Zaloguj się, aby obserwować  
ludwik1977

Belarus 1221.4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ludwik1977    1

Czy ktoś by mi ógł powiedzieć o wadach i zaletach tego ciągnika bo chcę wziąć z WOM i TUZ przednim aby Cambela z przodu wieszać a jak trzebo to kukurydzę siać z zasobnikiem na nawóz to WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proktor    17

ja mam 1221.3 i jest to dobra maszyna , zastrzeżeń nie mam, a co do 1221.4 to bym się porządnie zastanowił, ponieważ dużo razy mnie słuchy dochodziły o wadliwości układu common rail w belarusach np że słabną , ale też się trafiało że dobrze chodziły ... a samemu to tam nic nie zreperujesz chyba przy tym układzie paliwowym... a 1221.3 nowego to już nie kupisz chyba że jeszcze w firmie cujavia w bydgoszczy.... ja jak bym miał możliwość kupywania to bym brał 1221.3 nie .4.... a gdzie go kupujesz w firmie grand?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Gość jedną wieś dalej ma 1523.4 i tak samo miał problemy z tym wtryskiem ... A konkretniej z tym całym ,, komputerkiem '' w kabinie, jak raz mocniej wcisnął gaz to mu zaczął piszczeć i ograniczał obroty. Serwsanci nie znali sie nad tym... Ale jakoś to zostało zrobione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ludwik1977    1

ja mam 1221.3 i jest to dobra maszyna , zastrzeżeń nie mam, a co do 1221.4 to bym się porządnie zastanowił, ponieważ dużo razy mnie słuchy dochodziły o wadliwości układu common rail w belarusach np że słabną , ale też się trafiało że dobrze chodziły ... a samemu to tam nic nie zreperujesz chyba przy tym układzie paliwowym... a 1221.3 nowego to już nie kupisz chyba że jeszcze w firmie cujavia w bydgoszczy.... ja jak bym miał możliwość kupywania to bym brał 1221.3 nie .4.... a gdzie go kupujesz w firmie grand?

 

Nie jestem z opolskiego i mam Damar w Opolu i dla tego nie wiem co w nich piszczy a na przyszłość jeszcze chcę mocowania na kompy od opryskiwacza GPS i inne bo trzeba iść do przodu a nie do tyłu z techniką, poza tym Liceum Rolniczym mam jeszcze Technika Informatyka i dam sobie radę tylko kupując ciągnik i opryskiwacz nie dam rady finansowo muszę to podzielić w czasie

Edytowano przez ludwik1977

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

witam posiadam 1221.4 mam niecałe 800 mtg zrobione tylko w najcięższych pracach z usterek jakie miałem od samego początku problemy z podnośnikiem wymiana rozdzielacza od podnoszenia załatwiła sprawę, do tego pękł pasek od ładowania zwalił pozostałe paski w trakcie transportu paski są chińskie wskazane wymienić na coś lepszego, teraz na dniach pękł przewód od powrotu paliwa z wtrysków paliwa uciekało raz na jakiś czas kropla ale był spadek mocy odczuwalny, w kilku miejscach zaczyna się pocić no i w czasie transportu z przedniego mostu odpowietrznikiem wywala olej, drogie filtry w porównaniu z zwykłymi separator paliwa ok 160zł dokładny paliwa ok 150zł i puszkowy oleju ok 160zł olej silnikowy tez musi być lepszy jakościowo czyli droższy, głośno w kabinie słychać mocno skrzynie, strasznie mułowaty tak do 1300, opony z tyłu mogły by być szersze, trzeba wszystko dobrze po dokręcać mi po paru godzinach zluzowały się koła ,z plusów to klimatyzacja i wałek wom nie jest już na taśmach tylko na tarczach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    321

Mam 952.3 i właśnie potwierdzam to co jest chyba we wszystkich ciągnikach MTZ/Belarus - elementy gumowe są kiepawej jakości (czy to hydraulika czy to paliwowe czy to paski). Jak jest z malowaniem np kabiny? U mnie jakość przeciętna - widać że będę musiał pomalować w paru miejscach ale mój MTZ chodzi z opryskiwaczem i rozsiewaczem - jak wiadomo mimo mycia zaraz po zabiegu gdzieś tam rdzewieć będzie.

 

napisałeś:

...z plusów to klimatyzacja i wałek wom nie jest już na taśmach tylko na tarczach
czy chciałoby Ci się porobić fotki całej tej klimatyzacji? Chodzi mi gdzie co i jak jest porozmieszczane itp? Gdzie jest kompresor i jakie ma oznaczenie, gdzie skraplacz. Podejrzewam że będziesz czyścił filtry kabinowe/wymieniał je to wtedy jakaś fotka jak to jest w dachu.

