Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Lukas1337

John deere 6130R vs Claas Arion 530

Polecane posty

Lukas1337    0
Napisano (edytowany)

Witam wszystkich forumowiczów. W niedługim czasie zamierzam przejąć gospodarstwo od rodziców i zamierzam trochę je zmodernizować. Z okazji tego że dostanę trochę pieniążków z Uni i dofinansowań na nowe maszyny, moją największą inwestycją będzie zakupienie nowego ciągnika. I jak w temacie. Który z tych dwóch byście polecali? Będzie on pracował w areale ponad 50ha na trochę ciężkich ziemiach. Zastanawiam się jeszcze nad wyborem niższej werscji jelonka np 6125R o mniejszej mocy ale z możliwością potem dołożenia paru koni. W gre wchodzi jeszcze któryś z modeli Case o podobnej mocy np. Maxum 140 lub Puma 130 CVX. Najbardziej z tego kompletu widzi mi sie Jelonek, jednak odstraszają mnie duże koszty w utrzymaniu, chociaż z drugiej strony reszta wymienionych też nie należy do najtańszych. Co o tym sądzicie? Jakby ktoś znał mniej wiecej ceny tych ciągników to też bym był wdzięczny za udzielenie takowej informacji. Dziękuje z góry za okazałą pomoc :)

 

/edit

jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś może wie czy w sprzedaży są jeszcze nowe JD 6930 premiumki ?

Edytowano przez Lukas1337

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petro11    20

U mnie w gospodarstwie pracują dwa jelonki i jestem bardzo zadowolony i chociaż są to inne serie niż zamierzasz kupić to jednak polecam tą markę. Najpierw weź pod uwagę serwis tzn. który masz najbliżej i jak jest wyposażony, jak dużo pracuje tam serwisantów bo to ważne. Zazwyczaj John Deere ma bardzo dobre serwisy i chłopaki bardzo szybko działają. Nie wiem jak to jest w Claasie.... Wiem jedno serwis od Korbanków czyli Massey i Fendt to kiepsko wypada.... mam ferdka jednego to wiem jak jest. Widze że ha u ciebie nie za dużo więc dobry byłby także jakiś młody używany ciutke większy ciągnik np. jak wspomniałeś 6930 bo nowego już nie znajdziesz na 100% bo rozchodził się jak świerze bułeczki... u mnie jeden taki pracuje i kupiłem go używanego ale rocznego. Bardzo dobra maszyna mam 2500h do tej pory i żadnej awarii.... Ale nie porównasz do tego co zamierzasz kupić bo tu już jest 155koni nominalna moc i 6cylindrów. Jeśli chodzi o np Casa to podstawowy minus to masa własna. Ta sama wersja to będzie różnica minimum 600kg mniej. A koszty serwisów wyjdą na pewno podobnie u wszystkich.... Albo pomyśl nad uboższą wersją M bo i tak model ten wszystko co potrzebne ma a jest spora różnica w cenie. I jeszcze jedno. Zależy czy masz produkcję roślinną czy zwierzęcą. Jak roślinną to szukaj coś na 6cylindrów bo jednak i agragat zawiesisz jakiś ciężki i bardziej elastyczne są ciągniki... pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

hmmm masa powiadasz

Case Maxxum 140 min masa 5020kg i tu faktycznie jest w masach minimalnych do 6130R mniej o ok 600kg ale Puma 130 CVX to 6480 kg do 5640kg 6130R a to różnica aż 840kg na korzyść Pumy, ok powiesz że to różne ilości cylindrów, i przyznam ci rację

ale JD 6930 min masa 5635kg

Case Puma 160 min masa 6640kg

Case Puma 160 min masa CVX 6790kg a powyższe trzy są podobne ok 155-160 KM i 6 cylindrów

a na sam koniec to tylko masy papierkowe czego dowodem jest mój Maxxio 110 który ma prawie 6400kg bez dodatkowego obciążenia a masa papierkowa to 4890kg


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukas1337    0

U mnie typowo produkcja zwierzęca. Trochę mało areału do ilości bydła ale może się jeszcze zmieni w przyszłości :). Myślałem o seri M lecz czytając natykałem się na wiele komentarzy i opini że jest to dużo słabsza seria nie polecana ze względu na to że ciągniki są składane w chinach i mexyku. Dlatego też ich cena jest nizsza ale też żywotność krótsza i nie są tak niezawodne jak eRki. Więc wolę dopłacić trochę i mieć ten względnie lepszy model bo też nie wiadomo co w tych ciągnikach wyjdzie za 5 lat. Jedynie co mnie niepokoi to te nowe systemy plus na ich czele filtr cząstek stałych. Jak ktoś wie coś na ten temat więcej to może co nieco napisać.

