Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Grzałeczka już zamówiona .... nie mogę się doczekać.....

Już zbadałem : u mnie padła swieca płomieniowa po jednym sezonie zimowym, świeca oryginalna fabryczna.....co za chłam !!

Nie będę kupował następnej zobaczymy jak się sprawdzi z grzałką .

 

PYTANIE :

 

z grzałką tak samo trzeba wyłączać pompę hydr. przy rozruchu ?

 

aha no i ile czasu trzeba grzać ?

Edytowane przez mariusz85zmc
Opublikowano (edytowane)

Jak kupiłem swojego trzy lata temu to jeszcze pompy nie wyłączyłem. Dużo palę w zimie mam grzałę i świecę z transita czy ferdka.

Grzeje 30-40 minut i palę. Świetna sprawa i nie zastąpi tego żaden inny wspomagacz do póki mamy w okolicy prąd.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ja tylko dodam od siebie że zaślepki pod grzałkę nie trzeba dziurawić. Wystarczy ją uderzyć na środku tak żeby zrobiła się wklęsła i ma wyjść. Tak samo jeśli ktoś chce ją założyć to przeginamy ją na jakiejś rurce żeby była wypukła w jedną stronę, wkładamy w otwór i uderzamy czymś w środek żeby się wyprostowała. Powoduje to jej zaciśnięcie w otworze.

Opublikowano

Ja tam pompę hydrauliki wyłączam jak jej nie używam. Przy zimnym rozruchu zawsze rozrusznik ma lżej - nawet z grzałką (w pronarze na razie nie mam, w zetorze jest). Przy dobrych akumulatorach może nie ma to takiego znaczenia, ale przy słabszych już ma. Nawet z grzałką olej w misie jest gęsty więc po co jeszcze dokładać dodatkowe obciążenie dla rozrusznika w postaci włączonej pompy hydrauliki. Chyba w każdej instrukcji jest napisane żeby wyłączać...

Opublikowano

Co do wylaczania pompy przed zapalaniem to zeby ja ponownie wlaczyc to musicie gasic silnik?? Ja pompy nie wylaczam przed zapalaniem bo musze gasic silnik zeby ja ponownie wlaczyc, a ciagnik mam wlasnie z turem i w zime co 4 dni belki woze.

Druga sprawa to do wlaczania pompy musze uzywac dwoch kluczy czy u was jest tak samo?? Nie raz widzialem ze wystepuje tez opcja o wiele lepsza tj. na raczke.

Sprawa trzecia czy da sie kupic ta racze i zalozyc ja do siebie??

Opublikowano

W moim staruszku jest rączka z zapadką ale jeszcze nigdy odkąd go mam nie wyłączałem pompy to nie wiem czy da się ją załączyć na pracującym silniku. Pewnie się da na małych obrotach ale zgrzytu się nie uniknie.

Opublikowano

da się ale trzeba jedną ręką włączać pompę a drugą obniżyć minimalnie obroty silnika.

Ja nie wyłączam bo po co. Pompa nieobciążona praktycznie się nie zużywa to jedno a druga sprawa coraz więcej ciągników ma pompy i to większe bez możliwości wyłączania nie wspominając o koparkach czy innych maszynach z rozbudowaną hydrauliką. Nikt tam do zapalania nic nie wyłącza bo się nie da.

Opublikowano

Sprezarka to pikus. U mnie przestawilem obroty z 900 na 700 a i tak sie nie da wlaczyc. Jedyny sposob to tak jak z walkiem z dzwignia przed siedzeniem ze wlaczam w momencie gaszenia ale nie dopuszczam do zgaszenia silnika.

Jakbym mial ta fajna raczke do wlaczania pompy to bym odpalal ma wylaczonej pompie a tak to nie widzi mi sie z kluczami bawic.

Opublikowano (edytowane)

Pompę należy wyłączyć przed rozruchem silnika przy dużych mrozach, zimny olej który jest w pompie znacznie utrudnia rozruch spowalniając obroty zwłaszcza jeśli mamy założony jakiś obciążnik bądź inne urządzenie z tyłu na podnośnikach jeśli nie są przepływowe. Jeśli jakiś czas nie korzystamy z ciągnika a mamy zaczepiony obciążnik to siłą grawitacji powoduje on opadanie ( czy tam jak to tam sobie sam to nazwie ) i podczas rozruchu pompa od razu stara się wyrównać to poprzez wtłoczenie oleju z powrotem do siłownika zgodnie z wcześniejszym ustaleniem, dlatego należy cofnąć dźwignię podnośnika przed rozruchem.

 

Ma to faktyczny wpływ na rozruch w dużych mrozach sprawdziłem to na swoim 952.2

 

U mnie w instrukcji jest też napisane aby wyłączać pompę i jeszcze nie udało mi się włączyć z powrotem nie gasząc ciągnika ale robię to tylko przy dużych mrozach no niestety jest to strasznie uciążliwe.

 

Właśnie przyszła mi grzałka ..... kurcze wielka jakaś .... nie spodziewałem się aż takich rozmiarów .....

Edytowane przez mariusz85zmc
Opublikowano

koledzy mam problem ze świecą płomieniową a mianowicie nie świeci kontrolka i nie grzeje świeca, dodam że w tamtym roku wszystko było ok do końca, nafta w zbiorniczku jest i wszystkie bezpieczniki są ok. co może być przyczyną awarii? gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano

UFF montaż grzały zakończony było strasznie ......

Ciasno, niewygodnie, trzeba było odczepiać ładowacz, usunąć zbiorniczek spryskiwacza szyb i poprzemieniać kable w sensie tu nagiąć tu odciągnąć. Ledwo się zmieściła nad rozrusznikiem.

Na pewno nie przyjdzie mi do głowy aby odkręcić na lato !!

 

CO DO ŚWIECY :

U mnie także się spaliła z niewiadomych powodów. Przewody sprawdzone, włącznik także sprawny ... lipa i już. (była oryginalna i wytrzymała tylko jeden sezon)

Nie zamierzam wydawać 110 zł co zima .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v