Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
FISH

Renault 103-54

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
FISH    0

Wczoraj staliśmy się szczęśliwymi(?) posiadaczami Renault 103-54. Ponieważ wcześniej jeździliśmy 3P więc w tego typu ciągnikach zarówno ja jak i mój tata mamy dość słabe rozpoznanie. Dlatego proszę Was o odpowiedzi na kilka moich pytań:

 

1) Gdzie jest dźwignia uruchamiająca przedni napęd? Czy może uruchamia się on sam automatycznie?

 

2) Jakie warunki muszą być spełnione gdy chcemy uruchomić ciągnik? Chodzi o to, że gdy dziś przekręciłem kluczyk pogasły wszystkie kontrolki i ciągnik nawet nie zakręcił. Takie samo było wczoraj zanim"odkryliśmy", że ciągnik musi być na 'luzie', a także rewers musi być w pozycji neutralnej. "Na krótko" odpalił bez kłopotu, więc akumulator musi być w porządku. Czy to może coś nie tak ze stacyjką?

 

3) Do czego konkretnie służą wszystkie pokrętła na prawym błotniku lecąc od lewej strony? Pierwsze dwa to na pewno od podnośnika. Drugie reguluje jak nisko opuszcza się podnośnik, ale co do następnych dwóch nie mam za bardzo pomysłu. Jest też tam żółty przycisk i też nie znalazłem jego funkcji ;/

 

Dzięki za wszelką pomoc.

 

PS. Facet, od którego kupiliśmy traktor nie znał odpowiedzi na te pytania, gdyż on tylko sprowadza ciągniki z Francji.

PS2. Pierwsze pytanie może się wydać głupie, bo kupując ciągnik powinno się sprawdzić jak działa napęd na przód. Już zdążyłem pogratulować tacie odwagi i kazałem się modlić, żeby wszystko z nim było OK:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

1. Napęd włącza sie zapewne przyciskiem gdzieś na konsoli. Znajomy ma model tej serii, jak zrobie rozpoznanie to dam znać, choć pewnie sam szybciej dojdziesz.

 

2. Niektóre ciągniki mają też blokade na WOM (przy włączonym nie odpali).

 

3. Patrz punkt 1 :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Dzięki mirasek! Trzeba będzie popatrzeć i popróbować, bo przesiadkę z 3P do tej Reni mogę porównać z przesiadką z syrenki do mercedesa;) Ale żeby niczego nie zjebutać przez przypadek, chcemy z tatą najpierw posiąść nieco wiedzy teoretycznej;)

 

I przy okazji dołożę jeszcze jedno pytanie:

 

4) Między sprzęgłem i hamulcem jest jeszcze jeden pedał. Do czego służy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirasek    7

O tym ciągniku wiem niewiele więcej od Ciebie i raczej zgaduje co i jak :rolleyes: może zaraz wypowie sie ktoś bardziej kompetentny. Ten pedał to albo blokowanie regulacji kierownicy albo "ręczny" jak w niektórych Mercach, nic innego mi do głowy nie przychodzi. Wciśnij go, zobaczysz co sie stanie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176
Ten pedał to albo blokowanie regulacji kierownicy albo "ręczny" jak w niektórych Mercach, nic innego mi do głowy nie przychodzi. Wciśnij go, zobaczysz co sie stanie :rolleyes:

 

Oby nie uruchamiał katapulty :) <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    177

kurcze jeździłem renault 155.54 z 95roku i nie pamiętam co tam było Taki masz kokpit???

Poniżej foto z wnętrza

9ab306f13d3cb6b5m.jpg

Ty masz tak po prawej stronie czy elektryka???

2318490c06c0e1ddm.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
360P    4

Kolega ściąga właśnie maszyny z Francji(może od niego kupiłeś? :rolleyes:) i ma pare Renówek w składzie. Odnośnie tego pedału to jest regulacja kierownicy(jestem tego raczej pewna <_<).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Luke16 ten kokpit to troszkę inaczej, a prawy błotnik to już zupełnie inaczej:) Niestety nie mogę teraz wrzucić foty, bo jestem teraz we Wrocławiu.

