Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Trojan

pompa do wspomagania t25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Trojan    0

Witam, jestem w trakcie zakładania wspomagania do władka i mam pytanie co do pompy, żeby zamontować pompe tak jak na zdjęciu poniżej muszę kupić pompe nsz10 prawą czy lewą? Wydaje mi się że prawą ale nie jestem w 100% pewien

m7i.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam ,jak widać na zdjęciu po montażu, to widać że prawa, gdyż patrząc z przodu silnik kręci w prawo, a tym samym i pompa musi być z obrotami w prawo, przy zakupie musisz dobrze obejrzeć powinna być strzałka obrotów pompy na jej obudowie, ja kupiłem kompletne wspomaganie od samochodu ford transit za 300zł. myślę że spokojnie spełni swoje zadanie tylko też muszę zamontować.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trojan    0

Dzięki za odpowiedź, a mam jeszcze jedno pytanie czy pompa może być odwrócona żeby pompowała olej z góry na dół a nie z dołu do góry? Wieslaw13 to dobra cena za to wspomaganie życzę powodzenia w montażu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wieslaw16    46

Witam , dzięki Trojan, to nie ma większego znaczenia, nawet lepiej od góry bo w razie jakich nieszczelności na zasilaniu nie będzie zasysać powietrza ,co mogło by skutkować pękaniem węży, ważnym aby nie zmienić jej obrotów w przeciwnym kierunku, a obrócenie jej o 180 stopni nie zmieni przecież kierunku jej obrotu :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Witam, mam pytanie do posiadaczy wspomagania w t25... Czy pompa napedzana nastale, jak na zdjeciu powyzej mocno zwieksza opory rozruchuw temp -20 i nizej? Bo planuje zamontowac sobie takie udogodnienie, ale u mnie ciagnik musi byc odpalany wlasnie w takich temperaturach, do wozenia sianokiszonki i slomy.

Olej na ktorym by pracowala to LUX10. Slyszalem, ze ludzie leja do wspomagania oleje ATF i podobno lekko sie kreci w kazdej temperaturze otoczenia (i oleju oczywiscie). No i ATF'y nie gestnieja na mrozie i upal tez im nie szkodzi. Tylko, czy luzy wewnetrzne pompy NSZ10 pozwola na jego zastosowanie?

I jeszcze takie pytanko, czy pompa NSZ6 dala by rade w wspomaganiu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jakiś tam opór zapewne stawia, ale myślę, że będzie on znikomy. A jesli silnik miał by nie zapalić przez taką pompę to trzeba myśleć o poprawie układu rozruchu, a nie o zmianach przy pompie.

A jakie zastosowałeś elementy wspomagania tj. orbitol, siłownik?

Na mało wydajnej pompie kręci się powoli na niskich obrotach silnika bo pompa ma jeszcze mniejszą wydajność olejową.

Jeśli pompa sprawna powinna działać na ATF-ie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Nie wiem czy ta pompa napędzana w ten sposób długo pochodzi. Wałek nie jest w niczym ułożyskowany. Jest osadzony bezpośrednio w obudowie, raczej nie jest wstanie przenosić poprzecznych obciążeń jakie robi naciągnięty pasek.

U siebie wymieniałem teraz pompę wspomagania. Samo ciśnienie wywierające nacisk na zębatki od strony tłoczącej przepycha zębatki. U mnie były już przeciśnięte około 0,5mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Taki sposób montażu to bez dwóch zdań jest niefortunny dla żywotności pompy. Powinna być dokręcona flansza z łożyskiem które będzie na siebie brało naciąg paska klinowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trojan    0

To zdjęcie podałem tylko jako pomocnicze, żeby upewnić się jakich obrotów musi być pompa zamontowana w taki sposób. Na zdjęciu faktycznie koło pasowe jest zamontowane bezpośrednio na wałek pompy co na pewno skróci jej żywotność, u mnie będą zastosowane dwa łożyska w obudowie które to będą "zabierały" naciąg jaki stwarza pasek klinowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    9

Lepiej kupić prawą i ładnie wkomponować ja pod maskę,tylko trzeba będzie przenieść odstojnik. Według mnie lepszym rozwiązaniem było by zamontować pompę pod zbiornikiem paliwa, połączyć ja wałkiem kardana,Chyba c360 miały taką opcje w wspomaganiu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Pompa prawa, to taka jak na fotce, a pompa lewa w miejsca sprezarki, czyli napisami w strone przednich reflektorow :) Obojetnie z ktorej strony jest zamontowana.

