Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupa śmiechu... Światło pozycyjne powinno być w dwóch obwodach na ukos chyba, że pojazd lub zestaw ma powyżej 12 m to mieć postojowe. Ciągnika to jednak nie dotyczy. Przede wszystkim nie robiłbym puszki tylko poprowadził wszystkie przewody jedną stroną do lampy a następnie odpowiednie do drugiej i wszystkie odgałęził do złącza. Wszystko można zrobić na mocniejszym supersealu. Odgałęzienia zgrzałbym lub zlutował na blaszkę i zabezpieczył koszulką termokurczliwą. Każde odgałęzienie odsunięte o kilka cm od siebie aby nie pogrubiać przewodu a całość w plecionkę lub miękki samochodowy peszel. Szczelne i trwałe. Przekaźniki z bezpiecznikami od reflektorów z przodu i zasilone z przewodu 6 mm kw. po bezpieczniku 30A z aku. Sterowanie oryginał albo nowy 0,75 mm kw. Przekaźniki w wersji IP67 (ja najczęściej biorę z odzysku). Bezpiecznik przy przekaźniki na każdą lampę... Przełącznik do kierunków bierze się z kaprurkiem z TME albo Allegro albo montuje przełącznik zespolony od renault 19.
Opublikowano
2 minuty temu, Tomasz78 napisał:

podstawa to dobre zabezpieczenie i przymocowanie przewodów ,a i wsuwki (jak je nazywasz)na przodzie dobrze sobie radzą jeśli sa przymocowane i zabezpieczone koszulkami termo ,

nie rozumiem" będę poprawiać "nie lepiej raz i dobrze?

Najważniejsze że światła działają,za wyjątkiem stopu i lewego migacza a za sprawy estetyczne biorę się w przyszłym tygodniu i będzie zrobione tak jak powinno być.

Opublikowano
3 minuty temu, jackob1997 napisał:

Najważniejsze że światła działają,za wyjątkiem stopu i lewego migacza a za sprawy estetyczne biorę się w przyszłym tygodniu i będzie zrobione tak jak powinno być.

Jakie działają ? Jedna czwarta instalacji nie działa , a ty odtrąbiłeś sukces ? Jedź na przegląd i powiedz że właściwie to jest sprawny :D .

Opublikowano
6 minut temu, jackob1997 napisał:

Najważniejsze że światła działają,za wyjątkiem stopu i lewego migacza a za sprawy estetyczne biorę się w przyszłym tygodniu i będzie zrobione tak jak powinno być.

 ,praktyka  uczy wiele ,ale i nasza krytyka sie przyda ,ja tez byłem młody i rożnie mi to wychodziło,dzis nie ma prowizorek ,

nie pisz że światła działają i to najważniejsze, napisz że tylko one działają   ,a lewy kierunkowskaz jest najważniejszy w ruchu drogowym

Opublikowano

Babrać się z tym będę maaaaax 2 dni,gdy kupię kontrolki i wskaźnik temperatury to będę kończył zabawę z tą deską,ale najpierw ją zdemontuję,seszlifuję tą rdzę czy coto jest na niej i odmaluję a następnie zamontuję kontrolki,obrotomierz,manometr oleju,wskaźnik temperatury i ogarnę tą kostkę pod siedzeniem do końca żeby to wyglądało lepiej i bezpieczniej.

Opublikowano
1 minutę temu, zetorki12 napisał:

... a później wyjmie i pomaluje deskę . :D

Nie,najpierw wymontuję deskę,oczyszczę z tego co na niej jest,pomaluję ,zmontuje wszystko i powinno być dobrze i potem zajmę się tą kostkę pod siedzeniem,chociaż teraz to i tak ta kostka źle nie wygląda,kiedyś to był framat dopiero,wszystko było na wierzchu,światła pozycyjne pomieszane z kierunkami i inne różne myki,ale ogarnołem to i podłączyłem wg schematu a puszkę dałem żeby nie doszło do zwarcia i spalenia instalacji

Opublikowano
3 minuty temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

2 dni juz o tym piszesz a postepow zero tylko pokazujesz jaka kaszane odwaliłes do tej pory tylko prowizorka

Jak zero postępów,wczoraj puściłem przewód zasilający od stacyjki do wskaźnika temperatury oraz przewody od bezpieczników do kontrolek świateł mijania oraz pozycyjnych,sprawdzałem przyczynę nie działającej kontrolki ładowania (przewód od kontrolki do altka zakończył swój żywot,kupię nowy przewód LgY gdyż stary był złożony z dwóch i połącznienie między nimi puściło) oraz wywaliłem te niepotrzebne przewody które szły od regulatora napięcia do prądnicy,czyli takie jakby porządki w instalacji.

