Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam jestem tu nowy. Postanowiłem zmienic pradnice na alternator gdyż ładowała tylko na wyższych obrotach. Załatwilem sobie od znajomego altek i z montarzem nie było problemu. I otóż:

 

Mam problem z podłączeniem alternatora Hondy Civic 1.6 16v gdyż, nie mogłem znaleźć dokładnych informacji o podłączeniu go.

1)Prosze o pomoc w opisaniu co i jak oznacza na wtyczce (dorzucam zdj) rownież czy cos z tej wtyczki trzeba podłączyć do rozrusznika

.post-137987-0-68275000-1408613613.jpg

Sam wyczytałem ze "IG i L" to zapłon i lampka kontrolki.

2)Oprócz tego nie wiem co zrobić z białym kablem który jest grubszy. On wogóle idzie od obudowy alternatora.(czy to jest masa?)

 

post-137987-0-92934800-1408613611_thumb.jpg

 

3) I trzecie pytanie. Orginalnie miałem prądnice i wpięty regulator napięcia. Wychodziły z niego z 4 piny. Masa, 2 piny do lampki ładowania bodajże, i ostanti który był w srodku od grzania swiec i tu nie jestem pewien czy w 30`tkach bylo to orginalnie. i czy go też trzeba rozpiąć?

post-137987-0-92934800-1408613611_thumb.jpg

post-137987-0-68275000-1408613613.jpg

Edytowane przez panKleksik
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Podłączasz IG i L, reszta Cię nie obchodzi. A ten najgrubszy przewód to nie jest masa, tylko B+.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

B+ do rozrusznika, IG do 15 lub 54 stacyjki, L do lampki kontrolnej.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to teraz się módl żeby Ci podziałał jak najdłużej, bo sam regulator do niego (zamiennik) kosztuje ponad 95 zł, więc naprawa będzie nieopłacalna.

Opublikowano (edytowane)

Tak o tym pamiętałem że minus na masie. Zresztą ta moja "3-dziestka" to zaniedbana samoróbka(most, oś przednia i elektryka). Sam silnik jest od C-330, a tłumnik i profesjonalnie docięta maska od ursuska gdyz sie nie mieściła orginalnie. Traktor był składany przez mojego ojca, i wujka boajze w 1994, a silnik z którego roku to nie wiem. Musiałbym się taty spytać ale wątpię żeby wiedział, ponieważ dawno to było, gdy go kupił. Tak to napisałem żeby wiedzieli z jakim monstrum macie doczynienia.

Jeszcze chciałem zapytać czy ten alternator warto rozebrać, wyczyscić, bo nawet wyżej widać na zdj. ze pojawiła sie korozja na obudowie. Altek nie jest nowy mimo ze do końca żywotu "Hani" ładował aku, to łożyska się zużywają. Chyba że jest to nie opłacalne przy takim alternatorze. Czy jest jakieś ryzyko ze po złożeniu nie będzie działał tak jak powinien? Oraz czy jest to dosyć trudne w rozebraniu i złożeniu? . Pytam bo moja prądnica wyje jakby miała się rozlecieć. I nie chce mieć tego samego przy alternatorze.

PS. Opony z tyłu sa made in USSR :)

Edytowane przez panKleksik
Opublikowano

Obudowa alternatora powinna być wykonana z aluminium, także nic niepokojącego z nim nie powinno się dziać. Zapewne osłona jest metalowa i uległa korozji. Możesz ją odkręcić, oczyścić i pomalować będzie ładniej wyglądać. Przy okazji możesz zajrzeć głębiej, ale alternator ma zupełnie inną (prostą i prawie bezawaryjną) budowę niż prądnica, dlatego nic nie powinno się zepsuć oprócz łożysk. Przypuszczam, że i one są dobre. Podstawowe sprawdzenie polega na zakręceniu kołem pasowym. Jeżeli obraca się lekko zostaw go w spokoju.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Lepiej nie ruszaj jak nie masz doświadczenia, bo w tym alternatorze może nie być podtoczenia do ustalenia pokryw i po rozebraniu już go nie złożysz. Nawet nie jestem w stanie policzyć ile takich alternatorów do mnie przyjechało po próbie naprawy w szopie pana Zdzicha.

