Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, tomek73 napisał:

Nie ma takich zamienników, jak dobry z NH to seria TM   ale   do  170-190  bo one jakieś problemy lubią mieć. Chociaż różne opinie o tych 170-190, bynajmniej  tych nie polecają.

A ja jakoś ogólnie za TM nie przepadam, a tak jak mówisz, te największe modele sprawiają dużo problemów. Z takich starych ciągników to po za właśnie MXem, to MTX i MC z McCormicka, to to samo co MX, sil ik tylko inny(omijać Perkinsa w serii MTX). Fendt serii 500, ale tam na dzień dobry trzeba wymienić wiązki elektryczne. Aresy też nie są najgorsze.

Opublikowano (edytowane)

Na serio mały most wytrzyma wiecej niż duży ze 150 konnym silnikiem 😳?  

Pomijam sprawę podnośnika bo tu są spore różnice i mozliwości.

Rozumiem różnice w trwałości małego mostu  i 100- 140 koni oraz dużego 150 do ponad 200 koni  tylko tu chłopakom chodzi o wspomniany 150 MTX

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Tak, małe mosty nie mają problemów z wałkami ataku. Te niestety już w 170-tkach często siadają, nie mówiąc już o tym co się dzieje przy większych mocach. Mały most realnie do tych 160km wytrzyma spokojnie.

Opublikowano (edytowane)

Pojawiają się w dużym ale do tego trzeba czasu . W sumie mają już ponad 20 lat, kupę godzin więc wszystko możliwe a im większe moce tym większe ryzyko awarii. 

Mtx 150 też podobno ma psikusa ze strony Mccormika którego MXy nie miały lub w mniejszym stopniu czyli  łożyska o których jeden YTuber zrobił filmik  albo po prostu tyle ma przepracowane że aż tak się zużyło. 

https://youtu.be/TKPwwdSbpKw 

Na ile to jest istotne przy zakupie  to nie wiem, nie zabieram głosu w tej kwestii.

 

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano (edytowane)

Co do łożysk to w Mc są takie same jak w MXach, jest w większości Timken i Koyo. To co on pokazuje na filmie, to w MXach tez sie robi powodu sa dwa, duży przebieg i czasem „krótki” wałek od maszyny 😉

Moce okolo 200km i ciężka praca potrafi w 3-4tys h wykonczyc ten mechanizm. 

14e62078-4074-4373-b945-8acdac8c80fb.jpeg

Edytowane przez Rowan
Opublikowano (edytowane)

Koło zębate pracujące w tym miejscu zdążyło popękać między zębami ?Widziałem takie jedno pod Toruniem, w dawcy .

Coś chyba zmieniali wierząc temu  jutuberowi, ale nie tyczy to samego mostu. Mnie to nie dziwi, w końcu modernizowali je.

 

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Zęby pękały w jeszcze nowszych, produkowanych już w fabryce we Włoszech, w XTX T3, TTX, X70.x0

A łożyska są takie same w modelach „angielskich”, czyli w MTXie i MC. XTX, to już troszke inna konstrukcja, tym bardziej własnie te nowsze.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki  za wytłumaczenie.

Tak z innej beczki, w siłowniku podnośnika po 1,5 roku znowu bardzo mocno  porozgniatało mi tulejki ślizgowe , drogie nie są i łatwo je kupić za to tych sworzni nie mogę nigdzie namierzyć. Średnica 28,6mm, ma ktoś namiary na nie? 

Test karuzeli 1

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano
W dniu 6.10.2024 o 10:13, tomek73 napisał(a):

Nie ma takich zamienników, jak dobry z NH to seria TM   ale   do  170-190  bo one jakieś problemy lubią mieć. Chociaż różne opinie o tych 170-190, bynajmniej  tych nie polecają. Jeszcze 8260-8560

 Ale mam problem z  licznikiem w MX 150 znikły mi wyświetlacze, wszystko elektronicznę, kontrolki  mrugały, przygasały cudowały, ale teraz są normalnie, ale nic elktronicznego. Co polecacie jakaś naprawa u elektronika żeby był a solidna i licznik wrócił dobry bez problemów. 

Licznik mi świrował, wysłałem do majstra i ładnie zrobił. Sławek Bruzdowski 510090789 

Opublikowano (edytowane)

Licznik ogarnął mi znajomy elektronik za 200 zł i działa. 

 Chyba za 2-3 tygodnie mojego MX 150 będe wystawiał na sprzedaż, tylko jeszcze musze pomalować bo myjką zarwałem farbę  z  maski. Ogólnie myślę go wyszykować tak jak ma być. Wszystko sprawne i ma wyglądać. 2001 rok. 

 Przednie opony nowe  w tym roku zakładane BKT 540. Tylne 650 z 50% może wiecej plus jedna na zapas. W tylnych kołach obciążniki od ZTS Obciążniki z przodu z NH  pełna belka. 