 

Do Case i JD mam niedaleko do serwisu (około 20-25km do jednego jak i drugiego) więc tragedi nie ma, gorzej z claasem bo jest to około 100km do najblizszego. Więc tutaj własnie jest duży minus dla claasa. Podobno z tego co słyszałem od właścicieli Case i JD oba serwisy bardzo wporządku i na poziomie.

Ale szczerze to ciągnie mnie do tych jeleni ze względu na to że jednak to są ciągniki niezawodne i bardzo mocne. Poprzednie serie były udane więc myślę że ta nowa seria 6R chyba też nie powinna odstawać od poprzednich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58
Napisano (edytowany)

case podaje masy suchego ciągnika na minimalnym ogumieniu w podstawowym wyposażeniu, więc na start mamy ok 100kg w olejach i plynach więc masa rzeczywista jest znacznie wieksza jak masa podawana w broszurkach i katalogach

 

według instrukcji obsługi średnia masa maxxuma 4 cyl to 5620 kg a 6 cyl 5830kg więc podobnie jak jd

Edytowano przez qazi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petro11    20

Co do masy mój John Deere 6930 ma w dowodzie 7000kg wersja ze skrzynią 50km/h, hamulce z przodu i pełne felgi na oponach 540 przód , 650tył. U znajomego porównywalny case MX 150 w dowodzie 500kg mniej i to już jest duża różnica... Może już Pumy były cięższe ale nie orientuje się... Wiem jedno że John Deery zawsze miały sporą mase już nie wspomne o wersjach Amerykańskich czyli seria 7 i 8000 to już w ogóle ciuchcie.... Zresztą nie dawno był artykuł w którymś miesięczniku techniki rolniczej chyba , gość ma same amerykańskie wersje John Deere ponieważ inne marki jak stwierdził są za lekkie jak jeżeli nawet to środek ciężkości w Johnym będzie idealny zawsze.... I jeszcze jedno.... nie wiem czego kolego obawiasz się w wersji M.... to że składają w chinach, brazylii czy gdziekolwiek indziej to nie ma znaczenia..... firma ma w 100% tak samo wyśrubowane normy i tylko przeciwnicy john deera mogą sobie bajki pogadać. John Deere przynajmniej nie jest składakiem i jedynie jakieś odlewy są robione tu albo tam.... Mosty, skrzynie ,silniki wszystko jest ich produkcji.... a claas ma silniki Johna czyli składak, może i dobry ale składak..... Ja i niejeden pewnie rolnik trzyma się zasady.... Jak ciągnik to tylko John Deere jak kombajn to tylko Claass.... Ja tego się trzymam i jestem zadowolony....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Jak mam być upierdliwy to dodam że w JD serii 6 są przednie mosty i skrzynie bezstopniowe są firmy ZF ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petro11    20

A ja dalej będe stawiał na Johna..... liczba nowych zarejstrowanych ciągników z marca 2014 : 1. Miejsce New Holland 331

2. Zetor 207sztuk 3. John Deere 183...... 6. Case 121..... 11. Claas 51sztuk. (źródło RPT maj 2014) dodam że John wraz z New Hollandem idą na równi pod względem sprzedaży ciągników powyżej 240KM i sprzedają ich najwięcej. Case aż 45 sztuk sprzedał malutkich bzyczków w przedziale mocy 55-81 koni....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

Kwiecień

W tym miesiącu bardzo dobry wynik zanotowała również inna firma ze stajni CNH. Case IH poprawił rezultat sprzed dwunastu miesięcy o 36 proc. i ze sprzedażą na poziomie 150 sztuk uplasował się na czwartym miejscu. JD 176


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

@Vrykoulakas możesz podesłać mi te zestawienie sprzedaży?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petro11    20