Dałoby się zrobić?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

jak będę miał chwile postaram się porobić zdjęcia i wstawić kompresor jest z lewej strony koło sprężarki u góry napędzany jednym paskiem mimo że ma koło 2 paskowe skraplacz jest całkiem z przodu przed chłodnicą wody, oleju i chłodnicą powietrza reszta jest w dachu jak się nie mylę na którymś elemencie było że włoskie, rdza też wychodzi praktycznie od samego początku a nie chodzi ani z rozsiewaczem ani z opryskiwaczem ale stoi całym rokiem pod chmurką co na pewno nie pomaga a no i maska z osłonami strasznie marnej jakości górna część pękła od własnego ciężaru przy otwieraniu a prawą osłonę przedni błotnik już w dwóch miejscach załatwił, kabina w przy ulewie zacinającej potrafi przeciekać z tyłu od dachu przy tylnej szybie także trochę nie dociągnięć jest:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


    • Przez komsim
      Witajcie koledzy na wstępie od razu zaznaczam że przejrzałem praktycznie wszystkie tematy związane z „białoruśką” , MTZ-etm i innymi „ruskami” w tym dziale związanych z pompami , rozdzielaczami , zaworami czy ogólnie szeroko pojętą hydrauliką (oraz problemami z nią) i dopiero po tym rozebrałem białoruśkę ….
       
      Tak po krótce gdyby któryś z modów chciał mnie nagrodzić banem
       
      Przy okazji ukłony w stronę moderatorów
       
      Najpierw szukam w Google potem na AF później zakładam temat i przyznam że konkretnej odpowiedzi nie znalazłem a wiadomo problemy nie zawsze są takie same ale mogłem coś przeoczyć mógł dojść nowy temat itp.
       
      Jeżeli jednak istnieje taki temat który opisuje problem proszę usunąć mój wątek.
       
      Osobiście mam nadzieję że temat się rozwinie i będzie pomocą dla innych a wiem że tematy są bardzo podobne w większości zadawanych pytań które czytałem na forach.
       
      A i jeszcze jedno ten tekst pewnie będzie długi więc jeżeli już to ktoś czyta to na wstępie to zaznaczam …
       
      A więc problem ma swój początek w czerwcu tego roku kiedy to podczas ładowania (wiadomo czego J ) opadło ramię i przestały działać wszystkie siłowniki słowem nic nie działało powrót do domu ciągnąc za sobą łychę…
       
      Później nie było czasu ruszać „ruska” więc wertowałem w necie tematy zarówno z AF jak i popularne serwisy z koparkami gdzie tylko wyskakiwały mi tematy w googlu związane z” białoruśką” i problemami hydrauliki .
       
      Tak więc w większości z czytanych tematów problemy zauważyłem w złej pracy rozdzielaczy lub zaworów które stanowiły problemy.
       
      Dążąc tą drogą zdemontowałem dekielek na zbiorniku z olejem wymontowałem filtr siatkowy który aż do połowy jego wysokości był wypełniony pozrywanymi gumkami wielkości a w zasadzie grubości czy średnicy powiedziałbym jakichś oringów tak więc po wielu przeczytanych tematach wybór padł na rozdzielacz.
       
      Ponieważ w sumie nie zdawałem sobie sprawy skąd aż tak wielka ilość poszarpanych gumek w filtrze siatkowym logicznie myśląc stwierdziłem że pewnie z rozdzielacza (w tym czasie nie miałem jeszcze katalogu do wglądu) ale i tak pomyślałem że po tylu latach pewnie jest tam syf i zapewne jakieś tam oringi go uszczelniają i się pewnie pozrywały …
       
      Rozdzielacze zdemontowałem ze szczególną uwagą posługując się jednocześnie katalogiem ilustrowanym (załatwiłem w między czasie) poszczególne części rozdzielacza i wnioskuję że nic raczej nie zgubiłem.
       
      Wszystko zostało wymyte wraz z samym rdzeniem rozdzielacza.
       
      Kupiłem zestaw uszczelniaczy z Alle czyli uszczelki pod dekle i kilka oringów w sumie i tak idąc za radą kogoś z AF kupiłem inne krajowe bo było za mało w paczce i spasowanie też były na „pałę” …
       
      Tak więc złożyłem każdy tak jak w katalogu i nic mi nie zostało J w sumie zdziwiony byłem jak po demontażu okazało się że w tych rozdzielaczach nie ma nic specjalnego jakieś tylko 3 dźwignie i bodajże 2 zawory na rozdzielacz zrodziło się zatem pytanie (jak to chol… działa no i skąd te gumki w sitku…)
       
      Co dalej a no dalej zostały założone oringi i „kapturki” na kule dźwigni no i oczywiście montaż na białoruśkę .
       