Opublikowano

Już tam nie najeżdżajcie na niego bo chłopak całkowicie straci wenę :D.Już nas nie powinno obchodzić kiedy to zrobi aby to zrobił.Nie zdziw się że jest taki najazd do tej pory bo jak czymś chwalić to tak żeby naprawdę pokazać że ładnie zrobione

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Adi96 napisał:

Już tam nie najeżdżajcie na niego bo chłopak całkowicie straci wenę :D.Już nas nie powinno obchodzić kiedy to zrobi aby to zrobił.Nie zdziw się że jest taki najazd do tej pory bo jak czymś chwalić to tak żeby naprawdę pokazać że ładnie zrobione

Teraz to żeś dowalił:D mnie takie komentarze motywują a nie że najeżdżanie,a weny do działania nigdy nie stracę.Takie najazdy na mnie nie są dla mnie zaskoczeniem.Jakbym stracił wenę to już bym dawno nie pisał nic na forum.

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano (edytowane)

@up Co ty tak dociekasz ile czasu będzie robił Z policji jesteś czy co? Dobrze że jesteś szybki w takich sprawach ale nie we  wszystkich trzeba być :D Piwo powinno być po robocie,procent zrobi swoje i zamiast elektryka prąd nie tyka będzie tyku tyku i po elektryku xDxDxD

Edytowane przez Adi96
Opublikowano
1 minutę temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

to ile ty dziennie poswiecasz na naprawe? godzine? bo nawet prostym probnikiem zarowka i kabel to co wymieniles to przy jednym piwie zdazysz sprawdzic i poprawic

Jeszcze nie wymieniłem kabla od kontrolki ładowania,będę wymieniał.Stary przewód wywaliłem już,kupię nowy kompletny przewód LgY o długości jakieś 2m,może ciut więcej skrócę najwyżej i powinno działać,to samo zrobię z tymi przewodami przy tej kostce pod siedzeniem bo są za długie (te co idą od bezpieczników oraz te od złącza do gniazda przyczep,a samą kostkę schowam jak się tylko da i będzie gut

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Adi96 napisał:

@up Co ty tak dociekasz ile czasu będzie robił Z policji jesteś czy co? Dobrze że jesteś szybki w takich sprawach ale nie we  wszystkich trzeba być :D Piwo powinno być po robocie,procent zrobi swoje i zamiast elektryka prąd nie tyka będzie tyku tyku i po elektryku xDxDxD

Mnie ten problem nie dotyczy bo ja piwa ani alkoholu nie piję :D.Wyjątkiem jest Sylwester,wtedy kilka piwek można gulnąć.

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano
2 minuty temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

tylko zastanawia mnie czemu kolega pisze o przywracaniu do uzywalnosci w udoskonaleniach/modyfikacjach skoro zadnej poprawy stanu nie ma jak nic nie dzialalo dalej nie dziala

Kontrolka ładowania sama w sobie działa tyle że przewód się urwał ten co idzie do altka,gdy wymienię przewód będzie dalej działała.

Opublikowano

i zeby dojsc do wniosku ze problem z kablem potrzeba calego dnia gdzie poprowadzic na nowo cala instalacje mozna w jeden dzien na ziher i powiedz gdzie modyfikacja/usprawnienie w tym co piszesz skoro ty przywracasz stan fabryczny czyli aby mozna bylo wyjechac na droge bez obaw o utrate DR

Opublikowano
3 minuty temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

i zeby dojsc do wniosku ze problem z kablem potrzeba calego dnia gdzie poprowadzic na nowo cala instalacje mozna w jeden dzien na ziher i powiedz gdzie modyfikacja/usprawnienie w tym co piszesz skoro ty przywracasz stan fabryczny czyli aby mozna bylo wyjechac na droge bez obaw o utrate DR

Z tym się zgadzam.Modyfikacja jest w zmianie deski rozdzielczej z tej od c360 na tą od c360 3p i dodaniu kontrolek od mijania i pozycyjnych.Po drodze jeździłem,tylko miałem tego farta że nie było na drodze policji ;).Już nie będę spamił swoimi postami tematu.

Opublikowano
1 godzinę temu, Tomasz78 napisał:

 ,praktyka  uczy wiele ,ale i nasza krytyka sie przyda ,ja tez byłem młody i rożnie mi to wychodziło,dzis nie ma prowizorek ,

Dokładnie,zaden z nas od początku nie był obcykany w swoim fachu, sam jak patrzę na pierwszą instalacje w ciągniku która wykonałem od podstaw 8 lat temu to się zastanawiam co człowiek sobie myślał, że zrobione jest tak a nie inaczej. I choć działa do tej pory bez uwag, i jeszcze pewnie kilka kolejnych lat będzie działać, to doświadczenie i praktyka są najważniejsze 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v