Do kolegi Łukasza który przymierza się do kupna.... W majowym RPT masz test John Deera 6140M pt. "Siła jelenia". Napisali o nim że jest wystarczająco mocny, aby poradzić sobie z ciężkim narzędziem w polu, ale i wystarczająco kompaktowy, aby móc współpracować z ładowaczem. Także to moja propozycja dla twojego gospodarstwa. Nie za duży nie za mały a i uciąg dobry. W teście robili nim catrosem w glinie na 14cm i bez problemu prędkość wynosiła 10km/h. Ciągnik bez balastu waży 5534 czyli myślę że sporo i masa ta spokojnie wystarczy do pracy np. z 3metrową broną aktywną. Rka ta waży tyle co nasza Polska 16stka.... Ja bym na twoim miejscu zastanowił się porządnie nad Mką dlatego warto zapłacić sporo mniej niż za Rke i dołożyć pare rzeczy do wyposażenia.... Jakoś poprzednie ciągniki o nazwie SE jakością od Premiumek nie odbiegały i do dzisiaj pracują bezawaryjnie w wielu gospodarstwach. Podstawą jest więcej elektroniki między obiema wersjami za którą trzeba słono płacić. A na 50 czy nawet jak dokupisz ziemi 80ha ciągniczek jest myśle ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

qazi tu masz zestawienie sprzedaży kwiecień


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas1337    0

Wybór prawdopodobnie stanie na 6130R. Pytanie do was. Jaką skrzynię dobrać do niego? Ciągnik będzie głównie podpięty pod pług, agregat, rozrzutnik. Czyli będzie głównym moim ciągnikiem w gospodarstwie, do ciężejszych prac polowych. Drugie pytanie, to jaką cenę rozsądną mogę za niego dać? Żebym wiedział jak rozmawiać z deelerem i nie przepłacić zbyt dużo za maszynkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    213

A ja dalej będe stawiał na Johna..... liczba nowych zarejstrowanych ciągników z marca 2014 : 1. Miejsce New Holland 331

2. Zetor 207sztuk 3. John Deere 183...... 6. Case 121..... 11. Claas 51sztuk. (źródło RPT maj 2014) dodam że John wraz z New Hollandem idą na równi pod względem sprzedaży ciągników powyżej 240KM i sprzedają ich najwięcej. Case aż 45 sztuk sprzedał malutkich bzyczków w przedziale mocy 55-81 koni....

 

A Fendt jeszcze dalej i o czym to świadczy? Zetor lepszy od Fendta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

@Lucas jeżeli chcesz najbardziej niezawodną przekładnię to tylko PowrQuad lub AutoQuad (nawet z funkcją eco). W żadne bezstopniówki ani DD się nie baw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petro11    20

Do sprawnego poruszania się wystarczy PawrQuad (4 biegi pod obciążeniem wystarczą) W jednym Jelonku mam AutoQuad i w ogóle trybu Auto nie używam bo jak nie masz zbyt dużego sprzętu to nie ma co chochlować tymi biegami w tą i z powrotem. Wystarczy dobrze wyczuć maszyne a i tryb Auto nic nie pomoże w spalaniu.... Ale jeszcze dobrze się zastanów nad tą Mką bo za tą samą kase na pewno kupisz już wersje 6140 i już pare koników do przodu zawsze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marian20
      Nie moge nigdzie znaleśc informacji o skrzyniach speedshift w MF 61XX. Czy ktoś posiada taką w swoim ciągniku? Jak się sprawuje? Czy to prawda że jest mocniejsza od Dyna?
    • Przez international856XL
      Witam wszystkich zakladam ten temat ponieważ chcialbym sie cos dowiedziec na temt ciagnika international 856XL.
      Ostatnio sobie takowy kupiłem.Czy moglibyscie sie podzielic opiniami na temat tego ciagnika..?A dodatkowo mam kilka pytan do was..
      -jaki olej stosuje sie w tych ciagnikach
      -przymierzam sie do zakupu pługa obotowego i mam dylemat jaki wybrac 3 lub 4 skibowy..tylko pytanie czy z 4 skibowym da sobie rade czy to nie bedzie zbyt duze obicazenie
      -ile pali to stworzenie :lol:
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez uzytkownik77
      Witam.
      Kupię Claas Dominator 76 lub 96. Wymagania: silnik tylko i wyłącznie Mercedes, sieczkarnia, heder 3,6 lub 3,9 m. Kombajn ma być w dobrym stanie, nie jakiś złom za cenę z kosmosu. W grę wchodzą tylko te dwa modele.
      Kontakt: wojciechsx@vp.pl lub w wiadomości prywatnej.
    • Przez BaRtEk7710
      Witam . Chciał bym się zapytać czy posiada któryś z kolegów instrukcije obsługi i napraw a także katalog części claasa megi 204 bądź 208 ?
×