Laver94

Members
  • Ilość treści

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Wszystko napisane przez Laver94

  1. Co napisalem zle ? Wydawalo mi sie ze jak odsune od ramy to zmniejsze szerokosc orki. Dlatego jestem zaskoczony ze dziala to na odwrot .
  2. Czyli na odwrot niz myslalem. Czyli jak teraz jest na drugiej dziurze liczac od ramy to aby maksymalnie go zwęzic musze przesunac go na czwartą dziure ?
  3. Witam posiadam pług overum SR 3 skibowy na zabezpieczeniach tzw,, byczych jajach,,. Interesuje mnie zmiana szerokości orki. na każdym korpusie jest regulacja w postaci 4 otworów które są skręcone śrubą do ramy. w tej chwili jest ustawiony na drugim otworze licząc od korpusu. Moje pytanie jest w którą stronę przestawić pojedyncze słupice żeby zminejszyc szerokość orki? . Na logikę biorąc to aby zmniejszyć szerokość orki należy pługi wysunąć w stronę ,, zaoranego,, czyli ustawić na 1 otworze ? Zdj nie moje ale występuje tego typu regulacja Z góry dzięki za odpowiedz
  4. No a jak dam wieksze to na stole juz nic nie bd mozna odebrac. Probowalem z wiekszymi obrotami kopac ale to jeszcze gorzej jak na wolnych .
  5. Znalazłem koła do napędu stołu przebierczego o liczbie zębów 21 , 25 lub 30. U mnie jest zębatka o 30 zębach i jest to stanowczo za szybko. I chciałbym zapytać może ktoś ma założoną zębatkę o liczbie zębów 21 i mógłby powiedzieć czy takie przełożenie jest wystarczające czy jest zbyt wolne i nie nadąża odbierać ziemniaków?
  6. Ursus 2812 terenowe biegi ma dosc szybkie. jego 1 terenowa to w c360 okolice 3 terenowej. Pytanie do osób posiadających bolka. czy policzył by ktoś ile u was jest zębów na zębatce która napędza stół przebierczy? u mnie jest 30 zębów
  7. No tak trzeba bedzie zrobic. tylko niewiem o ile zębow zmniejszyc . W obecnej chwili tasma przy 1200 obr to juz idzie z taka predkoscia ze dwie osoby nie nadązaja pomimo ze niema niewiadomo ile grud. Kolego.. Pisalem wyzej jakim biegiem jezdze. 1terenowa . najwolniejszy bieg wiec na pol sprzegle mam jechac. 2812 od 3512 ma inne przelozenia . moj ma inaczej postopniowane biegi. Twoj mamiedzy skrzynią a tylnym mostem jest reduktor czy cos takiego . w kazdym razie w 2812 tego niema
  8. wolałbym coś pokombinować z przełożeniem ponieważ nie potrzebuje szerokiego zakresu pracy. dodatkowo montaż silnika hydraulicznego wiąze sie z grubszą przeróbką i to są juz nie małe koszty.
  9. Witam. Chciałbym zwolnić prędkość stołu przebierczego ponieważ według mnie taśma zbyt szybko odbiera ziemniaki z górki palcowej. Kopie ciągnikiem Ursus 2812(MF235) i kopie na obrotach 1100-1200 i dwie osoby stojące przy stole nie mogą nadążyć odebrać ewentualnych grud czy tez zielska którego nie odrzuci wałek pomimo ze nie idzie tego ogromna ilość. Gdyby taśma szła wolniej była by większa możliwość na reakcję a tak to ziemniaki zapieprzają ze pot z czoła kapie. Dlatego tez chciałbym zapytać która zębatkę zmienić lub tez jakiś inny patent na ten problem
  10. Wiem ze niema jednakowego ustawienia ale jakies ,, widełki ,, są . w ktorych producent maszyny opracowal jej prawidlowe dzialanie. Jak by tak wszystko robili z kapelusza to rozrzad w samochodzie bys ustawial na czuja? ,, tak zeby nie byl ani za szybki ani za wolny. Taki w sam raz . ,, to zanim bys ustawil to kilka remontow bys zrobil nie pytalem o konkretnie co mikrona tylko jakis zakres od do i korygowac w tym zakresie .
