Pokusa75

Jaka renówkę wybrać?

Polecane posty

warchest    253

koledzy a co powiecie o renowkach z serii 54 dobre ciagniki jak z kosztami remontow i dostepnoscia czesci . bo mechanik mowil ze jak renowke to jaknajmniej elektroniki zeby bylo bo pozniej naprawy to zabojstwo . i czy te renowki 54 seri to maja szybka skrzynie ? do ilu motogodzin brac ciagnik ? noi i jak z awaryjnoscia i kosztami napraw ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są to dobre i twarde maszyny. Jeśli chodzi o elektronikę zdania są podzielone... 

Do ilu mth brać? Przecież wszystkie sprowadzane mają w przedziale 7- 8 tys. ;)

A tak na poważnie to stan technichniczny powie Ci więcej niż wskazania licznika.

Sam szukam 103.54 i nic ładnego nie mogę znaleźć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
1 godzinę temu, warchest napisał:

koledzy a co powiecie o renowkach z serii 54 dobre ciagniki jak z kosztami remontow i dostepnoscia czesci ...
noi i jak z awaryjnoscia i kosztami napraw ?

Jeśli zadajesz takie i podobne pytania, odpowiedź jest prosta - te ciągniki nie są dla Ciebie.

  • Like 1
  • Haha 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
12 godzin temu, warchest napisał:

koledzy a co powiecie o renowkach z serii 54 dobre ciagniki jak z kosztami remontow i dostepnoscia czesci . bo mechanik mowil ze jak renowke to jaknajmniej elektroniki zeby bylo bo pozniej naprawy to zabojstwo . i czy te renowki 54 seri to maja szybka skrzynie ? do ilu motogodzin brac ciagnik ? noi i jak z awaryjnoscia i kosztami napraw ?

szybka skrzynia tylko w modelu 106.54 na rynek niemiecki

oczywiście że te mechaniczne są mniej kłopotliwe, bo nie wszędzie jest magik, który zna się na rzeczy, dwa to wiek, trzy cena części


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    253
13 godzin temu, AlaCapone napisał:

Jeśli zadajesz takie i podobne pytania, odpowiedź jest prosta - te ciągniki nie są dla Ciebie.

czyli remonty w hu... drogie ta ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

części może i droższe niż do U czy Zetora, choć i tu trzeba za dobre zapłacić, jakość o wiele lepsza, więc nie łupiesz ciągnika 2-3 razy w roku


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Użyłem skrótu myślowego, nie chcąc wdawać się w "głupie" dyskusje.
Jeśli wydajesz ostatnie pieniądze na kupno ciągnika a nie daj Boże bierzesz pożyczkę to musisz mieć świadomość, że nie masz środków na jego naprawę a uwierz na słowo, nie ma i nie będzie ciągników nieawaryjnych. Tutaj dochodzi fakt, że duża część mechaników nie naprawiała tych ciągników i będą się uczyć na Twoim sprzęcie. Wielu z nich umyje ręce i nie będzie chciała naprawiać (skądinąd dobrze, bo nie zna się i nie będzie improwizować) inni będą próbować z różnym skutkiem. Na oryginalne części w skrzyni nie będzie Cię stać a zalanie skrzyni odpowiednim olejem dla minimum 50% polskich rolników przerasta ich możliwości finansowe. W egzemplarzach z elektroniką potrzebny jest komputer. Żaden mechanik nie podepnie go za mniej niż 500 zł z żadną gwarancją naprawienia.

Chcę Ci tylko oszczędzić kłopotów. Jeśli jednak chcesz - Twój wybór, Twoje pieniądze.

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Do aresa nie jest potrzebny zaden komputer bo dobry elektronik szybko dojdzie jala awarie jest w ukladzie i czy trzeba sterownik naprawiac czy blad lezy po stronie ciagnika w kablach i czujnikach. Dopiero w lodszych seriach od ok 2008 roku bardzo pomocny jest ori interface bo tam mamy bardziej rozbudowane uklady.

Co do remontu takowego ciagnika to mechanik moze i byc najlepszy ale jak nie bedzie mial dostepu do serwisowki gdzie masz opisane z jakimi luzami skladac skrzynie i most to ma dwie opcje 

Albo mu sie uda i bedzie jakos smigac, 

Albo

Narobi jeszcze wiekszego balaganu. 

