Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie mogłem znaleźć podobnego więc pisze nowe. Spróbuję opisać najdokładniej jak mogę.

 

A więc ostatnio postanowiłem zrobić mały remont zetora 10145, czyli turbosprężarka do regeneracji sworzeń mostu i pompa wtryskowa. I dzisiaj złożyłem go i uruchomiłem z nadzieją że wszystko będzie dobrze. A tu rozczarowanie bo najpierw miał problem z odpaleniem (coś jak by ciężko miał), ale w końcu zapalił i (tu problem) zaczął zachowywać się jak by miał ciężko pracować, do tego dziwnie zaczął klekotać, parskać jak by nie pracowały wszystkie tłoki, ale po chwili trochę się uspokoił choć nadal dziwnie klekotał do tego kopcił okropnie na biało i niebiesko plus zaczął wypluwać olej z rury wydechowej, jak wiecie to pomóżcie. Bo przed rozebraniem palił i chodził bez problemu, choć dodam, że wcześniej jak miał ciężej to potrafił zakopcić trochę.

Opublikowano (edytowane)

Nawet jak by to była pompa, to nie tłumaczy to oleju z wydechu.

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Na 99% nie pluł olejem tylko nieprzepalonym paliwem,najważniejsza sprawa to sprawdzić początek wtrysku bo ewidentnie wygląda na źle ustawiony zapłon i tu moja rada jak nie wiesz jak to poszukaj kogoś bystrego bo w tych pompach wtrysk odbywa się pod różnymi kątami innym w dawce rozruchowej i innym w normalnej pracy.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

A co w tych pompach jest sprzęgło wyprzedzenia kąta wtrysku jak to było w jakiejś pompie od 8 cylindrowca ruskiego? Jeśli nie ma tego bajeru to nie ma prawa podawać na rozruch np 24 stopnie przed GMP a w trakcie pracy 28stopni przed GMP Po za tym kąt wtrysku zawsze ustawia wg znaków na rozruch ktore powinny być przejżyste i oczywiste a jeżeli jest to jakiś popieprzony ciagnik to trudno

Opublikowano

Dokładnie, to nie olej tylko niespalone paliwo.Ja bym pojechał do tego zakładu i niech sami przyjadą z inną pompą i sami założą.

Ja kiedyś z jedną pompą 3 razy jeździłem, dopiero dobrze ich objechałem to dość ustawili. Mi trochę nie równo pracował na 3 cylindrach, silnik 6. Okazało się że była mniejsza dawka paliwa na tych 3 cylindrach, i dopiero sam kazałem żeby pokazali jakie ma dawkowanie na stole i wyszło. Sam to zobaczyłem,bo stół ma otwarte sekcje, menzurki. ale przy 3 razem ją ustawili tak jak powinna być.

Opublikowano

Co mają do tego zawory jak z tego co czytam to wcześniej było ok tylko wszystko się popsuło jak podzespoły z regeneracji wróciły...też myślę,że trzeba szukać przyczyny w pompie.Tak wgł to jak tam się zapłon ustawia???Bo jeżeli tak jak w zetorach z mniejszych serii/C-360 to właściciel mógł źle to zrobić...

Opublikowano

A co w tych pompach jest sprzęgło wyprzedzenia kąta wtrysku jak to było w jakiejś pompie od 8 cylindrowca ruskiego? Jeśli nie ma tego bajeru to nie ma prawa podawać na rozruch np 24 stopnie przed GMP a w trakcie pracy 28stopni przed GMP Po za tym kąt wtrysku zawsze ustawia wg znaków na rozruch ktore powinny być przejżyste i oczywiste a jeżeli jest to jakiś popieprzony ciagnik to trudno

 

Wyobraź sobie że jest inny bajer tzn. jest nacięty rowek na tłoczku i przy dawce rozruchowej jak jest przekręcony na max to później zaczyna podawać paliwo a różnica wynosi 14 stopni czyli w normalnej pracy 24 a do rozruchu 10 stopni. Otwór w kole zamachowym jest ustawiony na normalną pracę.

Opublikowano

turbosprężarka do regeneracji sworzeń mostu i pompa wtryskowa. I dzisiaj złożyłem go i uruchomiłem z nadzieją że wszystko będzie dobrze. A tu rozczarowanie bo najpierw miał problem z odpaleniem

Cinek8541 ja co maja wspólnego jak będą źle ustawione zawory to będzie walił paliwem w kolektor wydechowy a tym bardziej ze autor pisze ze miał problem z uruchomieniem silnika

No ok tylko,że te problemy wystąpiły po założeniu zregenerowanej pompy i turbospręzarki czyli można sądzić,że wcześniej było dobrze.

Opublikowano

Problem już rozwiązany. A mianowicie na pompie, a raczej na obudowie silnika w miejscu styku z pompą jest kreska która musi się zrównać z podobną kreską na obudowie pompy, i tak właśnie zrobiłem przy montażu jej, ale że to ojciec był odebrać pompę więc nie spytał się dokładnie mechanika jak trzeba teraz ją ustawić, więc dzisiaj za radą z jednego posta zadzwoniłem do tego mechanika i dopiero mi powiedział że trzeba samemu skorygować kąt ustawienia, bo oryginalnie już się może nie zgadzać. Więc tak zrobiłem i z pierwotnego położenia (czyli kreska w kreskę) zmieniłem na odchylenie w lewo (czyli zbliżyłem w stronę silnika) co spowodowało poprawę pracy. A w końcu po takim odchylaniu w lewo ustawiłem prawidłowe działanie. Czyli w tej pozycji co miałem wcześniej był przez to opóźniony zapłon i stąd ten dziwny dźwięk i przepalona ropa w wydechu.

Opublikowano

Witam . mam taki problem, a mianowicie po wymianie zestawów naprawczych ( tuleja , tłok , pierścienie , itd.) z rury wydechowej zaczal wydostawac się olej . Co może być tego przyczyną . Przed remontem wszystko bylo ok . Wymieniłem także panewki korbowodowe i cisnienie oleju znacznie wzrosło na zimnym silniku 8 bar. Czy to możliwe że olej wydostaje się przez turbinę ?

Opublikowano

Zanim dotrą się pierścienie to może walic olejem w rurę u mnie spory czas tak było i dopiero po jakis 50 mtg zaczął normalnie chodzić.Ale to cisnienie oleju to sporo za dużo .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v