Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Świece w MTZ550 połączone są szeregowo, ostatnia jest podłączona do masy.

w układzie są dwie opornice - kontrolka na desce rozdzielczej i opornik główny pod maską. Który potrzebujesz ?

Kontrolka do świecy płomieniowej nie jest tożsama z kontrolką świeć żarowych, przynajmniej w/g katalogu.

Opublikowano

kontrolka od świec żarowych ma sporo mocniejszy drut oporowy przez co jest mocniejsza, tej drugiej praktycznie niema szans dostać chyba, że gdzieś w starych zapasach magazynowych, sam szukałem praktycznie wszędzie i między innymi dlatego przerobiłem świece

Opublikowano (edytowane)

Ja w 550 mam opornicę w desce rozdzielczej, To chyba jest taka sama jak we Władimircu do żarowej Ja szukałbym na szrotach ciągnikowych, gdybym potrzebował, w sumie jak można przepalić taki drut?

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Ja mam problem z odpalaniem innego typu. Po przekręceniu kluczyka słychać jedynie "tyknięcie" jakby w automacie rozrusznika. Wymieniłem przekaźnik między stacyjką a rozrusznikiem i nie pomogło. Dodać muszę że nie dzieje się tak zawsze, około raz, dwa razy na dziesięć odpaleń. Rozrusznik ma niecały rok ( JUBANA). Macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną.

Opublikowano

wymien wyłacznik , u nas nazywa się to bendiks a w praktyce to mały włącznik nad rozrusznikiem

Bendix to zębatka ze sprzęgłem jednokierunkowym zazębiająca z wieńcem kola zamachowego a nie elektromagnes z "włącznikiem".

Opublikowano

Ja założyłem grzałkę, ale nie odpalił. Grzałem ponad 2 godziny. Baterie 2x6v 190Ah - mają pół roku, ale nie mam pewności, że mam dobre ładowanie, bo podłączeniu dodatkowego akumulatora z samochodu - odpalił.
Zabrałem aku do warsztatu i wstępnie ocenili, że są naładowane i również pod obciążeniem trzymają napięcie. Po podłączeniu prostownika jednak ciągną prąd, jak opętane. Zobaczymy, jak je naładują na maksa, czy odpali.

Opublikowano

Ja założyłem grzałkę, ale nie odpalił. Grzałem ponad 2 godziny. Baterie 2x6v 190Ah - mają pół roku, ale nie mam pewności, że mam dobre ładowanie, bo podłączeniu dodatkowego akumulatora z samochodu - odpalił.

Zabrałem aku do warsztatu i wstępnie ocenili, że są naładowane i również pod obciążeniem trzymają napięcie. Po podłączeniu prostownika jednak ciągną prąd, jak opętane. Zobaczymy, jak je naładują na maksa, czy odpali.

 

A ja nie mam pewności czy instalacja u Ciebie nie potrzebuje przeglądu.

Opublikowano

W ten mróz ja kto nie musi niech nie odpala, szkoda silnika.

 

Gdzieś kiedyś wyczytałem o przeróbce zwykłego MTZ na świece w głowicy, tak jak w aucie, paluszkowe.

To chyba na agrofoto było, że ktoś  dorobił w głowicy gniazda.... Pomożecie w tej sprawie?

Opublikowano

Grzała robi robotę jakiej nie zrobi żadna świeca żarowa ani płomieniowa.

Tu się zgadzam w 100% i każdemu polecam do ciągnika (nie zależnie od marki) który jest często używany zimą, bez względu na warunki.

Ma tylko jedną małą wadę, potrzeba trochę czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v