Skocz do zawartości
batman23

ropa w oleju w renault 651

Polecane posty

batman23    0

od jakiegos czasu zauwazylem w renault 651 ze w silniku znacznie przybylo oleju , jest on zadki wiec jest w nim ropa , chcial bym sie dowiedziec ktoredy sie tam dostala bo jest to niepokojace i nie chce popsuc sobie ciagnika , olej jest do wymiany bez dwoch zdan ale musze znalezc usterke i naprawic , prosze o szybka pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

w moim modelu nie ma pompki zasilajacej , jest wbudowana w pompe wtryskowa , a czy jest to mozliwe aby ropa przedostawala sie do oleju przy swiecy plomieniowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    72

Może być uszkodzona świeca płomieniowa, uszkodzony uszczelniacz pompy wtryskowej, lejące wtryskiwacze i lub zużyte pierścionki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Świeca płomieniowa może mieć niedomknięty zaworek bimetalowy i podczas pracy silnika kapie tam paliwo. Silnik je wciąga, ale nie dopala i dostaje się do oleju.

Wykręć świece z kolektora i zapal silnik. Świeca oczywiście cały czas podpięta do przewodu paliwowego. Będziesz widział czy się poci, czasem wystarczy tylko popompować pompka ręczna by wytworzyć większe ciśnienie w układzie.

Pompa wtryskowa ma uszczelniacz na wałku napędowym. Jeśli się zużył paliwo z niej tędy kapie do komory korbowej czyli do oleju.

Pompa do wykręcenia, jednakże przed wykręceniem zrób znak na niej i na silniku.

Co do pierścionków i wtrysków, to jak z kondycja silnika, dymi z odmy, jak dymi z komina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

aha , z odmy praktycznie nie dymi a z komina dym jest bialy a nawet wrecz przezroczysty

 

oczywiscie na biegu jalowym silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Jak świeca popsuta to do wymiany. Tego nie naprawisz. Powinna pasować od MF255, więc koszt 35zł. Wykręć starą i porównaj gwint w sklepie, bo tylko tym mogą się różnić, bo to taka to taka sama świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    467

Świeca jest zasilana z nadmiaru wracającego do baku, jest specjalny odstojnik gdzie gromadzi się paliwo i zasila ją, ciśnienia tam praktycznie nie ma. Zdejmij przewód i zaślep go i zobaczysz czy coś się zmieniło.

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

zrobilem tak janawet sie nie otworzyla k kazal mtracz wykrecilem swiece i odpalilem ciagnik i nic nie widzialem zeby sie pocila , malo tego byl na niej czarny osad a przy rozruchunawet sie nie otworzyla bo rozumiem ze powinna w ktoryms momencie puscic paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol210    12

kabel powrotu moze byc pod deklem,lub naped pompy wtryskowej(tylko te dwie mozliwosci) lub ta swieca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kolego odetnij tą świecę abyś miał 100% pewności. Jeśli to nie pomoże to zostaje ci tylko sprawdzenie pompy wtryskowej, tam też może tłoczek puszczać i ropka przez pompę do oleju idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

kabel powrotu moze byc pod deklem ? nie rozumiem a pompa byla u regeneracji i wszelkie uszczelniacze byly wymienione wiec raczej nie pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kiedyś słyszałem że jak wtryski leją to oleju może przybywać - ale w to ciężko mi uwierzyć <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Kolego @batman23 co zrobiłeś przez 3 tygodnie z tym problemem? Wykluczyłeś już jakąś usterkę?

Jeżeli silnik nadal pracuje na rozrzedzonym oleju (powyżej 10%) i nie jest to olej HC to niebezpieczeństwo zużycia elementów ciernych silnika wzrasta piramidalnie.

Dla mnie najbardziej prawdopodobną przyczyną przedostawania się ON do oleju jest przeciek z pompki zasilającej lub pompy wtryskowej bezpośrednio do miski olejowej przez uszczelniacz.

Piszesz, że uszczelniacze zostały wymienione przez pompiarzy, ale nie takie rzeczy już psuli - także nie do końca bym im wierzył.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    467

Mi pompiarz mówił że przy silnikach z dużym przebiegiem, za słabszym sprężaniem nie należy ustawiać wysokiego ciśnienia wtrysku nawet jeśli pompa jest nowa, może to powodować właśnie przedostawanie się paliwa przez pierścienie tłokowe na dół do oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

odciolem teraz swiece od doplywu paliwa i zobaczymy ,spuszcze olej , zaleje nowym i bd uwaznie mierzyl i kontrolowal poziom oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Prezesszef
      Witam
      Jakie powinni być prawidłowe ciśnienie oleju w silniku i hydraulice w Massey Ferguson 4270? 
    • Przez Kolo12
      Witam, mam taki problem moja Renaulta dymi na biało taki gesty biały dym pojawia się on zaraz po za kręcenia rozrusznikiem, uprzedzam pytanie płyny chłodniczy w normie. Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu). Moje podejrzenia padły na lejace wtryski idąc tym tokiem myślenia wtryski są zrobione i dym jest dalej może mniejszy ale jest. Paliwo dobrej jakości. Tu moje pytanie gdzie szukać przyczyn może zawory są zle wyregulowane i się nie domykaja. Bo już nic nie przychodzi mi do głowy moc silnika jest w normie. 
    • Przez Patryk212
      Witam zna ktoś długość, szerokość i wysokość tych modeli?
    • Przez kar0711
      Witam. Czy na 20 h Renia 155 nie jest za duża.
    • Przez Labadosiak
      Poszukuję rozwiązania problemu braku jazdy w wózku GPW 202T. Maszyna nie chce ruszyć z miejsca ani do przodu ani do tyłu przy zimnym oleju hydraulicznym w układzie przeniesienia napędu. Hydraulika siłowa działa bez problemu nawet w 20 stopniowe mrozy, choć to w sumie odrębny układ hydrauliczny. Jak się rozgrzeje olej w przekładni po dłuższym postoju i przy uruchomionym silniku, to opornie i powoli maszyna zaczyna jeździć a po kilku następnych minutach pracuje już chyba normalnie, choć na szosowych przełożeniach przy II biegu i przy jakimkolwiek oporze nie chce jechać – pojawia się wtedy efekt jakby "ślizgającego się sprzęgła". Hydrauliczne rozłączanie napędu od hamulca w rozdzielaczu jazdy, działa bez zarzutów. Filtry oczyszczone, rozdzielacz jazdy sprawdzony, przewody drożne. Jak dokonać diagnozy i wytypować powód tej usterki? Miał ktoś może podobny przypadek w wózku/maszynie gdzie przeniesienie napędu jest podobnie skonstruowane?
      Po nocnym postoju w temperaturze ok. 5 stopni Celsjusza wózek ruszył od razu z oporem do przodu i do tyłu na I begu ok 2 metry. Po tych ruchach jak w poście powyżej - brak jazdy. W sumie to sukces bo co do zasady jak zimny to nigdy nie ruszał. Czy można tu podejrzewać pompę hydrauliczną odpowiedzialną za jazdę? Jak najprościej dokonać poprawnej kontroli i diagnozy pompy hydraulicznej? Jak wyglądają objawy zużycia tarczek na sprzęgłach hydraulicznych? Może to tarcze w sprzęgłach hydraulicznych? Macie jakieś pomysły?  Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.
×