Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kupiłem hzs-4 działał ale jak dla mnie nie do końca spełniał oczekiwania jak z hzs-2 i udało się okazyjnie kupić do jedno obwodowej u mnie są posiadam 4 przyczepy i w każdej jest na jeden obwód tak więc wolę nie kombinować w kwestii hamulców bo o nie można stracić życie co innego jak bym miał równe drogi a już raz sąsiad mało co nie przewrócił traktora jak jechał od górki szczęście że się wszystko dobrze skończyło

A jakie różnice zauważasz w działaniu?

Opublikowano

takie że nie mogłem podpiąć dwóch przyczep razem i odczuwałem że z opóźnieniem włączały się hamulce nie wiem może tak powinno być ale po głębszych testach druga przyczepa szybciej łapała na jednym obwodzie niż tak na dwóch

 

takie że nie mogłem podpiąć dwóch przyczep razem i odczuwałem że z opóźnieniem włączały się hamulce nie wiem może tak powinno być ale po głębszych testach druga przyczepa szybciej łapała na jednym obwodzie niż tak na dwóch

Opublikowano

Witam

 

Z racji że możecie mi pomóc a i temat może się komuś później przydać to go poruszę. Otóż mało jest przyczep tego typu czyli D-633, większość to samochodówki ciągane za ciągnikami, producent to SANOK lub AUTOSAN, 6ton ładunku, DMC ciut ponad 8ton.

Kiedyś nabyliśmy taką przyczepę, dorobiono nadstawki, hamulce na jednoobwodowe przerobione, z tyłu zaczep i media na drugą przyczepę i tak została. Kto czytał ten wątek: http://www.agrofoto....-samochodowych/ wie że zrobiłem z niej ciężarową-rolniczą czyli przegląd co dwa lata za 70 PLN a nie jak dotąd przegląd da rok i to za 163PLN. Miała iść na sprzedaż ale koszt przeglądu i rocznego utrzymania się zmniejszył do ok. 120PLN, nabito nową TZ, nr ramy jest idealnie widoczny, nowy DR, poza tym zaczep z tyłu trochę kosztował bo kupiona nówka, mam kilka opon w takim samym rozmiarze w niezłym stanie i pneumatyczna część układu hamulcowego jest na tip-top zrobiona (nowe zawory, potem dwa siłowniki nowe) postanowiłem więc, że przyczepka zostaje pod warunkiem że zrobię w niej spód czyli mechaniczną część hamulców, przejrzę łożyska i ponownie przejrzymy okładziny hamulców (zaglądaliśmy tam zaraz po kupnie). Potem czyszczenie i malowanie spodu, nowe błotniki i belka z tyłu na światła a za 3-4 lata nowa zabudowa góry z plandeką (obecna wytrzyma jeszcze z 5 lat użytkowania bez problemu bo nie pogięta, nie pognita i cała).

Problem jaki się pojawia to części bo do D-45 D-46 D47 mają części wszędzie ale D-633 ma ciut inną budowę a do D-50/D-55 nie mam dostępu aby porównać czy będą od D-50 pasować. Chodzi mi o to co jest na fotkach bo to chcę zrobić.

 

Może ktoś ma katalog części, ew. wie skąd wytrzasnąć katalog części lub same części lub od jakich przyczep idzie je dopasować?

 

00023q.jpg

 

00056w.jpg

 

00057.jpg

00058.jpg

Opublikowano

Witam:D Mam pytanie czy ktoś zakładał hamulce do przyczepy hl6011 i do 8011 olejowo-pnematyczne. np: hamulce olejowo -pneumatyczne z góry dzięki POZDRAWIAM p

Opublikowano

Nie wiem czy chodzi Ci o hamulce najazdowe, jeśli tak to możesz mieć problem z wykonaniem przeglądu technicznego, z tego co wiem hamulce takie można założyc do przyczep o DMC 5t, jeżeli nie będziesz jeździł po drogach publicznych to taka przeróbka jest możliwa do zrobienia.

Opublikowano

Panowie, kto mi pomoże? Mam przyczepę rosyjską PTS 6 tonową, Prawdopodobnie zawór od pneumatyki się już "skończył", bardzo ostro hamuje ta przyczepa i nie ma żadnej regulacji . Zastanawiam się na kupnem nowego polskiego zaworu wraz z ręcznym regulatorem siły hamowania.Czy jak kupie od przyczepy D46,D50 - takie widziałem na allegro - zadziala to? Wiem że mogą troche rurki nie pasować ale z tym sobie poradzę. Chodzi tylko czy przyczepa bedzie lepiej hamowała? Identycznego jak jest teraz nie mogę nigdzie znaleźć.

Opublikowano

Witam!

Ma ktoś jakiś schemat budowy hamulca najazdowego?

Kupiłem przyczepę z hamulcem najazdowym ale nie wiem czy jest on kompletny?

Co wchodzi w skład hamulca najazdowego?

Jak on działa?

Ma być jakaś wajcha na dyszlu czy coś?

Porsze o podpowiedzi w tej sprawie!

Pozdrawiam Buszido007 :)

Opublikowano

Tak, tylko najazdowe i jest zarejestrowana tylko muszę przerejestrować i chce mieć pewność że mam kompletny hamulec a nie tylko jego część.

Ma być przy nim jakaś wajcha na dyszlu czy coś?

Jak on wgl. działa?

Opublikowano

kiedyś widziałem taki hamulec i sadziłem ze jest podobny do samochodowej :) ale kolega FERDEK))& mówi ze jest taki sam tak ze mozesz skojarzyć sobie kilka rzeczy z własnym:) nie chciał bym Cię w błąd wprowadzać

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, mam mały dylemat ponieważ posiadam dwie przyczepy HW 60.11 z jednoobwodowym układem hamulcowym. Po spięciu ich w zestaw i nabiciu w układ hamulcowy powierza jest wszystko ok, do czasu hamowania. Hamują dwie przyczepy ale hamulce odbijają tylko w piewszej a druga jest ciągle zahamowana. Co może być tego powodem ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano

Masz jakieś nieszczelności w układzie albo słabo sprężarka nabija lub też jest źle podłączony zawór sterujący

W przypadku dwóch przyczep najlepszym rozwiązaniem jest dwuobwodowa instalacja. Jeden wąż pompuje a drugi steruje także masz ciągle nabite ciśnienie w butlach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

sytuacja wygląda tak że osobno działają jak nowe bo cały układ hamulcowy jest nowy i hamulce dobrze odbijają, sprężarka napewno dobrze pompuje, a przerabianie nie wchodzi w gre bo nie zawsze ciągam NH i musi zosatać jednoobwodowy. A nie zamienie kolejności przyczep bo wyjścia z tyłu mam tylko w jednej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v