Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już jestem umówiony z mechanikiem na czwartek. Jeśli byłoby zatarte łożysko to czy ta tuleja obracałaby się cały czas? Bo z obserwacji to wciska się sprzęgło i ta tuleja obraca się do dołu aż wideł spadną z :uszów" tej tulei i pozostaje w tym miejscu. I druga sprawa zauważyłem wczoraj,że po wciśnięciu sprzęgła ta tuleja która wciskają widełki dociska jakieś łożysko a z kolei do łożysko trze o tarcze aż lecą delikatne iskry.   

Opublikowano (edytowane)

No to masz winowajcę. Przypilnuj sobie mechanika niech wymieni łożysko, tuleję, sprawdzi nowe widełki czy się nie uszkodziły, sprawdzi łapy, podkładki ogólnie cały mechanizm wyprzęgania. Jak chcesz mieć spokój na lata.

 

Najczęściej właśnie zatarte łożysko jest winne zużyciu łap i uszkodzeniu widełek.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Niestety albo stety sytuacja zmusiła mnie do tego, że sam musiałem podjąć się naprawy. O dziwo moje obawy były na wyrost bo rozjechanie ciągnika z pomocą kolegi poszło nad wyraz sprawnie.  Winowajcą okazało się łożysko które po prostu się rozsypało. Przy okazji wyszły też inne sprawy w związku z czym mam kilka pytań? 

1. Czy tarcze sprzęgła trzeba wymieniać parami czy można wymienić tylko jedną?

2. Na kole zamachowym jest zębaty wieniec i zęby w jednym miejscu dość sporo wytarte. Czy mogę ten wieniec zbić z koła i po prostu go odwrócić czy kupić nowy? 

3. Po zdjęciu koła zamachowego widoczne jest tam łożysko osadzone w wale. Łożysko to ma luz to znaczy przesuwa się do przodu i do tyłu i nie wiem czy tak powinno być? 

4. Simering pod kołem zamachowym przepuszcza olej lecz tarcza drugiego stopnia jest sucha, natomiast tarcza pierwszego stopnia jest jakby wilgotna od oleju. trochę dla mnie dziwne, że tarcza bliżej wycieku jest sucha a dalsza wilgotna od oleju.  

Opublikowano

Jak są zużyte tarcze to wymieniasz obie, bo koszt nieduży. Tarcza może być wilgotna od smarowania tulei łożyska. Łożysko w wale wymień na nowe. To, że się przesówa to nic strasznego, ale lepiej jakby było ciasno osadzone, bo może obracać się w wale, albo już się obracało i wybiło otwór. Wieniec jak ma ścięte jedną stroną to możesz odwrócić. Musisz mieć palnik, bo nigdy tego nie zdejmiesz ma zimno, bez cięcia. Od razu wymień uszczelniacze od skrzyni i na wałku sprzęgłowym.

Opublikowano

Między wałkiem I stopnia a tuleją II stopnia za pierścieniem dystansowych siedzi mały simmerig.

Opublikowano

Dziś ciągnik udało się w końcu ponownie połączyć choć było trochę ciężko ale różnica jest kolosalna.  Niestety po wciśnięciu sprzęgła daje się słyszeć delikatne piszczenie. Zastanawiam się czy coś źle zrobiłem? Nie widać tak jak przed wymianą łożyska aby leciały jakieś iskierki ale delikatne piszczenie słychać. Wcześniej łożysko tarło o te dźwigienki wyłączające napęd i boję się, że teraz nowe łożysko może robić to samo. 

Opublikowano

No niestety ale piszczenie się nasiliło i teraz po wciśnięciu sprzęgła już dość głośno to słychać. Przypuszczam, że tak jak przed awarią łożysko trze o łapki i ścina je. Co może być tego przyczyną?

Opublikowano

Może foto wyjaśni trochę sprawę. Nie wiem czy wymieniać same widełki czy i tą tuleję?

 

9225802600_1449131063_thumb.jpg

 

 

3894832400_1449131225_thumb.jpg

 

U mnie jest inaczej,widełki wchodzą centralnie w środek tych wąsów od tulei łożyska.

 

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Mam do Was pytanie. Jak mogę rozpoznać skrzywioną tarczę sprzęgła I stopnia. Po złożeniu z nową tarczą nie mogę wrzucić biegu bo jakby nie wysprzęgla i przy próbie wrzucenia biegu zgrzyta skrzynia, ale drugi stopień wysprzęgla bo hydraulika staje. Tarcze założone dłuższymi końcami piast w stronę silnika. Czy to skrzywienie to jest na poziomie 1mm? Jak ponownie wymontowałem i położyłem tarczę na powierzchni ciernej sprzęgła to w jednym kierunku ładnie dolegała a w drugim dało się wyczuć kołysanie, tzn. nie przylegała do całej powierzchni i można było ją docisnąć do powierzchni ciernej sprzęgła na około 1mm.

Czy ktoś wie jak się wysprzęgla to na ile odchodzą powierzchnie cierne od tarczy - jaki tam jest luz?

