Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maniana    6

Witam. Posiadam jumza i z rurki pod pompą paliwową kapie ropa. Zależy to od "humoru" ciągnika. Od czego jest ta rurka i dlaczego jest przeciek.Jak go usunąć. Zaznaczam tą rurkę na przykładzie z mtz. Pompa z jumza jest taka sama tylko odwrócona.

post-28216-0-44792700-1403260037_thumb.jpg

Edytowano przez maniana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Jeśli jest to rurka, o której myślę (bo nie ma zdjęcia - edit, juz się pojawiło), to jest to przelew z pompy. Normalnie, nic tam nie powinno kapać, co najwyżej nadmiar oleju w przypadku pompy bez centralnego smarowania. Jeśli kapie stamtąd ropa, to masz spore nieszczelności na sekcjach pompy, czyli pompa powinna pójść do regeneracji.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniana    6

to bardziej mieszanka ropy z olejem.. czy ta pompa jest centralnie smarowana? od niedawna pracuje na tym ciągniku i jeszcze tam nic do pompy nie zaglądałem

Edytowano przez maniana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cezar    0

nie wiem czy pomogę, miałem podobny problem w C330, okazało się że pompka zasilająca przepuszczała paliwo tłoczkiem do pompy wtryskowej co powodowało nadmiar oleju i dlatego kapało z rurki od nadmiaru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam, tak to jest rurka nadmiaru oleju w pompie i jeśli w pompie zacznie się pojawiać ropa to wówczas z olejem tą rurką wypływa u mnie jak zaczyna się pojawiać tam wyciek to zmieniam w pompie olej, bo praktycznie czas na jego wymianę i po wymianie nic nie wycieka :huh: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Jeśli silnik normalnie odpala i pracuje, to sekcje w pompie są dobre, wystarczy wymienić pompkę zasilajacą i przestanie lecieć.

znam przypadek (w C360) że podkładali tam butelkę i potem to paliwo było zlewane spowrotem do zbiornika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Jeśli pompa ma centralne smarowanie, to ta ropa idzie też do silnika i rozrzedza olej, warto tam szybko zajrzeć. W C-360 pompa smarowana jest autonomicznie, więc nie ma takiego problemu.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Gdyby bylo smarowanie centralne to by nie bylo tej rurki, bo by ciagle z niej walilo olejem (czarnym)

Smarowana z silnika jest tuleja na ktorej obraca sie kolo zebate napedzajace pompe. Po co by mieli w instrukcji pisac o wymianie oleju w pompie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniana    6

Prawdopodobnie jest tak jak mówisz. Wymieniłem olej na razie jest ok (nie leci) ale musi być gdzieś przeciek bo w starym to prawie sama ropa. Wymienię tą pompkę zasilającą i zobaczymy co dalej jak problem nie ustąpi to trzeba będzie chyba wieźć do regeneracji tym bardziej że delikatnie falują mu wolne obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Olej nie będzie kapał z rurki, jeśli odpwoiednio dobrany jest dopływ i odpływ. W pompie nie ma ciśnienia, a olej swobodnie z niej spływa do bloku. Problem zaczyna się wtedy, gdy jest dodatkowe źródło "oleju", na przykład w postaci nieszczelnych sekcji tłoczących.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,jahoo- to nie jest pompa ze smarowaniem centralnym i nie ma swobodnego dopływu oleju ,odpływ owszem ma ale na zewnątrz pompy i właśnie tą rurką nadmiar odchodzi a, falowanie obrotów czyli nie równa praca silnika może być od wtrysków, nie wszystkie działają jak trzeba :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Ok, rozumiem. Ja uważałem, że w zwoim MTZ tez mam pompę bez smarowania centralnego, bo ma rurkę tak jak ta na zdjęciu, ale moja jednak jest smarowana olejem z silnika. W sumie byłem dość zdziwiony, że wszedł do niej litr oleju :D Potem dopiero sprawdziłem poziom w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Znajac silniki MTZ to pewnie do wieczora poziom oleju wrocil do normy :D

Zartuje, ten silnik az tyle oleju nie ciagnie, ale abstynentem tez nie jest :)

 

No dobra, ale jesli np u mnie przy dzwigni gazu wycieka paliwo, to gdyby moja pompa byla smarowana centralnie, to pewnie by przybywalo oleju w silniku, a nie przybywa ;)

Widocznie byly 2 rodzaje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Dźwignia gazu wchodzi do obudowy regulatora obrotów, to jest autonomiczna część . Do regulatora ropa może się dostawać przez nieszczelność listwy sterującej sekcjami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

A falowanie obrotow po dlugim postoju, tak 1000 - 1500obr/min przez chwile po odpaleniu, to z przepelnienia regulatora, czy raczej ze starosci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

 odswieze troche temat. jak to w koncu jest z ta pompa jest smarowana z silnika czy nie? ja w mtz tez mam taka pompe z rurka i rowniez z niej kapie ropa. nie wiem czy warto cos z tym kombinowac czy odrazu wymienic na jakas po regeneracji, tylko czy zwykla pompa bez rurki bedzie pasowac jezeli byly dwa rodzaje?. ciagnik w sumie chodzi normalnie, odpala super. tylko kapie z rurki i troche leci z dzwigni gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

