Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, Adi96 napisał:

Temperatura po prostu

 

Tak myślałem olej już jakis czas szedł i się ślizgało. Czyli w śmieci?

Tarcze Agtech czy dołożyć i Chełmno? Jak to z jakością jest?

Opublikowano (edytowane)

Panowie nie wiem czy w tym temacie ,ale pisze dziś partner odebrał ciągnik ursus 1012 z naprawy i sprzęgło jakby ciężej chodziło ,nie zorientował się od razu ,że coś jest na rzeczy . Testował na podwórku jak to po naprawie i się okazuje ,że jak wciśnie sprzęgło na biegu to ciągnik staje jakby blokowało skrzynie. Naprawiane były listwy biegów i wyrzucony został złów - zająć dokładnie wcześniej był zaspawany teraz wałek zmieniono . Co mogło się stać lub czego nie zrobiono ?

Edytowane przez MagdaWasielewska
Edycja
Opublikowano

Witam, 

jak w temacie wiele wątków o tym samym problemie..

Sprzęgło od c360 przy orce i wciśnieciu już tak pozostało, na szczęscie płóg był podniesiony

 

Czyli  w zupełnie przypadkowej sytuacji zblokawała się NIE skrzynia biegów ale sprzęgło dwustopniowe 😞
przy jeździe z podniesionym pługiem do przodu po wciśnięciu tego sprzęgła gdy pług był podniesiony po prostu już tak zostało
jest wciśnięte, pedał wraca ale sprzęgło trzyma na biegu..

udało się wrzucić na luz aby odcholować..

ALE jest szansa na odblokowanie sprzęgła? czy tylko rozbiórka w warsztacie 😞 i tylko hol..

co to może być? coś pękło w sprzęgle..? że tak trzyma..

Opublikowano

nie wiem o co ci chodzi ale mogl sie urwac ten plaskownik ktory idzie od ciegla sprzegla do jego przesuwu, bo chyba tulejka lozyska nie spadla i sie nie zablokowala.. odkrecenie okienka wszystko wyjasni.

Opublikowano

Chłopu pewnie chodzi o to, że jak wciska sprzęgło to ciągnik nadal jedzie, mam to samo ale jeszcze nic nie robione prócz zmniejszenia luzu na ok. 3mm i normalnie wysprzęgla, ale widać że jedna łapka ma większy luz i nie reaguje na skręcanie.

Opublikowano
11 godzin temu, yaro_1 napisał:

co oznacza sprzęgło "trzyma na biegu"?

czy ciągnik po wciśnięciu sprzęgła się zatrzymał a po puszczeniu nie rusza

czy też pedał wcisnąłeś a ciągnik dalej jechał

 

 

już napisze prościej przy wciśkaniu pedału i wrzuceniu biegu do przodu, sprzęgło zostało już wciśnięte bez powrotu a ciągnik nadal jechał na tym biegu

i tyle

sprzęgło nie odbija do powrotnego normalnego ustawienia, pomimo zablokowania się na "wciśnięciu" trzyma i ciągnik jedzie jak na biegu 

nic wiecej nie da się zrobić sprzęgłem, przy tym wciśnięciu jest jak skała, pedał się tylko przesuwa do tego miejsca

 

na szczęście udało mi się skrzynią zdjąć na luz po zgaszeniu ciągnika gazem tylko wiadomo..

 

CZYLI jest szansa na odblokowanie tego na miejscu, nie wiem czy brać od razu mechnika

czy bawić się w hol.. lepiej odpalić i jakoś dojechać do stacji..

 

przy tym wciśnięciu sprzegła jak to wszystko się stało słychać było lekkie szaprnięcie i tyle, pierwszy raz mam takie cudo

wszystko przy lekkiej pracy na próbę z płógiem na szczęście..

Opublikowano

plaskownik sie wyrobil ,spawarka i po problemie, tylko w odpowiedniej pozycji zaspawac-tak bylo u mnie.

urwal sie w polu, dojechalem do drogi. w niedziele po poludniu dzieci droge zablokowaly na biegu zapalilem i pod garaz zajechalem..

