Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po w ciśnięciu pedału sprzęgła nie wysprzęgla (w ogóle nie ma sprzęgła), stało się to podczas pracy w polu.Co może być przyczyną tarcza czy łożysko dociskowe czy coś innego.

Opublikowano

A zaglądałeś do sprzęgła przez okienko? Czy szybciej było zapytać na forum?

Mogły wystrzelić kapselki łapek pierwszego stopnia.

Pęknąć widełki, ściąć klina, przestawić się tuleja z łożyskiem oporowym.

 

Opublikowano

Witam

Nie chce zakładać nowego tematu a odpowiedzi na pytania nie znalazłem na forum. Mianowicie mam taki problem posiadam ursusa c-360 kilka lat temu podczas wyciagania przyczepy spaliłem sprzęgło wyciągałem na 2 a że ziemia to była taka ubita (droga z elementami pokruszonego betonu i ziemi) to spaliłem sprzęgło do tego stopnia że poszedł dym i niemiłosierny smród. Po tym ciągnik jeszcze dłuo jeżdził nie było problemów choc dało się zuważyć że coraz gorzej bierze sprzęgło. W koncu brało tak słabo że na 4 z przyczepa ciągnik wchodził na obroty ale nie jechał. Wymieniłem kompletny docisk wraz z tarczą wymieniłem takrze wałek od pierwszego i drugiego stopnia wszystko na oryginalnych częściach nie chinszczyzna no i oczywiście składał fachowiec ale ja mu pomagałem i na moje oko wszystko powinno grać. po roku znowu zaczeło się ślizgać sprzęglo i po rozpołowieniu ciągnika okazało się że tarcza do wymiany nie była starata ale taka wyslizgana. Po kolejnym roku popękały mi sprężyny w docisku. Tym razem zaprwadziłem so mechanika i wymienił te sprężyny w docisku, nie minął rok a sprzegło jest na wykończeniu jak wcisnę pedał centymetr to ciągnik staje, ciężko jest precuyzyjnie podjechać. Za każdym razem nie pomagała regulacja. Ciągnik jest tak samo urzytkowany te same sprzęty i ta sama osoba chodzi na 5 ha więc smieszny areał, a sprzęgło trzeba co roku robic. do komory sprzęgła nie dostaje się olej bo wszystko suche i uszczelnione. Koło zamachowe wraz z wieńcem proste w stanie idealnym. Czy ktoś może mieć pojęcia co może być?

Opublikowano

Witam

Posiadam ursusa C 360 i ciągle mi się ślizga sprzęgło. Mianowicie  kilka lat temu podczas wyciagania przyczepy spaliłem sprzęgło wyciągałem na 2 a że ziemia to była taka ubita (droga z elementami pokruszonego betonu i ziemi) to spaliłem sprzęgło do tego stopnia że poszedł dym i niemiłosierny smród. Po tym ciągnik jeszcze dłuo jeżdził nie było problemów choc dało się zuważyć że coraz gorzej bierze sprzęgło. W koncu brało tak słabo że na 4 z przyczepa ciągnik wchodził na obroty ale nie jechał. Wymieniłem kompletny docisk wraz z tarczą wymieniłem takrze wałek od pierwszego i drugiego stopnia wszystko na oryginalnych częściach nie chinszczyzna no i oczywiście składał fachowiec ale ja mu pomagałem i na moje oko wszystko powinno grać. po roku znowu zaczeło się ślizgać sprzęgło i po rozpołowieniu ciągnika okazało się że tarcza do wymiany nie była starata ale taka wyslizgana. Po kolejnym roku popękały mi sprężyny w docisku. Tym razem zaprowadziłem do mechanika i wymienił te sprężyny w docisku, nie minął rok a sprzegło jest na wykończeniu jak wcisnę pedał centymetr to ciągnik staje, ciężko jest precyzyjnie podjechać. Za każdym razem nie pomagała regulacja. Ciągnik jest tak samo urzytkowany te same sprzęty i ta sama osoba chodzi na 5 ha więc smieszny areał, a sprzęgło trzeba co roku robic. do komory sprzęgła nie dostaje się olej bo wszystko suche i uszczelnione. Koło zamachowe wraz z wieńcem proste w stanie idealnym. Czy ktoś ma pojęcie co może być? Z góry dziękuje :)

Opublikowano

Nie wiem czy pomoge ale jak ustawione są dźwigienki od pierwszego stopnia tam gdzie się je reguluje czy mają jakiś luz miedzy dociskiem a dźwignią,musi być chodź jakiś minimalny.

Opublikowano

Może być  że przy zakładaniu sprzęgła  zostaja skrzywione tarcze,bo zamiast nałożyć sprzeglo i dojechać silnikiem i przez okienko dokręcać sprzęgło to nakładają na kolo zamachowym do jeźdżaja  na chama  i tarcza jest skrzywiona nadaje się tylko do kosza bo jak nie pomaga regulacja mogą byc krzywo tarcze nie równo bierze


Witam.Będe robił sprzęgło  i nie cchem zakłądać nowego typu ale nie moge się zdecydować.Które brać tarczę i wałek II stopnia Brać z Ursusa  czy z chełmna?

