Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KOSTEK12    5

Witajcie,mam następujący problem mój Case JX100U 2003r jeździ tylko na półbiegach tzn.żółwiu którego to symbol świeci się na desce rozdzielczej naciskanie przycisku od zająca nic nie daje,żadnej reakcji i w związku z tym potrzebuje kumatego gościa z okolic Siedlec co by podjechał do mnie w tej sprawie,bo na serwis chyba nie mam co liczyć zgłosiłem problem 2 tygodnie temu a mój Case nadal stoi w garażu bez żadnej diagnozy.Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woytek    3

Kiedyś w NH TL100 miałem taki sam problem i przyczyną był przetarty kabel na łączeniu dziwigni z podłogą. Także sprawdź, może u Ciebie jest to samo, a naprawa jest raczej prosta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maslak88    0

Ja w Deutz Agrofarm miałem tak samo - przyczyną był przetarty kabel przy podłodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Dzięki chłopaki,ale to była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem i jest ok. więc chyba jednak jakiś fachowiec by się przydał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

zobacz najpierw bezpiecznik, później przełącznik, elektromagnes i dojdziesz do celu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

no tak,tylko że aż takiej wiedzy nie posiadam który to bezpiecznik,sprawdziłem w skrzynce pod kierownicą wszystkie są ok.,gdzie jest przekaźnik a tym bardziej elektromagnes gdyby ktoś mógł mi to opisac będę wdzięczny.Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zrób zdjęcia skrzyni biegów i mostu z obu stron, to może Ci coś podpowiem, bo nie pamiętam jak tam jest w tym roczniku. Ale generalnie w tych ciągnikach półbiegi są zrealizowane na przekładniach planetarnych sterowanych hydraulicznie i nie koniecznie musi to być awaria elektryczna. Mogły się po prostu skończyć taśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5
Napisano (edytowany)

Witam,ciągnik jest taki http://tablica.pl/of...html#674846a3f4 i wygląda na raczej mały przebieg dlatego założyłem sobie że jest to problem elektroniczny no ale wszystko jest możliwe,co do fotek będzie to trudne bo z jednej strony jest zbiornik paliwa a z drugiej zbiornik pneumatyki i nic nie będzie widac,powiem tylko że położyłem się wczoraj pod niego i na wysokości schodków od kabiny z lewej strony tuż za zbiornikiem paliwa są elektromagnesy chyba 4 sztuki i do każdego idzie osobny przewód ale nie ma w nich prądu,jeżli się oriętujesz to napisz jak idą kable poczowszy od przycisków chodzi o to gdzie są podłączone w pierwszej kolejności np.przyciski-komputer-bezpiecznik-przekażnik-elektromagnes a może kolejnośc jest inna?

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie mogę znaleźć schematu do tego wynalazku, więc Ci nie powiem jak tam jest to rozwiązane. Musisz po kolei przedzwonić przewody od przycisków i od elektrozaworów i wszystkiego się dowiesz. Są tam jakieś kontrolki błędów czy coś w tym stylu? Jeżeli nie to nie ma żadnego komputera. Ale tak jak napisałem przedzwoń przewód po przewodzie i wszystko będzie jasne. Innej rady nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

kontrolka błędu jest ale nic nie pokazuje,już doszedłem które elektromagnesy sterują półbiegami i tu moje pytanie jaki prąd powinien do nich dochodzić,bo na pewno nie 12v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze jednostką prądu jest amper (A), a po drugie skąd wiesz, że nie ma tam być 12V? Na pewno jest 12V, tylko może być sterowanie PWM, a do tego multimetr Ci już nie wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5
Napisano (edytowany)

no i tu się moja wiedza kończy,zupełnie nie wiem o czym piszesz-sterowanie PWM-dla mnie to czarna magia,ale doszedłem że te elektromagnesy przód-tył przy przełączaniu dźwignią się odzywają tzn.słychac jak cykają a te od półbiegów nic a nic,dlatego myślę że jest błąd w sterowaniu. Dzięki ci za pomoc.

