Skocz do zawartości
Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Remont
miko    0

3000 :P Bardzo mało. Zetor którym jeździłem przekroczył 13 tys. mtg i chodzi dalej a MTZ z tej samej firmy ma 6 tys MTG i chodzi dalej a jeźdzą na najsłabszych olejach, opóźniając wymiany i wogóle o nie nie dbając. Moje c330 wytrzyma 3000 bez remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
3000 :) Bardzo mało. Zetor którym jeździłem przekroczył 13 mtg i chodzi dalej a MTZ z tej samej firmy ma 6 tys MTG i chodzi dalej a jeźdzą na najsłąbszych olejach, opóźniając wymiany i wogóle o nie nie dbając. Moje c330 wytrzyma 3000 bez remontu.

:P:) chyba zapomniales dopisać ze tysięcy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

miko    0
:P:) chyba zapomniales dopisać ze tysięcy :)

Zdecydowanie :) Już poprawiłem. Dzieki za czujnośc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    8

tylko zę starsze MTZ wolna liczą jakoś te mth mój ma 3867 mth i przy silniku nic nie robione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTR281    1

no te silniki mmz sa nie do zajechania u sasiada 10000 mtg i nic nie robione przy nim ciognik chodzi po zarobkach rozni kierowcy az dziw bierze ze on to wytrzymoje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak kupiłem swojego pierwszego MTZ w1987r podawano w prasie z tamtego okresu że trwałość jednostki napędowej obliczona jest na 6000mth .To chyba dużo zwazywszy że ciągnik ten dzisiaj po 20 latach i pracy na ok.30ha ma 2100mth.Możliwe sa przebiegi wyższe a ten podany wczesniej dotyczyl obliczen producenta i stosowania materiałów eksploatacyjnych z lat 80.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

co jak co ale silnik w mtz jest jedna z najtrwalszych jednostek napedowych dostepnych na rynku moj mtz jest z 83 r i ma 2000 mtg czyli liczac na polskie okolo 3000 mtg i jest jak nowy nic nigdy w silniku nie ruszane znajomy ma z tego samego rocznika i ma 7000 mtg i zmienil tylko pierscienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten silnik to prawdziwy tytan to górna półka na świecie. Mam MTZ 82a z 1988 przynajmniej 12 lat pracował w wielkim popegerowskim gospodarstwie w okolicach Gdańska potem 2 lata stał u handlarza ja mam go 5 lat i nieźle u mnie dostaje po garach bo jest ciągnikiem podstawowym. ile motogodzin zrobił. nie mam pojęcia ale na pewno ponad 6000 i w silniku nic nie robione chociaż muszę przyznać że coraz miej podoba mi się jego praca ale jeszcze 1 sezon przechodzi i może w następną zimę zrobię mu kapitalke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

To zależy jak katujesz ciągnik bo możesz nabić 2tyś mtg w rok a możesz 2tyś w 5 lat jak będzie katowany to jasne że będzie trzeba szybko zrobić remont i jak sie będzie dbało to też nie trzeba szybko robić remontu ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Może trochę obok tematu-ale w ostatnim RPT jest Zetor 7211 o przebiegu 30 tys mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10
Może trochę obok tematu-ale w ostatnim RPT jest Zetor 7211 o przebiegu 30 tys mth

 

To chyba szatan nie ciagnik <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3
Może trochę obok tematu-ale w ostatnim RPT jest Zetor 7211 o przebiegu 30 tys mth

 

Mój zetor ma 14tys i jeszcze z 1tyś jak nie więcejwytrzyma zetory to sprzety nie do zajechania ale wróćmy do tematu :<_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0
Może trochę obok tematu-ale w ostatnim RPT jest Zetor 7211 o przebiegu 30 tys mth

Ktoś mógłby to zeskanować, lub zrobić zdjęcia i wrzucić na AF??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

Na AF to raczej sie nie da bo jest cos takiego jak zakaz rozpowszechniania tresci bez zgody autora. Ale na maila to juz inna sprawa <_<

 

a jak juz to i ja poprosze na

marekdjlysy@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MaxiKing    0

Według mnie to mtz szału nie zrobia raczej , napewno szybko sie zuzyja ;) z gów.... bata nie ukrecisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Ale czym tu się podniecać ? 6k mth to niektórzy w 5 lat zrobią, a światowa najwyższa półka to ponad 20-25k mth a tyle żaden mtz nie wytrzyma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

Artek Tylko weż pod uwagę to że mtz na 1 mth musi chodzić ponad 2 godziny wiec jak ma 6 tyś to pomnóż sobie razy 2 lub 2.5. A 25 tys mth bez remontu to nie wychodzi zeden ciągnik nawet zachodni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

1mht= ponad 2 h tylko na jakich obrotach? 1400? Skoro silnik jest tak trwały to dlaczego całej reszty nie potrafili tak samo dobrej zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Zgadzam się z rinem. Mój Mtz też tak liczy, w np. prasie zwijającej, a więc nie na małych obrotach. Silnik jest trwały i mocny, może właśnie zamocny do tej skrzyni, chociaż ja tam na skrzynie nie narzekam, wymieniałem tylko raz łożysko, więc to chyba raz na 12 lat może się zdarzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×