Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wypatrzy po zdjęciu glowicy, bo będzie luz, wałem obrócisz, a tłok będzie w pewnym momencie nieruchomy. Najpierw ściągaj miske i szukaj opiłków. Poruszaj korbowodami. Mozliwe, ze wymienisz panewke, ewentualnie korbowód i będzie OK przez jakis czas. Stuki mogą być spowodowane te zawieszająca się iglicą wtryskiwacza.

Opublikowano

Cześć, może ktoś mi odpowie, może nie. Od razu mówię nie mam doświadczenia z silnikami wysokoprężnymi.

A więc tak, kupiłem traktor po cenie złomu a stan adekwatny do jego ceny, silnik z c 360, po przeczytaniu wielu tematów chcę się upewnić czy dobrze myślę po znanych mi objawach.

Więc tak rozrusznik ledwo kręci wałem, co obrót jest takie głuchy dźwięk, jak by dużym młotem w grubą stal uderzyć. w oleju były takie drobne wióry stalowe, gdzieś na forum czytałem że to z zatartej panewki takie powstają. Nie wiele widziałem po zdjęciu misy olejowej bo wszystko jeszcze w oleju było ale jeden korbowód jest na wale tak że w tej pozycji wału jest szczelina na czopie wału.

 

Silnik rozbiorę w najbliższym czasie ale zastanawia mnie jedno, czy w takiej sytuacji tuleje miały szanse na przetrwanie w dobrym stanie?

Opublikowano

Żeby dowiedzieć czy tuleje są dobre wystarczy wyjąć  tłoki i przejechać  ręką po tulei jeżeli nie ma progu  to można na starych ale kupiłeś po cenie zlomu to można wszystkiego  się spodziewać,wypadało by zmierzyć kompresje na cylindrach.Panewek nie obróciło?

Opublikowano

Stan na teraz kompresji nie zmierzę, panewki pewnie obróciło bo wał coś trzyma na tyle że rozrusznik prędzej spali niż 5 razy wałem obróci. Trzeba go rozebrać co do jednej śrubki w takim razie i wiele się wyjaśni.

Opublikowano

To jak obróciło to nie ma co zostawiać jedynie można wałek rozrządu jeśli nie jest mocno zużyty bo one rzadko siadają mają 5 podpór.Obowiązkowo musisz wieść wał blok do osiowania

Opublikowano

Zrzuciłem górę, na dół czasu brakło i stan na teraz widzę że zawory ok więc o nie nie uderzało, wałem bez  głowic można kręcić w miarę lekko do pewnego momentu, kiedy 2 i 3 tłok spręża, około 3cm od górnej krawędzi tulei na wale jest duży opór potem maleje. Tłok drugi licząc od baku wystaje około 3-4mm ponad płaszczyznę bloku, może to być całym problemem?

Pierwsza i ostatnia tuleja są suchutkie w środku a środkowe mają olej na ściankach nad tłokiem

Opublikowano

jak zeczywiscie wystaje to tak , trzeba odkrecic tłok i go sfrezowac innego wyjcia nie ma, bo chyba korbowód by ci sie nie wyciagnął.ale z drugiej strony jak by sie wał ukrzywił w tym miejscu to tez bedzie ci tłok do góry za bardzo szedł ale nie chce straszyc to sa moje tylko domysły

Opublikowano

Dołu nie robiłeś i masz odpowiedź  albo któryś z korbowodu jest krzywy lub wina wału,jak obróciło na panewce to mogło ukręcić wyniku wał nie jest idealnie równy idzie ci go góry.Jak się kupuje w takim stanie to  się nastawia że wszystko będziesz robił i będziesz miał na to czas

Opublikowano

Nic w nim jeszcze nie robiłem, zakręciłem tylko kilka sekund rozrusznikiem czy w ogóle "zagada" i od tamtej pory go rozbieram powoli bo czasu na to mam mało, jeszcze tylko wał, korbowody, tłoki i tuleje do demontażu i wszystko się pewnie wyjaśni. Jak pisałem pierwszy raz robię przy dieslu więc mało wiem, do tej pory większość to silniki 2T i benzyniak w swoim samochodzie więc pytam bo chcę najpierw znaleźć to co wydawało ten dźwięk.

Jest jeszcze jedno, na bloku prosto nad wskaźnikiem poziomu oleju dokładnie na tej krzywej ściance gdzie zwęża się blok jest łatka z włókna i żywicy, tylko po czym by tam dziura była?

Opublikowano

Aha okej zwracam honor,powinieneś ten silnik złożyć jedynie dól odpowiednim momentem i głowicę dokręcić  w kilku etapach jest opisane w instrukcji.Ta widocznie byl blok rozmrożony tam jest najciensza ściana bloku  i jak ktoś nie spuścił wody rozsadziło  oj to chyba długo nie nachodzi  takie klejenie  niezłe w bagno w depnąłeś z 60-tką

Opublikowano

Głównie chodziło mi o skrzynie i  resztę z 4011, Blok myślałem zespawać na gorąco i wyżarzyć.  wyjdzie mnie to taniej niż 1500zł za używany w nieznanym stanie. nie wiem tylko co siedzi za tą ścianką, pusta przestrzeń z wodą czy może jakieś kanały?

Opublikowano

A czemu nie pochodzi - dobrze klejona łata często wytrzyma więcej niż spawanie. Oddałem ostatnio na złom taki blok, klejony na żywicę za komuny - 35 lat chodził. Blok pęknięty był odkupiony z PGR i na nim zrobiony kompletny silnik.

Opublikowano

Bo na żywicy mi się to nie widzi ale  nie  mam doświadczenia  z łataniem bloku bo u siebie takich problemów nie miałem to może i podchodzi bez problemu.Tam jest pusta ścianka  bez obaw

Opublikowano

Witam ma takie małe pytanko czy jeżeli w silniku jest co nie co luźna przeciwwaga (próbowałem ją dokręcić ale niestety nie udało się, ponieważ jest tam ta podkładka zabezpieczająca i nie można dokręcić) to czy może na odpaść całkowicie po mimo tego że jest zabezpieczona? Pytam się ponieważ jest lekki stukot i wiem że to jest raczej od tego bo przeciwwaga jest luźna a dokręcić przy remoncie nie szło. Pozdrawiam i liczę na odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
    • Przez goorall_88
      Dzień dobry, 
      Mam problem z ciagnikiem mccormick mc 135 power6. Cały czas świeci się pomarańczowa kontrolka tuż obok głównego wykrzyknika ostrzegawczego. Z francuskiej instrukcji przetłumaczyłem że to coś w rodzaju "uruchomienie na zimno". Ciągnik pracował kilka godzin i silnik raczej się zagrzał. Mrozu też brak. 
      Dodatkowo też z rurki odchodzacej od silnika z lewej strony z dołu cały czas wydastaje się dość gęsta para. Brak w niej oleju. Nie jest też to dym. Czy to może być jakoś powiązane? 
      Ciągnik posiada też zmianę biegów w przyciskach ("sekwencja" ?). Liczba na dźwigni cały czas miga. Czy to normalne? 
      Dodam że ciągnik pracuje normalnie. Nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Nie brakuje mu mocy. 

    • Przez pulek227
      Witam
      Mamy taki problem z odpaleniem ciągnika mianowicie po przekreceniu kluczyka kontrolki się zapalają po chwili gasną i jak chce zakręcić rozrusznikiem to nic się nie dzieje. Dopiero jak przypadkowo bujnalem kabina to trochę zakręcil.
      I wygląda to tak że jak przechyle troche kabinę to kręci i pali normalnie a jak kabina jest normalnie to po przeleceniu kluczyka nic się nie dzieje 
    • Przez mchojecky
      Witam. Składałem wniosek w sprawie dofinansowania małych gospodarstw. Zostało rozpatrzone pozytywnie i teraz szukam sprzętu do mojego Ursusa C-360. Chodzi o belownicę. Budżet wynosi do 60 tysięcy złotych. Jaką belownicę polecacie do tego ciągnika? Proszę o pomoc i określenie cech, które są ważne u belownic. 
      Pozdrawiam 
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v