Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A można grzać to ucho resora palnikiem tam gdzie siedzi ta tulejka i sworzeń aby wybić sam sworzeń? nie osłabię resora

Grzać tego jeszcze nie grzałem bo nie wiedziałem czy można, grzałem jak do tej pory dwa wsporniki szczęk hamulcowych bo rozpieraki były pozapiekane i udało się je bez problemu rozruszać, przeczyścić i przesmarować

Opublikowano

Panowie mam zamiar wyremontować hamulce przyczepy i mam pytanie czy polecacie instalacje z przewodu tekalan oraz czy tymi przewodami mogę podejść pod siłowniki hamowania? Chodzi mi że jak one się zachowują podczas np. skrętu lub pracy resorów.

Opublikowano

Panowie mam zamiar wyremontować hamulce przyczepy i mam pytanie czy polecacie instalacje z przewodu tekalan oraz czy tymi przewodami mogę podejść pod siłowniki hamowania? Chodzi mi że jak one się zachowują podczas np. skrętu lub pracy resorów.

W większości przyczep czy naczep ciężarowych takie rozwiązania są stosowane. Musisz tylko zastosować odpowiednią średnicę przewodu, 10 mm średnicy wewnętrznej powinno wystarczyć. Pasowało by przednią oś podłączyć bardziej elastycznym przewodem bo wiadomo że jest ruchoma ( skrętna ) lub jak napisał asharot wężem gumowym. Myślę że dodanie lekkiego zapasu z tekalanu na przedniej osi też powinno wystarczyć bo przecież rzadko zdarza się by obrót osi przedniej był 180° lub więcej. Temat hamulców  http://www.agrofoto.pl/forum/topic/685-hamulce-pneumatyczne-pytania-i-problemy/page-38

Opublikowano

Dzięki kolego za zdjęcia. Tylko ja nadal tego nie widzę bo jak przyspawam kątownik do ramy na końcu to on będzie wystawał z burtę i to jest bez sensu i tu się zastanawiam czy przecinać kątownik i wspawywać go tak żeby kończył się z tyłem ramy.

Opublikowano (edytowane)

 

pozwolę sobie pożyczyć zdjęcia @jumiko, mam nadzieję że się nie obrazi  :P

 

4342500300_1434786919.jpg9000433900_1434786918.jpg

 

Nie mam nic przeciwko

Jakieś znajome zdjęcia   :)

Jak widać na zdjęciach burta wraz z płaskownikiem opiera się o kątownik, a płaskownik ma 3 mm grubości.

Więcej w mojej galerii i komentarzach do zdjęć, aha i nie zapomnij o łapce   ;)

Edytowane przez JUMIKO
Opublikowano

Uszczelniał ktoś taki siłownik [galleryimg=675828] czy ten zestaw będzie dobry do niego http://www.turmasz.pl/Zestaw-uszczelniaczy-K-330-PRZYCZEPA-D-732-Sanok-Siownik-wywrotu-2-czonowy-stary-typ,p,1885? 

 

Najlepiej to te stare uszczelniacze wziąć i do sklepu, będzie taniej i pewniej że będą pasowały.

 

 

Kupiłem przyczepę D 47 i ma z przodu zerwany gwint na osi. Wymiana nakrętki nic nie da.

Tam jest chyba gwint M 36. Pomyślałem że trochę to przeszlifuję i zrobię narzynką na M 33. Nie wiem czy to dobry pomysł dlatego prosił bym o doradę. Trochę drogi bo i narzynkę i oprawkę musiał bym kupić, nie mam takich wielkich. 

Lub ewentualnie zaspawać na stałe, ale niezbyt mi się to widzi.

Opublikowano

Wyciągnij oś i do tokarza zawieś.

 

Nie wieszaj jej u tokarza ty mu ją zawieź  :) 

 

Wszystko się da, tylko jakim kosztem ? Na pewno trzeba wzmocnić ramę dolną i ramę paki, trzeba wymienić siłownik  na taki który wyżej podniesie, zrobić mu kołyskę oraz zamontować kule lub inne rozwiązanie do wywrotu na tył. Koszt takiej przeróbki to około 5000 zł, a gdzie remont burt ?

Opublikowano

Poliuretany 60-70zł szt a guma 25-40zł/szt, jak mają być twardsze od bałwanków to myślę, ze wystarczą.

A tak przy okazji różnica w cenie 25-40zł wynika z marży sprzedawcy? Bo na oko wyglądają tak samo.

Opublikowano (edytowane)

witam wszystkich , mam taki nietypowy problem. posiadam  przyczepę d35 ( kwadratowa oś, felgi starego typu). a ze na felgach są widoczne pęknięcia a i opony w kiepskim stanie. zakupiłem całe koła od d47  w bdb stanie po okazyjnej cenie. Jednak te felgi maja nieco inny rozstaw otworów i nie można ich założyć. chciałem zakupić oś od d47  ale niestety w moim regonie nigdzie takiej nie można nabyć a jeśli już jest to wołają za nią 2 tys .  i tak sobie pomyślałem czy piasta od  d 47 podeszła  by mi na starą oś. Nie orientuje się ktoś czy było by to możliwe  czy są inne średnice osi?


 

Edytowane przez Laver94
Opublikowano

Mało prawdopodobne aby piasty  pasowały, a hamulce?.Oś od d47,d46 bedzie za szeroka, bo ma 2,05 z kołami.Proponował bym szukać od rozrzutnika , rozsiewacza wapna ( były też tzw. stary typ o szerokim rozstawie szpilek). Masę jest obecnie kombajnów buraczanych na złomowiskach.W moich stronach dorabiają koła do przyczep z oponą ciężarową za kilka stówek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v