Skocz do zawartości

Polecane posty

maniana    6

Witam. Posiadam jumza i z rurki pod pompą paliwową kapie ropa. Zależy to od "humoru" ciągnika. Od czego jest ta rurka i dlaczego jest przeciek.Jak go usunąć. Zaznaczam tą rurkę na przykładzie z mtz. Pompa z jumza jest taka sama tylko odwrócona.

post-28216-0-44792700-1403260037_thumb.jpg

Edytowano przez maniana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    458

Jeśli jest to rurka, o której myślę (bo nie ma zdjęcia - edit, juz się pojawiło), to jest to przelew z pompy. Normalnie, nic tam nie powinno kapać, co najwyżej nadmiar oleju w przypadku pompy bez centralnego smarowania. Jeśli kapie stamtąd ropa, to masz spore nieszczelności na sekcjach pompy, czyli pompa powinna pójść do regeneracji.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniana    6

to bardziej mieszanka ropy z olejem.. czy ta pompa jest centralnie smarowana? od niedawna pracuje na tym ciągniku i jeszcze tam nic do pompy nie zaglądałem

Edytowano przez maniana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cezar    0

nie wiem czy pomogę, miałem podobny problem w C330, okazało się że pompka zasilająca przepuszczała paliwo tłoczkiem do pompy wtryskowej co powodowało nadmiar oleju i dlatego kapało z rurki od nadmiaru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    49

Witam, tak to jest rurka nadmiaru oleju w pompie i jeśli w pompie zacznie się pojawiać ropa to wówczas z olejem tą rurką wypływa u mnie jak zaczyna się pojawiać tam wyciek to zmieniam w pompie olej, bo praktycznie czas na jego wymianę i po wymianie nic nie wycieka :huh: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Jeśli silnik normalnie odpala i pracuje, to sekcje w pompie są dobre, wystarczy wymienić pompkę zasilajacą i przestanie lecieć.

znam przypadek (w C360) że podkładali tam butelkę i potem to paliwo było zlewane spowrotem do zbiornika :D


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    458

Jeśli pompa ma centralne smarowanie, to ta ropa idzie też do silnika i rozrzedza olej, warto tam szybko zajrzeć. W C-360 pompa smarowana jest autonomicznie, więc nie ma takiego problemu.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Gdyby bylo smarowanie centralne to by nie bylo tej rurki, bo by ciagle z niej walilo olejem (czarnym)

Smarowana z silnika jest tuleja na ktorej obraca sie kolo zebate napedzajace pompe. Po co by mieli w instrukcji pisac o wymianie oleju w pompie?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniana    6

Prawdopodobnie jest tak jak mówisz. Wymieniłem olej na razie jest ok (nie leci) ale musi być gdzieś przeciek bo w starym to prawie sama ropa. Wymienię tą pompkę zasilającą i zobaczymy co dalej jak problem nie ustąpi to trzeba będzie chyba wieźć do regeneracji tym bardziej że delikatnie falują mu wolne obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    458

Olej nie będzie kapał z rurki, jeśli odpwoiednio dobrany jest dopływ i odpływ. W pompie nie ma ciśnienia, a olej swobodnie z niej spływa do bloku. Problem zaczyna się wtedy, gdy jest dodatkowe źródło "oleju", na przykład w postaci nieszczelnych sekcji tłoczących.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    49

Witam,jahoo- to nie jest pompa ze smarowaniem centralnym i nie ma swobodnego dopływu oleju ,odpływ owszem ma ale na zewnątrz pompy i właśnie tą rurką nadmiar odchodzi a, falowanie obrotów czyli nie równa praca silnika może być od wtrysków, nie wszystkie działają jak trzeba :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    458

Ok, rozumiem. Ja uważałem, że w zwoim MTZ tez mam pompę bez smarowania centralnego, bo ma rurkę tak jak ta na zdjęciu, ale moja jednak jest smarowana olejem z silnika. W sumie byłem dość zdziwiony, że wszedł do niej litr oleju :D Potem dopiero sprawdziłem poziom w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Znajac silniki MTZ to pewnie do wieczora poziom oleju wrocil do normy :D

Zartuje, ten silnik az tyle oleju nie ciagnie, ale abstynentem tez nie jest :)

 

No dobra, ale jesli np u mnie przy dzwigni gazu wycieka paliwo, to gdyby moja pompa byla smarowana centralnie, to pewnie by przybywalo oleju w silniku, a nie przybywa ;)

Widocznie byly 2 rodzaje...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    458

Dźwignia gazu wchodzi do obudowy regulatora obrotów, to jest autonomiczna część . Do regulatora ropa może się dostawać przez nieszczelność listwy sterującej sekcjami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

