Skocz do zawartości
nitek

zależny wom mtz

Polecane posty


nitek    0

Witam, mam problem w swoim mtz z womem, jak jade to się kręci czyli włączony jest zależny tryb womu, jak chcem go przełączyć na niezależny to nie reaguje, przestawiam tą dźwignię pod siedzeniem i nie reaguje, w którą strone trzeba kręcic wkońcu ? Bo szlak mnie trafia a wom jest mi teraz bardzo potrzebny, pod skrzynią mam ustawione na 540.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Xawier    33

Powiedz coś więcej jaki to dokładnie MTZ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mani51    57

Jak to w którą stronę trzeba kręcić? Przecież tam są dwa skrajne położenia. Jak masz włączone zależne to możesz przekręcić tylko w jedną stronę. Z tego co pamiętam to żeby włączyć niezależne trzeba przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Może wykręcił się wkręt blokujący dźwignę na wałku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


gregorius    123

w prawe skrajne położenie, trzeba przerzucić, w moim przypadku da się to jedynie zrobić przy gasnącym silniku, straszny zgrzyt jest przy uruchomionym ciągniku i nie da się załączć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mani51    57

Można też włączyć WOM główną dźwignią i powoli obracając wałkiem przełączać zależne-niezależne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Może ci widełki wyskoczyły, albo ktoś źle złożył. wtedy będą tylko zależne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nitek    0

mtz z 79 roku, tym wałkiem pod siedzeniem moge obracać jak chcem, chodzi luźno, czyli pewnie czeka mnie rozbiórka pokrywy tylnego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

No to raczej na pewno, ktoś źle złożył. Trzeba podnieść pokrywę i trafić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mani51    57

Jeśli chodzi luźno to najpierw sprawdź ten wkręt blokujący o którym wcześniej pisałem. On jest na wierzchu i nie trzeba zdejmować pokrywy mostu. Upewnij się że razem z dźwignią chodzi też wałek wystający z pokrywy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebe1033    62

tak jak wyżej sprawdź czy ci nie zerwało tej "śruby" do przełączania

 

A luźno to to chodzi a sprawdzałeś czy masz luz że Wom wcale nie działa, bo niezależny ciężko wchodzi może spróbuj kręcić śrubą i jednocześnie go palić może zaskoczy, kręć ( w tę stronę) tak jak byś dokręcał śrubę

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbyszekbrzuze    111

Koledzy, ja tez mialem problem z wlaczeniem walka na polozenie niezalezne, okazalo sie, ze przy wkladaniu skrzyni zle trafilem i wysadzilo walek od nezaleznych w strone reduktora i az przegielo pokrywe lozyska ktora jest widoczna po otwarciu okienka (pod spodem) w sprzegle. I co najciekawsze, spadlo kolo zebate widoczne pod nastepnym dekielkiem (tym 5-katnym) Spusc olej i zajrzyj. Da sie zrobic szybko. Moze tez byc rozleciany w srodku przelacznik 540/1000, Zdarza sie to w starszych MTZach, wtedy zalezne dziala, a niezalezne nie. Najwazniejsze: Czy przelacznik 540/1000 zapewnia naped do prelacznika zalezne, niezalezne? Przy odpalonym silniku przezgrzytuje i wchodzi?

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ModliX
      Witam, koledzy potrzebuję informacji o przełożeniu wałka WOM z obr na metr przejechany do mf 255 z 88 roku. Nie udało mi się samemu nic znaleźć, do c360 i c330 znalazłem, ale do mf 255 już nie. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziekuję.
×