Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najlepiej wyhamuj swoje docinki. Czy każdy posiadacz C360 musi być od razu jego mechanikiem? Rozumiem że ciągnik tani i prosty ale jak nie mam narzędzi to nie naprawiam. 

Opublikowano

Kiedyś jak ludzie wózków nie mieli to ładowali 6 m drąg w zaczep i tak rozpoławiali ciągnik. Jak jednak popieram zdanie kolegi, że jak nie masz nic to nie zabieraj się za robotę. Jeśli kolega ma jednak wiedzę i umiejętnosci to wózek łatwo zrobić. W galerii jest ich pełno.

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej wyhamuj swoje docinki. Czy każdy posiadacz C360 musi być od razu jego mechanikiem? Rozumiem że ciągnik tani i prosty ale jak nie mam narzędzi to nie naprawiam. 

 

Biorąc pod uwagę fakt, że do wymiany dętki w tylnej oponie potrzebny był łom i dwa klucze to nie są to jakieś skomplikowane narzędzia. Może każdy posiadacz 60 powinien zakupić żuraw garażowy w razie rozpoławiania?

Edytowane przez lukig
Opublikowano

Może i wystarczy ale w żadnym zakładzie nie widziałem ani sam nigdy nie stosowałem takich metod rodem z made in szopa. Jak ktoś na poważnie zajmuje się mechaniką w ciągnikach to na 100% ma takie wózki albo i lepszy sprzęt.

Nie lubię i nie wspieram partactwa, a wypowiedzi typu wymiana dętki na tym samym poziomie co wymiana sprzęgła po prostu mnie śmieszą - tyle z mojej strony.

Opublikowano

Profesjonalny zakład mając ciągnik C 360? Naprawdę mam czasami wrażenie, że żyjesz w jakimś równoległym wszechświecie. Rolnicy mający po pare hektarów mają mieć w szopie żurawie i dźwigi, żeby raz na 15 lat profesjonalnie rozpołowić ciągnik?...

Opublikowano

Do tych pieńków to kołka zamontujesz, żeby odjechać silnikiem? Postawić sobie możesz i co dalej? Nawet mając wózek czasem jest kłopot ze zjechaniem z powrotem.

Opublikowano (edytowane)

Akamaly  Ty  z igły robisz widły.Jak ktoś nie ma wózka to poradzi tak jak opisałem  dużo ludzi tak robi, sam korzystalem z wózka no ale jak był pożyczony komu innemu a musiałem zrobić sprzęgło to własny pomysł.Sprzęgło  jest tak skomplikowane  w c-360?  Proszę cię wystarczy ktoś będzie miał małe umiejętności samouka i powoli będzie robił rozważne  to złoży  Jedynie sięgnąć może kila porad jak ustawić choć odlegość łapek jest podana w instrukcji i w której kolejności skręcać sprzęgło z kołem zamachowym  przed dojechaniem przodu czy po,prawidłowo się robi po  sprzęgło na wałki  dojedża przodem i skręca przez okienko  bo inaczej będzie krzywił tarczę .


Jaki widzicie problem kurde.Pod skrzynie dajesz stały pieniek tniesz po prostu żeby pod spodem wszedł, pod silnik dajesz pieniek na niego podnośnik samochodowy w zupełności wystarczy pompujesz podnośnikiem żeby było na równi i odjeżdżasz powoli  obracając za koło przednie Podpora z tylu silnika jest  pieniek a deska idzie po okrąglakach  tylko na równym podłożu i po odjechaniu  zablokować koła żeby jeszcze dalej nie poleciał.Wam trzeba profesjonalnych sprzętów? Co po nie którzy własnego pomysłu nie mają i nie myślą i stad się bierze że trzeba mechanika, no ale cóż jak ktoś techniczne ciemny  to nic na to się nie poradzi

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Zamiast pieńka proponuję lewarek na grubej desce a pod deską kilka odcinków rurki jako rolki i spokojnie można rozpoławiać Sam tak robiłem bo moje wózki są za wysokie do C330 to musiałem improwizować

Opublikowano

lukig - możesz wierzyć lub nie ale są profesjonalne zakłady które naprawiają C360 

Adi96 - napisałem wyżej że sprzęgło jest proste ale jak nie masz narzędzi to się nie zabieraj. Swoją drogą to własnie po tych małych umiejętnościach samouka ze wsparciem forum jest najwięcej poprawek. Ale niech każdy uczy się na błędach. Nawet ostatnio widziałem sprzęgło po jednym z fachowców z minimum umiejętności - myślisz że nie da się spaprać?

Opublikowano

A czemu się nie da spaprać oczywiście  że można.Spaprać można  kilka spraw  skrzywienie tarczy,złe ustawienie   czy nie zmienienie uszczelniacza pomiędzy wałkami, no ale człowiek się uczy na błędach i będzie  na to nic się nie poradzi aby nic poważnego się nie stało jak np łapka  i kontra śruby łapki nie dokręcona i  dziura w skrzyni 

Opublikowano

panowie widzę dyskusja pełną parą już po robocie 5 h z wymiana zajęła pożyczyłem wózek była troszkę trudność zjechać nim ale dało sie rade i ciągnik już w robotę poszedł :)

Opublikowano

Witam
Przy wrzucaniu biegu, zwłaszcza 2 i 3 czuć lekki opór i słychać lekki zgrzyt. Przy biegach 1 i R, oraz 4 i 5 jest to dużo rzadziej. Co mam sprawdzić? Co to może być? Regulacja sprzęgła?

Opublikowano

Witam. Dzisiaj podczas prac leśnych kiedy jechałem 4 biegiem musiałem zahamować. Ja po sprzęgle a traktor dalej jedzie. Wyłączyłem silnik i się zatrzymałem. Po uruchomieniu nie mogłem wrzucić żadnego biegu dodam że sprzęgło było wciśnięte na maxa. Nigdy tak nie miałem więc nie wiedziałem o co może chodzić. wrzuciłem 2 i odpaliłem na biegu. na 2 biegu dotoczyłem się 9 km do domu. Proszę o pomoc!!

Opublikowano

Po to jest okienko z boku skrzyni żeby zobaczyć co się dzieje  i wyregulować.Odpal ciągnik na luzie   powciskaj  pedał sprzęgła i zobacz co się dzieje.Mógł wycisk pójść

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v