A falowanie obrotow po dlugim postoju, tak 1000 - 1500obr/min przez chwile po odpaleniu, to z przepelnienia regulatora, czy raczej ze starosci?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

 odswieze troche temat. jak to w koncu jest z ta pompa jest smarowana z silnika czy nie? ja w mtz tez mam taka pompe z rurka i rowniez z niej kapie ropa. nie wiem czy warto cos z tym kombinowac czy odrazu wymienic na jakas po regeneracji, tylko czy zwykla pompa bez rurki bedzie pasowac jezeli byly dwa rodzaje?. ciagnik w sumie chodzi normalnie, odpala super. tylko kapie z rurki i troche leci z dzwigni gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

Pompa przynajmniej w moim jumzie i w paru innych co widziałem nie posiada smarowania z silnika. Co do tej rurki u mnie jej nie ma mam miałem w  wstawioną kiedyś drugą pompę ale też nie było tego wyjścia ale pompa zaczęła szwankować do oddałem oryginalną  do regeneracji i założyłem tą regenerowaną.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

To przecież tam jest silnik D-240, pompa smarowana z układu smarowania silnika. Jeśli twoja nie jest to pewnie coś było kombinowane. Flansza za którą jest przykręcona pompa nie będzie miała otworu na kanał, na pewno musi być w niej osadzony uszczelniacz. Przyjrzał bym się temu dokładniej bo to można zmienić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

To przecież tam jest silnik D-240, pompa smarowana z układu smarowania silnika. Jeśli twoja nie jest to pewnie coś było kombinowane. Flansza za którą jest przykręcona pompa nie będzie miała otworu na kanał, na pewno musi być w niej osadzony uszczelniacz. Przyjrzał bym się temu dokładniej bo to można zmienić.

czyli spokojnie moge kupic zwykla pompe do mtz82? a moze ja mam inny silnik? jak to poznac? kurcze a ja odkad mam tego mtz kilka lat nie zagladalem do tej pompy czy ma olej bo bylem przekonany ze jest smarowana centralnie a ciagnik pracuje prawie codziennie przez caly rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Po prawej koło filtra oleju powinna być tabliczka znamionowa i pisz jaki to silnik. A po lewej jest zdaje się odlany numer katalogowy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

sprawdzalem i masz racje jest to silnik D-240 czyli ktos tam namieszal. bede musial kupic oryginalna pompe ale puki co zlalem rope i zalalem ja olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senior    15

Panowie olej tzn paliwo przecieka z nieszczelności na pompce zasilania a nie na sekcjach, gdy by były takie przecieki na sekcjach to pompa jedynie na złom by się nadawała, wymień pompkę zasilającą na nową i po problemie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

ostatnio oddalem moja pompe do warsztatu zeby mi sprawdzili i wyregulowali ewentualnie zregenerowali i gosc powiedzial ze pompa jest ok wyregulowal ja i powiedzial ze wyciek jest wina pompki zasilajacej, kupilem nowa ponoc oryginalna (140zl)  no i po tygodniu znowu kapie, rece opadaja.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bizonsuperzo56
      witam jak ustawic na znakach rozrzad. wymienialem wal i glownie chodzi o kolo stykajace sie z kolem od walu bo na wale jest oznaczenie C. a na kole stykajacym sie z nim sa nabite dwa przy sobie C i pytanie do was czy ten znak z kola od walu. ma sie z grac pomiedzy tymi dwoma znakami z kolem stykajacym sie z nim
    • Przez dawid3p
      Mam pytanie fabrycznie ma on ustawione na pompie obroty silnika na 1800obr/min max, ktoś się zna na tych pompach żeby mu ustawić z 2200obr/min? jest tam dystans graniczni który nie pozwala żeby dźwignia dalej poszła, rozkręciłem nie wchodzi na wyższe obroty, wiem że mtz 82 ts TEŻ MIał obroty ustawione na 1800 czy one miały inną pompę wtryskową? 
    • Przez MichałLas
      Na co zwrócić uwagę przy zakupie pompy?
      Potrzebuje jaj do mauzera z którego będzie podlewany ogród - 0,9ara.
      Głównie podlewanie kropelkowe, ale reż zraszaczami.

      Zwykła pompa się do tego nada?
      Zanurzeniowa?
      SWD 1100
      Pompa 2
       
      Zależy mi kupnie w tych sklepach.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez witek88
      Witam, mam pytanko za co odpowiadają poszczególne pompy w Masseyu 8160
      Za co odpowiada pompa wewnętrzna a za co zewnętrzna pompa? 
      Mam mały problem i muszę od czegoś zacząć.
    • Przez zetek123
      Koledzy pomóżcie. Mam problem z pompą od beczkowozy, mianowicie kilka dni temu podczas pompowania pękła łopatka i zablokowała pompę, aż zadusiło ciągnik. Po rozebraniu i wymianie łopatek na nowe pompa wcale nie chce ciągnąć. Jaka może być przyczyna, czy nowe łopatki muszą się dotrzeć, czy coś pękło?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.