Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Xilon

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Xilon    0

Witam, nie mogłem znaleźć podobnego więc pisze nowe. Spróbuję opisać najdokładniej jak mogę.

 

A więc ostatnio postanowiłem zrobić mały remont zetora 10145, czyli turbosprężarka do regeneracji sworzeń mostu i pompa wtryskowa. I dzisiaj złożyłem go i uruchomiłem z nadzieją że wszystko będzie dobrze. A tu rozczarowanie bo najpierw miał problem z odpaleniem (coś jak by ciężko miał), ale w końcu zapalił i (tu problem) zaczął zachowywać się jak by miał ciężko pracować, do tego dziwnie zaczął klekotać, parskać jak by nie pracowały wszystkie tłoki, ale po chwili trochę się uspokoił choć nadal dziwnie klekotał do tego kopcił okropnie na biało i niebiesko plus zaczął wypluwać olej z rury wydechowej, jak wiecie to pomóżcie. Bo przed rozebraniem palił i chodził bez problemu, choć dodam, że wcześniej jak miał ciężej to potrafił zakopcić trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Xilon    0

Nawet jak by to była pompa, to nie tłumaczy to oleju z wydechu.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



ptaszyna    125

Na 99% nie pluł olejem tylko nieprzepalonym paliwem,najważniejsza sprawa to sprawdzić początek wtrysku bo ewidentnie wygląda na źle ustawiony zapłon i tu moja rada jak nie wiesz jak to poszukaj kogoś bystrego bo w tych pompach wtrysk odbywa się pod różnymi kątami innym w dawce rozruchowej i innym w normalnej pracy.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


UrsusCzesio    304

A co w tych pompach jest sprzęgło wyprzedzenia kąta wtrysku jak to było w jakiejś pompie od 8 cylindrowca ruskiego? Jeśli nie ma tego bajeru to nie ma prawa podawać na rozruch np 24 stopnie przed GMP a w trakcie pracy 28stopni przed GMP Po za tym kąt wtrysku zawsze ustawia wg znaków na rozruch ktore powinny być przejżyste i oczywiste a jeżeli jest to jakiś popieprzony ciagnik to trudno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Dokładnie, to nie olej tylko niespalone paliwo.Ja bym pojechał do tego zakładu i niech sami przyjadą z inną pompą i sami założą.

Ja kiedyś z jedną pompą 3 razy jeździłem, dopiero dobrze ich objechałem to dość ustawili. Mi trochę nie równo pracował na 3 cylindrach, silnik 6. Okazało się że była mniejsza dawka paliwa na tych 3 cylindrach, i dopiero sam kazałem żeby pokazali jakie ma dawkowanie na stole i wyszło. Sam to zobaczyłem,bo stół ma otwarte sekcje, menzurki. ale przy 3 razem ją ustawili tak jak powinna być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Cinek8541    75

Co mają do tego zawory jak z tego co czytam to wcześniej było ok tylko wszystko się popsuło jak podzespoły z regeneracji wróciły...też myślę,że trzeba szukać przyczyny w pompie.Tak wgł to jak tam się zapłon ustawia???Bo jeżeli tak jak w zetorach z mniejszych serii/C-360 to właściciel mógł źle to zrobić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jan2130    17
Cinek8541 ja co maja wspólnego jak będą źle ustawione zawory to będzie walił paliwem w kolektor wydechowy a tym bardziej ze autor pisze ze miał problem z uruchomieniem silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

A co w tych pompach jest sprzęgło wyprzedzenia kąta wtrysku jak to było w jakiejś pompie od 8 cylindrowca ruskiego? Jeśli nie ma tego bajeru to nie ma prawa podawać na rozruch np 24 stopnie przed GMP a w trakcie pracy 28stopni przed GMP Po za tym kąt wtrysku zawsze ustawia wg znaków na rozruch ktore powinny być przejżyste i oczywiste a jeżeli jest to jakiś popieprzony ciagnik to trudno