Jak kupowałem to miał 8400. teraz nie całe 12 tyś. Od 3 lat  jako drugi ciągnik  i nie zbyt chcemy nim jeździć. Wolimy Fendta i to tez jest powód sprzedaży. 

Myślę o 120 netto Vat od faktury, ale jeszcze muszę sie księgowej spytać  czy on na Vat pójdzie bo kupowany z 12 lat temu jak na vacie nie byłem. 

Edytowane przez tomek73
Opublikowano (edytowane)

Dziwne, silnik robiony przy tak niskim przebiegu? Nie chce sie mądrzyć bo może miał ciężkie życie albo jakieś niedopatrzeniem.

Edytowane przez Ziel
Opublikowano
9 godzin temu, tomek73 napisał(a):

Licznik ogarnął mi znajomy elektronik za 200 zł i działa. 

 Chyba za 2-3 tygodnie mojego MX 150 będe wystawiał na sprzedaż, tylko jeszcze musze pomalować bo myjką zarwałem farbę  z  maski. Ogólnie myślę go wyszykować tak jak ma być. Wszystko sprawne i ma wyglądać. 2001 rok. 

 Silnik robiony 3 lata temu na oryginałach, skrzynia też bo pękł  wałek atakujący, Tarcze i uszczelniacze w tym roku wymieniane i też oryginał, bo złoty zamiennik z  serwisu  ścieło po 800 godzinach. Przednie opony nowe  w tym roku zakładane BKT 540. Tylne 650 z 50% może wiecej plus jedna na zapas. W tylnych kołach obciążniki od ZTS Obciążniki z przodu z NH  pełna belka. 

Jak kupowałem to miał 8400. teraz nie całe 12 tyś. Od 3 lat  jako drugi ciągnik  i nie zbyt chcemy nim jeździć. Wolimy Fendta i to tez jest powód sprzedaży. 

Myślę o 120 netto Vat od faktury, ale jeszcze muszę sie księgowej spytać  czy on na Vat pójdzie bo kupowany z 12 lat temu jak na vacie nie byłem. 

Daj znać bo kolega szuka egzemplarz z sprawdzonego źródła 

Opublikowano (edytowane)

 Kupowane w serisie Case oryginał po 80 zł, brakło to parę dorzucili  zamiennik po 50 zł takie złote, i po 800 godzinach ścieło je, tylko te złote. 

Teraz wymieniałem na te czarne po 16 zł w sklepie sciągane bezpośrednio z Angli. 

 Ale raz słyszałem po kątnie że te silniki normalnie przy 10  lubią padać. 

Edytowane przez tomek73
Opublikowano (edytowane)

Niedługo mój dobije do 10k   mając trochę większą moc i póki co nic nie zapowiada by coś złego miało go spotkać, brak przedmuchów oleju też nie bierze. Jedyny czuły punkt  to osprzęt czyli wisco, na moje załącza się zbyt późno i łatwo silnik zagotować w ciężkiej robocie.

Może w mniejszych mx-ach bez IC to się sprawdza ale w 150 i 170 tak jakby nie do końca.

Taka mała ciekawostka, 6BT 5,9 występuje też w wersji 212 konnej  stosowane m.in w agregatach czy też maszynach budowlanych które na pierwszy rzut oka nie różnią się wielce od tych w ciągnikach. 

https://wibako-diesel.pl/pl/cummins/903-silnik-spalinowy--6bt59212.html

Edytowane przez Pigmei
  • Like 1
Opublikowano

W MTX200 ma 200km, a w XTX215 z pierwszych lat produkcji ma 228 maksymalnej. W Fastracu chyba 3230 też ma 228 chyba albo 260 malsymalnej. Ten sam silnik, ale z pompą VP. Co ciekawe w MTX200, niema totalnie żadnego problemu z temperaturą, nawet w najcięższej robocie nic ponad połowe nie idzie wskaźnik.

Opublikowano (edytowane)

 W moim  jak wskazówka dochodzi do tego miejsca  to dopiero  słychać jak wentylator zaczyna wyć, w lekkich pracach wskazówka trzyma sie nieco niżej.

Gdy cała wskazówka   wejdzie na czerwone pole to już  korek w chłodnicy puszcza parę do wyrównawczego .Chłodnica  czyściutka, zmiana termostatów nic nie wnosi jak i kolejna wymiana wisko na sprawne z dawcy, pompa wody też  wymieniona .

Jakbym miał szukać tak  na siłę  winnego /pomijając hasło "ten typ tak ma"/  to juz tylko  zostaje  brak kontroli luzów zaworowych z mojej strony i/lub ktoś kiedyś kręcił dawki w pompie.

Jak wisko załączę ręcznie wyciągając bimetal z gniazda to do czewonego nie dochodzi nawet przy długim przeciążaniu   silnika

image.png

Edytowane przez Pigmei

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v