Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Rozebrałem silnik, wał na złom. Z tego co widze rzadka sytuacja w tych silnikach przyczyny nieznam. Poczytuje troche amerykanskie fora co do części zamiennych. Są trzy rodzaje , oryg - malo kogo w USA na nie stac 😅, zamienniki jednym slowem śmiesznie tania chińszczyzna z aliexpres czyli to co u nas jest dostepne no i 3 rodzaj zamienniki OEM firmowane znakiem Cumminsa na opakowaniach, raczej tez chinszczyzna ale ta lepsza gdzies polowa ceny oryg. Co ciekawe u nas niedostepnę. Dla przykładu wał korbowy oryg. 2200 USD , zamiennik chinski lub turecki 3,5 tys zł , w jednej firmie mają używki niby w nominale i chyba tu zaryzykuje. 

Sporo tez jest calych silników od koparek za 10-15 tys no ale to juz loteria i trzeba przezbrajać. 

Edytowane przez Dastan
Opublikowano
22 godziny temu, Dastan napisał:

Rozebrałem silnik, wał na złom. Z tego co widze rzadka sytuacja w tych silnikach przyczyny nieznam. Poczytuje troche amerykanskie fora co do części zamiennych. Są trzy rodzaje , oryg - malo kogo w USA na nie stac 😅, zamienniki jednym slowem śmiesznie tania chińszczyzna z aliexpres czyli to co u nas jest dostepne no i 3 rodzaj zamienniki OEM firmowane znakiem Cumminsa na opakowaniach, raczej tez chinszczyzna ale ta lepsza gdzies polowa ceny oryg. Co ciekawe u nas niedostepnę. Dla przykładu wał korbowy oryg. 2200 USD , zamiennik chinski lub turecki 3,5 tys zł , w jednej firmie mają używki niby w nominale i chyba tu zaryzykuje. 

Sporo tez jest calych silników od koparek za 10-15 tys no ale to juz loteria i trzeba przezbrajać. 

Kupowałem oryginalne tłoki i pompę wody w Cumins Polska Lubin,  sciagane z Singapuru, na pompie wody dużymi literami wybite MADE I CHINA. 

W twoim przypadku zastanowił bym sie na całym silnkiem, pytanie w  jakim masz stanie głowicę, a jak częsci to tylko używane. 

Ja głowicę kupiłem nową za 3,6 z KMP ale kupiłem też używaną po remoncie za 2,5 i leży na półce. 

Opublikowano

Bezpośrednio w Cummins kupowłeś czy przez jakiegoś hurtownika? Dziś wioze blok do szlifierza zobaczymy co w nim trzeba zrobić, tuleje wyglądają nieźle bez wyczuwalnych rantów, wiec może wystarczy honować i nowe pierścienie dać co by sporo obniżyło koszty. A gdzie kupowałeś takie rzeczy jak uszczelki głowicy, śruby głowicy, pompe olejową by chyba po zatarciu wymieniałaś.  Z tego co czytałem to nawet ori części są już chińskie i w dodatku trudno dostępne tak jak piszesz.

Opublikowano

Te moje tłoki wyglądają jak nie używane żadnych przetarć na ściankach, chyba można by się pokusić o same pierścienie tylko znowu w Agromaju nie mają oryg. tylko Kolbenshmidty z tych lepszych zamienników po 140zł, a znowu kompletny tłok 500 z hakiem więc może warto komplet. Jak kupowaliście te tłoku w Agomaju to przyszły w opakowaniach  GENUINE CUMMINS czy sam znaczek Cummins? Dziwnie tanie tam są przyznam, ciekawe czy to nie OEM Cummins.

Opublikowano

Budową. MC nie ma ramy. Silnik ze skrzynią skręcony. Za to Perkins nowszy niż w MTXach i to o wiele lepszy. Sam mam MC120 od 6 lat i jestem z niego bardzo zadowolony mimo iż ma duży przebieg.

Opublikowano
18 godzin temu, Dastan napisał:

Bezpośrednio w Cummins kupowłeś czy przez jakiegoś hurtownika? Dziś wioze blok do szlifierza zobaczymy co w nim trzeba zrobić, tuleje wyglądają nieźle bez wyczuwalnych rantów, wiec może wystarczy honować i nowe pierścienie dać co by sporo obniżyło koszty. A gdzie kupowałeś takie rzeczy jak uszczelki głowicy, śruby głowicy, pompe olejową by chyba po zatarciu wymieniałaś.  Z tego co czytałem to nawet ori części są już chińskie i w dodatku trudno dostępne tak jak piszesz.

Tłoki najpierw kupił ten co remontował silnik, KMP po 380 zł, on wszystko kupował  i po 3 godzinach w  ciągniku w czasie jazdy pod górkę z rozsiewaczem stopiło 2 tłoki, Nikt nic nie znalazł to podejrzenie padło na pierscienie.  Potem kupiłem  w Lubiniu w Cumins po 1380 zł ale po rozpakowaniu okazało sie ze 2 są całkiem inne, nie z tego silnika, na nie czekałem 2 tygodnie, znalazłem inną firmę co mieli te tłoki oryginalne po 420 zł, kupiłem i po  wyjęciu okazało się ze pierścienie są o 2 mm niżej niż  w tamtych, wiec czekałem na te po 1380. 

Co ciekawe pracownicy Cuminsa w Lubienie bardzo nalegali żebym nie robił szlifu tylko wstawiał tuleje, 

 Lepiej pomierz tłoki czy trzymaja wymiar i wstaw tuleje i będziesz miał dobrze silnik zrobiony. 

Opublikowano

No mówiłeś żeby tulejować choć z tego co czytam po forach przynajmniej samochodziarskich to tulejowanie raczej wtedy jak nie ma tłoków, bo z tego co piszą nie będzie to tak dobre jak blok, szybko pojawiają się ranty na tulejach nie wiem z czego by to miało wynikać i tam odradzają. No chyba, że były jakieś problemy z odlewem tych bloków. Jak będzie u mnie niezbędny szlif to pomyśle.

Opublikowano

U mnie po szlifie na pierwszym cylindrze w bloku wyszła skaza, taki jakby mały odprysk  ja średni paznokieć. A że 1 i 6 były mocno wyrobione, nie wyszedł 1 szlif to i tak musiał tuleje wstawiać. 

Opublikowano
maciekc napisał:

jutro sprawdzę jak jest opisane opakowanie

Na opakowaniu jest "origin US HD-0419" "cummins genuine parts".


Dastan napisał:

No ciekaw sprawa z tymi tłokami, bo na alibabie są niby oryg brazylijskie po 112dolce wiec by sie zgadzało nawet. @maciekc robiłeś coś w cylindrach ? Tulejowanie czy honowanie tylko ?

Ja nic z tulejami nie robiłem. Musiałem tylko tłoki z pierścieniami i tulejki na korbowodach wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v