Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Profil usunięty

Opornik alternatora?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest to mój pierwszy post więc chciałbym przywitać wszystkich :)

Nie wiem czy dobrze nazwałem temat ale nie miałem innego pomysłu.

Mam takie pytanie. Ktoś wie co to jest na podanych zdjęciach? http://www.fotosik.p...c0fea2e562.html http://www.fotosik.p...c0094543b7.html

Jeden przewód jest podłączony do wyjścia prądowego z alternatora, a drugi do korpusu ciągnika. Gdy kupiłem ciągnik to konektory od tego były tak zaśniedziałe, że same się rozleciały. Wymieniłem na nowe i podłączyłem ale nie zauważyłem żeby coś się działo, jedynie co to akumulator mi rozładowało do 0. Ładowanie na poziomie 14.4v.

Ciągnik to new holland L75. Alternator Denso 14v 65a.

Pozdrawiam.

Edytowano przez Pospieszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Mi to wygląda na kondensator(filtr) przeciwzakłóceniowy takie coś aby nie buczało radio itp, ale niech wypowiedzą się jeszcze koledzy ;)

A co do rozładowanego aku podepnij w szereg amperomierz między klemą minusową akumulatora, a masą ciągnika i zobacz jaki jest pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Musisz mieć gdzieś duży pobór i jak miernik go wykaże można zlokalizować potem co tyle pobiera lub gdzie masz zwarcie

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Żaden opornik ani kondensator, to dioda, zapewne przeciwprzepięciowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Żaden opornik i żaden kondensator, tylko zwykły transil. Skorodowane złącza spowodowały, że nie zadziałał jak trzeba i przebiło półprzewodniki w alternatorze. Tak czy inaczej alternator do remontu. Tylko daj go komuś kumatemu, bo serwis z szopy pana Zdzicha sobie z nim nie poradzi.

 

Edit: Ale mnie ubiegłeś. :D :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dziękuję wam bardzo za fachowe i szybkie odpowiedzi.

Czy alternator się uszkodził? Nie sądzę, napięcie ma dobre, tylko żeby się wzbudził to raz muszę go gazować do 1300 obr/min, a raz wystarczy do 800 obr/min, zaczyna ładować od ok.1000 obr/min. Jeśli coś jest nie tak to dopiero zimą go oddam do sprawdzenia i ewentualnej naprawy, bo teraz ciągnik cały czas jest potrzebny.

A ten transil skoro jest skorodowany to trzeba go wymienić, czy wystarczy wyczyścić, czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skoro rozładowuje akumulator (pobiera prąd, sam tak napisałeś) to diody są przebite. A diodę przepięciową wymienia się jak nie trzyma parametrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ok. Z tym akumulatorem to dzisiaj mi się stało, w sobotę był jeszcze ok, może się zagotował w tej gorączce. Naładowałem go rano i do teraz cały czas trzyma tylko 12.3v. Zobaczę co jutro się będzie działo i napiszę. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

 

Edit:

Akumulator po dwóch dniach nieużytkowania trzyma napięcie 12.2v.

Edytowano przez Pospieszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli nadaje się do utylizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×