Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dziś zauważyłem że z otworu (patrząc od spodu)przez który widać koło zamachowe zacząl kapać olej przekładniowy. Napewno jest to olej przekładnoowy a nie z silnika!!!

Drugi stopień sprzęgła jest.

Ciągnik przez kilka minut był szarpany z przodem pochylonym do dołu. Czy przez to mógł sie wydostać olej po wałku sprzęgłowym??

 

Wydostały sie naprawdę śladowe ilości oleju.

Pracowałem nim kilka godzin przy sianie i wiecej wycieku nie było. Teraz patrzyłem ale zadnego wycieku pod nim nie ma.

 

Edit.

Muszę jeszcze zapytać ojca czy nie smarował łożyska wyłączajace sprzęgło. Od czasu do czasu lubi wlaś strzykawkę oleju przekładniowego.

Opublikowano

Sluchaj to moze byc ze walek sie juz wytarl u mnie tez sie leje ostatnio jak wlalem 10 litry oleju do skrzyni tak wszystko wykapalo ojciec mowil ze trzeba bedzie dotoczyc tulejke czy cos.

Opublikowano

U Ciebie trochę szybciej ubywa tego oleju w skrzyni. W moim przypadku są to znikome ilości. Od około tygodnia jak pojawił się wyciek na miarce oleju nie można stwierdzić żadnego ubytku.

Dopóki będę miał drugi stopięń sprzęgła chyba nie będę połówkował ciągnika.

A Ty masz jeszcze II stopiń sprzegła przy takim wycieku??

Rozjeźdzałes ciągnik że wiesz że winny jest wałek a nie sam simmering??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

to jest najprawdopodobnie wina uszczelniaczy

Opublikowano

Wiem ze najlepszym rozwiązaniem jest rozpołowić ciągnik i wymienic uszczelniacze;)

...Ale mi się nie chce i pewnie jeszcze trochę zejdzie zanim za to sie wezne:P

 

Teraz praktycznie nie ma wycieku. Nie ma plamek pod nim. Myśle że winny był zatkany odpływ z tego przedziału sprzęgła. nazbierało się przez jakis okres a potem na pochyłości sie wylało.

 

Jak na razie jest OK

 

Pozdro i dzięki:)

Opublikowano

Witam.Jak w temacie...Cieknie olej na łączeniu skrzyni z wałkiem od pedału sprzęgła.Jak się zabrać do usunięcia tego defektu :mellow: Czy trzeba zdejmowac dekiel skrzyni i wyjąć wałek? ciężko jest go wyjąć? czy pedały hamulcy są na tym samym wałku? żeby go wyjąć też trzeba zdemontować hamulce? ten uszczelniacz wkłada się od wewnątrz skrzyni? może ktoś już miał ten problem i udzieli wskazówek. Zanim to rozbiorę chciałbym się jak najwięcej dowiedzieć. Z góry dziekuję :)

Opublikowano

To cieknie Ci albo z wału korbowego, albo z wałka sprzęgłowego.Musisz rozpoławiać ciągnik i będziesz widział czy cieknie z silnika czy na tym deklu ze skrzyni.Najlepiej zrób to jak najszybciej bo może Ci olej na tarcze pójść i będziesz też musiał tarcze wymieniać.

Opublikowano (edytowane)

dokładnie jak pisze kolega wyżej, z tym że jak masz wałek mało wytarty to wystarczy zimering wymienić. Gorzej jak byś miał w obudowie wytarte... A zrobić to jest bardzo łatwo ;)

Zapomniałem napisać, żebyś sie przygotował że troche oleju ci wyleci przy wyjmowaniu wałka.

Edytowane przez rafal4610
Opublikowano

Aaaaaaa to chodzi o ten wałek pedałów.w pierwszej chwili myślałem że to te w środku :lol: To ten się da wyjąć bez rozpoławiania tylko olej trzeba spuścić.Musisz zobaczyć czy to tylko zimering czy wałek też wyrobiło.

Opublikowano

na poczatku sprobuj mniej zostawiac na hamulcu ręcznym bo jest na tym samym wałku co sprzęgło i ciągnie go do góry i tyłu ciągnika co może powodować poddawanie się już zapewne leciwej uszczelki i dlatego kapie- jak to nie pomoze to tak jak koledzy wyżej pisali

Opublikowano

Jeżeli kyoś wymienia wałek na nowy to trzeba uważać bo obecnie [produkowane na części zamienne maja nieco inny rozstaw frezów i trzeba to skorygować dodatkowymi podkładkami

Opublikowano

Witam!

Tydzień temu wymieniałem tarcze sprzęgłowe. Od strony skrzyni było pełno oleju ze skrzyni ( od strony silnika było sucho). Ciekło po wałku drugiego stopnia (pierwszy był suchy) Wymieniłem simering pod ósemką i uszczelki. I po kilku dniach jest tak samo:((( Co robić? jak to uszczelnić? Wałek nie ma luzów był wymieniany trzy lata temu.... Proszę was o pomoc bo nie chcę co pół roku wymieniać zaolejonych tarcz...

Opublikowano

Ze skrzyni ubywa olej?Pod ciągnikiem na środku plama oleju ? Nie wymieniłeś małego uszczelniacza który siedzi pomiędzy jednym a drugim wałkiem sprzęgłowym,jest ukryty pod stalową obrączką.Ciągnik kwalifikuje się do ponownego rozpołowienia

Opublikowano

Więc tak wiem że pomiędzy wałkami jest uszczelniacz ale wałków nie rozbierałem więc nie mógł sie popsuć uszczelniacz na wałku pierwszego stopnia. Myślę że za głeboko wbiłem uszczelniacz w ósemkę i nie dociska do wałka. Mam nadzieje że pojawią sie tu osoby znające sie na rzeczy....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez PaweLisowicz
      Sprzedam 2 pierścienie starego typu i 2 środki do c-330. Link do aukcji: https://www.olx.pl/oferta/obciazniki-c4011-c328-c330-c360-c355-CID757-IDzHBoV.html#4cedd9a6e8;promoted
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v