Skocz do zawartości
dominikl95

Mtz podłaczanie halogenow

Polecane posty

dominikl95    25

witam,pod co moge podlaczyc halogeny z przodu i z tyłu w moim Mtz 82,czy beda potrzebne przekazniki ,jak tak to jak je podłaczyc.Pozdrawiam i czekam na odp:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    341

Najlepiej z instalacji bezpośrednio od aku przez bezpiecznik i przekażnik ,jak na 4 lampy to duże obciążenie więc raczej w istniejącą instalacje pod dachem nie radze sie podłączać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie uważasz, że jak zadajesz takie pytania to nie masz szans tego prawidłowo podłączyć? Podłączenie przekaźnika I trzeba było od razu zakładać nowy temat skoro wszystko już jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Zapomnij że zrozumie te schematy, miałem takiego gościa któremu rozrysowałem wszystko przewód po przewodzie a On ciągle twierdził że tak łączy i nie działa, dopiero po schemacie opisowym gość z wieloma problemami ale sobie poradził.

 

Każdemu kto myśli o podłączaniu świateł z przekaźnikiem polecam kupić przekaźnik, żarówkę, oraz przełącznik i bezpiecznik i nauczyć się jak działa przekaźnik i dopiero modyfikować, bo widziałem też taki patent że przełącznik od sterowania przekaźnika grzał się, a jak się okazało przekaźnik tylko sobie "pykał" a cały prąd płynął poprzez włącznik przekaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wiem, że tego nie zrozumie, ale pisanie i tłumaczenie podstaw mija się z celem, bo 10 razy szybciej można podłączyć ten przekaźnik niż opisać jego podłączenie i zasadę działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Ale jak można coś zbudować nie znając podstaw działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominikl95    25

i jaki bezpiecznik byl by najlepszy na podlaczenie 4 halogenow,po to jest to forum aby sie pytac i rozwiazywac problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zajrzałeś do tego tematu, do którego link podałem? Tam jest wszystko napisane. Posty kolegi @wierzba. A jak tego nie rozumiesz to sobie daruj, bo jeszcze ciągnik spalisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Mnie zastanawia jedno czy aktualny program nauczania jest tak skromny czy uczniowie twierdzą że wszystko co ich uczą w szkole jest zbędne.

 

Tak po to jest forum żeby pytać ale też trzeba umieć zadać to pytanie, napiszę że 1A jest wystarczający i będziesz zadowolony z odpowiedzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W szkole takich rzeczy nie uczą, chyba że jest się na kierunku związanym z  elektryką.  Co do schematów, to co podał elektrotechnik to dziecko z podstawówki umiało by go odczytać i  podłączyć ;)  Wystarczy chcieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Faktycznie, masz rację na napięcie, opór, natężenie było poświęcone na to ze 2 godz lekcyjne. A część praktyczna to było podłączenie żaróweczki pod baterie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

A podłączenie przekaźnika nie wykracza wiele za podłączenie żarówki tylko że w reakcji łańcuchowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chłopak będzie miał problem bo będzie szukał bezpiecznika 1A

Płytkowe bez problemu są dostępne na ten prąd.

W szkole takich rzeczy nie uczą, chyba że jest się na kierunku związanym z  elektryką.

Mnie tego uczyli w podstawówce. Teoria na fizyce, a praktyka na przedmiocie zwanym technika. Łączyliśmy obwody zasilane niskim napięciem, między innymi przełączniki i przekaźniki. Oceniane było nie tylko to, że obwód działał, ale również wymagane było takie przemyślenie, żeby użyć jak najmniejszej liczby elementów i połączeń. I tą zasadę stosuję do dzisiaj. Ale jakby teraz był taki przedmiot, to może jedna osoba z klasy by zaliczyła. Czasami prowadzę takie małe prezentacje w szkole rolniczej, oczywiście z dziedziny elektryki w ciągnikach i maszynach, i na 30 osobową klasę wygląda to tak: 2-3 stoją zaraz przy mnie, wiedzą o co chodzi i dopytują o szczegóły, kolejne 4-5 wykazuje zainteresowanie, ale się nie udzielają, a reszta jest tam dlatego, bo wtedy nie ma lekcji.

 

Co do schematów, to co podał elektrotechnik to dziecko z podstawówki umiało by go odczytać i  podłączyć ;)  Wystarczy chcieć

To nie chodzi o to, że wszyscy mają umieć czytać schematy i później wg nich połączyć obwód. Nie wszyscy się na tym znają i nie muszą. Ja to rozumiem. Ale jak się nie wie, to nie można uparcie próbować zrobić czegoś jeżeli nawet podstaw się nie zna. Są ludzie, którzy to zrobią (oczywiście odpłatnie, bo teraz nie ma nic za darmo) i będzie po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×