Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

..."Pojęcie o elektryce mam, lutować itp rzeczy też potrafię, ale proszę o cenne rady i informację abym nie musiał błądzić we mgle smile.png  zaskoczeniem dla mnie było że pojazd jest "plusem" a nie "masą"  tongue.png..."

 

 

pojazd  zawsze  jest masą  , tylko na  mase  może  być  +  lub - 

 

"... Ja mam 12v na obudowie to mogę normalnie go dokręcić do obudowy? ..."

 

jak  moze  być  12  v  na  obudowie? 12  V  to  napięcie  [ róznica  potencjałów  ] miedzy plusem  a  minusem , na  obudowie  masz  +  a  12  V  będzie  miedzy  obudową  [ masą  ]  a  - 

powtarzam  -  gubisz  sie  w  tak prostej instalacji  , a  to znaczy że  nie  masz  pojecia  o elektryce  :P 

 

 

.."Nie mam schematu takiego przerywacza dlatego nie wiem czy jak go przykrece do obudowy czy on właśnie nie potrzebuję na swoją obudowę masy :-)

Pojęcie mam ale nie powiedziałem że wiem wszystko

 

Jakiego  schematu  ,  to proste  urzadzenie  ,  a zarówka  w  kierunkowskazie  [ jak  każda inna  zreszta  ] potrzebuje  +  i - żeby świecić  , w  Twoim  przypadku  +  ma w  oprawie  z  masy , więc  musisz  dać  jej -  . na  dwóch  plusach  nie  zaświeci na pewno .

Niw  chodzi o  to ze  nie  wiesz  wszystkiego  ,  nie  wiesz  nic  :P

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Prawda jeszcze nie spotkałem się z zasadą działania przerywacza. Zrobiłem sobie kilak testów i mruga tak jak chciałem :)

 

Kolega mariusz93 widzę poważnie bierze do siebie pewne rzeczy ale to dobrze zawsze lubiłem takich użytkowników :)

 

Pytam dalej:

Jak działa stacyjka w takim Ursusie? Czy jest jakieś wyjście, że w pozycji 1,2,3 jest "napięcie" a w pozycji 0 nie ma? Niestety nie mogę tego sprawdzić ponieważ "dostęp" do maszyny będę miał w piątek :) dlatego pytam...

 

Z góry dzięki za odpowiedź:)

Opublikowano

W stacyjce masz osobny obwod do kontrolek- wlozony kluczyk. I osobny do swiatel. Swiatlami steruje taki trojkąt co jest w stacyjce. Gdy przekrecisz kluczykiem. Trojkąt zmienie polozenie i dotyka styki

Opublikowano

Istnieje regulacja. Ale zazwyczaj wystarczy podłączyć. I przy pierwszym uruchomieniu radze klemy nie dokręcać. Gdyż regulator może czasem zrobić zwarcie gdy zle ustawiony. Jak uruchamiasz sprawdz czy ładuje. Zgaś i mozesz dokrecic kleme.

Opublikowano

Przy jednym rozruchu nic sie nie stanie. Lepiej upalic troche kleme niz zchajcowac całą instalacje. Nie mówie że całkowicie lużno, tylko nawet troche ciasno aby wrazie czego szybko można było odjąć kleme

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co Ty wypisujesz? Przecież on nie ma pojęcia jak podłączyć przerywacz kierunkowskazów to tym bardziej nie da rady ustawić regulatora. Tam się po prostu nie zagląda. A jak nie ładuje tak jak trzeba to zawozi się do fachowca. Chyba, że ktoś zna zasadę działania i wie jaka regulacja od czego jest. A autor zadając pytanie o regulacji dał do zrozumienia, że nie ma pojęcia. Więc po prostu założyć i ma działać. Co do klemy to @asharot ma rację.

Opublikowano

W starych podręcznikach są opisy jak dokonywać regulacji ale jak jest nowy czy taki co ma nie naruszoną plombę to ja bym tam nie zaglądał bo tak na odległość trudno było by wytłumaczyć co i jak regulować.

Z ta luźną klemą to taka trochę prowizora nie lepiej złożyć wyłącznik masy.

Opublikowano (edytowane)

Witam!
Mam następujący problem w swoim c 328. Gdy podłączam przerywacz kierunkowskazów do traktora bezpiecznik od światła stop się spala, a kierunkowskazy nadal nie działają , a wszystko jest dobrze do przerywacza podłączone. Jaka może być tego przyczyna?
Mam jeszcze drugi problem. Po zmianie bezpiecznika od stopu lampy tylne zaczęły wariować, tzn. Raz świecą mocniej, raz słabiej, raz w ogóle. Wyciągłem te wkładki z lamp i włożyłem je jeszcze raz to już tylko jedna świeci ale bardzo słabo. Czy ktoś może wie co tu naprawić?
Z góry dzięki!
Pozdrawiam!

P.S. Na zdjęciu pacjent🙂

20210221_153335.jpg

Edytowane przez Gabrys05
Opublikowano (edytowane)

zwarcie do masy masz. Instalacje są dobre tylko elektryk słaby. 

wyjmij kable z tylnych lamp i zobacz czy pali. Jak nie to szukaj dalej czy nie przeciales przewodów gdzieś. 

 

Edytowane przez gustaww
Opublikowano

Przelecieć mase w całym traktorze jeszcze raz i sprawdzić czy do tylnycj lamp dochodzi?

