Skocz do zawartości
Kmiecio

Wzmacniacz momentu Zetor 8045

Polecane posty

Kmiecio    0

Witam.

 

Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?

 

Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Mikro pompa poszła a może i wzmacniacz.Napęd ciągnie bo może masz sprzęgło kłowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka jest od spadku ciśnienia w układzie mikropomki. to gwizdanie świadczy o poślizgu wzmacniacza momentu Jeżeli na "zającu" swieci a na "żułwiu" nie świadczy o nieszczelności układu wzmacniacza momentu. ale taki jest urok tych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kmiecio    0

Na rozgrzanym oleju w skrzyni biegów przy jeździe na biegach szosowych przy większych obrotach silnika (np. 1500 obr.) ciągnik idzie wolno a potem raportownie przyspiesza tak jakby "coś" się ślizgało.

 

p.s. jakie ma zadanie sprzęgło kłowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavvelek    1

Miałem identyczny problem z tym przyspieszaniem. Jadąc na zającu ciągnik na wyższych obrotach przyspieszał. Była to wina mikropompki która była zużyta. Przez to ciagnik ruszał z żółwia a po zwiększeniu obrotów ciśnienie sie zwiększało i zając sie załączył. Wcale nie musisz miec sprzegła kołowego. U mnie szwankował tylko wzmacniacz, napęd i wałek chodził bez zazutu.

 

 

Łączę ten temat z podobnym po niżej.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crystal8045    0
Napisano (edytowany)

WITAM MOZE KTOŚ WIE CO DOLEGA MOIEMU CIAGNIKOWI JAK DZISIAJ ORAŁEM TO MI SIE NAPED ROZŁACZAŁ I JAK WCISKAŁEM SPRZEGŁO TO CIAGNIK STAWAL DOPIERO JAK WYŁACZYŁEM PÓL BIEGI I NAPED TO DOBRZE CHODZIŁ

 

Wyłącz Caps Lock

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    992

czyli jak włączyłeś sprzęgło to ciągnik stawał??? czy jak wcisnełeś sprzegło to dopiero staną po wyłączeniu pół biegu??? :blink: ludzie, od czego są znaki interpunkcyjne.... :huh: napisz, jeszcze raz tą wypowiedz tak aby to miało ręce i nogi.... bo po takim poscie to jest jeden bełkot...

ale podejrzewam, że pewno chodzi tobie o tą mikropompkę co jest w szkrzyni...a wom pod obciążeniem chodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Kolego tylekroć było to maglowane na forum że wystarczy poczytać o wzmacniaczu inaczej o żółwiu jeszcze inaczej zającu a kto inny nazwie to półbiegiem.

A żeby nie pisać na pusto do wymiany mikro pompka układu wzmacniacza momentu obrotowego plus naprawa samego wzmacniacza. Warto przejrzeć przystawkę od przedniego napędu oraz WOM. Może po prostu brak oleju lub brudny filtr.

Jak to zrobić i sprawdzić nie pytaj na forum było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakuq1626    0

Witam wszystkich

Sprawa wygląda tak po przełożeniu z zająca na żółwie ciągnik ledwo jedzie i coś jak by gwizda, ale dzieje się tak tylko w pracy w polu po obciążeniem. Jak jadę samym ciągnikiem na pusto lub z małym obciążeniem jest wszystko dobrze i nic się nie dzieje. Proszę o pomoc odnośnie naprawy nie chodzi mi o zespawanie.

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker
Dublowanie tematów. Połączone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudas83    6

Sa 2 wyjscia albo lekko podciagnac taśme moze sie wytarła i nie trzyma miałem tak 9245 tasma była lekko naderwana ale chodził ,dopiero po czasie jak przepuszczał cisnienie na tulei to sie slizgał i nie było wyjscia trzeba było robic ,mozna tez zaspawac i jezdzic bez reduktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PLis87    2

Mam pytanie do znawców tematu gdzie najlepiej zaspawać wzmacniacz by gdy będę chciał go reanimować koszta były jak najmniejsze?Satelity zablokować(zaspawać)?Trzeba coś wyrzucić np.tarczki?I czy trzeba coś zaślepić w układzie hydraulicznym?Ciągnik jest rozebrany i chyba wole go zaspawać niż prawić bo ciągnik pracuje głównie z turem,i wzmacniacza praktycznie nie używałem.Najlepiej by ktoś opisał krok po kroku tą "operacje". Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Skoro masz rozebrany to zrób półbiegi w końcu to nie majątek. Też mam ciagnik z ładowaczem i jeżdżę prawie wyłacznie na reduktorze bo wtedy biegi łagodniej wchodza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PLis87    2

Ja ich użyłem pare razy w ciągu 4 lat,a jakość części dostępnych w okolicznych sklepach pozostawia wiele do życzenia.Z tąd ten pomysł. Czy jak zaspawam satelity z koszem będzie ok?Czy jeżeli wyrzuce tarczki z całą zawartością bębna kompletnego chodzi mi o te sprężynki nie będzie to w niczym przeszkadzało?Duża część tych sprężynek jest popękana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Bolo77
      Witam chce kupic jakis ciagnik do 85km, do wyboru mam Ursus, Zetor lub Mtz tak cenowo do 25 tys.  Co polecacie?  
    • Przez kolo5ful
      witam szukam schematu bezpieczników do  zetora 5011
    • Przez prizmo24
      Witam
      Tak jak w temacie, mam zamiar powiększyć areał ziemniaków, a co za tym idzie rozglądam się za kombajnem. Jedyne ograniczenie to ciągnik. Niestety w c330 nie ma hydrauliki i zostaje tylko zetor 7711. Problem w szerokości opon, które nie będą się mieściły pomiędzy rzadkami. Myślałem nad Bolkiem. Bardzo prosiłbym o poradę odnośnie wyboru kombajnu.
    • Przez ROBERTO0808
      witam ukrecil mi sie walek atakujacy zaraz za frezem agroma kalisz spszedaje z kolem i kosztuje 2450 moze ktos to robil i od czego moglo sie ukrecic
×