 

Wyobraź sobie że jest inny bajer tzn. jest nacięty rowek na tłoczku i przy dawce rozruchowej jak jest przekręcony na max to później zaczyna podawać paliwo a różnica wynosi 14 stopni czyli w normalnej pracy 24 a do rozruchu 10 stopni. Otwór w kole zamachowym jest ustawiony na normalną pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cinek8541    75

turbosprężarka do regeneracji sworzeń mostu i pompa wtryskowa. I dzisiaj złożyłem go i uruchomiłem z nadzieją że wszystko będzie dobrze. A tu rozczarowanie bo najpierw miał problem z odpaleniem

Cinek8541 ja co maja wspólnego jak będą źle ustawione zawory to będzie walił paliwem w kolektor wydechowy a tym bardziej ze autor pisze ze miał problem z uruchomieniem silnika

No ok tylko,że te problemy wystąpiły po założeniu zregenerowanej pompy i turbospręzarki czyli można sądzić,że wcześniej było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Xilon    0

Problem już rozwiązany. A mianowicie na pompie, a raczej na obudowie silnika w miejscu styku z pompą jest kreska która musi się zrównać z podobną kreską na obudowie pompy, i tak właśnie zrobiłem przy montażu jej, ale że to ojciec był odebrać pompę więc nie spytał się dokładnie mechanika jak trzeba teraz ją ustawić, więc dzisiaj za radą z jednego posta zadzwoniłem do tego mechanika i dopiero mi powiedział że trzeba samemu skorygować kąt ustawienia, bo oryginalnie już się może nie zgadzać. Więc tak zrobiłem i z pierwotnego położenia (czyli kreska w kreskę) zmieniłem na odchylenie w lewo (czyli zbliżyłem w stronę silnika) co spowodowało poprawę pracy. A w końcu po takim odchylaniu w lewo ustawiłem prawidłowe działanie. Czyli w tej pozycji co miałem wcześniej był przez to opóźniony zapłon i stąd ten dziwny dźwięk i przepalona ropa w wydechu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Xilon    0

Tak, tak. :rolleyes: Wiadomo czyjego. Pozdro.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stefano1    39

Ustaw przyzwoicie ten początek wtrysku, bo wątpię, że jest dobrze ustawiony na oko, nawet jeśli to było oko Pana Kazia czy innego majstra. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tespis17    21

Kolega @ptaszyna miał rację. Miałem to samo.

Potwierdzam to że na znaku się nie ustawia, Ja maksymalnie prawie do silnika. PZDR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



pawel    2

Witam . mam taki problem, a mianowicie po wymianie zestawów naprawczych ( tuleja , tłok , pierścienie , itd.) z rury wydechowej zaczal wydostawac się olej . Co może być tego przyczyną . Przed remontem wszystko bylo ok . Wymieniłem także panewki korbowodowe i cisnienie oleju znacznie wzrosło na zimnym silniku 8 bar. Czy to możliwe że olej wydostaje się przez turbinę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OKEY    154

Zanim dotrą się pierścienie to może walic olejem w rurę u mnie spory czas tak było i dopiero po jakis 50 mtg zaczął normalnie chodzić.Ale to cisnienie oleju to sporo za dużo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
    • Przez SmalcuXD
      Jaki ma być ustawiony luz na zaworach w zetorze 8011 ?
    • Przez Niki1986
      Witajcie,
      Chcę zrobić przegląd swojego zetora i mam takie pytanie, co należy zmienić podczas takiego przeglądu i na co zwrócić uwagę? Olej w silniku, oczyścić filtr(bąk), wymienić olej w skrzyni biegów(czy tam wchodzi 52 litry i jaki olej trzeba kupić gl-4?) i założyć jakieś nowe uszczelki?( wiecie to chyba groszowe sprawy a chcę mięć spokój, czy pasują od c385), zmieniać termostat? Bo nie wiem jak to wygląda po poprzednim właścicielu...
×