Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Kubota i JD zbierają zanieczyszczenia w filtrze (DPF) i po pewnym czasie zaczyna sie proces wypalania przy którym silnik spala dużo paliwa tylko po to żeby wypalić zanieczyszczenia w filtrze.

 

Ludzie, skąd wam się biorą te bzdury o hektolitrach paliwa potrzebnych do dopalenia DPF? Dopalanie wykonuje się w czasie pracy, żeby nie puszczać niepotrzebnie paliwa przez komin. Czy ktoś z was, użytkujących samochód z DPF zatrzymuje się w celu dopalenia filtra, lub zauważył jakiś wzrost zużycia paliwa? Nawet jeżeli dopalamy filtr na postoju (w wyjątkowych sytuacjach) to przyjmując że bez obciążenia ciągnik zużywa 3l/h, to 20 min. dopalania to 1l paliwa zużyty na oczyszczenie filtra.

Opublikowano

co do kuboty to mieliśmy na testach z overumen 1.8m i spaliła 15.3l/ha prawie tyle samo co  mój case  90 km z pługiem o podobnej szerokości  kubota jeździła  na 1700 a case dusze na ponad 2000 obrotów wiec wydaje mi sie że skoro była mocniejsza to poninna mniej spalić

Opublikowano

kolego wskpiotrus125, 15 l/ha to jeszcze nie taka tragedia. też miałem taką kubotę na testach i w ibisie 160cm, również przy obrotach 1700 i prędkości coś koło 9km/h spaliła UWAGA 26 litrów na hektar. W dodatku skrzynia przy przełączaniu biegów strasznie szarpała. Jedyny jej plus to mały promień skrętu. Co do jd sie nie wypowiem bo nie miałem styczności. Pozdrawiam

Opublikowano

za tą kase brał bym NH t6.120/Steyra 4110 Profi/Case maxxum 110. dobry i duzy ciągnik. a jezeli miał bym wybierac miedzy JD a kubota to wybrał bym kubote. seria M w john deerach mnie nie przekonuje. wystarczy poszukac na forum ze seria M to juz wogóle co innego. Wypowiadał sie tam posaidacz dwoch podobnych ciągników tyle ze jeden to R'ka a drugi M'ka. i jeszcze jedna ważna rzecz. Kubote dali na test bez problemu a John Deera ? no właśnie...

Opublikowano

.

I co do JD to słynie on z tego że sporo pali jak sie go słabo dociąży a ty masz daleki dojazd do pola a jazda na pusto to żadne obciążenie.

 

To rozumiem, że na jadąc na pusto taki JD pali przykładowo 10litrów/h a jak go obciążysz jedną przyczepą z ładunkiem to 9l/h a jak z dwiema przyczepami to 8l/h?

Opublikowano

Mój jd 100 konny przy ubijania kiszonek pali około 4 litry na godzinę, w gruberze spalił mi 8 litrów na hektar a w orce najniższy wynik miałem około 12 litrow na hektar ale pole długie nasilonego a pali w orce około 14-16 zależy od pola i ziemi ciagam 3 obrotowa agromasz wiec nie chce mi sie wierzyć ze to tak dużo i tak to odbiega od innych marek. Moze inny ciągnik spali litr mniej a moze nie ale nie uwierzę w to ze Mf, deutz, Nh spala nagle 5 litrów mniej bo to bajki. Sąsiad ma agrofarma 420 i więcej mu żre niż mój, a kolejny ma Nh 105 konnego tez nie jest zadowolony ze spalania. Ale jak nagle kotos sie przesiądź z 3512 lub Mf 255 to spalanie dziwi w takim jd ze na godzinę lekkiej pracy łyka tyle co 3512 łykalo lub nie lykalo w orce głebokiej. Jaka praca takie spalanie i jeszcze jedno jaki operator takie wir w baku.

Opublikowano

Wysokie spalanie w Johnie to mit, kiedyś się tak przyjęło i już zostało. Powiem krótko, każdym ciągnikiem w którym ciśniesz gaz do oporu to spalanie jest wysokie i to nie ma reguły. A jeśli jest różnica to wahania są niewielkie. Najwyższa ekonomia jest 1800-2000 obrotów, dlatego teraz dużo marek w swoich ciągnikach moc maxmalną można osiągać przy 1800 obrotach, ciągnik nie dostaje w tyłek i spalanie jest na dobrym poziomie. 

Opublikowano

Dokładnie tak. Każdy mówi ze jego ciągnik malo spała. Ale liczy sie to co zrobili spalanie trzeba policzyć na hektar a nie godzinę. I jeszcze jedno operator, operator i jeszcze raz operator. Moim jak ojciec oral to wyszło na pasownym kawałku 22 litry na hektar ale jak trzymał obroty rzędu 2100-2200 i za niski polbiegow to musiał połknąć ja orze tak 1700-1800. Mam 100 koni to tez tak naprawdę do 4 za mało troszkę a do 3 za dużo bo pług zabiera 1,32 dokładnie ale moze kiedyś go wymienię na poitingera lub voogel w tym momencie nie było budżetu na coś droższego.

Opublikowano

według mnie wysokie spalanie w john deerach to nie mit. jednego mam to wiem. chyba że te nowsze są inne... tego to niewiem. 80 koni jd i 80 koni ursus to na hektar jd spali 2-3 litry więcej. niby nie dużo ale jednak. tylko w jd komfort dużo lepszy to i tak wolę robić jd :-)

Opublikowano

Dokładnie tak. Każdy mówi ze jego ciągnik malo spała. Ale liczy sie to co zrobili spalanie trzeba policzyć na hektar a nie godzinę. I jeszcze jedno operator, operator i jeszcze raz operator. Moim jak ojciec oral to wyszło na pasownym kawałku 22 litry na hektar ale jak trzymał obroty rzędu 2100-2200 i za niski polbiegow to musiał połknąć ja orze tak 1700-1800. Mam 100 koni to tez tak naprawdę do 4 za mało troszkę a do 3 za dużo bo pług zabiera 1,32 dokładnie ale moze kiedyś go wymienię na poitingera lub voogel w tym momencie nie było budżetu na coś droższego.

no właśnie o to chodzimy dostali ten sam zestaw na testy to każdemu by spalił inne ilości

nawet jak byś

każde pole jest inne, najwiekszy wpływ na spalanie ma

-operator 

-ustawienie - bo wystarczy orać 2-3cm głebiej i na 10 ha jest duża różnica a im cięższa ziemia tym większa

-klasa ziemi i nachylenie 

-ciągnik

-warunki pogodowe

-pług

Opublikowano (edytowane)

Ludzie, skąd wam się biorą te bzdury o hektolitrach paliwa potrzebnych do dopalenia DPF? Dopalanie wykonuje się w czasie pracy, żeby nie puszczać niepotrzebnie paliwa przez komin. Czy ktoś z was, użytkujących samochód z DPF zatrzymuje się w celu dopalenia filtra, lub zauważył jakiś wzrost zużycia paliwa? Nawet jeżeli dopalamy filtr na postoju (w wyjątkowych sytuacjach) to przyjmując że bez obciążenia ciągnik zużywa 3l/h, to 20 min. dopalania to 1l paliwa zużyty na oczyszczenie filtra.

 

Sam też za bardzo nie wiesz co piszesz. Po pierwsze jeśli ktoś pracuje w polu to filtr w czasie pracy wypali. Ale jeśli pracuje dużo ciągnikiem na podwórku czy lekkim transporcie i innych lekkich pracach nie wymagających obrotów, często go gasi odpala. To już nie za bardzo ten filtr wypali. Fajnie, że podałeś przykład samochodów. Bo w aucie, jeżeli ktoś wolno jeździ np po mieście. To albo od czasu do czasu musi zrobić trasę aby filtr wypalić gdy się kontrolka zaświeci. A jeśli nie to trzeba do serwisu jechać i tam go przy pomocy komputera wypalą.

Po drugie wyższe spalanie ciągników z dpf nie wynika tylko z tego, że czasami ciągnik musi pracować na wysokich obrotach by wypalić filtr. Są to faktycznie nie wielkie ilości. Wyższe spalanie ciągników z dpf wynika z tego, że silniki pracują na bogatszej mieszance. Silnik bez dpf np z scr i katalizatorem doc. Może pracować na uboższej mieszance. Tlenki azotu, które powstają przy spalaniu uboższej mieszanki zneutralizuje system scr. Silnik z dpf musi spalać bogatszą mieszankę, aby zawartość tlenków azotu w spalinach była w normie. Poza tym mieszanka musi być bogatsza, aby przepalić część spalin wracających przez egr. Którego większość silników z scr nie ma. No i na końcu filtr dpf jest właśnie po to, aby zbierać sadzę powstałą w wyniku spalania bogatszej mieszanki.