 

360P jeszcze dziś powiem tacie, żeby zweryfikował Twoje info. Ale regulacja wysokości kiery jest też tuż pod nią, więc nie wydaje mi się, ale zobaczymy:)

 

A co do odpalania to faktycznie trzeba wyłączyć wałek :rolleyes: Ot zachodnie zabezpieczenia <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renia10354    0

posiadam instrukcje obsługi do renault 103 54 i innych niestety po francusku

 

napęd włącza się żółtym przyciskiem po prawej stronie z tyłu, przy szybie, po włączeniu przycisk ten powinien podświetlić się na czerwono (napęd włączony)

 

w celu uruchomienia ciągnika należy wcisnąć i przytrzymać przycisk po lewej stronie na dole, na obudowie dźwigni sprzęgła, taki czarny

 

pedał pomiędzy sprzęgłem a hamulcem to blokada mechanizmu, wyłącza się go naciskając hamulec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Czy ktoś z Was orientuje się, gdzie znajduje się zbiorniczek płynu do wspomagania kierownicy? Mimo usilnych poszukiwań nie udało nam się odkryć tego miejsca. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slav    3
Czy ktoś z Was orientuje się, gdzie znajduje się zbiorniczek płynu do wspomagania kierownicy? Mimo usilnych poszukiwań nie udało nam się odkryć tego miejsca. Z góry dzięki za pomoc.

w mojej renii (113/14) jest orbitrol , i jeśli kierownica nie kręci kołami - szczególnie na dużych nierównościach , to brakuje oleju hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Loko1988    0

Kolega, zeby uruchomić renie musisz lewarek od biegów głównych(tych1,2,3,4) ustawic na luzie i ten lewarek obok-(1-2) tez na luzie. to jest taka blokada, ale jak bedzie na luzie to zapali.Na pewno masz orbitrol, ten pedał to od regulacji kierownicy, na 99%. Musiałbym isc do sasiada bo on tez ma taki pedał.Napęd jest właczany elektrycznie żółtym guzikeim po prawej stronieniedaleko guzików od podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Kolego dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, ale niestety niepotrzebnie się męczyłeś. Te posty pisałem ponad pół roku temu i od tamtego czasu chyba dość dobrze udało mi się opanować obsługę renówki. A co do orbitrolu to olej hydr. wymieniony i kłopoty ustąpiły, ale to również post sprzed 3 miesięcy. Także rada na przyszłość: zwracaj uwagę na daty postów na które odpowiadasz. Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk309    2

Mi się 103-54 z turem spaliła :):) z stąd też nie polecam :) w ogóle słyszałem ze za granicą dużo renówek się pali. Nie oznacza to ze tobie musi. Trochę dużo paliła ale za to była bezawaryjna (prócz tej jednej jakże efektownej) przez te 3 lata co mi służyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

Panowie może ktoś się orjetuja jaka predkość maksymalna ma reno 103 54 ? i czy były takie renówki z szybkimi skrzyniami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    4

Zależy wszystko od skrzyni może mieć 40 a i może 30, na szybie przed kierownicą jest podane z jaką prędkością będzie się poruszać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

dzięki za pomoc panowie :D kolego Prolnik możę wiesz czym różnią sie te renówki oznaczone napisem "tracfor" od reszty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prolnik    1

hmmm podobno 'tracfor' ma szybką skrzynie i sprzęgło olejowe. Nie jestem tego pewien w 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cwirek    0

mam pytanie jak odpowietrza się hamulce w reni 103.54 TX 96r?? jeśli dobrze się dzisiaj zorientowałem to ma ona wspomaganie olejowe. Tylko nie mogę znaleźć odpowietrzników czy ktoś może wie gdzie one się znajdują??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Koledzy czy ktoś zaopatrywał się w świecę żarową do swojej renóweczki? Jeśli tak to gdzie, lub ewentualnie w jaki inny sposób zdobyć takie cudo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×