Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ciekawi mnie jakby takiego MTZ-a zalać syntetykiem, czy by nie palił łatwiej.

Opublikowano

na pewno szybciej by krecil rozrusznikiem, co byc moze przelozylo by sie na latwiejsze odpalanie, choc u ruskich to nie wiadomo :D ale znow syntetyk do takiego silnika ? albo by wypil albo cisnienie by mu straszliwie spadalo.

Opublikowano

Mój dziś rano odpalił po 2 obrocie wału jak zagrzałem świece. Warto było się pobawić. Nawet grzałka nie była rano potrzebna, no ale było +2. Silnik mam zalany płynem. Jak bedzieładnie palił, to go zatrudnie do odśnieżania  w zimie.

Też myslę nad zmianą oleju na coś lepszego niż Superol na zimę. Silnik ma po remoncie około 100 mth, oleju można by rzec nie bierze (przez te 100mth ubyło 1-1,5 l oleju z silnika)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

albo cisnienie by mu straszliwie spadalo.

A niby dlaczego? Czym się różni olej mineralny od syntetycznego w temperaturze 90 stopni? Od razu odpowiadam: niczym. Stopień gęstości obu olejów będzie podobny bez wpływu na ciśnienie. Napiszę teraz prostym językiem. Jak spuszczamy gorący olej z silnika, to jest on "rzadki jak woda", bez znaczenia czy jest to syntetyk czy mineralny.

Opublikowano

W sensie technicznym parametrem oleju nie jest gęstość, ale lepkość kinetyczna. Na oko może nie być różnicy, zle olej półsyntetyczny trzyma lepiej parametry w większym zakresie temperatur, ma mniejszą lepkość na zimno (łatwiejszy rozruch przy niskiej temperaturze) oraz mniejsza podatność na zrywanie filmu olejowego.

Dla silnika o zakresie obrotów do 2200 jest to trochę przerost formy nad treścią, ale olej typu SHPD na pewno ułatwia rozruch w nizszych temperaturach w porównaniu do zwykłego CC40

 

Opublikowano

Mnie też czeka wymiana .... Teściu przywlekł lotos - milvus cc 15w/40 .

Zawsze był turdus i nie wiem czy lać to czy wymienić w sklepie.

Sprzedawca powiedział że ma się zgadzać 15w/40 reszta to bez znaczenia....

Co wy na to ?

Opublikowano

z tego co wiem  milvus to taki jak pisze w instrukcji zeby stosowac, nie wypowiem sie co do tego oleju za duzo, poeniwaz jak ja mialem mtz to chodzil tylko na mobilu, co bylo wczesniej to nie wiem ale wlasnie chyba ten milvus z tego co mowil poprzedni wlasciciel, jezdzilem jakis czas na nim bo sezon i nie bylo czasu wymienic i powiem ze tracil na nim cisnienie, spadalo do 1 atm jak sie rozgrzal, na mobilu dla porownania na rozgrzanym bylo ok.2  oczywiscie na wolnych obrotach

Opublikowano

Panowie, nie tak dawno wuj przeprowadził test, Mtz stał na dworzu i złapał przymrozek, pompa wody stanęła, a mimo to zakręcił i odpalił, rozrusznik magneton kilkuletni, akumulator jakiś 12v nowy, 3 4 lata temu wymieniona głowica i pierścienie. Zadbany rusek pali dobrze.

Opublikowano

Panowie przed zimą sprawdźcie swoje grzałki w mtz mogą zabrudzić się osadem z układu, jak nie były używane przez sezon letn,i kiedy odkręcimy śrubkę odpowietrzającą grzałkę i zamiast płynu będzie się wyciskać szlam to grzałka do wyjęcia i wypłukania pod bieżącą wodą .Rok temu zakładałem nową grzałkę a dzisiaj była całkiem zasyfiona  płyn wymieniam co 3 lata a zawsze jest mnóstwo brązowego osadu.

Opublikowano

A swoja droga to teraz sie zacznie, na wschodzie zimowo, temp ponizej zera, wiec ciezkie czasy dla MMZ :D

Jesli chodzi o silniki z swiecami zarowymi w komorze spalania to nic bardziej mylnego. Do -5 to praktycznie swiec nie potrzeba wlaczac ale warto ulzyc troche silnikowi i wlaczyc na te 10-15 sekund.

Opublikowano

U mnie w firmie w koparce lancuchowej etc 165 na mtz 82 rozrusznik jest starego typu 12v,zainstalowany jest przełącznik rozruchu 12/24v 2 akumulatory 12 woltowe,przy -2 koparka zapaliła z obrotu aż się zdziwilem,rozrusznik wytrzymuje tak już 2 rok

Opublikowano

no niestety mojego mtz też trapią te problemy z odpalaniem. Który rozrusznik wybrać tego magnetona pow.400 zł czy brać tego za 270 zł ?? różnica niby nie duża ale zawsze coś w kieszeni. tylko czy później nie dopłace na reklamacjach. I jak z tymi akumulatorami starsi mówią bierz dwie 6v a młodsi jedną 12v. Myśle nad bosch 12v T4 - 170 Ah 1000A .już mam dość odpalania z rozruchem lub na lince,łańcuchu bo pół obrotu nawet nie zrobi.

Opublikowano

Magneton też chinczyk, może lepiej robiony. u mnie jubana z 6 lat bez awarii. Bierz dwie 6 i obowiązkowo dodatkowa masa miedzy kabiną a zbiornikiem oleju. 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jesli chodzi o silniki z swiecami zarowymi w komorze spalania to nic bardziej mylnego. Do -5 to praktycznie swiec nie potrzeba wlaczac ale warto ulzyc troche silnikowi i wlaczyc na te 10-15 sekund.

Może mi ktoś wytłumaczyć bo nie mogę zrozumieć Twojego toku rozumowania. Świeca żarowa w komorze musi się nagrzać do określonej temperatury. Świece ze spiralą tą temperaturę osiągają po około 20 sekundach, natomiast świece ceramiczne po 4 sekundach. Więc co poza rozładowaniem akumulatora daje grzanie świec przez 10 sekund, skoro i tak nie osiągnie ona swojej temperatury pracy?

Opublikowano

u Junkersa są w belarze pewnie już te ceramiczne takie jak w osobowych dieslach. co do świecy spiralnej to takie są np w c 330 i faktycznie nim ona się rozgrzeje to 20 sekund jej trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v