Opublikowano

Witam, pozwole sobie dołączyc sie do tematu :)

Posiadam taki oto alternator który znalazłem w garażu, niestety nie jestem w stanie dowiedziec sie nic o jego przeszłośći, ale zakładam ze jest sprawny i mam zamiar pdłączyc go do ciapka. Z tego co zdążyłem sie zorientowac jest to altek od poloneza/dużego fiata/żuka, bez wbudowanego regulatora napięcia. Dołączam kilka zdjęć:

sDeM3z.jpg

7CNgrd.jpg

ERNmqe.jpg

 

Będe potrzebował do niego regulator, czy taki będzie odpowiedni? http://allegro.pl/regulator-napiecia-alternatora-126p-polonez-ezu-i4567787390.html

 

Bardzo bym prosił o pomoc w jego podłączeniu, gdyż w internecie znalazłem wiele schematów i nie jestem pewiem który jest odpowiedni.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeżeli nic nie było kombinowane, to ten model jest dziewięciodiodowy. Do niego pasuje regulator Rnc 12 plus wymiana szczotkotrzymacza. Poza tym na forum jest wszystko opisane jak go podłączyć.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jest konieczna, bo inaczej nie podłączysz regulatora. Poszukaj na forum, są nawet zdjęcia czym się różnią, a wszystkiego się dowiesz.

Opublikowano (edytowane)

Według mnie nie jest konieczna a cel jest taki żebyś właśnie mógł przykręcić taki regulator jaki chcesz kupić. Jeśli nie chcesz zmieniać musisz kupić taki regulator http://allegro.pl/re...4558816090.html i przykręcić gdzieś na korpusie w miejscu którym będziesz miał dobrą masę. Ja mam taki sam alternator i też taki regulator i działa a jeśli nie masz pomysłu gdzie przykręcić regulator to radzę na skrzynce narzędziowej koło odolejacza. Jak zamontujesz to podłączenie to bajka - od styku 30 (ten na zakrętkę) dajesz przewód minimum 6mm2 do rozrusznika (grubej śruby do której idzie przewód od akumulatora), potem od styku 67 dajesz przewód do styku 67 na regulatorze i od styku 15 na alternatorze który nie ma widocznego oznaczenia dajesz przewód do styku 15 na regulatorze i drugi do kontrolki ładowania na dwuwskazniku (końcówki obydwu przewodów musisz zakuć w jeden konektor) i musi działać :)

Edytowane przez kamil927
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak też można, tylko że to kosztuje 37 zł z przesyłką, a nowy szczotkotrzymacz i regulator można mieć za 20 zł...

Opublikowano

Ja dałem przykładowo akurat to ogłoszenie, żeby kolega zobaczył jaki regulator musiałby kupić. Może znajdzie gdzieś taniej ale to od niego zależy czy zmieni szczotkotrzymacz czy kupi ten regulator

Opublikowano

Dzieki Panowie za pomoc, altek bardzo dobrze ładuje, aczkolwiek po włączeniu świateł kontrolka od ładowania lekko się żarzy. Czego to może by przyczyną? Dodam że żarówka w kontrolce ładowania 2W, altek podłączony sposobem podanym przez kamil927 gdyż taki regulator udało mi się dostac w okolicznym sklepie i to za niezbyt wygórowaną cenę

Opublikowano

Jeżeli tego nie wymienię to bedzie skutkowało słabszym ładowaniem przy włączonych światłach, dobrze myślę?! Czy na dłuzszą mete ma to jeszcze jakies minusy?

Opublikowano

Witam. Nie chce zakładać nowego tematu wiec podłącze się tutaj.

Mój alternator ma ładowanie od 14.8 do 15.0   Mierzone przy alternatorze. Czy takie ładowanie jest dopuszczalne? Mi się wydaje dość wysokie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v