Pompa przynajmniej w moim jumzie i w paru innych co widziałem nie posiada smarowania z silnika. Co do tej rurki u mnie jej nie ma mam miałem w  wstawioną kiedyś drugą pompę ale też nie było tego wyjścia ale pompa zaczęła szwankować do oddałem oryginalną  do regeneracji i założyłem tą regenerowaną.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To przecież tam jest silnik D-240, pompa smarowana z układu smarowania silnika. Jeśli twoja nie jest to pewnie coś było kombinowane. Flansza za którą jest przykręcona pompa nie będzie miała otworu na kanał, na pewno musi być w niej osadzony uszczelniacz. Przyjrzał bym się temu dokładniej bo to można zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

To przecież tam jest silnik D-240, pompa smarowana z układu smarowania silnika. Jeśli twoja nie jest to pewnie coś było kombinowane. Flansza za którą jest przykręcona pompa nie będzie miała otworu na kanał, na pewno musi być w niej osadzony uszczelniacz. Przyjrzał bym się temu dokładniej bo to można zmienić.

czyli spokojnie moge kupic zwykla pompe do mtz82? a moze ja mam inny silnik? jak to poznac? kurcze a ja odkad mam tego mtz kilka lat nie zagladalem do tej pompy czy ma olej bo bylem przekonany ze jest smarowana centralnie a ciagnik pracuje prawie codziennie przez caly rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Po prawej koło filtra oleju powinna być tabliczka znamionowa i pisz jaki to silnik. A po lewej jest zdaje się odlany numer katalogowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

sprawdzalem i masz racje jest to silnik D-240 czyli ktos tam namieszal. bede musial kupic oryginalna pompe ale puki co zlalem rope i zalalem ja olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senior    15

Panowie olej tzn paliwo przecieka z nieszczelności na pompce zasilania a nie na sekcjach, gdy by były takie przecieki na sekcjach to pompa jedynie na złom by się nadawała, wymień pompkę zasilającą na nową i po problemie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

ostatnio oddalem moja pompe do warsztatu zeby mi sprawdzili i wyregulowali ewentualnie zregenerowali i gosc powiedzial ze pompa jest ok wyregulowal ja i powiedzial ze wyciek jest wina pompki zasilajacej, kupilem nowa ponoc oryginalna (140zl)  no i po tygodniu znowu kapie, rece opadaja.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez szczupak23
      Witam koleżanki i kolegów. :angry:
      Pisze tutaj pierwszy raz ale często odwiedzałem forum i spodobało mi się.
      Mam prośbe do was proszę o polecenie mi pożądnego warsztatu gdzie moge naprawic pompę wtryskową w moim dziadku C-360
      Miejsce dowole w całym kraju ponieważ sąsiad ma firme transportową.Poprostu sprawdzone miejsce gdzie naprawialiście swoje i niemieliście problemu z odpalaniem i poźniejszą eksploatacją ciągnika.
      Mieszkam w łodzkim niedaleko Radomska ale u nas niema nic pożadnego sami cfaniacy co po naprawie ciągnik chodzi gożej niz przed.
      Z góry pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez zbyszek64
      Siemka! Mam problem, a mianowicie czy pompa wtryskowa w kombajnie fahr m900 jest smarowana olejem, i w którym miejscu znajduje się spust oleju? pzdr.
    • Przez RotarT25A
      Witam Panów użytkowników AgroFoto  
      Mam problem , szukałem informacji na ten temat , i nie znalazłem  tego co bym chciał.
      Więc postanowiłem założyć temat z Hydrauliką w moim T25.
      Przechodząc do sedna, od większośći czasu , kiedy operuję tym ciągnikiem leciało z  siłownika hydraulicznego, poza tym wszystko było okej. Podnosił w miarę , nie opuszczał wszystko ładnie , ale jak wycieki zaczęły stawać się większe , postanowiłem  dać koledze do uszczelnienia .Kupiłem nowe tłoczysko bo stare miało (wżery) lekkie i uszczelnienia do tego siłownika . Złożył bardzo ładnie ,  raczej dobrze złożył. bo nigdzie luzów nie było i chodziło.
      Po założeniu do ciągnika  chciałem sprawdzić na pusto czy da radę podnieść ramiona , jakoś podniósł i robiłem tak z 10-15 razy żeby te uszczelniacze , dobrze się rozprowadziły , zero wycieków z siłownika, poza zaworkiem małym na siłowniku jedna uszczelka ta mniejsza została przerwana , ale nie było jej w komplecie. 
      Podczas podczepienia maszyny i podniesienia jej na minimalnym gazie nie ma mowy , trzeba depnąć żeby ruszyć z ziemi z 5cm nad ziemią i zacina się w połowie często opada na dół a jak ręką pomogłem podnieść to normalnie trzymało jakąś chwilę na górze , robiłem tak z kilka razy i nic . Dodam że wcześniej wszystko było sprawne. Poza tym zaciął się zaworek  z prawej strony pod dekielkiem na 2 śrubki  . Ale tak chodziło wcześniej
      załączam film przepraszam że tak gazuje ale inaczej to za bardzo nie chce iść  https://www.youtube.com/watch?v=oDn6ux6CChQ
×