Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak zalozyc tarcze sprzegla jezdnego i wom-w ktora strone ma byc dluzsza czesc piasty??jak najlepiej wycentrowac tarcze przed zjezdzaniem,bo ostatnio skrecilem ciagnik i poszlo lozysko kola zamachowego-nie wiem czemu,nie pierwszy raz to robie a takich jaj jeszcze nie mialem.

Opublikowano

juz wiem czemu-nie chcialo mi sie schylic i popatrzec dokladnie[jak pewnemu wlascicielowi farmtraka i robia zbiorke na nowego] zle byla wycentrowana tarcza jezdna i poszla na zlom razem z lozyskiem.

tarcze jezdnadaje sie dluzsza strona do skrzyni a womu do silnika-tylko czemu w instrukcji jest narysowane odwrotnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nawet jak przerobisz na hydrauliczne to i tak nie będzie chodziło lżej.

Opublikowano

Są dwie możliwośći

- Jedna to kupić wysprzęglik z zetora i do tego pompka hamulcowa z jakiegoś auta ale ta co nie ma wspomagania i zbiorniczka na sobie połączyć to razem i gotowe

 

- przedłużyć ten płaskownic co wychodzi z bloku i przespawać pedał tak żeby CI pasował.

 

Ja zrobiłem tylko to przedłużenie o 5cm i działa ok pierwszy i drugi stopień, jedynie troche skok się wydłużył.

Opublikowano

Witam;)

Panowie mam problem, rozpołowiłem swój wehikuł ( C-360 ) ponieważ często ślizgała się tarcza sprzęgłowa pod wiekszym obciążeniem. Kiedyś nie było o tym mowy, traktor szedł, kopcił, buksował kołami a teraz ślizgało sprzęgło. Po rozebraniu i wstępnym zapoznaniu się z tematem widać było, że tarcza nie pracuje całą swoją powierzchnią. Na kole zamachowym widoczna było coś takiego jakby sadza: http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=215572 Macie jakieś pomysły co może go boleć?

Opublikowano

w jakim stanie była tarcza sprzęgłowa, bo z tego co tu widać to sprzęgło zostało kompletnie spalone,aż na kole popękała powierzchnia styku. nalęży wymienić wszystko bo to już nie będzie prawidłowo współpracowało ze sobą z powodu przegrzania i zaraz znowu ci pójdzie sprzęgło.

Opublikowano

No więc tak: Wycieku ani od str skrzyni, ani od str silnika nie zauważyłem. Tarcza sprzęgłowa jest w dośc dobrym stanie. Ten traktor był zakupiony z skr'u, a znając "przyzwyczajenia" szoferów nie tylko sprzęgło lekko nie miało :rolleyes:. Jest wyciek z głowicy - pomiędzy głowicą a zbiornikiem paliwa - tylko stąd ewentualnie mógł się ten olej dostać. Ale czy to możliwe żeby się właśnie tam dostał i narobił takiego ambarasu? No i jeszcze jedno. Dlaczego tarcza nie pracuję całą powierzchnią?

Opublikowano

niedawno robilem z silnikiem i mialem sprzeglo na wierzchu wiec wyglada mi to na pozostalosci po spaleniu tarczy,bo olej to niby jak ma sie dostac przez pokrywe tarczy.

u mnie cos sie sknocilo nie moge wlaczyc wom i pompy ,musze go zgasic lub stanac przodem pod gore,sprzeglo regulowalem i nic nie dalo.natomiast zalezny wom i pompa wchodza bez problemu-niejeden pisal ze pompy nie da sie na zaleznym wlaczyc a ja tak teraz jezdze.

Opublikowano

Miałem podobnie pomogło zplanowanie tej powierzchni koła zamachowego na tokarni ,była bardzo nierówna , oraz wymiana docisku sprzęgła i tarczy na nową. Inaczej sprzęgło ciągle będzie Ci się ślizgać i palić, oczywiście powymieniaj jeszcze wszystkie uszczelniacze i simeringi tak aby nie dostał się tam olej.

Opublikowano

wiecie może jak dobrze wyregulować sprzęgło w c360??? ponieważ po remoncie kupiłem nowe tarcze sprzęgłowe i odkąd je założyłem nie mogę wyregulować poprawnie sprzęgła bo albo ślizga i nie idzie jeździć albo drugi stopień sprzęgła włącza się prędzej niż pierwszy.

Opublikowano

pomiedzy tymi łopatkami od pierwszego i drugiego stopnia powinny być 4mm od tarczy drugiego stopnia do łopatek powinno być mniej więcej 4 cm łopatki nie powinny się podpierać na kole zamachowym musi być troche luzu.

Opublikowano

jakkie 4 cm???

Czy ty kiedyś ustawiałeś sprzęgło?

I nie od tarczy a od łożyska oporowego!

Weź starą metrówke i jeden koniec spiłuj tak żeby miał 5mm szerokości a drugi ok 12mm

Wkładasz między wygięty koniec łapki a łożysko oporowe

Te łopatki z grzybkami są od tarczy 1 stopnia i te ustawiasz na 5mm a 2 stopnia na 12mm

To sa wymiary oriętacyjne ważne zby 1 stopnia (wszystkie 3 muszą być równo ustawione żeby nie zniszczyć tarczy)było ok 5-8mm od 2 stopnia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v