Stara tarcza była sporo cieńsza i teraz się zastanawiam, czy poza łopatkami które ustawia się tak jak tutaj piszą przedmówcy względem łożyska coś jeszcze powinienem przeregulować jeśli luz łopatek do łożyska mam ustawiony jak trzeba?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Dobrze wyregulowane dźwigienki? Ustawia się zdaje się odległość końców dźwigienek od tarczy docisku. Zapomniałem tylko odległości, ale ktoś przypomni. Dopiero po takim ustawieniu łożysko ma być 4 mm dla I i 10 mm dla II stopnia. Ja się ostatnio zawiodłem na kapselkach I stopnia. Jakieś 2 msc po wymianie znów pękl jeden. Kupiłem z zetora toczone, ale w dźwigienki nie wchodzą i trzeba minimalnie otwór powiększyć.

Opublikowano

Ja po wymianie tarczy na oryginał Ursus ma dokładnie to samo, zrobił się jakby 3-stopień przy samej podłodze przy którym mogę włączyć bieg bo coś tam lekko haczy, natomiast ruszanie odbywa się normalnie przy końcu jak puszczam sprzęgło.Tarczy na pewno nie skrzywiłem bo wszystko złożyło się bez przemocy.

Opublikowano

czasem możesz trafić wadliwą, raz widziałem źle zanitowaną, było trafione prasą nie w nit a okładzinę, i też na piewszy rzut oka nowa, a tu zonk lub powierzchnie docisku, koła zamachowego do przetoczenia, pęknięta łapka, wypracowane tzw kamienie- na śrubach wyregulujesz, ale jak siedzi łapka płycej to nie wyprzęga dobrze

Opublikowano

Strona 67 i chyba 68. http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_kolowy_ursus_c360_i_c3603p_instrukcja_napraw_1#photo_top
Najpierw ustawiacie odległość końca łapki do tarczy dociskowej sprzęgła a dopiero po ustawieniu tego dosuwacie łożysko. Wymiary 19 dla II stopnia i 25 dla II stopnia. Ja zrobiłem sobie do ustawiania tego płaskownik o tych wymiarach. Jeden koniec ma 19 mm szerokości a drugi 25. Dla ułatwienia można dosunąć łożysko na 25 mm od docisku i potem podciągać łapki aż koniec muśnie łożysko. Po wszystkim odsunąć łożysko na 4 mm dla I stopnia. Brzmi chaotycznie, ale po rysunku z instrukcji załapiecie.

Opublikowano

Tarczę wymieniłem przy okazji bo był kupiona wcześniej a teraz był robiony remont silnika.Także krzywe koło zamachowe albo docisk, pęknięte łapki nie wchodzą w grę

bo do wymiany sprzęgło działało idealnie.Koło zamachowe też raczej równo założyłem i dokręciłem kluczem dynamometrycznym.

Łapki I-stopnia do łożyska musiałem ustawić dosłownie na żyletki, jeśli bym ustawił na 4mm to bym wogóle biegu nie wrzucił.

Co to są kamienie na śrubach? Czy to o te kamienie chodzi KLIK. ?

Albo u mnie ich nie ma wcale albo nie zauważyłem, w którym miejscu dokładnie powinny one się znajdować?

 

Opublikowano

jeżeli nie chce ci sie rozpoławać ciągnika jeszcze raz by zmienić tarcze z nowej na nowszą to spróbuj przypalić lekkko sprzęgło wtedy tarcza dostanie temperatury i jezeli faktycznie jest lekko krzywa to powinna się ułożyć

Opublikowano

Zajrzałeś w ogóle do linku który podałem? Najpierw podciągnij łapki, wtedy znajdą się stopnie w sprzęgle.

Opublikowano

Pisałem wcześniej że łapki są na 1mm od łożyska i są dwa stopnie.

Pierwszy stopień już działa zaraz po wciśnięciu pedału ale tylko na tyle żeby zatrzymać ciągnik ale biegu nie da się przełączyć bo wałek sprzęgłowy jeszcze się kręci.

Jak docisnę mocniej wajchę w kierunku biegu to ze zgrzytem dopiero wałek wyhamuje.

Gdzie dokładnie w sprzęgle są te kamienie ?

Opublikowano

Panowie,

w przywołanym fragmencie instrukcji napraw jest napisane że:

odległość od pokrywy sprzęgła do:

- końca dźwigienek wyłączających napęd ciągnika - 25mm,

- końca dźwigienek wyłączających wałek - 19mm.

 

Odległość od dźwigienek do łożyska odpowiednio 4 i 10mm.

 

Prośba o wyjaśnienie gdzie mierzymy te wymiary, znaczy który punkt rozumieć należy jako koniec dźwigienki?

 

Dzięki,

Opublikowano

Tą odległość 25mm ustawisz jak składasz sprzęgło przed włożeniem silnika.

Jeśli składasz sprzęgło po włożeniu silnika to tak aby odległość widełek od jazdy do widełek WOM wynosiła jakieś 6mm a widełki jezdne nie dotykały łożyska.

Łożysko ma się kręcić swobodnie, odległość widełek od łożyska może być mniejsza jak fabryczne 4mm ale trzeba częściej kontrolować luz ponieważ w miarę zużywania się tarczy odległość ta zmniejsza się.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v