Skocz do zawartości

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam taki problem mój mtz ma przebieg 230 mtg i przez ostatnie 50 motogodzin ubyło ok 2litry oleju silnik z zewnącz suchy Panowie jaka morze być przyczyna Wklleiłem w ten temat poniewarz nie mogłem znaleśc podobnego

Opublikowano

Napisz czy i jak, w jakich momentach kopci, co z płynem w chłodnicy, w ogóle to jaki model ciągnika bo sprawdzam w profilu ni niby pisze, że gdzieś napisałeś 33 posty a wyświetla tylko ten. Fotek też nie ma to jak mamy się domyślić czym jeździsz?

Powodów może być kilka - uszczelka pod głowicą a nawet pęknięcie głowicy, uszczelniacze zaworów, pierścienie tłokowe, turbina (jeśli jest). Innych możliwości raczej nie ma jeśli twierdzisz, że silnik suchy.

Opublikowano

Uszczelkę i samą głowicę bym wykluczył. Uszczelniacze zaworów raczej też jeśli nie kopci na jasno chwilę po odpaleniu. Więc zostają pierścienie. Wbrew pozorom to nie jest znowu tak dużo mogłeś też się pomylić i tak naprawdę mniej ubywa.

Opublikowano

a jak sprawdzasz ? bo byl tez jakis problemn poruszony na temat sprawdzania oleju w 82. Nie chce zle nic pisac i wprowadzac w blad ale wiem ze w ktoryms temacie kolega Seweryn to opisywal. Jezeli tu zajrzy to na pewno powie dokladnie

Opublikowano

No było. Bo..... jak nalałem świeżego pod miarkę to po krótkiej pracy silnika na wysokich obrotach i odpuszczeniu gazy zapalała się kontrolka ciśnienia oleju.

Instrukcja w łapę a tam pisze sprawdzać po 15 minutach od zgaszenia silnika. Tak zrobiłem i brakowało. Po dolaniu do poziomu jest ok. Nie wiem czemu tak jest w moim ale jest. A wystarczyło by znaki nabić wyżej i po kłopocie.

Opublikowano (edytowane)

a moze u Ciebie Seweryn ktos bagnet podmienil ? Czy we wszystkich tak jest ? bo u mnie naleje na max , odpale , zgasze i potem ewentualnie jeszcze doleje.

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

No faktycznie teraz dzieki koledze co podal linka widac cene, kosmiczna...

Z tym obciazeniem to bym az tak nie przesadzal, turbina terz dlawi swobodny wylot spalin.

Poza tym jak superspezarka jest odpowiednio dobrana do pojemnosci(wielkosc lopatek) i stosunkiem wielkosci kola pasowego do kola pasowego na wale silnika to cisnienie da nawet w najwyzszych obrotach.

Opublikowano

jak miał 2 atm przy takiej temp. powietrza to szału nie ma, tak jak mówi Seweryn , można dać podkładeczke i powinno coś pomóc , a jak nie to remont , ale w mmz można go w dzień w stodole zrobić, prosty jak cep.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v