Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam problem z 1 stopniem sprzęgła w swojej c 360.Sprzęgło jest dobrze ustawione,ale nie wiem z jakiego powodu biegi "ciężko" wchodzą i jak już wejdzie bieg i wcisne sprzęgło to ciągnik dalej jedzie.Proszę o szybką odpowiedź.

Opublikowano

Jest żle ustawione albo spręzynki popekały.Ja tak miałem ze jak cofałem po przyczepe,wcisnołem sprzęgło i on jeszcze jechał.Zobacz sprężynki na docisku przez ten dekielek co masz przy drążku kierowniczym.

Opublikowano

No I stopień mam ustawiony tak 5-3mm i jak wcisne sprzęgło to ciągnik dalej jedziesz,jak wcisne hamulec to dopiero staje.Co może być tego przyczyną?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może być np. i to najprawdopodobniej zwichrowana tarcza sprzęgłowa i będzie "ciągnął".

Opublikowano

co to znaczy na swoje oko

jeżeli dasz za dużo to nie wyszprzęgli , jeżeli za mało to ile poci-gnie łożysko wyciskowe

jeżeli w mechanizmie s nadmierne luzy to ciężko ustawić aby sprzędło nie ci-gło a łożysko sie nie kręciło

kto mi powie dlaczego nie wchodzi mi ta litera

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A czym mogła się powichrować?

Przegrzaniem, nie właściwą regulacją odstępu dźwigienek od łożyska wyciskowego, wadliwym nitowaniem okładzin, wadliwym nitowaniem tarczy do piasty, wyrobioną tarczą dociskową sprzęgła.

 

Miałem kiedyś kilka razy takie problemy z wichrującymi się tarczami, po wymianie tarczy dociskowej problem zniknął.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie, ale jak nie rozłącza i nie idzie włączać biegów, to są typowe objawy i po wyjęciu też możesz nawet nie zauważyć zwichrowania.

Opublikowano (edytowane)

Ja miałem tak że była pęknieta jedna sprężynka i tarcza też miała luzy na nitach.ale to wymieniliśmy tarcze na nową i sprężynki też wszystkie nowe.A problem był taki że jak wyłączasz z biegu to on dalej jedzie i przestaje.Na początku to tam nic ale na koniec przed wymianą to nieszło jeżdzić już.

 

My mieliśmy tarczę na chyba 60 zł.Ona była ursus chełmno.Z Chełmna sa dobre rzeczy.

Edytowane przez locke
Opublikowano

Obstawiał bym nierówno wyregulowane łapki sprzęgłowe, dlatego szarpie,o ile nie skrzywiła wam się tarcz sprzęgłowa przy zjeżdżaniu skrzyni z silnikiem.Sprawdź tą regulacje najpierw będziesz wszystko wiedział. Nie spotkałem się jeszcze aby sprzęgło po prawidłowej wymianie tarczy szarpało.

Opublikowano

Przy wymianie tarcz sprzęgło reguluje się jeszcze na rozpołowionym ciągniku,mierzy się względem wytoczenia na pokrywie sprzęgła a łapką sprzęgła.

Natomiast późniejszych regulacji wykonuje się względem łożyska wyciskowego.

A przyrzad to odpowiedniej grubosci jakieś listewki itp. i wtedy przymierzamy i regulujemy.

Skan z instrukcji napraw jak to należy zrobić :

t975046_regulacja-sprza-ga-a.jpgt975119_regulacja-2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v