Opublikowano

Jak kolega wyżej pisze, sprawdź czy się nic nie urwało między pedałem i dźwignią sprzęgła, jeśli tu jest wszystko całe, znaczy ruszając pedałem rusza się też dźwignia to problem jest w środku.  Wtedy obserwacje przez okienko rewizyjne mogą pomóc. Niestety prawie napewno potrzebne będzie rozpolawianie ciągnika. 

Opublikowano
2 godziny temu, yaro_1 napisał:

Jak kolega wyżej pisze, sprawdź czy się nic nie urwało między pedałem i dźwignią sprzęgła, jeśli tu jest wszystko całe, znaczy ruszając pedałem rusza się też dźwignia to problem jest w środku.  Wtedy obserwacje przez okienko rewizyjne mogą pomóc. Niestety prawie napewno potrzebne będzie rozpolawianie ciągnika. 

 

dzięki, udało się  odblokować z poł dnia zajęło.. 

zdjąłem tą zawleczkę od tej wajchy co odbija sprzęgło, zdjąłem ten otwór rewizyjny łozysko wyglądało jakby nie odbiło

mam zdjęcia ale słabo widać 😞 

 

ruszałem w tę i w tamtę aż ta wajcha odbiła.. nie mam pojęcia jak to się mogło zablokować.. tym bardziej przy żadnej pracy...

 

**teraz problem na przyszłość co można zrobić na polu a co w panice lepiej zostawić..

 

CZYLI jedyny ratunek to ta wnęka rewizyjna.. ale co można realnie ustalić na polu.. grzebanie jakimiś dziwgniami mam w ogóle sens? 

1964082900_1504700470.jpg

 

żeby jeszcze skrzyni nie rowalić..

 

Moim zdaniem najlepsze postępowanie w takim g..nie:

 

1. jak się da koniecznie gasić silnik i wrzucać na lóz dzignią biegów

2. jak nie da to dzwignią do redukcji, biegów polowych szosowych aby nie rozwalic skrzyni

3. co niestety przegapiłem zdjąc zawleczkę od pedału i tej dziwgni do odsprzegania

4. odkręcić tą wnękę, miec przy sobie jakies delikatne dziwgienki i próbować zobaczyć czy wszystko w miarę całe

5. lekko próbować odblokować patrzec na łozysko czy się rusza bo g..no tam widać

 

teraz pytanie co się psuje że już wiemy że nie ma szans i na hol..

w innych wątkach na formum pisali ze mechaniczne sprzegła jak ciągnik nie jest często używane lubią się blokować

że trzeba rozgrzać sprzęgło i w to wyżej się bawić..

 

ps. do czego jest ta rurka i korek na wnęce do tego otworu rewizyjnego..

 

(jak jakoś sformatuje zdjecia wkleje aby inni wiedzieli na przyszłość.. bo w c360 to niestety straszna norma)

Opublikowano

Powiem tak, na polu to możesz tylko sprawdzić czy się cięgna nie urwały co są na zewnątrz, jak nie wiesz jak się ustawia sprzęgło to sam bym niczego w środku nie próbował regulować bo zamiast naprawić możesz bardziej zepsuć. Jak nic nie stuka, to zawsze można mniejszym biegiem polnymi drogami spróbować zjechać do domu.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, yaro_1 napisał:

Powiem tak, na polu to możesz tylko sprawdzić czy się cięgna nie urwały co są na zewnątrz, jak nie wiesz jak się ustawia sprzęgło to sam bym niczego w środku nie próbował regulować bo zamiast naprawić możesz bardziej zepsuć. Jak nic nie stuka, to zawsze można mniejszym biegiem polnymi drogami spróbować zjechać do domu.

 

wlaśnie wczoraj jak się zblokowało był stuk ale lekki.. dlatego nie grzebałem..

ale jak pomyślałem że w zasadzie nic ciągnik nie pracował to raczej nie powinno być jakiegoś koszmaru

 

Jakby pod górę ciągnął albo z przyczepami, a tutaj prawie nic i taki zonk..

 

Czyli jak się niedaj kiedyś zablokuje nie ma sensu grzebanie jakimiś wajhami w środku aby odblokować czy żeby odskoczyło, jak ta dzwignia na zewnątrz oryginalna do pedału nic nie daje..

 

na pewno warto zdjąć blokadę od pedała na wstępie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v