Skocz do zawartości
batman23

ropa w oleju w renault 651

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
batman23    0

od jakiegos czasu zauwazylem w renault 651 ze w silniku znacznie przybylo oleju , jest on zadki wiec jest w nim ropa , chcial bym sie dowiedziec ktoredy sie tam dostala bo jest to niepokojace i nie chce popsuc sobie ciagnika , olej jest do wymiany bez dwoch zdan ale musze znalezc usterke i naprawic , prosze o szybka pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

w moim modelu nie ma pompki zasilajacej , jest wbudowana w pompe wtryskowa , a czy jest to mozliwe aby ropa przedostawala sie do oleju przy swiecy plomieniowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Może być uszkodzona świeca płomieniowa, uszkodzony uszczelniacz pompy wtryskowej, lejące wtryskiwacze i lub zużyte pierścionki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Świeca płomieniowa może mieć niedomknięty zaworek bimetalowy i podczas pracy silnika kapie tam paliwo. Silnik je wciąga, ale nie dopala i dostaje się do oleju.

Wykręć świece z kolektora i zapal silnik. Świeca oczywiście cały czas podpięta do przewodu paliwowego. Będziesz widział czy się poci, czasem wystarczy tylko popompować pompka ręczna by wytworzyć większe ciśnienie w układzie.

Pompa wtryskowa ma uszczelniacz na wałku napędowym. Jeśli się zużył paliwo z niej tędy kapie do komory korbowej czyli do oleju.

Pompa do wykręcenia, jednakże przed wykręceniem zrób znak na niej i na silniku.

Co do pierścionków i wtrysków, to jak z kondycja silnika, dymi z odmy, jak dymi z komina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

aha , z odmy praktycznie nie dymi a z komina dym jest bialy a nawet wrecz przezroczysty

 

oczywiscie na biegu jalowym silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jak świeca popsuta to do wymiany. Tego nie naprawisz. Powinna pasować od MF255, więc koszt 35zł. Wykręć starą i porównaj gwint w sklepie, bo tylko tym mogą się różnić, bo to taka to taka sama świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    380

Świeca jest zasilana z nadmiaru wracającego do baku, jest specjalny odstojnik gdzie gromadzi się paliwo i zasila ją, ciśnienia tam praktycznie nie ma. Zdejmij przewód i zaślep go i zobaczysz czy coś się zmieniło.

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

zrobilem tak janawet sie nie otworzyla k kazal mtracz wykrecilem swiece i odpalilem ciagnik i nic nie widzialem zeby sie pocila , malo tego byl na niej czarny osad a przy rozruchunawet sie nie otworzyla bo rozumiem ze powinna w ktoryms momencie puscic paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol210    12

kabel powrotu moze byc pod deklem,lub naped pompy wtryskowej(tylko te dwie mozliwosci) lub ta swieca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kolego odetnij tą świecę abyś miał 100% pewności. Jeśli to nie pomoże to zostaje ci tylko sprawdzenie pompy wtryskowej, tam też może tłoczek puszczać i ropka przez pompę do oleju idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

kabel powrotu moze byc pod deklem ? nie rozumiem a pompa byla u regeneracji i wszelkie uszczelniacze byly wymienione wiec raczej nie pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kiedyś słyszałem że jak wtryski leją to oleju może przybywać - ale w to ciężko mi uwierzyć <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4056

Kolego @batman23 co zrobiłeś przez 3 tygodnie z tym problemem? Wykluczyłeś już jakąś usterkę?

Jeżeli silnik nadal pracuje na rozrzedzonym oleju (powyżej 10%) i nie jest to olej HC to niebezpieczeństwo zużycia elementów ciernych silnika wzrasta piramidalnie.

Dla mnie najbardziej prawdopodobną przyczyną przedostawania się ON do oleju jest przeciek z pompki zasilającej lub pompy wtryskowej bezpośrednio do miski olejowej przez uszczelniacz.

Piszesz, że uszczelniacze zostały wymienione przez pompiarzy, ale nie takie rzeczy już psuli - także nie do końca bym im wierzył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    380

Mi pompiarz mówił że przy silnikach z dużym przebiegiem, za słabszym sprężaniem nie należy ustawiać wysokiego ciśnienia wtrysku nawet jeśli pompa jest nowa, może to powodować właśnie przedostawanie się paliwa przez pierścienie tłokowe na dół do oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

odciolem teraz swiece od doplywu paliwa i zobaczymy ,spuszcze olej , zaleje nowym i bd uwaznie mierzyl i kontrolowal poziom oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez klocek1231
      Witam, to mój pierwszy post.
      Chciałbym się doradzcic szczególnie osób które miały do czynienia z ciągnikami w temacie. Otóż Posiadam gospodarstwo 20ha i szukam jakiegos używanego ciągnika. Oglądałem ostatnio Renault Aresa 556RX z 2003r. oraz MC Cormick MC115. Obydwa ciągniki są 4-cylindrowe i zwrotne, czegoś takiego szukam. Nie interesuje mnie praca przy turze. Tylko orka, uprawa i siewy. CIągnik ma pracować przy pługu AGROMASZ PO4 na zabezp. kołkowym o szerokości orki od:35 do 50cm na korpus. Posiadam głównie glebę 4 klasy, w tym 3ha III klasy. DO tej pory wszystko obrabiałem ciągnikiem URSUS 3512 + pług 3 skibowy BOMET. Na tym kawałku trzeciej klasy musiałem czasem orać na 2 skiby (zalezy jakie warunki).
      Który ciągnik byście polecili, biorąc pod uwagę pracę przy tym pługu, spalanie, żywotnosć podzespołów, oraz koszty utrzymania i serwisowania?
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez WiktorGorzaa
      #Renault 110.54 1998r tx
      Ciągnik ma kilka wad co może być przyczyną? 
      -zmiana z 2-1 pólbieg jest płynne ale słychać lekkie pukniecie 
      -biegi wchodzą ciężko 
      -rewers elektro hydrauliczny na zimnym przy zmianie kierunku jazdy słychać lekki trzask pukanie, czasem na ciepłym też się zdarza ale rzadko 
      PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM 
    • Przez kingkenny131092
      Witam, zakupiłem własnie ciągnik Renault Ares 825 z 2000r , i chciałbym prosić bardziej obeznanych uzytkowników ciągników Renault o pomoc w nauce obsługi tego ciągnika. Może jesteście w stanie dac mi jakies wskazówki co do użytkowania , eksploatacji czy serwisowania tego ciągnika?
×