A czesto burdel w skrzyni robi hydraulika ktora nie dziala prawidlowo bo ani za niskie cisnienie nie jest dla niech dobre ani zbyt wysokie i tutaj tez yrzeba miec rozpiske cisnien.

Zasada dla kazdego ciagnika nie tylko renowki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, Mikruss napisał:

Do aresa nie jest potrzebny zaden komputer bo dobry elektronik szybko dojdzie jala awarie jest w ukladzie i czy trzeba sterownik naprawiac czy blad lezy po stronie ciagnika w kablach i czujnikach. Dopiero w lodszych seriach od ok 2008 roku bardzo pomocny jest ori interface bo tam mamy bardziej rozbudowane uklady..

Tym gorzej . Im starsza elektronika to czasami bardziej zawiła bo mieszają sie układy analogowy i cyfrowy . Jak jest interface to prowadzi za rękę . Może i być najlepszy elektronik ale 20-25 letniego modułu z cyną zmienioną w proszek nie naprawi - brak schematów , wsadów pamięci itp.

Ja tez byłem gniewny co tam bede demoludami robił ale zycie mnie sprostowało i gospodarstwo 10-30ha nie stać (ekonomicznie jest to za duże obciążenie)  w razie remontu skrzyni nawet mechanicznej albo silnika typu MWM . 80 % slizga się po gównie i tłucze do końca albo mają nadzieje że jakoś to będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

ale w dzisiejszych czasach chcac sie rozwijac nie mozna uniknac elektroniki i całego "bajeru" gospodarstwo jednego roku ma 30ha a za rok moze miec 60ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ile ludzi tyle podejść , w jakim czasie czasie zwróci się gospodarstwu 30ha dokupienie kolejnych 30 , pokolenie starczy ?? No chyba ze obora ze 150 sztuk ale ja dziekuje za  takie życie

U mnie takich nie brakuje zostali tylko z niepewnością i robota

Bajery są fajne dla tych co mają minimum  50ha  ale "ale z  dziada pradziada"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

czyli jak nie masz z dziada pradziada zostaje szesciesiutka?

wiadomo ze kupic nie da rady ale dzierzawy mysle ze nie ma problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    253

ta w szczegolnosci ze juz nie ma co ziemi w dzierzawe brac a o kupnie mozna pomarzyc jak po 80 tys ha i przebijaja ceny ci wielcy bogacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    253
1 godzinę temu, V12 napisał:

Tym gorzej . Im starsza elektronika to czasami bardziej zawiła bo mieszają sie układy analogowy i cyfrowy . Jak jest interface to prowadzi za rękę . Może i być najlepszy elektronik ale 20-25 letniego modułu z cyną zmienioną w proszek nie naprawi - brak schematów , wsadów pamięci itp.

Ja tez byłem gniewny co tam bede demoludami robił ale zycie mnie sprostowało i gospodarstwo 10-30ha nie stać (ekonomicznie jest to za duże obciążenie)  w razie remontu skrzyni nawet mechanicznej albo silnika typu MWM . 80 % slizga się po gównie i tłucze do końca albo mają nadzieje że jakoś to będzie

to jaki ty ciagnik masz polecasz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kto Ci broni rozwijać się, wręcz przeciwnie kup nowy duży ciągnik, pełen elektroniki i bajerów ze skrzynią automat, bo to przecież cool a nóż za 5-6 lat będziesz miał 200ha.
Tylko po roku będziesz pisał tu na forum posty typu: "Co oznacza błąd X na wyświetlaczu?" "Nie działa grupa X biegów X, co z tym zrobić" "Ciągnik przestał jechać - pomóżcie!" "Ciągnik stracił moc, co robić?", itd...
Będziesz miał pretensje do całego świata jak nie dostaniesz dopłat, bo bez nich Twoja płynność finansowa równa się zero. Przyjedzie "magik" z lapkiem podepnie pod magistralę ISOBUS i po dwóch, trzech godzinach powie, że nie da się nic zrobić. Skasuje na parę tysi, ciągnik stoi, robota leży a procenty rosną.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

kupiłem aresa zobaczymy czy bede zalował czy nie, ale starego zetora bez zadnych ulepszen mialem juz dosyc

Edytowano przez tommy66692
dopisac trzeba bylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
27 minut temu, tommy66692 napisał:

czyli jak nie masz z dziada pradziada zostaje szesciesiutka?

wiadomo ze kupic nie da rady ale dzierzawy mysle ze nie ma problemu

zbyto dosłowne zrozumienie , stopa zwrotu ziemi jest tak niska nawet jak się ma hodowle , mozna ją kupować jako tzw akumulator pieniędzy jak się ma dochody np z parcy zagranicą.

