietrzników czy ktoś może wie gdzie one się znajdują??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Koledzy czy ktoś zaopatrywał się w świecę żarową do swojej renóweczki? Jeśli tak to gdzie, lub ewentualnie w jaki inny sposób zdobyć takie cudo.


Sprzedam walce młyńskie: gielda.agrofoto.pl/walce_mlynskie-o263.html
oraz MF 165 w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam , pacjent Renault Ares 630 RZ ze sprzęgłem hydraulicznym , rewersem mechanicznym i skrzynia quadrishift.
      Po maksymalnym skręceniu kołami zanika ciśnienie 17 bar i rozłącza jazdę, sprzęgło.
      Gdy nie ruszamy kierownicą lub nie skręcamy na max to problem nie występuje, wom działa, pól-biegi (1, 2, 3, 4) zmienia płynnie, napęd załącza, sprzęgło działa.
      Ciśnienie na wyjściu pompy jest ok.
      Niestety nie mam przepływomierza żeby sprawdzić wydajność pompy.
      Miał ktoś podobny problem??
      Czy winy szukać w orbitrolu a może w zaworze rozdzielającym czy od razu dobierać się do pompy?
       
    • Przez XTomekDX
      Witam. W moim Aresie pojawił się ostatnio problem w postaci szarpania na 1 biegu przy ruszaniu. Gdy puszczam sprzęgło, zaczyna łapać po czym jak gdyby odpuszczał i łapie znowu. Na pozostałych biegach tego nie ma. Jakie mogą być przyczyny?
    • Przez Maklaren111
      Witam,jestem pierwszy raz.Kupiłem Aresa 725RZ,kupiłem trzy filtry do hydrauliki,jeden wiem gdzie się znajduje(agco 5110990) nie wiem gdzie pozostałe dwa.Proszę o pomoc,może jakieś foto.
    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez EteroxPL
      Witam, pacjent renault Ares 556rz, zaczął sporadycznie wyskakiwac błąd taki jak na filmie przy okazji podnośnik przerywał przy podnoszeniu, wymienione 2 elektrozawory od podnoszenia i opuszczania, podnoszenie i opuszczanie jest już płynne, ale działa jedynie z błotnika, ehr kompletnie nie działa co widać na filmie, wiązka z rozdzielacza do kabiny przejrzana, przejście na piny jest,kompletnie już brak pomysłu o co chodzi
      Dodaje link do filmu, na początku jest pokazane co się dzieje jak używam przycisków z błotnika a potem jak próbuję odblokowac
      Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co sprawdzić itp. pozdrawiam 
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj