Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem zrobiłem remont generalny silnika w zetor 7211 i ciśnienie jest za niskie.Na wolnych obrotach i nierozgrzanym silniku wynosi 2 atm,a na większych obrotach i nierozgrzanym silniku 3,5 atm.Mam zamiar wymienić bąka na wymienny filtr oleju, czy to coś da?Mam nowy licznik.Co zrobić aby ciśnienie było większe?

 

P.S 

Jakie powinno byc ciśnienie?

Opublikowano (edytowane)

to zostaje pompa:) i zawór hm a stan oleju masz w normie? nie przybywa ?

Na szczęście nie.Zastanawiam się czy po wymianie na filtr wymienny coś się zmieni?

Edytowane przez Matin2o
Opublikowano

dajcie spokój z tym filtrem puszkowym.... to tylko likwidowanie objawów, a nie problemu.... 

lepiej powiedz co znaczy u ciebie "generalny remont silnika" co konkretnie wymieniłeś, a co zostawiłeś w układzie korbowym.... bo od wymiany tłoków ciśnienia tobie nie przybędzie...

Opublikowano

nie jestem mechanikiem ale kilka przypadków już widziałem gdzie zasyfiony bąk powodował takie opory że potrafiła lampka ciśnienie się zaświecić czyli (szukany PROBLEM) fakt że silnik nie był pierwszej młodości:) chociaż kopyto miał :) efekt był taki że właściciel wymienił pompę olejową bo była słaba u kolegi skoro nie muli filtr olej w normie(szczelna pompa paliwowa) to tylko pompa i zawór 

Opublikowano (edytowane)

dajcie spokój z tym filtrem puszkowym.... to tylko likwidowanie objawów, a nie problemu.... 

lepiej powiedz co znaczy u ciebie "generalny remont silnika" co konkretnie wymieniłeś, a co zostawiłeś w układzie korbowym.... bo od wymiany tłoków ciśnienia tobie nie przybędzie...

Wymieniłem tłoki,tuleje,pierścienie,panewki,wał szlif,głowice po regeneracji,zrobiona pompa paliwa i wtryski i nie wymieniłem pompy olejowej na oko wyglądała na ok nie miała luzów na kole.No i ciśnienie na zegarze na obrotach powyżej 1000 3 atm na zimnym silniku na rozgrzanym na obrotach poniżej 1000 spada do 2 atm.Zastanawiam się czy go tak nie zostawić.

Edytowane przez Matin2o
Opublikowano (edytowane)

szczerze to może chodzić :) jak nie pali się lampka:) jak u nas w jednym silniku nie trzymał ciśnienia(tzn 2,5na 800obr na rozgrzanym) i dzwoniliśmy do serwisu to stwierdzili że niższe jest nawet lepsze bo wolniej płynie olej i się wał tk nie wyciera bo im szybciej płyną zanieczyszczenia w oleju tym bardzie się wyciera układ heh może i coś w tym jest:) ale kąd do diałba w oleju zanieczyszczenia jak jest filt xD w efekcie dostałem 2silnik już trzymający ciśnienie:) jak masz czas i chcesz dołożyć jeszcze trochę kasy można wymienić :)

Edytowane przez Genius9872
Opublikowano

Wymieniłem tłoki,tuleje,pierścienie,panewki,wał szlif,głowice po regeneracji,zrobiona pompa paliwa i wtryski i nie wymieniłem pompy olejowej na oko wyglądała na ok nie miała luzów na kole.No i ciśnienie na zegarze na obrotach powyżej 1000 3 atm na zimnym silniku na rozgrzanym na obrotach poniżej 1000 spada do 2 atm.Zastanawiam się czy go tak nie zostawić.

 

na oko to wiesz , facet w szpitalu....

 

no i mamy klasyczny podstawowy błąd w sztuce naprawy silnika... władowane grube tysiące, ale szkoda 200-300 zł na nową pompę , bo stara ładnie wygląda... a potem problemy i szukanie pomocy... :ph34r:

 

wymień pompę na nową , poszukaj tylko oryginalnej, i będzie po problemie...  stara można zostawic jak się nie ingeruje w układ smarowania silnika( o ile daje dobre ciśnienie)  

 

zrobiłeś szlif, założyłeś nowe panewki i wiadomo, że zwiększyły się opory przepływu oleju , bo wszystko jest  dobrze spasowane  a stara pompa już nie ma na tyle wydajności aby dać dobre cisnienie i przebic się przez opory... 

Opublikowano

Zacznij od tego że wymień tego bąka kosz około hm 80zł bo masz na nim wkręcone żółte "króćce szczelinowe" i one się wyrobiły po latach pracy lub poszukaj nowych i bardziej szczelnych tych króćców.

Ja też miałem taki problem brak ciśnienia i "nowa pompa i zawór nowy" miałem od znajomego pożyczony a kupiłem nowy bąk wymieniłem i chodzi na gorącym silniku 800obr 1 bar a przy 2000 obr ma 3 bary ciśnienia po 8 godz pracy z siewnikiem w lato ale tez muszę grzebnąć z tym zaworem.

Tak więc nowy bąk albo nowy filtr ciśnieniowy wraz z przystawką przelicz co drożej wyjdzie.

Opublikowano

na oko to wiesz , facet w szpitalu....

 

no i mamy klasyczny podstawowy błąd w sztuce naprawy silnika... władowane grube tysiące, ale szkoda 200-300 zł na nową pompę , bo stara ładnie wygląda... a potem problemy i szukanie pomocy... :ph34r:

 

wymień pompę na nową , poszukaj tylko oryginalnej, i będzie po problemie...  stara można zostawic jak się nie ingeruje w układ smarowania silnika( o ile daje dobre ciśnienie)  

 

zrobiłeś szlif, założyłeś nowe panewki i wiadomo, że zwiększyły się opory przepływu oleju , bo wszystko jest  dobrze spasowane  a stara pompa już nie ma na tyle wydajności aby dać dobre cisnienie i przebic się przez opory... 

Dzięki za podpowiedź jeśli trzeba wymienić pompę to ją wymienię nie chodzi tu o hajs $ tylko żeby było ok.Jeśli posiadasz takie informacje to powiedz gdzie można kupić dobrą pompę.Części kupiłem w dużej firmie w Kaliszu nie wiem czy mogę podać nazwę zawsze mówią że mają oryginały.Podam przykład uszczelki takie że kiedyś Trybunę drukowali na grubszym papierze przy okazji zrobiłem układ kierowniczy wymieniłem kilka końcówek drążków jedna już się rozleciała po kilku godzinach jazdy,to  się nazywa orginal parts.Nie prędko cos u nich kupię.

Opublikowano

Założyłem przystawkę  z filtrem wymiennym i jest nowy problem ciśnienie na zimnym wynosi około 5,5 atm a na rozgrzanym 5 atm zastanawiam się czy nie jest ono za wysokie 

Opublikowano

Witam chcialbym sie spytac czy mam prawidlowe cisnie w swoimz etorze 6245. Ma zimnym na wolnych obrotach 3 na wysokich okolo 4 bara. Po dobrym rozgrzaniu w ceizkiej pracy na wolnych obrotach mam 1 bara a na wysokich mam 3 bary. Czy to nie za malo? Mysle zmienic przystawke z bąka na wymiennyy, pewnie troche poprawilo by to cisnienie. Uprzedzam odpowiedzi, remontu silniuka na razie nie szykuje gdyz chodzi bardzo dobrze.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma na razie powodu do niepokoju, też nie wiadomo czy zegar nie zaniża, miałem już taki przypadek że o 1 bara zaniżał.  Na wymiennym trochę pójdzie do góry.

Edytowane przez Sean

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v