W mojej okolicy dzierżawę dostanie najprędzej ten co ma dużo i dobry sprzęt bo jak 10 ha koło domu to szybciej i ciszej zrobi a i jest nadzieja że kupi za dobrą cenę a nie 15 hektarowiec z 30 letnim głosnym i wolnym sprzętem . Takie troche miastowe podejście ale mnie to nie dziwi

 

 

26 minut temu, warchest napisał:

to jaki ty ciagnik masz polecasz ?

Ja mam renault 75-14 od 4 sezonów i fiata 680 . Reno jest teraz w przeglądzie pisze o nim w innym temacie jak na razie zmian nie planuje fiat zostanie u mnie do "śmierci " to znaczy poważnej nie opłacalnej usterki bo i tak nikt mi nie da zadowalającej kwoty za niego a oprócz blacharki jest w bdobrym stanie .

W przyszłości zamiast Renaulta wrócę do marki URSUS-ZETOR ewentualnie MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

to co z renault jest nie tak ze wracasz do topornych sprzetów?


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ceny i dostępność części a tak że brak mechaników mających sprzęt i czas a tak że obawa że nagle się cos kosztownego "urwie". Chce też zrezygnować z hodowli i iść do roboty , ile można być niewolnikiem smrodu który marny profit daje :(:(

, z tą topornością to bym nie przesadzał porównując 75-14 do zetora 7045 to jedyne plusy to wspomaganie kierownicy , synchronizowana skrzynia , i podnośnik . Ale jest też bardzo wielki minus zła jakość jazdy po nie równościach czy to na polu czy na drodze jest to dla mnie masakra ciągnik podskakuje  i się trzęsie , próbowałem różnych ciśnień w oponach różnica nie wielka . Siła uciągu na podobnym poziomie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C385Owner    5
6 godzin temu, AlaCapone napisał:

Użyłem skrótu myślowego, nie chcąc wdawać się w "głupie" dyskusje.
Jeśli wydajesz ostatnie pieniądze na kupno ciągnika a nie daj Boże bierzesz pożyczkę to musisz mieć świadomość, że nie masz środków na jego naprawę a uwierz na słowo, nie ma i nie będzie ciągników nieawaryjnych. Tutaj dochodzi fakt, że duża część mechaników nie naprawiała tych ciągników i będą się uczyć na Twoim sprzęcie. Wielu z nich umyje ręce i nie będzie chciała naprawiać (skądinąd dobrze, bo nie zna się i nie będzie improwizować) inni będą próbować z różnym skutkiem. Na oryginalne części w skrzyni nie będzie Cię stać a zalanie skrzyni odpowiednim olejem dla minimum 50% polskich rolników przerasta ich możliwości finansowe. W egzemplarzach z elektroniką potrzebny jest komputer. Żaden mechanik nie podepnie go za mniej niż 500 zł z żadną gwarancją naprawienia.

Chcę Ci tylko oszczędzić kłopotów. Jeśli jednak chcesz - Twój wybór, Twoje pieniądze.

Kolega zadal najzwczajniejsze w swiecie pytanie przy takich zakupach. Nie wynika z niego jaki jest jego status majatkowy. Dziwne by bylo jakby takich pytan nie zadawal. Jak masz kolego uzywac takich "skrotow myslowych" to lepiej powstrzymaj sie od komentowania.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
3 godziny temu, tommy66692 napisał:

kupiłem aresa zobaczymy czy bede zalował czy nie, ale starego zetora bez zadnych ulepszen mialem juz dosyc

Wszystko zależy w jakim stanie technicznym jest obecnie, jak dotychczas był eksploatowany i serwisowany oraz jaką niespodziankę podarował Ci sprzedający w gratisie (o czym nie powiedział). Od tej chwili, jak będziesz dbał, tak będziesz miał.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj