Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozliczamy się rzeczowo a nie ilościowo.
Powinna ich interesować łączna suma za materiały i usługę, a nie wyszczególnianie z cenami.

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, sobczakkatarzyna napisał:

Ktoś miał może taką sytuację? Chodzi o wniosek o II ratę. Inwestycja budowlana - plac manewrowy. Kwota z kosztorysu 50 000, kwota na fakturze 50 000. Na fakturze zapis, że wykonanie placu manewrowego wraz z materiałem zgodnie z kosztorysem z dnia tego i tego. Do tej pory przechodziło to bez zająknięcia. Teraz pani w powiatówce wymyśliła sobie, że musi być kosztorys powykonawczy, nawet jeśli wszystko się zgadza z tym inwestorskim i będzie de facto dokładnie taki sam i że na fakturze muszą być wymienione wszystkie czynności i wszystkie materiały wraz z ilościami i cenami jednostkowymi. Rzeczywiście bez tego nie przejdzie? 

Mam budowlankę do 2 raty na 30 000 zł , 5 robót do każdej kosztorys  po inwestorski plus protokół ukończenia robót . Wszystko mierzone ponownie .

Opublikowano

Witam, 
co musi zawierac faktura aby agencja nie miala z nia problemow?
nabywca nie jest na vat
czy w polu nabywca poza danymi imie, nazwisko i adres powinno byc cos dodatkowo dolaczone ? pesel ?
w nazwie towru jakies dodatkowe informacje ? obecnie jest nazwa i model maszyny, nr fabryczny, rok produkcji i zapis fabrycznie nowy ?

Pozdrawiam

Opublikowano

a co poradzicie w przypadku gdy obu braci ma po 1/2 udziału w gospodarstwie i w biznesplanie jak rozpisać maszyny i budynki ? ja rozumiałem to i rozpisałem w ten sposób że każdy ma w bp inne maszyny i ciągniki i budynki

Opublikowano

Witam.

Jeśli planuję zakup maszyn za 53 tys . a po kilku miesiącach okaże się że są droższe o 20 % to mogę wnioskować o przesunięcie brakującej kwoty z środków obrotowych na  stałe ?

Opublikowano
5 minut temu, derek71 napisał:

Witam.

Jeśli planuję zakup maszyn za 53 tys . a po kilku miesiącach okaże się że są droższe o 20 % to mogę wnioskować o przesunięcie brakującej kwoty z środków obrotowych na  stałe ?

Tak, robisz zmianę do biznesplanu, wpisujesz aktualną cenę maszyn, jak Ci wyjdzie co najmniej 60 tysięcy, to wywalasz wszystko z obrotowych, uzasadniasz i tyle. Tylko jeśli do wniosku o wypłatę pierwszej raty dołączałeś jakąś fakturę na obrotowe jako rozpoczęcie realizacji biznesplanu, to ta kwota z faktury musi w tabeli z obrotowymi zostać 

  • Like 1
Opublikowano

no własnie tez sie nad tym zastanawiałem. czyli np. (zróbmy na przykładzie kolegi) mam te 53tys butto na trwale chce zmienić na 60tyś a i tak przekracza bo jest 63tyś, dodałem fakture za paliwo na 500zł na rozpoczecie biznesplanu, to co wtedy?

Opublikowano
Dnia 21.06.2021 o 16:17, Stasiek869 napisał:

Witam, 
co musi zawierac faktura aby agencja nie miala z nia problemow?
nabywca nie jest na vat
czy w polu nabywca poza danymi imie, nazwisko i adres powinno byc cos dodatkowo dolaczone ? pesel ?
w nazwie towru jakies dodatkowe informacje ? obecnie jest nazwa i model maszyny, nr fabryczny, rok produkcji i zapis fabrycznie nowy ?

Pozdrawiam

Zasada jest jedna, lepiej wpisać więcej jak mniej. Osobiście nie lubię nadgorliwości, ale w przypadku urzędów lepiej wychodzić naprzeciw. Znam przypadek gdy znajomy brał nowy traktor na MGR i sprężarka w nim występowała jako wyposażenie dodatkowe. Pomimo że montowana była fabrycznie, prowadzący wniosek zażądał homologacji na tą sprężarkę... Cyrk.