      Wlałem nowy olej hydrauliczny do zbiornika bo stary zmienił barwę na żółty był gęsty i zawierał mnóstwo gumek i innego syfu wyczyściłem zbiornik oczywiście mimo to z węży spłynął „stary ” olej i się trochę to zmieszało ale i tak już jest lepiej jak było choć w sumie teraz też przybrał kolor jasno żółty….
       
      Słowem usunąłem wszelkie wycieki nic nie kapie ale też mało co działa
       
      Pierwsze uruchomienie w początkowej fazie nie przyniosło skutku dopiero po chwili coś działało.
       
      Na chwilę obecna mam sprawy obrót w obie strony i działają obie podpory czyli opuszczę je i podniosę nawet całą koparkę na podporach da radę dźwignąć problem nadal tkwi w podnoszeniu ramienia głównego , wysięgnika oraz siłowników łyżek.
       
      Po ruszaniu obojętnie którą z dźwigni czy to od łyżki czy też ramion siłowniki wysuwają się max 5 – 7 cm w górę i dalej nie da rady tak jakby była za mała siła pchnąć olej bądź gdyby coś blokowało większy dopływ oleju do siłownika tak jakby tylko trochę szło na siłownik a reszta gdzieś bokiem jako nadmiar czy coś.
       
      Zdemontowałem przewody z siłownika ramienia skierowałem powrót do zbiornika a zasilanie do wiaderka po włączeniu pomp z przewodu zasilającego leciał dalej olej więc pompy pompują dalej jednak nie podnosi masztu ani łyżek.
       
      Następnie poprowadziłem zasilanie bezpośrednio z pompy do siłownika ramienia (ten największy siłownik) załączyłem napęd pomp i siłownik uniósł bez problemu cały bom ładowniczy na pewną wysokość po czym wyłączyłem szybko napędy by mi przewodów nie rozerwało i tak w ogóle dla bezpieczeństwa bo w tym wypadku całe ciśnienie szło od razu na tłok…
       
      W taki sposób sprawdziłem pompę lewą i prawą w obu przypadkach dały radę podnieść w górę cały bom z łyżkami nadmienię iż działo się to przy użyciu każdej z pomp osobno po podłączeniu pod siłownik.
       
      Etap drugi pompy sprawdziłem obrót działa , podpory też i same pompy też maja siłę więc dalszą drogę obrałem w kierunku górnego rozdzielacza odpowiadającego za niesprawne podzespoły oraz zaworów w nim zawartych jak i zaworu który wkręca się z prawej jego strony patrząc od tyłu ładowarki tuż koło błotnika prawego tylniego koła.
       
      Tegoż oto zaworu nie mogłem rozkręcić i tu pojawia się pytanie czy to czasem nie jest winne braku pracy bądź zawory w rozdzielaczu.
       
      Dodam iż oglądałem budowę tego zaworu w katalogu i są tam elementy które mogły się uszkodzić (chodzi mi o ten z prawej strony nad kołem)…
       
      Trochę próbowałem kręcić zaworem tym od góry patrząc na rozdzielacz z góry z kabiny operatora z kolei tego od strony kabiny między kabiną a ramą jeszcze nie ruszałem (ciężkie dojście) .
       
      Tak więc w gruncie rzeczy koledzy obstawiam na:
       
      - zawór ten którego nie rozebrałem
       
      - zaworki w rozdzielaczu
       
      - oby nie cały rozdzielacz….
       
      No i w końcu jeżeli ktoś to już przeczyta to może coś podpowie z własnego doświadczenia bo ja już Panowie nie wiem jak ta ruska technologia ma działać …
       
      Ponad 10 lat jak ją mamy chodziła byle jak czasem ale dawała radę i w chwili nic…
       
      Na chwilę obecną nurtuje mnie jeszcze parę kwestii które być może ktoś już poruszał więc może podpowie :
       
      - jak sprawdzić ten wkręcany zawór (nad błotnikiem)
       
      - czemu ramię się nie podnosi skoro pompy osobno dają radę
       
      - skąd te gumki w sitku
       
      - czy może warto spróbować zamienić rozdzielacze miejscami… ale jeżeli nie będzie efektu to co dalej ?
       
      - czy ma znaczenie jak były zakładane te jakby prowadnice (nie wiem jak to się fachowo nazywa) są tego 3 sztuki w rozdzielaczu w każdym po kilka dziurek pomiędzy żebrami czy istnieje jakaś poważna różnica jak się to montuje gdy się zmieni położenie o 180 stopni ?
       
      Dziękuję za uwagę tym którzy tu dotarli....
    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj