Skocz do zawartości
odyniec

Radio domowe a Władimirec

Polecane posty

odyniec    1

Witam koledzy mam takie pytanko czy radio (radiomagnetofon) domowe marki Denver TCD-28 da sie podlaczyc pod akumulator 12V w ciagniku jak tak to doradzcie mi jak zeby to dzialalo poprawnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozbierz radio i zobacz jakim napięciem jest zasilane. Wtedy nie będzie problemu z 12V "zrobić" potrzebne napięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Ma opcje zasilania na baterie? Jeśli tak to ile ich tam trzeba włożyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

Ja miałem kiedyś radio z możliwością zasilania na baterie to wchodziło tam 6x1,5V czyli 9V razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teoretycznie możesz tam podłączyć zasilanie. Ale tylko z akumulatora. W trakcie pracy silnika w instalacji może być nawet 14,5V, nie mówiąc o przepięciach ponad 20V. Nikt Ci nie zagwarantuje, że nie uszkodzisz w ten sposób radia. Możesz wypróbować na własną odpowiedzialność. Podłączasz plus do plusa i minus do minusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zastosuj stabilizator 7812, masz pewne 12 v. i samochodowy filtr przeciwzakłóceniowy z bezpiecznikiem, koszt niewielki a będzie działac prawidłowo, Stabilizator na tym scalaku to masz raptem 3 elementy, koszt w granicach 5 zł, a filtr przeciwzakłóceniowy nie wiem 10 - 20 zł albo zdemontuj z uszkodzonego radia samochodowego (czarna kostka na zasilaniu, dwa czerwone przewody i dwa czarne, w środku bezpiecznik i cewki na rdzeniach ferrytowych).. Jeżeli chcesz korzystać z radia jak silnik nie pracuje to nie trzeba stabilizatora, podłączenie na plus i minus pojemnika z bateri jak wspomnieli koledzy. Na koniec uwaga: jeśli pomylisz polaryzację to radio sie spali i naprawa zazwyczaj się nie opłaca... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Jeżeli radio przy zasilaniu bateryjnym jest na 12V to zazwyczaj na sieciowym na więcej np 13.5 więc podpięcie bezpośrednie pod aku przez bezpiecznik, co do 7812 raz że prąd jego to 1A 2 to napięcie na wejściu musi być wyższe niż na wyjściu co przy zgaszonym ciągniku sprawiło by proble, no i po 3 stabilizatory, filtry i inne cuda wianki to koszt że kupił by pewnie jakieś radio samochodowe w tej cenie i podpiął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najlepiej zastosuj stabilizator 7812, masz pewne 12 v.

Coś gdzieś słyszałeś o 7812, ale do końca nie wiesz co. Minimalne napięcie wejściowe tego układu musi być o 3V większe niż wyjściowe. Także w tym zastosowaniu kompletnie się nie nadaje.

i samochodowy filtr przeciwzakłóceniowy

Można wiedzieć w jakim celu ma go zastosować? Bo chyba nie do tłumienia zakłóceń z układu zapłonowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teściowi w Ursusie 385 zrobiłem dokładnie taki układ i działa idealnie od wielu lat (zasila radio kuchenne zamontowane pod siedzeniem) , poza tym odbiornikowi takiemu nie zaszkodzi trochę niższe napięcie, ważne żeby nie było wyższe. Zresztą baterie też non stop nie mają 12v tylko napięcie spada i wszystko chodzi ok... A filtr przeciw zakłóceniowy się przydaje do redukcji zakłóceń z układu ładowania, w końcu regulator napięcia działa impulsowo, ale o tym chyba każdy elektromechanik wie.... Kolega Members ma rację z kupnem radia samochodowego to najlepsze rozwiązanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przy tej pojemności akumulatorów w ciągniku nie zobaczysz zakłóceń z alternatora. Poza tym każdy alternator jest blokowany małym kondensatorem podłączonym do jego wyjścia. Jak nie wierzysz, to podłącz sobie oscyloskop do wyjścia alternatora i zobacz jakie tam są zakłócenia (a raczej ich brak).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kondziu123
      Witam poszukuję jakiegoś kursu z elektroniki w maszynach rolniczych jak na razie nic takiego nie znalazłem , i tak się zastanawiam czy takie kursy w ogóle są ? pozdrawiam
    • Przez urbanek
      Witam Panowie, mam problem z moim Perkinsem. Mianowicie po wciśnięciu hamulca świeci się światło stop z lewej strony, a z prawej świeci się przedni kierunkowskaz, tylna cała lampa ( tj. pozycyjne, stop, kierunkowskaz.). Co to może być? Stacyjka jest włączona tylko na zapłon. Ursus jest z 89r.
       
       
      Pozdrawiam.
    • Przez mds212
      Witam chciałbym sie spytac od czego sa te kontrolki na desce o góry po lewej stronie. 1 jest od migaczy bo mi miga niezaleznie lewy czy prawy 3 mi mryga jak sie właczy migacz i jest podpieta przyczepa a reszta? Bo chciałbym je podłaczyc bo ja lubie jak wszystko co jest zeby chodziło
    • Przez agrofan98
      Witam, tak jak w temacie chciałbym wykonać taki wilgotnościomierz do mojego BIN'a, właściwie mam dwa takie, ale chcę wykonać jeden i  sprawdzić czy zda egzamin.
      Od razu mówię że nie znam się na elektronice, znaczy kombinowałem z CB radiami do ciągników itp ale ogólnie to nie mam wiedzy. 
      Proszę Was koledzy o podpowiedzi i niezbędne rady bo bez Was mi się nie uda
    • Przez janekmakul1991
      Witam wszystkich Niedawno zakupiłem John Deere'a 6330 Premium i kompletnie nie wiem jak korzystać z "komputerka" CommandCenter", a nie mam żadnej instrukcji ani znajomego, który miałby taki sprzęt  
      Co takiego może tam znaleźć, w czym może nam pomóc i przede wszystkim jak się tam poruszać, to mnie najbardziej interesuje
      Oraz jakieś ciekawostki na temat tej serii


      Z góry bardzo dziękuję
×