Skocz do zawartości
batman23

ropa w oleju w renault 651

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
batman23    0

od jakiegos czasu zauwazylem w renault 651 ze w silniku znacznie przybylo oleju , jest on zadki wiec jest w nim ropa , chcial bym sie dowiedziec ktoredy sie tam dostala bo jest to niepokojace i nie chce popsuc sobie ciagnika , olej jest do wymiany bez dwoch zdan ale musze znalezc usterke i naprawic , prosze o szybka pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

w moim modelu nie ma pompki zasilajacej , jest wbudowana w pompe wtryskowa , a czy jest to mozliwe aby ropa przedostawala sie do oleju przy swiecy plomieniowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    72

Może być uszkodzona świeca płomieniowa, uszkodzony uszczelniacz pompy wtryskowej, lejące wtryskiwacze i lub zużyte pierścionki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Świeca płomieniowa może mieć niedomknięty zaworek bimetalowy i podczas pracy silnika kapie tam paliwo. Silnik je wciąga, ale nie dopala i dostaje się do oleju.

Wykręć świece z kolektora i zapal silnik. Świeca oczywiście cały czas podpięta do przewodu paliwowego. Będziesz widział czy się poci, czasem wystarczy tylko popompować pompka ręczna by wytworzyć większe ciśnienie w układzie.

Pompa wtryskowa ma uszczelniacz na wałku napędowym. Jeśli się zużył paliwo z niej tędy kapie do komory korbowej czyli do oleju.

Pompa do wykręcenia, jednakże przed wykręceniem zrób znak na niej i na silniku.

Co do pierścionków i wtrysków, to jak z kondycja silnika, dymi z odmy, jak dymi z komina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

aha , z odmy praktycznie nie dymi a z komina dym jest bialy a nawet wrecz przezroczysty

 

oczywiscie na biegu jalowym silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Jak świeca popsuta to do wymiany. Tego nie naprawisz. Powinna pasować od MF255, więc koszt 35zł. Wykręć starą i porównaj gwint w sklepie, bo tylko tym mogą się różnić, bo to taka to taka sama świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    663

Świeca jest zasilana z nadmiaru wracającego do baku, jest specjalny odstojnik gdzie gromadzi się paliwo i zasila ją, ciśnienia tam praktycznie nie ma. Zdejmij przewód i zaślep go i zobaczysz czy coś się zmieniło.

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

zrobilem tak janawet sie nie otworzyla k kazal mtracz wykrecilem swiece i odpalilem ciagnik i nic nie widzialem zeby sie pocila , malo tego byl na niej czarny osad a przy rozruchunawet sie nie otworzyla bo rozumiem ze powinna w ktoryms momencie puscic paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Kolego odetnij tą świecę abyś miał 100% pewności. Jeśli to nie pomoże to zostaje ci tylko sprawdzenie pompy wtryskowej, tam też może tłoczek puszczać i ropka przez pompę do oleju idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

kabel powrotu moze byc pod deklem ? nie rozumiem a pompa byla u regeneracji i wszelkie uszczelniacze byly wymienione wiec raczej nie pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Kolego @batman23 co zrobiłeś przez 3 tygodnie z tym problemem? Wykluczyłeś już jakąś usterkę?

Jeżeli silnik nadal pracuje na rozrzedzonym oleju (powyżej 10%) i nie jest to olej HC to niebezpieczeństwo zużycia elementów ciernych silnika wzrasta piramidalnie.

Dla mnie najbardziej prawdopodobną przyczyną przedostawania się ON do oleju jest przeciek z pompki zasilającej lub pompy wtryskowej bezpośrednio do miski olejowej przez uszczelniacz.

Piszesz, że uszczelniacze zostały wymienione przez pompiarzy, ale nie takie rzeczy już psuli - także nie do końca bym im wierzył.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    663

Mi pompiarz mówił że przy silnikach z dużym przebiegiem, za słabszym sprężaniem nie należy ustawiać wysokiego ciśnienia wtrysku nawet jeśli pompa jest nowa, może to powodować właśnie przedostawanie się paliwa przez pierścienie tłokowe na dół do oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

odciolem teraz swiece od doplywu paliwa i zobaczymy ,spuszcze olej , zaleje nowym i bd uwaznie mierzyl i kontrolowal poziom oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pieniu2506
      Witam . Mam problem z ehr przy renault Ares 626 rz . Chodzi o to że podnośnik na blotnikach podnosi natomiast nie działa funkcja opuszczania. Sprawdzałem przyciski przekładając wtyczki i są dobre. Ma ktoś jakiś pomysł? Podnośnik sterowany z kabiny działa ok
    • Przez Patryk212
      Witam mam problem z jazdą a mianowicie dzisiaj odpaliłem ciągnik przesunąłem łopatkę od rewersu do przodu i tylko szarpnął trochę pojechał i stoi. Mrugają kontrolki od jazdy do przodu, tyłu i czerwony wykrzyknik. Co się mogło stać?
    • Przez BenT
      Witam. Liczył bym na pomoc w sprawie ustawienia zaworów w ciągniki renault 155.54. Interesuje mnie jak to zrobić krok po kroku oraz jaki musi wynosić luz na zaworach.
    • Przez B2rT
      Witam, jestem świeżym posiadaczem ciągnika Renault 461m.
      Niestety nie ma żadnej tabliczki, na której są opisane połączenia biegów, nie chce też zakleszczyć skrzyni biegów -stąd pytanie.
       
      Na jakich pozycjach w tym ciągniku znajdują sie poszczególne biegi?

      W załączniku to co wiem
       
      Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
       
       
       
      Prawdopodobnie będzie to tak... 

       
    • Przez BaszaPasza11
      Witam. Byłem dzisiaj na przeglądzie no i tam pan pytał mnie ile on km( Renault). No i ja odpowiadam 65. Gościu mi mówi że 65 ale kW. Patrząc po danych technicznych wskazuje że ma 65km. Kto wie niech mi powie bo mam mętlik w głowie. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.