  11. Jaka powinna byc szczelina na gornym sicie i na jego przedluzeniu dla pszenicy a jaka dla owsa ?
  12. Jak otworzylem klapke od podajnika to czyste ziarno w nim bylo stad taki domysl mam czyli radzisz otworzyc sito bardziej i dac wiatru wiecej ?
  13. Witam wszystich Posiadam Claas-a Consula. Zwróciłem uwagę ze w słomie wydostającej sie z wytrzasaczy pojawia się ziarno ( tylna sciana jest pochylana do przodu takze nie mam potrzeby odpinania sieczkarni tylko słoma spadajaca z wytrzasaczy zsuwa sie blasze i po koncu sieczkarni i na koncu sieczkarni jest 2cm blacha wygieta do góry ( wzmocnienie) i tam sie zbiera ziarno pochodzace ze słomy . Pasek na wytrzasaczach napięty dobrze . . NIe jezdzę szybko obroty młocarni powyzej 1000. Czy mozliwe ze zboze idzie nadmiernie w podajnik kłosowy i wpada na młocarnie i jest wyrzucane ze słomą i tak w kółko ? Jakie mogą byc jeszcze przyczyny ? UStawienie sit wydaje mi się byc się prawidłowe ( górne na 4 ząbku) tylne podniesione do polowy i podobnie otworzone , dolne sito jest stałe fi 12. Moze ktos miał taki sam problem w innym kombajnie ? Z góry dzieki za porady
  14. Witam wszystkich . Chciałem sie tak zapytac was czy wasze Consul-e lekko podskakuja jak załaczy sie młocarnie ? tak powyzej 1tys obrotów młocarni zaczyna się kangurzenie. Hej ja robilem fakt napierwszy rzut oka wydaje sie nie do rozebrania aby wyciagnać ślimak musisz go odkrecic juz nie pamietam czy oprawy trzeba zdjąc czy nie w kazdym razie wychodzi z zębatką tą ktora napędza łancuch podajnika. A wyjeć musisz ustawic w otworze pomiędzy piura i go wykrecic dosłownie krecac nim caly czas i wyjdzie
  15. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi
  16. ciezko jest uzyskac jaki kolwiek nastaw. zeby bylo wiarygodnie trzeba bylo by nie patrzec na ustawienie obydwu dzwigni poniewaz te dzwignie są łaczone z zasuwkami tak jak by szpilką i dwoma nakretkami ktore sie kontruje. a wiec wystarczy ze o pare obrotów wiecej bedzie przekrecone wiecej i juz bedzie inna szczelina otwórów. Ja powiem ze NPK sieje na 2 dziurce od strony lejka tzn zawleczka wsadzona w 2 dziurke a dzwignie są za zawleczka oparte o nią ,wychodzi okolo 350-400kg/ha ale tak jak mówie u mnie jest to druga dziurka a w innym moze byc to 1 albo 3 zalezy jak jest podkrecone na tych szpilkach. Ja sieję Ursusem 2812(MF235) bieg 1 szosowa lub 2 . obroty 1500 . ysiew tym rozsiewaczem czy innym lejkiem to jest loteria jak sie troche posieje to ma sie mniejwiecej oko czy Ci starczy te 300-400 kg na ha czy brak badz zostanie. Niewiem jak u was ale u mnie po przestawieniu łopatekdo przodu ostrzejszy kąt wzgledem tarczy ,zasiegsie poprawil ale jakosc rozsiewania spadła nie rozsypywał równomiernie tylko robil takie sciezki na skrajach przejazdu. Moze ktos ma jakis sprawdzony patent na ustawienie tych łopatek cos słyszałem ze co drugą skracają i wtedy równiej sieje. Ogolnie to trzeba posiac troche nim i mniej wiecej sie bedzie wiedziec jak ustawic zeby wysiac zamierzana ilosc . Niestety nawóz jest zbyt drogi zeby sobie robic eksperymenty od tak. a jak jest czas siewu to zabardzo niema czasu na dłubanie przy tym dziadostwie. nawozy w ziemie wysiewane wybaczaja wszystykie jego wady ..ale zasilanie nim zbóz nic nie przepusci... widac wszystko .. po kilku dniach . Jedynym plusem tej maszyny to jest to ze nie trzeba chodzic z koszyczkiem innych zalet nie widze. Sciezki przejazdó nie pokryja sie w zyciu z opryskiwaczem. i jeszcze ten nierównomierny wysiew lewa 7 prawa 3
  17. Panowie.. nigdy nie używałem tego środka wiec nie miałem pojęcia że ma taki agresywny zapach. Problem z drutowcem pojawił sie rok temu i chce z tym jakos walczyc
  18. Witam wszystkich. Chciałbym sie dowiedziec o technologii stosowania dursbana na drutowca w ziemniakach. Troche czytałem na ten temat i dowiedziałem sie ze trzeba uprawic glebe opryskac i wymieszać glebę i czekac 3 dni. Dltaego tez chciałem sie zapytac dlaczego są wymagane 3 dni czekania nie mozna odrazu po oprysku sadzic ziemniaka ? Czy jesli posadzę ziemniaka odrazu po orysku spadnie skuteczność środka ? Chciałbym sie dowiedziec jak wykonujecie taki zabieg
  19. witam wszystkich uzytkowników. orientuje sie ktos jakie cisnienie jest w hydraulice ? ja w swoim zmierzylem na 3 wyjsciach (tj heder, motowidło i przyspieszacz) i cisnienie wskazywało nastepująco 90,90, 87 bar. i chciałbym wiedziec ile nominalnie było barów? bo mam problem z przyspieszaczem . a konkretnie to pas nie wychodzi wyzej jak do polowy koła w skutek czego przyspieszacz ma bardzo maly zakres co znacznie utrudnia jazde. pas jazdy jest prawie nowy w tamtym sezonie zmieniony , uszczelnienia silownika nowe , (niema wycieków) olej w hydraulice jest . zastanawia mnie tylko czy to cisnienie w hydraulice nie jest zbyt niskie.
  20. Hmmm silownik rozbieralem wydaje sie byc wszystko okej. Tak sobie mysle ze to kolo pasowe wychodzqce ze skrzyni moze byc zapieczone w skutek czego sie nie rozsunie , probowalem nabic smaru ale nie pojdzie. Rozbieral ktos to juz ? Jest jakis patent na demontaz tego kola ?
  21. Witam . mam nastepujacy problem otoz zauwazylem ze wariator jazdy dziala na bardzo malym zakresie. Pas na kole talerzowym tu gdzie silownik nie wychodzi wyzej jak do polowy wysokosci kola .natomiast w kole pasowym pas nie wchodzi glebiej jak 1-1,5cm.comoze byc prxyczyna ?
  22. no właśnie myślałem założyć cały komplet piasta bębny szczeki itd. szerokość by się dało zmniejszyć to nie problem . własnie w moich okolicach ciężko dostać osie tego typu . oś od wozu od ręki a od d47 czy tam rozrzutnika to ciężko bo porostu jeszcze to wszystko jeździ i nikt się nie pozbywa . ewentualnie zrobię sobie dalsza wycieczkę i kupie ją gdzieś. widziałem tez na olxie ze wysyłają takie osie .musze sie dopytac jaki to koszt takiej wysyłki jest i podejmę decyzje
  23. witam wszystkich , mam taki nietypowy problem. posiadam przyczepę d35 ( kwadratowa oś, felgi starego typu). a ze na felgach są widoczne pęknięcia a i opony w kiepskim stanie. zakupiłem całe koła od d47 w bdb stanie po okazyjnej cenie. Jednak te felgi maja nieco inny rozstaw otworów i nie można ich założyć. chciałem zakupić oś od d47 ale niestety w moim regonie nigdzie takiej nie można nabyć a jeśli już jest to wołają za nią 2 tys . i tak sobie pomyślałem czy piasta od d 47 podeszła by mi na starą oś. Nie orientuje się ktoś czy było by to możliwe czy są inne średnice osi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj