Skocz do zawartości
Challenger

Nawożenie dolistne - stosujecie dokarmianie dolistne?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Challenger    3

Witam!!!

Tak jak w temacie mam pytanko odnosnie tych nawozow.

Czy ktos z forumowiczow stosowal te nawozy???Jakie sa efekty po ich zastosowaniu w zbozach???Czy maja dos duzy wplyw na wyzszy plon???

Chodzi mi tu glownie o nawozy tj.Plonwit Z,Siarczan Magnezowy Jednowodny,Alkalin PK 10:20,Fostar i Chelaty!!!

Prosze o udzielanie informacji,poniewaz mam zamiar zastosowac te nawozy!!!

 

Pozdrawiam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13
Witam!!!

Tak jak w temacie mam pytanko odnosnie tych nawozow.

Czy ktos z forumowiczow stosowal te nawozy???Jakie sa efekty po ich zastosowaniu w zbozach???Czy maja dos duzy wplyw na wyzszy plon???

Chodzi mi tu glownie o nawozy tj.Plonwit Z,Siarczan Magnezowy Jednowodny,Alkalin PK 10:20,Fostar i Chelaty!!!

Prosze o udzielanie informacji,poniewaz mam zamiar zastosowac te nawozy!!!

 

Pozdrawiam!!!

ja stosowałem tylko nie pamietam nazwy był to nawoz uniwersalny i byłem bardzo zadowolony,cena tez konkurencyjna.kolejny plus to to ze dowozom na miejsce,rozładuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukotek    3

Jakie są wasze doświadczenia odnośnie dokarmiania dolistnego???

 

Spotkaliście się z takimi firmami ADOB, INSOL, INTERMAG, EKOPLON, EKOFLORA - które nawozy są najlepsze???

 

Jakie efekty można uzyskać podczas stosowania tego typu nawozów???

 

Oto kilka pytań, które nurtują rolników.

 

Zachęcam do wypowiadania się w tym temacie - może to ułatwi wybór niezdecydowanym!

 

ADOB ;)INSOL :PINTERMAG :DEKOPLON B) EKOFLORA

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

Do wiosny jeszcze kawałek,ale ja powoli zbieram produkty do mojego programu nawożenia.i tu mam dylemat czy lepiej zastosować nawóz dolistny wieloskładnikowy Plonowit Z czy nawóz aktywizujący procesy biochemiczne roślin Tytanit??Chodzi mi o to który preparat da lepsze efekty czyli lepszy plon.Chodzi mi tak o ten plon bo zboże pódzie na sprzedaż.Niech napisze ktos kto się zna,żeby wytłumaczył ;) Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arni    1

Ja stosowałem nawozy dolistne ale już nie pamiętam jakie to były dokładnie, ale były to chyba EKOSOL po opryskaniu rośliny były bardzo dorodne. Polecam te nawozy dolistne, bo naprawdę dużo dają.

Efekty są bardzo dobre wyższy plon i bardzo ładne rosliny :rolleyes: :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

O dobrze dobrze,przynajmniej coś ktoś wie :rolleyes: pamiętasz może ile kosztował ten nawoz??Pewnie był to Plonvit Z (na zboża) bo Tytanit to aktywator procesów biochemicznych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

Juz się dowiedziałem wszystkiego, Plonvit Z kosztuje 6.90zł/L a Tytanit 32zł/L i stosuje się go w duzo mniejszej dawce niż ten pierwszy co nie wychodzi tak drogo.Powinno się je stosoać razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13
Juz się dowiedziałem wszystkiego, Plonvit Z kosztuje 6.90zł/L a Tytanit 32zł/L i stosuje się go w duzo mniejszej dawce niż ten pierwszy co nie wychodzi tak drogo.Powinno się je stosoać razem.

Tytanit najlepiej stosowac z innymi odzywkami,stosuje sie go w dawce0,200 na 1 ha .proponuje odzywki z firmy INTERMAG, własnie oni produkuja TYTANIT. po zastosowaniu TYTANITU wszystkie nawozy sa lepiej przyswajalne dla rosliny,lepiej znasza susze i uszkodzenia powstałe przy gradobiciu ,przymrozkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGRObombula    1

witam was wszystkich kyórzy to sie wypowiedzieli. w moim gospodarstwie stosujemu ekoplon albo ekoflora uważam ze są dobre, tylko trzeba pryskać w odpowiednim czasie bo inaczej efekty slabe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

ja stosuje ,,wuxal''lub plonvit do tego rozpuszczam moncznik+siarczan magnezu ,efekty dość dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13
A wie ktos moze ile kosztuje 20 litrow Basfoliar-u 36 Extra???

W hurcie w ubiegłym roku płaciłem 60zł z jakimis groszami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Bedzie ciezko bo banki zdałem a fakture gdzies zapodziałem,ale składniki takie same jak w Basfoliar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bodzio110    3
W hurcie w ubiegłym roku płaciłem 60zł z jakimis groszami.

no to cena wyśmienita, tylko ze wydaje mi się że sie pomyliłeś z rodzajem Basfoliaru bo extra 36 w detalu kosztuje kolo 90pln, Basfoliary takie na rzepak 4-6-12, lub kukurydza 6-12-6 kosztuja kolo 70 pln a hurt to chyba ,aż tyle rabatu nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Nic nie pomyliłem,biorac od paru lat w tej samej firmie mam od czasu do czasu pewne srodki za naprawde dobra cene!Przykładem moze byc koszt zwalczania chwastow w oziminach,ktory kosztował mnie 88zł na ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bodzio110    3

No wiesz w zależności od zachwaszczenia to można dać Maraton i też taka cena wyjdzie. Chyba, że chaber to trza Granstar dołożyć i wzrasta o 14 zł. Ale jak taką cenę miałeś na Basfoliar EXTRA 36 to gratuluje- dobra cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

My razem z wujkiem zamówiliśmy 1000l basfoliaru bo był zimowy rabat -14% czyli na 1000l wyszło taniej o ok 1000zł. Dokładnie ile daliśmy jutro napisze bo teraz już nie będe szperać :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Ile można bezpiecznie dosypać mocznika na 1 ha jarych do beczki 300l plus mikroelementy i chwastox?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Powinno sie stosowac taka zasade: zadnych odzywek podczas likwidowania chwastów.