27 minut temu, gustaww napisał:

zwarcie do masy masz. Instalacje są dobre tylko elektryk słaby. 

wyjmij kable z tylnych lamp i zobacz czy pali. Jak nie to szukaj dalej czy nie przeciales przewodów gdzieś. 

 

Przelecieć mase w całym traktorze jeszcze raz i sprawdzić czy do tylnycj lamp dochodzi?

Opublikowano

Tak, jak kolezy piszą problem z masą, może trzeba oczyścić z rdzy miejsca styku podstaw lamp z błotnikiem i lampami, albo nawet wymienić tylne lampy jeśli są tam te okrągłe metalowe. Jak już ogarniesz nową instalację to będzie na dłuższy czas spokój z elektryką bo po tylu latach te stare przewody są już niewiele warte. 

Opublikowano

Podciągnij na próbę przewód od masy z korpusu do śródy mocującej lampę tylną, wygląda na to, że Ci poprostu mas zgineła. W metalowych lampach tylnych zdażało się również tak, że była wsówana metalowa przegroda między żarówkami i ona też potrafiła się wysunąć i zrobić zwarcie. 

Opublikowano (edytowane)

Najpewniejszy ale najbardziej pracochłonny i żmudny sposób to odpinasz wsuwki na wszystkich kierunkowskazach, na stopie, przełączniku kierunków i czujniku stop. Podpinasz przerywacz - jeśli nie spali bezpiecznika, to wpinasz pojedynczo i sprawdzasz bezpiecznik. Jeśli jest ok, to wpinasz kolejną i sprawdzasz. Analogicznie do samego końca podpinasz wszystko, aż znajdziesz winowajcę.

Edytowane przez AroniowyLiść
Opublikowano

Ja to myślę że po prostu masz źle podłączone, sam jak źle podłączyłem to działy się cuda i była w tym tylko moja wina :) Plus taki jak ogarniesz następnym razem będzie łatwiej 

Opublikowano

Sprawdziłem wszystkie połączenia i w tylnych lampach ewidentnie brakuje masy. Ale dalej nie wiem dlaczego kierunkowskazy nie działają, a przy podłączaniu przerywacza kierunków spala się bezpiecznik od stopu a wszystko jest dobrze podłączone do skrzynki bezpieczników.

Opublikowano

Przyczyny mogą być różne, może masz źle połączone przewody w gnieździe do przyczepy i tam jest zwarcie, miałem kiedyś taki przypadek, że zwarcie powodowała sama żarówka. Jak masz połączoną instalację + na masę z prądnicą, czy – na masę z alternatorem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Seweryn
      Wiecie cokolwiek na temat tych ciągników? Najbardziej interesuje mnie moc, wyposażenie i cena.
    • Przez brzozak2
      http://www.deutz-fahr.de/deutsch/agritechnika/agroplus.php
      Czy wiadomo już cos wiecej o tej serii ciagnikow??
      ceny, wyposazenie, moce i inne parametry
    • Przez ZF9641
      Podzielcie się jakiej wysokości opłaty wprowadzają wasze gminy za wywóz śmieci i w jaki sposób będą ją naliczać.W mojej gminie w tej chwili mamy umowy po 25 zł miesięcznie za kosz 120litrów.Od lipca przyszłego roku wchodzi miesięczna opłata około 15 zł od osoby na miesiąc.W wieloosobowych rodzinach będzie to znaczący koszt.Drenaż naszych kieszeni nie zna granic
    • Przez Xeon
      Witam,
      Planuję postawić oborę (uwięzową) na 30-36 krów dojnych. Obecnie posiadam starą oborę, w której trzymam 10 krów dojnych.
      Obecną oborę chcę przerobić na dojarnię. Oborę chciałem tak usytuować, aby móc połączyć ze starą częścią, przeznaczoną na dojarnię.
      Załączam szkic sytuacyjny rozmieszczenia budynków z zaznaczoną oborą (na pomarańczowo i niebiesko)

       
      Co do samej obory, to interesuje mnie coś takiego (bez dojarni): http://www.agroprojekty.pl/upload/projekty/b48d20ef511cd7ab09284a7477a29033.jpg
      Jednak w żaden sposób nie pasuje, żeby zmieścić je zaznaczonych miejscach.
      Uważam, że 15,6m szerokości to za dużo. Wg. mnie można by ją zwęzić do 14,5 - 14,8m jednak nadal nie upchnę jej w zamierzonych miejscach.
       
       
      Poradźcie proszę co i gdzie można zmienić, aby miało to ręce i nogi?
      Oczywiście są to na razie wstępne przymiarki.
       
      Dzięki
    • Przez Tomek260294
      Witam, potrzebuję pomocy, mam kompletny zanik prądu na całym kombajnie(żadnej reakcji, akumlator w porządku). Ostatnie przygotowania do żniw, pozostało mi tylko podłączenie halogena oświecającego rurę wysypową, (dziś nie sprawdzałem ale prawdopodobnie jest H3 o zbyt dużej mocy bo jak podłaczyłem halogen to 2 razy spaliłem bezpiecznik, podłączając bezpośrednio bez przekażników, ale powinno wytrzymać), spróbowałem się więc podłączyć pod zapalniczkę i wszystko zgasło, kontrolki się nie odzywają, nie ma wcale prądu... miał ktoś taką przygodę>?? może stacyjka się spaliła>?? dodam, że już wcześniej nie łączyła, nie miałem światła drogowego(prawego) poruszałem wsówkami(od kabli lamp drogowych) przy stacyjce i działało wszystko ok, teraz znów był ten sam problem...

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v