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

PWM to jest sterownie szerokością impulsu. Chodzi o to, że na cewkę podawany jest przebieg prostokątny o zmiennym wypełnieniu, przez co uzyskuje się łagodne załączanie zaworu. Ale Ty możesz sprawdzić zawory przykładając napięcie stałe bezpośrednio do cewki, uprzednio odłączając sterowanie. Zobaczysz czy zawory działają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

zawory działają,ciągnik po odłączeniu przewodu od cewki żółwia przerzuca na zająca i jeździ szybciej,czyli skrzynia ok. jest jakiś problem ze sterowaniem,mierząc zwykłym miernikiem napięcie w przewodach dochodzących do zaworów wychodzi że jest 0,12V na żółwiu oraz zającu,natomiast w przewodach od jazdy przód-tył na luzie jest 0,09V a włączając odpowiednio kierunek jazdy wzrasta do 0,12V czyli wniosek że w tych od półbiegów cały czas jest taki sam prąd,trochę to podejrzane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Coś ściemniasz. Żadna cewka nie ruszy przy takim napięciu. Chyba, że są sterowane prądowo. Zmierz rezystancję tych cewek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

zawory działają,ciągnik po odłączeniu przewodu od cewki żółwia przerzuca na zająca i jeździ szybciej,czyli skrzynia ok. jest jakiś problem ze sterowaniem,mierząc zwykłym miernikiem napięcie w przewodach dochodzących do zaworów wychodzi że jest 0,12V na żółwiu oraz zającu,natomiast w przewodach od jazdy przód-tył na luzie jest 0,09V a włączając odpowiednio kierunek jazdy wzrasta do 0,12V czyli wniosek że w tych od półbiegów cały czas jest taki sam prąd,trochę to podejrzane

 

Miernik masz ustawiony na AC czy DC ?

Bo aby pomiar był prawidłowy musi być ustawione na DC, z tego co piszesz to wina leży po stronie instalacji jak wspominał już kolega powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

miernik był ustawiony na DC sam byłem zdziwiony tym pomiarem i dlatego na tym samym ustawieniu miernika zmierzyłem akumulator wynik był 12,8V , a co ściemniania to byłoby to trochę dziwne abym sam sobie szkodził i próbował was wprowadzić w błąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zmierzyłeś rezystancje tych cewek? Zmierz jeszcze prąd jaki pobierają jak są włączone i wyłączone.

 

 

Edit: Teraz przedzwoń przewody od cewek i będziesz wiedział gdzie są podłączone. I tak szukając przewód po przewodzie znajdziesz przyczynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

nie wiem czy dobrze zmierzyłem ale przestawiwjąc miernik na om wyszło 10 a w przewodach po podłaczeniu do cewek w ogóle nie ma prądu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Miernik ustawiłeś na zakres 200 ohm, tak? Co do prądu, to przy napięciu 0,12V i tej rezystancji popłynie prąd 12mA, a ten prąd da się zmierzyć typowym multimetrem. Przy tym prądzie żaden elektrozawór nie ma prawa być załączony. Cewka może mieć rezystancję 10 ohm, co przy napięciu zasilania 12-14V daje prąd 1,2-1,4A i to już jest bardziej realne. Więc albo masz uszkodzony miernik, albo źle robisz pomiary, bo to wszystko się kupy nie trzyma. Tak więc kolego, wszystkie pomiary jeszcze raz od początku. Tutaj masz podane jak należy włączać woltomierz i amperomierz (ostatni post): http://www.agrofoto....h/#entry1079590

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Sądzę że miernik ok. bo pomiar napięcia akumulatora jest poprawny, może kolega dodał by zdjęcia w których pokazuje gdzie dokonuje pomiaru wraz z bieżącymi ustawieniami miernika, bo te 0,12V to bardziej wygląda na spadek napięcia na cewce niż na zasilanie cewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Panowie pomiary robię raczej dobrze a odpowiedź nasuwa sę sama- sterowanie elektrozaworami jest nieprawidłowe i dlatego nie da się przełączac półbiegów,byc może coś padło w sterowaniu.Umówiłem się już z gościem od elektroniki,tylko że na razie ma sporo roboty i obiecał mi wizytę za około 2 tygodnie więc chyba cierpliwie poczekam, jak będzie po diagnozie to napiszę co i jak dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie robisz dobrze, bo jeżeli na włączonej cewce masz 0,12V, a jej rezystancja wynosi 10 Ohm, to taki elektrozawór nie ma prawa się ruszyć. A piszesz, że zawory od kierunku jazdy działają i są na nich takie same napięcia, więc źle mierzysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

obiecałem to piszę,co prawda trochę trwało to dłużej niż 2 tygodnie ale wreszcie gośc dojechał i jest diagnoza-wyrok,mianowicie jest to usterka sterownika(komputera) :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×