Poczekaj sobie 2-3 dni i wtedy daj mikroelementy plus mocznik 20kg na ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
młody17    12

Ktos wspomniał o moczniku do oprysku, napewno nie zaleca się stosowac razem z herbicydami, natomiast zwróccie uwage koledzy, którzy o tym nie wiedzą, że moncznik znacznie obniża temp. cieczy roboczej i może dojść do poparzenia roslin, dlatego zaleca się po zmieszanu odczekanie jakiś czas, żeby zmniejszyc różnice temperatur pomiedzy cieczą, a łanem. A i Panowie doradzćie jaki tani w miare nawóz dolistny wybrać na pszenice jarke oczywiście w połączeniu moncznik 15kg na ha??? a i czy można stosować razem z antywylegaczem...??? z Góry dzięx za odp. pozdrawiam!! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGRObombula    1

młody17 ja to wiem ze sie z herbicydami niemiesza mocznika a i wiem też można poparzyć rośliny jak sie niepoczeka jak sie jest rolnikiem od małego po fachu to sie wie ze czegoś takiego sie nierobi co do twojej przenicy ja bym ci proponował jak masz słabą tą pszenicę dać mocznik a potem zobaczyć jak bedzie nadal słabo wyglądać to dać ekolist a jak pujdze w kłosie zboże to jeszcze raz mocznik tylko ostrożnie z tym bo wiesz jak to jest z odżywkami dolistnymi niby nie szkodzą ale mogą zboże położyć poprzedawkowaniu tymbardziej pszenicę bo słoma to same patyki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
młody17    12

No to napisałem dla tych, którzy nie wiedzą wiem, że na AF jest wiele doświadczonych rolników, dla ktorych to żadna nowina... tylko są tez tacy jak ja, co się dopiero uczą hehe a co do pszenicy jest elegancaka, dałem jej 200kg saterzaku i 350 polifoski na ha przed siewem, teraz po herbicydach (w sobote pryskałem) chcę ją troszke wzmocnić, bo wiadomo herbicydy osłabiają, i tak myślałem o takim nawozie, który zawiera wapn i magnez bo większość tej pszenicy jest na nowo dzierżawionym polu (podejżewam, że gleba jest bardzo zakwaszona) i ten azot co dałem może nie byc dostepny, a wiadomo Mg i Ca znacznie poprawia wchłanianie azotu przez roslinki, dodatkowo do tego nawozu dałbym mocznik ok 15 kg. Mówisz o nawozie w czasie kłoszenia, tak jak najbardziej - mysle tutaj o 150 kg- mach saletrzaku dolomitowego na ha. Jak widać dość intesywne według mnie nawożenie może mi ją powalić... i pytanie czy jak bede pryskał, antywylegaczem mysle, że za jakiś tydzien to moge dać nawóz, czy jedno do drugiego nie bardzo...??

 

Z góry dzieki za odpowiedzi !!! ;) pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    3

jak dajesz mocznik do opryskiwacza to warto też dorzucić siarczan magnezu - zapobiega poparzeniom roślin - nie ma konieczności czekania na wyższą temperaturę cieczy + możesz dożucić jeszcze nawóz dolistny i ruszać z opryskiem

 

jednowodny siarczan magnezu - 7,5 kg/ha powinno wystarczyć

siedmiowodny siarczan magnezu - 15 kg/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wyrebski1
      Witam!
      Czy ktoś stosuje obornik kurzy? W jakiej dawce go się stosuje na ha, jaki ma skład oprócz azotu?
    • Przez pawelu
      Siemka.
      przed rokiem dawałem pod przenice 300-350kg polifoski 8 pod korzen teraz jak sobie to policzyłem te wszystkie pełne dawki nawozów i oprysków to wychodze na minusie. czytałem w jakiejs rolniczej gazecie ze odpowiednik polifoski 8 w niemczech jest o połowe tanszy. wogule w niemczech jest tylko drozszy mocznik a reszta jest o wiele tansza. w tym roku chyba dam połowe tego nawozu co zwykle bo bede stratny
      A jak wy bedziecie sypac nawóz dajecie pełne dawki czy ograniczacie...
    • Przez tomek15h
      Prosze o opinie na ten temat ,tych którzy stosują tą forme nawożenia.
    • Przez Mariusz15
      co doradzicie mi pod pszenice i pszężyto ozime żeby móc je zasilić wczesną wiosną zawsze stosowałem saletre amonową z Puław tylko tej jesieni było badrzo mokro jak siałem i za wiele nawozu nie sypałem bo stwiedziłem że przy tak wielkiej wilgotności za wiele by to nie dało uprawy mam na glebie klasy 3 i 4 zboże nawet ładnie po wschodziło i się ukorzeniło przed zimą więc szkoda by było to zmarnować to co mi poradzicie?
    • Przez tomaszek767
      Cześć
      Jak w temacie chciałem zapytać czy ktoś stosował taki wynalazek? Bo właśnie wpadłem na stronę dystrybutora i jestem ciekaw czy to coś wartego uwagi i czy ktoś ciekawski już to wypróbował. Cena około 1000zł/t. Przy dawkowaniu 2t/ha wychodzi całkiem sporooooooo ale ciekaw jestem co to za wynalazek.
×