Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
SWITCHER

Case MX100 Maxxum nie działa WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
SWITCHER    0

Witam

Mam problem z case jak w temacie.

Mianowicie nie wom włącza się i na 540 i na 1000 obr/min.

Stopniowo cały czas się to pogarszało aż przestało działać całkowicie.

Jescze do niedawna z trudem dało się go uruchomić podnosząc obroty silnika, teraz nawet to nie działa.

Sprawdziłem cewkę i elektrozawór -cewka ok napewno, natomiast elektrozawór wydaje mi się że raczej też mimo żę wałek nie działa nawet przy podłaczonym elektrozaworze na " krótko ".

Przy diagnostyce wywala błędy 63 i 67 czasem też 14.

Wyminiony zpstał też filtr hydrauliki.

Sprawdziłem rezystancję czujnika przędkości obrotowej wałka (bo chyba tego dotyczy bład 63) i wynosi 3kOhm.

Może macie jakieś pomysły.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Rozumie, że na krótko łączyłeś omijając kompa i podłączając elektrozawór bezpośrednio pod 12v? Jeśli tak to albo coś z elektrozaworem albo coś mechanicznego czyli brak ciśnienia oleju albo zużyte tarcze jednak na pusto to by i tak się kręcił. Jeśli na krótko nie działa to nie ma co szukać w czujniku prędkości czy tam w alternatorze tylko musisz w jakiś sposób zweryfikować ten elektrozawór. To jest zawór PWM więc nie zastąpisz go innym z ciągnika, najlepiej wypróbować go w innym ciagniku bądź odwrotnie bo to trochę kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SWITCHER    0

Rozumie, że na krótko łączyłeś omijając kompa i podłączając elektrozawór bezpośrednio pod 12v? Jeśli tak to albo coś z elektrozaworem albo coś mechanicznego czyli brak ciśnienia oleju albo zużyte tarcze jednak na pusto to by i tak się kręcił. Jeśli na krótko nie działa to nie ma co szukać w czujniku prędkości czy tam w alternatorze tylko musisz w jakiś sposób zweryfikować ten elektrozawór. To jest zawór PWM więc nie zastąpisz go innym z ciągnika, najlepiej wypróbować go w innym ciagniku bądź odwrotnie bo to trochę kosztuje.

 

Witam

Tak kolego podłączałem go pod 12V.

Wykręciłem również ten zawór rozebrałem go i złożyłem do kupy, jednak wydaje się wszystko być z nim ok. Wszystko lekko pracuje i nic nie jest zatarte.

Sprawdzałem wcześniej jak sie jeszcze uruchamiał obciażając wałek ..... nic sie nie ślizgało. Także raczej wykluczam tarczki.

Co do ciśnienia to też mam takie podejżenia.

Może jest tam jakiś jeszcze filterek (może siatkowy o którym nie wiem) i ogranicza ciśnienie.

Pozdrawiam

Edytowano przez SWITCHER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grego    218

Wieczorem zobaczę jak to jest z cisnieniem oleju do WOMu ale z tego co pamiętam to jest zasilane z tej samej "szyny" co przedni napęd, blokada mostu i chyba nawet półbiegi, więc gdyby go nie było to bys zauważył jak włączysz WOM to półbiegi działają normalnie? Trzeba by też zobaczyć w tym rozdzielaczu gdzie jest elektrozawór czy nie ma tam zaślepki jakieś aby sprawdzić ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Sprawdź oporność cewki elektrozaworu, nowa ma 10 Ω, z doświadczenia wiem że przy ok 7 Ω już odmawiają posługi.

Obok elektrozaworu jest zaślepka, musiałbyś się tam włączyć manometrem i zmierzyć ciśnienie na 540 i 1000 obr/min powinno być odpowiednio 13.5 - 16.5 oraz 19 - 21 bar

 

63 do sprawdzenia czujnik prędkości obrotowej wom

67 brak korelacji prędkości obrotowej silnika i womu

14 spadek obrotów silnika podczas załączania womu

 

Sprawdź jeszcze rezystancję czujnika prędkości obrotowej womu powinia mieścić się w zakresie 2.7 - 3.3 kΩ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×