 

według mnie wysokie spalanie w john deerach to nie mit. jednego mam to wiem. chyba że te nowsze są inne... tego to niewiem. 80 koni jd i 80 koni ursus to na hektar jd spali 2-3 litry więcej. niby nie dużo ale jednak. tylko w jd komfort dużo lepszy to i tak wolę robić jd :-)

 

Fakt spalanie jd nie jest kosmiczne. Ale litr czy dwa większe. W nowszych podobnie dlatego ich użytkownicy odłączają np egr. Który spalanie podnosi. Komfort jest większy w porównaniu do ursusa. Ale wystarczy wziąć innych zagraniczny ciągnik bez dpf. I mamy komfort jak w jd a spalanie jak w starym ursusie.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

@hubertuss a jak myslisz, czy jak by np. w kubocie odłączyc EGR i wyciąć filtr DPF to wtedy by paliła mniej ? w mojej okolicy tak jedna osoba zrobiła. To podobno troche niej pali ale za to dymi bardziej na czarno. jak to z ty jest ?

Opublikowano

Trzeba jeszcze przeprogramować dawkowanie paliwa, ciśnienie doładowania. To zabawa za kilka tysięcy dla doświadczonych fachowców. Tylko pytanie czy nie lepiej wybrać inny ciągnik. Zamiast bawić się ryzykując uszkodzeniami i awariami kosztującymi nie małe pieniądze.

Opublikowano

 

Witam! Stoję przed wyborem tych dwóch wymienionych ciągników. Byłby to ciągnik główny w gospodarswie, do pomocy miałby jeszcze ciągnik New Holland TD5050 z turem. Pracowałby na areale ok. 60ha przy hodowli bydła mlecznego. Pola oddalone od domu aż do 15km. Są to pola o niewielkich powierzchniach, więc dużo czasu poświęcę na przejazdy. Gleby nie są ciężkie(4 i 5 klasa). Ciągnik chodził by przy pługu 4 skibowym obrotowym, agregacie uprawowo-siewnym 3m., gruberze 2.6m, kosiarce dyskowej na centralnym zawieszeniu 3m, rozrzutniku obornika 10 ton(tandem), prasie Uni 1.8VD(rotor, noże), wozie asenizacyjnym sipmy 9000 litrów i trochę w transporcie. Który będzie bardziej ekonomiczny i mniej awaryjny? Proszę o opinie użytkowników tych maszyn.

Wyposażenie John Deere 6115M:

Skrzynia PowrQuad Plus 16/16

Oś TLS

opony 520/70 R38, 420/70 R28

tylny wom 540,540eco,1000

pompa 80l/min

wzmocniony podnośnik

pneumatyka

Akumulator 12v/154ah/700a 
Alternator 14V/150A
pełne oświetlenie
zaczep automatyczny
klima
Cena 219tyś netto bez wielkich negocjacji (2015 rok)
 
A kubota w standardzie z amortyzowaną przednią osią
Cena 199 tyś netto (2012 rok)

 

 

Czy kubota, którą ci zaproponowali za 199 tys netto. To egzemplarz po testowy z przebiegiem kilkudziesięciu czy kilkuset mth.?

C do jd to jak czas pokazał poszli złą drogą w kwestii oczyszczania spalin. Bo o ile taki mf oczyszcza spaliny w najwyższych normach przy pomocy egr, doc i scr (87xx). Większość modeli mf a nie ma egr( 56xx,66xx76xx). Jd aby to zrobić ma egr, doc, dpf i scr. Nowe kuboty serii 7 chyba podobnie. Jednak dodać muszę, że jd zwłaszcza serii r ma najlepiej dopracowany system dpf z pośród marek oferujących go. W 6 r filtr możemy wypalić w kazdej chwili z komputera ciągnika. Dodatkowy wtryskiwacz on umieszczony jest w filtrze dpf. Więc ne trzeba tak gazować silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v