Opublikowano

Łożysko na sprzęgle przy wymianie docisku obejrzał fachowiec i powiedział żeby nawciskać smaru do środka. Stwierdził ze jest dobre i nie trzeba wymieniać. jak oglądałem i czyściłem to łożysko to nie było widać ani śladu zużycia ani nie było na nim luzów. Nie wiem jak jest z tym luzem miedzy tarczą a pierwszym stopniem jak majster składał to raczej to poskładał jak trzeba bo i poustawiał wszystkie odległości tak jak fabryka to robiła, oddaje ciągnik do fachowca ma to zrobić. Jak odbiorę go to dam znać co było jeśli tylko ten fachowiec dojdzie co się dzieje.

 

Opublikowano

Jesteś tego pewien że suche?.Bo są 3 miejsca z ktorych lecieć 1 miejsce i jest to normalne przy kole zamachowym jest odrzutnik i troche oleju się zbiera można przerobić na uszczelniacz i będzie sucho , 2 Miejsce to po między wałkami sprzęgłowymi  i 3 Od dekla wałków w skrzyni z tej tak zwanej 8-emki.Jak składał sprzęgło z kołem zamachowym? Skręcał sprzęgło z kołem zamachowym i dojedzał silnikiem  Czy 2 sposób nakładał sprzęgło na wałki sprzęgłowe dojedzał ile się dało nakręcał śruby sprzegła do koła zamachowego  i dokręcał przez okienko w skrzyni? Bo sposób 1 który ci podałem jest zly bo się krzywi tarcza  II stopnia a jak II sie krzywi to I stopień będzie źle łapał 

Opublikowano

Witam od dłuższego czasu mam problem ze sprzęgłem w swojej c360 a dokładnie z drugim stopniem . dzwigienki były regulowane na rózne strony ,nic to nie dawało postanowiłem rozpołowić . Rozpołowiłem, rozebrałem docisk wstępne ogledziny :tarcza troche podrobiona  ale jeszcze nawet nity nie otarte to niby ok ale postanowiłem już jak rozebrane to zmienić na nową .Wziąłem tarcze sprężyny docisku i dzwigienki I i ll stopnia ze sobą do sklepu żeby przyrównać do nowych .

Według nowych stare sprężyny docisku były o zwój niższe to wziąłem nowe ,dzwigienki wszystkie ok nie podrobione , nowa tarcza,nowe sprężyny dzwigienek ,nowe wkładki oporowe .Przyjechałem do domu poskładałem przyszedł czas na regulacje dzwigienki zarowno I jak i ll stopnia na srubie skreciłem do konca i nie dotykały łożyska co może być powodem ? wytarty docisk sprzedawca w sklepie mowił że dociskow raczej sie nie zmienia to zadkość . Sam już nie wiem co robic macie jakieś pomysły ?:)

Opublikowano

A do instrukcji zajrzeć nie łaska?

http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_kolowy_ursus_c360_i_c3603p_instrukcja_napraw_1#photo_top

Strona 67.

łapy wstępnie ustawia się zanim zjedziesz ciągnik. Potem ustawiasz łożysko na cięgle do jednej z łap pierwszego stopnia na 4 mm i korygujesz resztę. 

Nie wspominając o tym że poświęcono temu niemożliwie prostemu elementowi 60-ki 27 stron.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/6576-sprz%C4%99g%C5%82o-c-360/page-27

 

Opublikowano

Akurat jak sprzęglo ustawic to ja wiem mi chodzi o to że mimo skrecenia srub regulacyjnych na maxa łapki i tak nie dotykaja do łożyska poskładalem niby dobrze tam nic nadzwyczajnego nie ma jedyną chyba rzeczą która mogła sie zużyć to docisk tylko nie ma zadnego porownania jakiej grubosci powinien on być myslałem ,że ktoś z forum miał styczność z podobną sytuacją.

Opublikowano

Witam od dłuższego czasu mam problem ze sprzęgłem w swojej c360 a dokładnie z drugim stopniem . dzwigienki były regulowane na rózne strony ,nic to nie dawało postanowiłem rozpołowić . Rozpołowiłem, rozebrałem docisk wstępne ogledziny :tarcza troche podrobiona  ale jeszcze nawet nity nie otarte to niby ok ale postanowiłem już jak rozebrane to zmienić na nową .Wziąłem tarcze sprężyny docisku i dzwigienki I i ll stopnia ze sobą do sklepu żeby przyrównać do nowych .

Według nowych stare sprężyny docisku były o zwój niższe to wziąłem nowe ,dzwigienki wszystkie ok nie podrobione , nowa tarcza,nowe sprężyny dzwigienek ,nowe wkładki oporowe .Przyjechałem do domu poskładałem przyszedł czas na regulacje dzwigienki zarowno I jak i ll stopnia na srubie skreciłem do konca i nie dotykały łożyska co może być powodem ? wytarty docisk sprzedawca w sklepie mowił że dociskow raczej sie nie zmienia to zadkość . Sam już nie wiem co robic macie jakieś pomysły ? :)

Przecież na cięgle od sprzęgła masz regulacje.Ustawiasz tak jak seweryn pokazał ci wpisy do instrukcji po zjechaniu ustawiasz luz na cięgle i musi hulać no chyba że masz coś przerobione typu łańcuch to musisz na łańcuchu dopracować i tyle.

Opublikowano

Im bardziej jest zużyty docisk lub samo koło zamachowe to łapki bardziej zbliżają się do łożyska. Regulacja na nowi. Ustaw łapy pierwszego stopnia równolegle do docisku, dosuń do nich łożysko, skoryguj ich luz, ustaw luz na łapach drugiego stopnia -4mm, odsuń łożysko na cięgle 4 mm. Po robocie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v