Opublikowano
1 godzinę temu, MatiRol92 napisał:

no własnie tez sie nad tym zastanawiałem. czyli np. (zróbmy na przykładzie kolegi) mam te 53tys butto na trwale chce zmienić na 60tyś a i tak przekracza bo jest 63tyś, dodałem fakture za paliwo na 500zł na rozpoczecie biznesplanu, to co wtedy?

To te 500 zł zostaw w obrotowych

1 godzinę temu, Mariusz2903 napisał:

A ja na mam na odwrót , środki trwałe chcę zamienić na obrotowe , da radę ? Siewnik zbożowy chcę wymienić na śr, obrotowe .

Da radę, póki będziesz miał minimum 48 tysięcy na trwałe 

Opublikowano
Dnia 21.06.2021 o 09:32, sobczakkatarzyna napisał:

Ktoś miał może taką sytuację? Chodzi o wniosek o II ratę. Inwestycja budowlana - plac manewrowy. Kwota z kosztorysu 50 000, kwota na fakturze 50 000. Na fakturze zapis, że wykonanie placu manewrowego wraz z materiałem zgodnie z kosztorysem z dnia tego i tego. Do tej pory przechodziło to bez zająknięcia. Teraz pani w powiatówce wymyśliła sobie, że musi być kosztorys powykonawczy, nawet jeśli wszystko się zgadza z tym inwestorskim i będzie de facto dokładnie taki sam i że na fakturze muszą być wymienione wszystkie czynności i wszystkie materiały wraz z ilościami i cenami jednostkowymi. Rzeczywiście bez tego nie przejdzie? 

Na jaką kwotę miałeś wyceniony metr kwadratowy placu manewrowego ?czy to utwardzenie kostką? Muszę napisać kosztorys i nie wiem jakie kwoty przejdą żeby się nie czepiał ,Z góry dzięki za info

Opublikowano (edytowane)

Witam ,ponawiam pytanie jaka kwota brutto maksymalna przejdzie na utwardzenie placu manewrowego kostką brukową grubość 8 cm kompleksowo wraz z podbudową ,czy ktoś robił kosztorys na w/w roboty budowlane ?Z góry dzięki wszystkim za odpowiedż

Edytowane przez slonju77
Opublikowano

W zależności od ceny kostki. Myślę że nie mniej niż 150zl/M2. 

Opublikowano
22 godziny temu, slonju77 napisał:

Witam ,ponawiam pytanie jaka kwota brutto maksymalna przejdzie na utwardzenie placu manewrowego kostką brukową grubość 8 cm kompleksowo wraz z podbudową ,czy ktoś robił kosztorys na w/w roboty budowlane ?Z góry dzięki wszystkim za odpowiedż

Napisz na tyle, ile realnie Ci wychodzi i zobaczysz co oni na to. 

Opublikowano

Właśnie zauważyłem w instrukcji do biznesplanu, że są jeszcze dwa warunki z niej wynikające, mianowicie że nie tylko na własność ma być te 50 procent użytków rolnych (lub powierzchni gospodarstwa jak w przepisach czyli wszelkiej ziemi) na tę własność (lub określonych dzierżawach), ale także powierzchnia minimalna z dzierżaw w okresie początkowym nie może być przekroczona w wyjściowym okresie w ogóle.

To tylko na potrzeby wartości ekonomicznej a nie warunków udziału.. 

Ciekawe że we wniosku podajemy te powierzchnie przecież gospodarstwa jako użytków rolnych, ale biznesplan to samodzielnie w podsumowaniu przelicza z upraw..

