Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jest jeszcze opcja ,że simering był kiepskiej jakości i wadliwy,coraz częściej mi się takie rzeczy zdarzają po założeniu nie cieknie a za jakiś czas leci gorzej niż ze starego. Uszczelniacz nabija się raczej do oporu w pokrywie i tak powinno być dobrze. Co do uszczelniacza pomiedzy wałkami to gdy nim cieknie to najszybciej zaoliwią się tarcze sprzęgłowe,olej siła odsrodkową wyrzuci koło zamachowe na zewnątrz przez okienko i dolnym otworem.. Nie warto oszczędzać i łudzić się ,że jest jeszcze dobrze,tylko odrazu jak ma się rozebrane wymienić oby dwa uszczelnienia. W każdym bądź razie musisz rozpołowić jeszcze raz i dokonać oględzin i wymienić co potrzeba ,bo samo raczej nie ustanie.

Opublikowano

Witam, dzisiaj rozpołowiłem swojego c-355 w celu wyeliminowania wycieków z silnika oraz skrzyni biegów. Problem w tym, że nie wiem jak zabrać się do wymiany uszczelniaczy od strony skrzyni. Wiem, że oprócz simeringów i uszczelki pokrywy należy wymienić ,,oring?'' między wałkami I i II stopnia i tu mam dylemat, ponieważ znajomy mówił mi że nie mogę wyciągać wałków ponieważ tam jest jakieś łożysko i może się wysypać i pompa hydrauliki może nie działać(nie wiem o co chodzi ;) ,tak powiedział). Może ktoś wie jak to należy prawidłowo zrobić ,bo ja jeszcze nie miałem z tym styczności. Najlepiej napisać pokolei jak i co, czy muszę wymontować w tym celu widełki docisku? Długo szukałem ale nie znalazłem informacji na ten temat,w książce Sam naprawiam też nic. Proszę o pomoc ;)

Opublikowano (edytowane)

Sam to nie tak dawno przerabiałem...

 

Sąsiadowi coś świta tylko nie wiadomo w którym kościele... :D Faktycznie po wyciągnięciu wałka sprzęgłowego może się "rozsypać łożysko" dokładniej chodzi o igiełki które łożyskują wałek sprzęgłowy z wałkiem wychodzącym ze skrzyni biegów..Trzeba porostu uważać żeby nie wysypały się do skrzyni biegów...bo będzie problem żeby je wszystkie odłowić..Tyle że nie koniecznie musisz mieć te igiełki...możesz też mieć wałeczki w koszyczkach albo jeśli "nasi już tam byli" może być też dotoczona tulejka...tak że w Ursusie nic nie jest takie oczywiste :D Widełki i cały pręt idący w poprzek trzeba wyciągnąć.. Olej ze skrzyni trzeba spuścić i potem możesz odkręcać tą całą "ósemkę" Rozbierzesz to i będziesz miał gołe wałki sprzęgłowe...Musisz odkręcić 3 śruby trzymające obudowę łożyska wałków sprzęgłowych(przerąbany dostęp) i później delikatnie trzeba wybić wszystko z łożyskiem( u mnie wyszło praktycznie w rękach..) I podczas tego wybijania właśnie trzeba uważać żeby się te wałeczki nie wysypały do skrzyni...Dlatego dobrze jest ściągnąć górną pokrywę skrzyni biegów i coś pod ten górny wałek podłożyć żeby ewentualnie wałeczki na to spadły...Najlepiej robić to we dwie osoby...jeden wyciąga delikatnie wałki a drugi kontroluje sytuacje przy wałkach...

 

Jak bym coś pomieszał to mnie Koledzy poprawcie

Z resztą wszystko jest w tym temacie... http://www.agrofoto....0/page__st__640 Kolego w tym temacie od strony 33 jest opisany mój problem(dokładnie to o co Ci chodzi) Tam Koledzy bardzo dokładnie i skrupulatnie opisali co i jak ;) Poczytaj i już będziesz wiedział z czym to się je :)

Edytowane przez prorok
  • Like 1
Opublikowano

Wczoraj rozebrałem i miałem łożyska igiełkowe w koszyczkach na wałku,natomiast te trzy imbusy były wykręcone,teraz tylko kupić uszczelniacze i składać, jeszcze tylko pokrywka na silniku,nie wiem czy wymienić pokrywkę na zwykłą z odrzutnikiem czy taką z zimmeringiem,może podpowiecie :)

Prorok wielkie dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Pieniądze podobne ale ponoć jak wał ma większy luz to odrzutnik jest lepszy od uszczelniacza ale tak naprawdę to zależy jak się uda.Pilnuj tylko żeby wał po założeniu nowego odrzutnika swobodnie się obracał...Ja miałem z tym problem i musiałem palić Ursusa na zaciąg żebym nie musiał 2 raz rozbierać co w zimie na śniegu nie było łatwym zadaniem :D

Opublikowano

Łatwiej byłoby z simmeringiem ale jak coś robić to porządnie bo nie chce jeszcze raz rozpoławiać za pół roku,teraz te części takie dziadoskie robią że czasami lepiej zostawić stare,no ale, kupie odrzutnik i pokrywke i będzie spokój mam nadzieje, niby ten stary odrzutnik dobrze wygląda-chociaż nie wiem na co mam zwrócić uwage żeby ocenić jego stan, żadnego luzu tam nie ma ,jedynie na pokrywce są rysy

Opublikowano

U mnie na pokrywce też były rysy i dlatego wolałem go zapobiegawczo zmienić...Te rysy masz na całym obwodzie czy tylko łyjakiejś części?...U mnie były były na części więc prawdopodobni wał ma delikatny luz albo tak ta pokrywka był tak założona. Ja jak składałem to pilnowałem żeby był równy odstęp pomiędzy pokrywką a odrzutnikiem( za wiele możliwości regulacji to tam nie ma) ale i tak po założeniu koła zamachowego wał dosyć ciężko się obracał.Myślałem że jak odpalę to się ułoży ale po złożeniu był problem z odpaleniem i musiałem palić go na zaciąg.... Dlatego Cię przestrzegam i pilnuj od początku żeby wał lekko się obracał...

Opublikowano

Odrzutnik i pokrywa kupione, teraz tylko się zastanawiam czy nie można było do odrzutnika przykręcić dodatkowo pokrywki z simeringiem,to byłoby podwójne zabezpieczenie ale myślałem że tych żeczy się nie łączy

Opublikowano

No bo się nie łączy, ja miałem na odrzutnik ale jak robiłem kapitalny to założyłem pokrywę na uszczelniacz bo nawet jeśli bym chciał to i tak bym nie mógł bo wał miał rysy.Jest to lepsze rozwiązanie chociażby na szybszą wymianę.

Opublikowano (edytowane)

Mam problem w ursusie c-360. Cieknie olej kołem zamachowym od strony sprzęgła. A dokładnie nachlapane było na butle z powietrzem. Olej na pewno jest ze skrzyni biegów a nie z silnika. Co się mogło stać?

Edytowane przez Adrian3210
Opublikowano

Pierścień 48*72*12/13 koszt 4zł. do tego przydało by się wymienić manżecik na wałku sprzęgłowym za 3zł no i do tego uszczelka na tzw. ósemkę i na pokrywkę tą na 4śruby za jakieś 3zł.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

I do tego 400 zł netto za robociznę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez PaweLisowicz
      Sprzedam 2 pierścienie starego typu i 2 środki do c-330. Link do aukcji: https://www.olx.pl/oferta/obciazniki-c4011-c328-c330-c360-c355-CID757-IDzHBoV.html#4cedd9a6e8;promoted
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v