Niektore maja przy walku strzalke, w ktora strone ma chodzic.

Ja jeszcze nie robie wspomagania, mam na razie tylko silownik od Bizona 40 i pompe, orbitrol musze kupic, tylko nie wiem na jakiej zasadzie obliczyc potrzebna jego wydajnosc...

Z tego, co rozumiem, to od wydajnosci pompy zalezy lekkosc obracania kierownica, a od wydajnosci orbitrola (np. 80, 100, 160) zalezy ilosc obrotow kierownicy od lewa do prawa?

Jaki jest typ orbitrola w Bizonie?

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

No a dokładnie pojemność orbitrola względem siłownika ma wpływ na ilość obrotów kierownicy. Ogólnie nie masz co wyliczać tylko skorzystać z istniejących wspomagań. Ursusy, mtz-ty i podobne mają siłownik o średnicy tłoka 50 mm, orbitrol 100 lub 160, pompę nsz10, 14 lub 16. W swoim wymieniałem teraz pompę wspomagania. Za nsz10 założyłem 14. Na wolnych obrotach kierownicą kręci się szybciej a po lekkim dodaniu gazu nie nadążysz kręcić tak by brakło oleju.

Pompa lewa musi mieć przeciwne obroty do prawej. Inaczej będzie wyciskało uszczelnienie wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Chodzi o ciecie kosztow, zeby jak najwiecej skonstruowac, a jak najmniej kupowac, mam silownik, to go rozbiore i dam nowe pierscienie, pompa jest, narzedzia, spawarka ze spawaczem, bo ja jeszcze sie nie nauczylem :D Materialy tez sa.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    9

Kup orbitrol 100 i pompę nsz 14, 10 jest dobra lecz na wolnych obrotach szybko nie pokręcisz, szukaj w swojej okolicy bizonów na części, miesiąc temu kupiłem orbitrol oraz siłownik za 200 zł, po 100 za część, poza tym w używanym orbitrolu będziesz mógł ustawiać sobie zawór przelewowy bez utraty gw/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hrycu    1

Kumpel ma w robionym ciągniku zamontowane wspomaganie z lublina. Bardzo dobrze się mu to sprawuje i sam się zastanawiam nad montażem takiego udogodnienia w moim władku. Czy da radę zamontować w t25 przegładnię od lublina? Bo z montażem zbiorniczka i pompy nie ma problemu...

Edytowano przez Hrycu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez szczupak23
      Witam koleżanki i kolegów. :angry:
      Pisze tutaj pierwszy raz ale często odwiedzałem forum i spodobało mi się.
      Mam prośbe do was proszę o polecenie mi pożądnego warsztatu gdzie moge naprawic pompę wtryskową w moim dziadku C-360
      Miejsce dowole w całym kraju ponieważ sąsiad ma firme transportową.Poprostu sprawdzone miejsce gdzie naprawialiście swoje i niemieliście problemu z odpalaniem i poźniejszą eksploatacją ciągnika.
      Mieszkam w łodzkim niedaleko Radomska ale u nas niema nic pożadnego sami cfaniacy co po naprawie ciągnik chodzi gożej niz przed.
      Z góry pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez zbyszek64
      Siemka! Mam problem, a mianowicie czy pompa wtryskowa w kombajnie fahr m900 jest smarowana olejem, i w którym miejscu znajduje się spust oleju? pzdr.
    • Przez Schadow
      Witam. Mam pytanie jak zwiększyć ciśnienie oleju w silniku.I czy przy wymianie pompy olejowej w silniku trzeba odjeżdżać przodem ciągnika? Fendt 312 LSA 1990r produkcji. 
×