Lepiej zatem podać większa jednak wartość tych użytków w okresie początkowym aby mieć lepsze te przeliczniki własności i dzierżawy w okresie końcowym i pewnie Agencja idzie po łatwiźnie i bierze te dane z podsumowania biznesplanu

(czyli na niekorzyść bo dla wartości ekonomicznej biorą pewnie użytki rolne i ich powierzchnię zamiast całkowitej powierzchni gospodarstwa z wniosku, potem przeliczając to zgodnie z podsumowaniem zestawień biznesplanu na wymóg własności i max dzierżawy z okresu początkowego)

w sumie to nic nowego bo wynika z przeliczania automatycznego biznesplanu ale warto to sobie sprawdzać ręcznie także

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 27.06.2021 o 10:46, slonju77 napisał:

Witam ,ponawiam pytanie jaka kwota brutto maksymalna przejdzie na utwardzenie placu manewrowego kostką brukową grubość 8 cm kompleksowo wraz z podbudową ,czy ktoś robił kosztorys na w/w roboty budowlane ?Z góry dzięki wszystkim za odpowiedż

150zl/m2 plus cena kostki. Taka jest teraz realna stawka do zaplaty, centrum kraju. Oczywiście przy większych powierzchniach. 

Edytowane przez red83
Opublikowano
52 minuty temu, Damian24424 napisał:

Witam, kiedy mniej więcej przychodzą decyzje ?

Wniosek złożony w maju 2020, poprawki przyszły w listopadzie 2020 a decyzja w lutym 2021, kasa na koncie w maju 2021. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam dziasiaj pojechałem orać 1 h pola i wszystko szlo dobrze do 2 ostatnich przejazdów gdy podniosłem pług zaczął opadać. Z trudem zaorałem pole i pojechałem po moja talerzówkę i podnosiłem ja a on tak jak plug opadała. Nie wiem co sie dzieje 4 miesiące temu cala pompa była wymieniana.
      Proszę o pomoc!!!
    • Przez yacenty
      Proszę wszelkie pytania zadawać w tym wątku - poprzedni zamknąłem z powodu olbrzymiej ilości danych w nim zawartych (ponad 300stron informacji)
      Kontynuacja tematu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/6711-w-sprawie-prow/
    • Przez SuperRolnik1
      Witam,mam zamiar skorzystać z modernizacji gospodarstw rolnych z nowego PROW-u.Wybór padł na 2 marki: New Holland TD5.95 lub ZETOR Proxima 100 Power.Cena obu traktorów podobna.Dodam,że oba będą w bogatszym wyposażeniu oraz będą pracować z ładowaczem czołowym.Proszę o radę.
    • Przez Farmer19900
      Witam Was

      Jestem w trakcie przebudowy chlewni  (100m2) na przechowalnię. Wysokość od posadzki do stropu wynosi 2,5m . Chcąc ułożyć 3 skrzyniopalety( 80cm lub 90cm) zostałem zmuszony do potrzaskania posadzki oraz wkopania się w grunt. I teraz moje pytanie, ile muszę zostawić luzu "na oddychanie"  pomiędzy skrzyniopaletą, stropem?  Czy 50-60 cm wystarczy?
      Budynek nie jest wentylowany mechanicznie, umieszczone są dwa wentylatory na dachu.
      W przechowalni mam zamiar składować głównie pietruszkę.

      Drugie moje pytane: otóż, czy w jednej przechowalni rozsądne będzie składowanie jednocześnie pietruszki i cebuli ? Czy rośliny te nie będą negatywnie na siebie wpływały ?

       Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez RolPro10
      Witam!
      Moja rodzina prowadzi małe gospodarstwo rolne od "dziada pradziada". Areał łąk 10 ha i 6 ha lasów. Hodujemy bydło mięsne (głównie byki i jałówki) oraz mamy 5 krów (wszystkiego obecnie 12 sztuk). Pola w moich okolicach są najgorsze! SKAŁA ! Nie siejemy żadnego zboża ani nic nie sadzimy (plony są MARNE). Mamy same łąki i pastwiska. Obora jest z lat 70.(pomieści 12 sztuk bydła). Tata chce przepisać gospodarstwo na mnie. Mam plany związane z nim. Chciałbym postawić większą oborę (35 sztuk bydła mlecznego) i 18 mięsnego , chciałbym kupić większy ciągnik i maszyny lepsze no i pola dokupić. Nie wiem czy to ma sens przy takim ukształtowaniu powierzchni i klasie gleby? Co o tym myślicie warto modernizować gospodarstwo? Przyniesie mi to jakieś zyski? Nie chciałbym oczywiście nabrać pożyczek a później nie mieć z czego spłacić. Wiecie o co chodzi?  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v